A kuplungkar behúzása egy nap állás után sem biztos, hogy valódi oldást is jelent. ülj rá, rakd be 2-3 . fokozatba, és lökd meg behúzott karral...
pár napja leírtam, mi az a tánc amit indítás előtt végigjárok...
Az aksi töltésénél, pedig hiába az alapszabály, a mai töltők automaták. Rárakod a töltőt, és úgy hagyod fél napig. ennek elégnek kell lennie. A töltés előtt elektrolitszintet beállítani! Ha mégis állítható a töltőáram erőssége, akkor a 12-14 Ah-s aksi esetén pedig 1,2-1,4 A töltőáram 10 órán keresztül. Néha ránézni, és ha erősen pezseg, akkor abbahagyni, fél óra után rátenni megint, pezsgésig, és akkor van vége a töltésnek. ekkor éri el a 14,4 V-os, azaz 2,4V-os cellafeszültséget. Ez a gázképződési feszültség.
Az AC pumpa csak addig megy mig a benya elnem éri a megfelelő nyomást. Én ha ráadom a gyujtást akkor indul az Ac és le is áll nyagyon hamar, utánna szoktam inditózni.
Amikor levittem az aksit a drótokat össze kötöttem két uj gyertyát is vittem. Megnéztem van e szikra volt. Majd beraktam. Minden inditózásnál behúztam a kuplugkart mivel 20w-50 Repsol van benne gondoltam a sürü olaj miatt igy gyorsabban beindul. A berregés minden indítózásnál halható volt.
Akkor töltsd fel teljesen, ragd be a motorba és úgy próbáld be indítani.
A délutáni hozzászólásból nem egyértelmű, hogy mikor inditoztál csak beerrregett , vagy tekerte is a főtengelyt rendesen és úgy nem indult.
A világon semmi gond nemvolt az aksival vadi új. Téli leállásra kivettem. Most gondoltam egy hónap után leviszem az aksit és beindítom hagy pöfögjön egy félórát. De lusta voltam visszarakni a helyére nemakartam szenvedni vele. Ezért vettem bika kábelt és azzal toldottam meg a kábeleket és igy akartam beindítani. Ami ugyan nemsikerült. És addig indítóztam még lemerült.
A berregni szoktak a relék is ha nem jó, vagy gyenge az aksi, vagy valahol érinkezési kontakt hiba van. Az indító kábeleknél érintkezési hibák gyakran előfordulnak. Töltsd fel az aksit teljesen, rakd be a mociba és úgy próbáld ki.
Nem tudom mi volt a gondod előtte az aksival.
Akkor valamit nem értek. Ezek szerint van AC pumpa is ami az alsó benzintank BAL oldalán található. És benzin pumpa ami jobb oldalon találhato. A berregés az minden indítózázkor halhatóvolt ,és addig tartott ameddig az indító gombot nyomtam. Holnap leveszem a burkolatot és csinálok képet az ominózus dologról.
Hát igen! It lett elkövetve a hiba az ukku ha szar is akkor is maradjon a motorban a helyén és úgy bikázzuk, ha beindult és bemelegedett a a motor akkor lehet kivenni a szar aksit és újat belerakni vagy egyből új aksival kezdeni.
AZ 535 -ös nem indítható kockázat nélkül kivett akksival!
Elektronika halála a a következmény!
Igen, a kapacitás tizedével lehet folyamatosan tölteni.
Ha kiszámítod a 0.6AX24h=14.4Ah ez kb a 2.5szerese az aksi kapacitásának.
A lemerült aksiba háromszorosát nyugodtan belelehet tölteni minden károsodás nélkül, de nem többet.
Igazándiból mérni kellene a sav fajsúlyát, a teljesen feltöltött aksi fajsúlya 1.285kg/liter, de ez nem igen szokták. A kapacitás 30%-ig növelhető a töltő áram minden károsodás nélkül /ez a gyors töltés / csak figyelni kell az aksi hőfokát ne melegedjen túl . Ha melegszik csökkenteni ,vagy lekapcsolni kell a töltést. Ha figyelmesen elolvasod "hogen" hozzászólását Ő csak "bika" aksiról próbálta saját beszerelt aksi nélkül indítókábellel indítani.
Az indító kábelnek a nevében is benne van csak índítani,, utána lekapcs, mármint ha beindult a gép.
Járatni ,melegíteni csak a saját áramkörröl kell!
Ha beröffent a gép akkor csipeszeket levenni és a sáját erőforásról kell üzemelni a gépnek , mint nekem az ujra élesztés után.!
Az a berregés a benzin pumpa volt,ha pár másodperc múlva a bba maradt,mármint a berregés.
Az akumlátort pedig a névleges áram erőőség tizedrészével kell tölteni 24 óráig. Vagyis a Te esetedben 600mA /ora.
Sokan azért teszik tönkre az aksijukat mert, a töltőáram a kapacitás tizedrésze 24 óráig. nem lekapcsolni hanem folyamatos töltés 24 oráig. Az én telefon aksim 8 évet kibirt így míg a gyerekemé 2 év múlva behányt. Névleges áram erősség tizedrésze 24 óráig, arany szabály és sok sok ezres Ft sporolás
Nem szabad csak indító kábelről járatni, indítózni, mert a csipeszek nem biztosítanak stabil kapcsolatot az aksi és az elektromos hálózat között.
A motor tele van elektronikával /gyújtás, feszszabályozó stb/. Ha véletlen megszakad az áramkőr a hirtelen áramerősség változás túlfeszültséget indukál az elektronikákban tekercsekben, kondikban . Ez a túlfeszültség tönkreteheti az elektronikákat.
A lemerült akkumulátorba a kapacitás 2; 3 szorosát lehet beletölteni. Ekkor nem károsodik. /ne melegedjen /
Töltő áram szorozva idővel = 2X3 szór az aksi Ah
Üdv. Feltöltöttem az aksit és levittem a parkolóba a mocihoz. Nem akartam a helyére tenni, ezért vettem egy 200Amp-es bika kábelt és azon keresztül szerettem volna beindítani hát sajna nemsikerült. Egyáltalán belehet így indítani? De amikor elkezdtem indítózni az alsó benzintank JOBB oldalától a burkolat alatt valami elkezdett nagyon berregni milehet ott? Tehát azon az OLDALON amejiken a hátsó FÉKPEDÁL van. Aztán addig inditóztam még az aksi ujból lemerült. Most ujból töltöm A töltö 12V -os és 0,6 Amp-es, hány órát kell tölteni és hány voltig töltsem hogy fel legyen töltve? Most 13,2V-ot mutat a voltmérö, Ha valaki tud infóval szolgálni nagyon megköszönném.
Szia
Sajnos Hollókőn én sem vagyok ismerős.
Fogalmam sincs, hogy pontosan hol és milyen szállások vannak.
Én is csak itt a netten tudnék utána nézni.
Szécsény mellet a robinzon szigeteken tudok szállást. Tavasszal oda tervezünk motoros túrát. Ott pl: Fűthető faházak vannak. Fürdési lehetőségeket nem tudom. De itt a neten gondolom van hivatalos telefon szám is. Azon azt is meg tudod kérdezni.
Szia Zsocca! Mivel úgy látom az adatlapod szerint, hogy salgótarjáni vagy, a te segítségedet kérném. Hétfőn kedden még szeretnénk egy utólsó túrát tenni az idén. Hollókőre esett a választásunk. Nem tudnál ajánlani ott, vagy a közelében egy barátságos szállást négy fő részére ? Nem ragaszkoduk luxushoz. Két szoba egy fűrdőszoba tökéletes! Ja persze ne csak a szállás legyen barátságos hanem az ár is. Ha van ötleted megköszönném. szia Deschke
Le biza rendesen. Azt mikor eszre vettem, hogy hianyzik az AIS leellenoriztem es minden rendbe volt. Az erdekes az, hogy ma begyujtottam, de most nem hallottam a hangot, pedig jarattam egeszen mig kimelegedtek a hengerek is. Ha csak gyengen "spiccolgatom", van hogy durrant parat. Lehet, hogy visszadurrog a karburatorba vagy esetleg a levegoszuroig es azt hallanam?
http://www.sportmotor.hu/motor...
Oldtimer Show 2011.10.29 (Dél előtt)
Vannak még vidik ha valakit érdekel.