Sziasztok Motorosok.
Ha valakit érdekel, megválnék az alábbi dolgaimtól.
Kormánykiemelő 100mm magas, 14mm menetes szár, kormány 22mm kormányátmérő egyenes kormány 700mm széles. Akár külön külön is.
Nagyméretü kormányplexi, tartójával együtt.
Oldaltámasz komplett felfogatóval, kapcsolóval.
SUZUKI GT 80 chopper, üzemképes motorral, de csak megfelelő szerelői affinítással rendelkezőknek, mert a motoron kívűl sok a javítandó.
Értelmes csere is érdekel, pl pihentető lábtartó, nyeregtáska, valami pofás index stb.
Holnap (vasárnap) akkor várlak. Meghallgatod, hogy szerinted mi ez a hang a leállítás után. A reg.lapon mit érdemes kiírni? Ez így még elég titokzatos ugyan,de ígérem ha módomban áll változtatok.
Szia Bucsi12
Sajnálom, hogy nem vettelek észre . És hogy nem biztosítottam elég helyet.
De tudod egy ilyen 18 tonnás monstrumban elég magasan ül az ember és kicsit csalóka az, hogy mellettem még menyi hely maradt. És már az is jó, ha az autódat észre vettem. Mivel néha még azt sem szoktam. Van amikor végig alszom a műszakot.
No félre a tréfát.
Vasárnap készülök kiszaladni, hozzád. Szombaton túrázni leszünk Varsányban a bogrács körül.
A TNT koncertről nem tudtam. Pedig jó lett volna.
A fotó előtt azért valamennyit tölthetnél a reglapodon. Ugyan is már kérdezték tőlem, hogy ki az új fickó Bucsi12 néven aki fórumozik. S mikor megmondtam, hát igen csak meglepődtek.
Üdv: Zsoccca
Nem, nem érted... Egy autó blokkja 100-120 kiló. Egy motor blokkja a fele kb. Minden jóval kisebb, mégis hasonló teljesítményt kell leadnia. Az XV750-es 55 lovas, majdnem mint egy 1200-es Zsiguli. Naná, hogy hamarabb fog elhasználódni.
Lásd: Forma-1, minden versenyen új motor. Még ezer kilométert se bír, annyira le van karcsúsítva és fel van pöckölve.
Ha olyan motort akarsz, amihez nem kell hozzányúlni nagyon sokáig, akkor nagy túra BMW-t kell venned.
Ural? Viccelsz? Többet szerelnéd, mint amennyit vezetnéd. :)
"A szabályzatlan léghűtés is jelentősen csökkenti a menet teljesítményt, mert sokkal többet jár a motor szélsőségesebb hőmérsékleti tartományban."
Azért ez nem ilyen egyszerű. Ez menetszél hűtés. A szabályzás a menetsebességgel történik. Jelen esetben a motorolaj jelentős hőt szállít el, és a hengerfej nagy külső hőleadó felülettel rendelkezik. Egyértelmű, hogy nagyobb illesztési hézagok kellenek, de a dugattyúk üzem meleg állapotban szinte ugyanúgy viselkednek, mint a vízhűtéses társaik. Ha belegondolunk, egy magasabb viszkozitású olajjal ilyenkor szépen lehet küszöbölni a különbségeket. A Leadott hő a leadott teljesítmény függvénye, és nem ad le többet a szükségesnél. Azt sem szabad elfelejteni, hogy se vízpumpa, se ventilátor nincs, ami teljesítmény igényt jelent... ez itt megmarad.
Amíg nem üzem meleg a motor, addig van gond, de nem tovább. Olyan bajok vannak, mint a vezérműtengely körül jelentkező hőgócok, stb...
Természetesen a takarásban lévő henger (V2) hőháztartását szabályozni kell pl nagyobb főfúvókával, de egy vizes henger hűtése is elmarad az egyenletestől...
Sziasztok.
A szabályzatlan léghűtés is jelentősen csökkenti a menet teljesítményt, mert sokkal többet jár a motor szélsőségesebb hőmérsékleti tartományban. Hidegben később melegszik, melegben
magasabb hőfokon üzemel mint egy vízhűtéses motor. A léghűtésesnek lazább illesztések kellenek.
A kocsit ne hasonlítsd motorhoz. A Samara 200 ezret lefut generál nélkük, motorban ilyen nem nagyon létezik. Vagy extra odafigyelés kell hozzá. :)
Olvass vissza, leírtam a bajait.
Nagyon kényes az olajra. A motortulajdonosok meg ritkán foglalkoznak az ilyemsivel: teszkós akciós vagy amit épp a sarki autósboltban mondanak neki a "hozzáértők"...
Nekem is volt. Csak türelmem nem volt hozzá.
Szia! Mitől lett hengerfejes az LS 650-se?
Balfék volt vagy ennyit bír a Szuzuki?
Nekem a szamarám 100 00km-rel kutya baja sem volt. Vagy az oroszok okomosak vagy a japcsik hülyék?
Van egy Ls tulajdonos barátom, aki többször motorozik márkatársakkal. Előbb volt motorja, mint nekem, és én csak annyit mondtam neki, hogy ő egy igazi motor-tulajdonos... de én motorozni szeretek. Szerintem jobban vibrál, mint az én virgácsom, nem súlyos, de zsibbasztó tud lenni. Nem utolsó sorban helyből átugrom a 400-assal, látványra, meg az enyémnél is kisebb... Amúgy milyen már, hogy egy 38000 km-es léghűtéses motor hengerfejes? Nem kéne
Az. Engedély kell a KPM-től, be kell vezhetni a forgamiba (gyakorlatilag átiratod magadra mégegyszer), kapásból újra kell műszakiztatni, stb...
Egy ismerősöm volt hasonló cipőben, ő megvette a nagyot, átpakolta a saját ülés-kormány-lábtartó-táskák-plexi csomagot, majd a nagyról lebontott gyári motyókat feltette a kicsire és úgy adta el. Ehhez persze az kellett, hogy legyen tőkéje megvenni a nagyot, mielőtt eladja a kicsit.
Köszi a hozzászólást. Pontosan olyanok vannak megcsinálva, átalakitva amit Te is irsz. A teljesség igénye nélkül: ülés átalakitás, kormány, plexi, ködlámpa, tuti 33.000 km, gumik, lábtartó, dugaljzat (akkumlátor töltésre, stb...) bőr táskák, 2db műanyag old. doboz, teleszkóp olajcsere, kipufogó levágás, stb... Most pont olyan a moci mint amilyennek megálmodtam csak a blokknak kéne 1100-nak lennie. Majd tavasszal ha kihoztam a téli tároló helyről lefényképezem, felteszem. Szóval nagyobbra vágyom, de ez a blokk csere macerásnak tünik. Kösz. B.
Szisztok!
Azon gondolkodtam, hogy a 750-es és a 1100 blokját ki lehet-e cserélni, mert a 750-esem nagyon "testre" van szabva, sokat költöttem rá egyszerübb lenne venni egy 1100-est és kicserélni a blokot. A felfüggesztési pontok megegyeznek? Köszi.
Kiegyensúlyozó tengely van benne, nem vészes a vibráció.
A hengerfeje valóban problémás. Ha hosszú életű LS-t akar magának az ember, minimum 5-8 percet melegíti nyáron, 10-12 percet hidegebb időben. Egy merededeken álló (asszem majdnem pont függőleges), magas hengerről van szó, elég sok idő, mire eljut az olaj a tetejébe.
A vezérműve szintén katasztrófa, a lánc nagyon vékonyka, ami egy hosszúlöketű egyhengeresnél (ami azért rángatja rendesen) nem nyerő. Huszon pár ezer kilométer után úgy elnyúlik, hogy az alulméretezett feszítő mechanika nem tud utánanyúlni és szétesik a feszítő gomba.
Harmadik problémája az elektromos dekompresszor és az önindító szabadonfutója. A kettő összefügg. A dekompresszort egy elektromágnes működteti, egy bowdennel kicsit kinyitja a kipufogószelepet és megkönnyíti az önindító dolgát. A gond ott van, hogy ez az elektromágnes szeret megakadni, a bowden rövid és éles szögben hajlik, sok odafigyelést igényel. Ebből kifolyólag ha a dekompresszor nem kapcsol időben vagy rendesen, a szabadonfutóra túl nagy terhelés jut. Arról nem is beszélve, hogy a kelleténél lassabban forgó főtengely vissza is rúghat neki. Ha valakinek volt MZ-je vagy Jawa-ja, az pontosan tudja, milyen, amikor a berúgókar visszarúg. Na, ezt a szabadonfutó kapja a nyakába és 40 lepedő a cseréje.
Jó motor lenne, ha az ember változtatna házilagosan egy-két dolgon:
1. a vezérműlánc feszítőre kell készíteni egy akasztó tüskét, hogy ne hulljon szét. Ehhez ki kell marni a feszítő házának az oldalát és a gombába egy tüskét kell beiktatni. Továbbá célszerű meghosszabbítani a feszítő fejét is. Lásd kép:
2. Az elektromos dekompresszort kézire kell cserélni, mint a krosszmotorokon. Egy LS mániás ismerősöm egy Riga kupplungkart tett a kormányának a közepére a két kormánytartó bilincs közé és egy arra fűzött bowdennel működteti a dekompresszort. Meghúz, Start gomb, ha a motor pöfög, kar elenged. Kész.
3. A kenési rendszerét is lehet fejleszteni, de meg kell fúrni a blokkot az olaszűrő mellett, menetet kell fúrni bele és egy, a fékcsöveknél használatos átfolyó csavaron, valamint egy arra csatlakoztatott rézcsővel kell felvinni a hengerfejbe.
Az LS alapvetően jó motor is lehetne, ha odafigyeltek volna a gyártásakor minden apró részletre. Ha valakinek az egy henger a mániája és hajlandó kicsit fúrni-faragni, a fentebb leírtak segítségével üzembiztos, megbízható kiscsoppert csinálhat a Savage-ből.
Az Ls 650 sok szempontból felejtős darab. a hengerfeje olyan kényes, hogy az hihetetlen... a szíjhajtása drága, nem mellékesen az egy henger elég vibrálós motort jelent.
A VT 600 lánchajtása jobbik fajtából való, nem kell tőle tartani. Ha a két típus között vacillál, ne tegye. VT 600 fényévekkel minőségibb motor, mint az LS650.
Tesóm motorvásár előtt van, nézeget sok mindent, de a Honda Shadow Vt600 tetszik neki, meg a Ls650...tudom van itt olyan akinek volt ilyen motor...csak nincs kielégedve a vt600 lánchajtásával...
A kérdésem, lehetséges lenne-e a ls650 hajtását átrakni a vt-re?
Már engem is érdekel ez a dolog, így gondoltam mivel itt van 1-2 szakis ember, hátha tudtok okosat írni rá....
Nem akarjuk megcsinálni, csak gondoltam feldobok egy ilyen témát, hátha kapunk okos válaszokat okosabb emberektől, mint mi:)
Ha valakit érdekel, megválnék az alábbi dolgaimtól.
Kormánykiemelő 100mm magas, 14mm menetes szár, kormány 22mm kormányátmérő egyenes kormány 700mm széles. Akár külön külön is.
Nagyméretü kormányplexi, tartójával együtt.
Oldaltámasz komplett felfogatóval, kapcsolóval.
SUZUKI GT 80 chopper, üzemképes motorral, de csak megfelelő szerelői affinítással rendelkezőknek, mert a motoron kívűl sok a javítandó.
Értelmes csere is érdekel, pl pihentető lábtartó, nyeregtáska, valami pofás index stb.
Holnap (vasárnap) akkor várlak. Meghallgatod, hogy szerinted mi ez a hang a leállítás után. A reg.lapon mit érdemes kiírni? Ez így még elég titokzatos ugyan,de ígérem ha módomban áll változtatok.
Sajnálom, hogy nem vettelek észre . És hogy nem biztosítottam elég helyet.
De tudod egy ilyen 18 tonnás monstrumban elég magasan ül az ember és kicsit csalóka az, hogy mellettem még menyi hely maradt. És már az is jó, ha az autódat észre vettem. Mivel néha még azt sem szoktam. Van amikor végig alszom a műszakot.
No félre a tréfát.
Vasárnap készülök kiszaladni, hozzád. Szombaton túrázni leszünk Varsányban a bogrács körül.
A TNT koncertről nem tudtam. Pedig jó lett volna.
A fotó előtt azért valamennyit tölthetnél a reglapodon. Ugyan is már kérdezték tőlem, hogy ki az új fickó Bucsi12 néven aki fórumozik. S mikor megmondtam, hát igen csak meglepődtek.
Üdv: Zsoccca
Lásd: Forma-1, minden versenyen új motor. Még ezer kilométert se bír, annyira le van karcsúsítva és fel van pöckölve.
Ha olyan motort akarsz, amihez nem kell hozzányúlni nagyon sokáig, akkor nagy túra BMW-t kell venned.
Ural? Viccelsz? Többet szerelnéd, mint amennyit vezetnéd. :)
Azért ez nem ilyen egyszerű. Ez menetszél hűtés. A szabályzás a menetsebességgel történik. Jelen esetben a motorolaj jelentős hőt szállít el, és a hengerfej nagy külső hőleadó felülettel rendelkezik. Egyértelmű, hogy nagyobb illesztési hézagok kellenek, de a dugattyúk üzem meleg állapotban szinte ugyanúgy viselkednek, mint a vízhűtéses társaik. Ha belegondolunk, egy magasabb viszkozitású olajjal ilyenkor szépen lehet küszöbölni a különbségeket. A Leadott hő a leadott teljesítmény függvénye, és nem ad le többet a szükségesnél. Azt sem szabad elfelejteni, hogy se vízpumpa, se ventilátor nincs, ami teljesítmény igényt jelent... ez itt megmarad.
Amíg nem üzem meleg a motor, addig van gond, de nem tovább. Olyan bajok vannak, mint a vezérműtengely körül jelentkező hőgócok, stb...
Természetesen a takarásban lévő henger (V2) hőháztartását szabályozni kell pl nagyobb főfúvókával, de egy vizes henger hűtése is elmarad az egyenletestől...
A szabályzatlan léghűtés is jelentősen csökkenti a menet teljesítményt, mert sokkal többet jár a motor szélsőségesebb hőmérsékleti tartományban. Hidegben később melegszik, melegben
magasabb hőfokon üzemel mint egy vízhűtéses motor. A léghűtésesnek lazább illesztések kellenek.
Olvass vissza, leírtam a bajait.
Nekem is volt. Csak türelmem nem volt hozzá.
Balfék volt vagy ennyit bír a Szuzuki?
Nekem a szamarám 100 00km-rel kutya baja sem volt. Vagy az oroszok okomosak vagy a japcsik hülyék?
Egy ismerősöm volt hasonló cipőben, ő megvette a nagyot, átpakolta a saját ülés-kormány-lábtartó-táskák-plexi csomagot, majd a nagyról lebontott gyári motyókat feltette a kicsire és úgy adta el. Ehhez persze az kellett, hogy legyen tőkéje megvenni a nagyot, mielőtt eladja a kicsit.
A testre szabás alatt mit értesz? Csak mert az 1100-esre gond nélkül áttehető a kormány, ülés, stb... A két motor szinte egyforma.
Azon gondolkodtam, hogy a 750-es és a 1100 blokját ki lehet-e cserélni, mert a 750-esem nagyon "testre" van szabva, sokat költöttem rá egyszerübb lenne venni egy 1100-est és kicserélni a blokot. A felfüggesztési pontok megegyeznek? Köszi.
A VT 600 olyan jó motor, hogy már majdnem hajlandó lennék érte odaadni a Birodalmi Csillagromboló 700-asomat....
És ez komoly.
A hengerfeje valóban problémás. Ha hosszú életű LS-t akar magának az ember, minimum 5-8 percet melegíti nyáron, 10-12 percet hidegebb időben. Egy merededeken álló (asszem majdnem pont függőleges), magas hengerről van szó, elég sok idő, mire eljut az olaj a tetejébe.
A vezérműve szintén katasztrófa, a lánc nagyon vékonyka, ami egy hosszúlöketű egyhengeresnél (ami azért rángatja rendesen) nem nyerő. Huszon pár ezer kilométer után úgy elnyúlik, hogy az alulméretezett feszítő mechanika nem tud utánanyúlni és szétesik a feszítő gomba.
Harmadik problémája az elektromos dekompresszor és az önindító szabadonfutója. A kettő összefügg. A dekompresszort egy elektromágnes működteti, egy bowdennel kicsit kinyitja a kipufogószelepet és megkönnyíti az önindító dolgát. A gond ott van, hogy ez az elektromágnes szeret megakadni, a bowden rövid és éles szögben hajlik, sok odafigyelést igényel. Ebből kifolyólag ha a dekompresszor nem kapcsol időben vagy rendesen, a szabadonfutóra túl nagy terhelés jut. Arról nem is beszélve, hogy a kelleténél lassabban forgó főtengely vissza is rúghat neki. Ha valakinek volt MZ-je vagy Jawa-ja, az pontosan tudja, milyen, amikor a berúgókar visszarúg. Na, ezt a szabadonfutó kapja a nyakába és 40 lepedő a cseréje.
Jó motor lenne, ha az ember változtatna házilagosan egy-két dolgon:
1. a vezérműlánc feszítőre kell készíteni egy akasztó tüskét, hogy ne hulljon szét. Ehhez ki kell marni a feszítő házának az oldalát és a gombába egy tüskét kell beiktatni. Továbbá célszerű meghosszabbítani a feszítő fejét is. Lásd kép:
http://i7.photobucket.com/albu...
2. Az elektromos dekompresszort kézire kell cserélni, mint a krosszmotorokon. Egy LS mániás ismerősöm egy Riga kupplungkart tett a kormányának a közepére a két kormánytartó bilincs közé és egy arra fűzött bowdennel működteti a dekompresszort. Meghúz, Start gomb, ha a motor pöfög, kar elenged. Kész.
3. A kenési rendszerét is lehet fejleszteni, de meg kell fúrni a blokkot az olaszűrő mellett, menetet kell fúrni bele és egy, a fékcsöveknél használatos átfolyó csavaron, valamint egy arra csatlakoztatott rézcsővel kell felvinni a hengerfejbe.
Az LS alapvetően jó motor is lehetne, ha odafigyeltek volna a gyártásakor minden apró részletre. Ha valakinek az egy henger a mániája és hajlandó kicsit fúrni-faragni, a fentebb leírtak segítségével üzembiztos, megbízható kiscsoppert csinálhat a Savage-ből.
Tesóm motorvásár előtt van, nézeget sok mindent, de a Honda Shadow Vt600 tetszik neki, meg a Ls650...tudom van itt olyan akinek volt ilyen motor...csak nincs kielégedve a vt600 lánchajtásával...
A kérdésem, lehetséges lenne-e a ls650 hajtását átrakni a vt-re?
Már engem is érdekel ez a dolog, így gondoltam mivel itt van 1-2 szakis ember, hátha tudtok okosat írni rá....
Nem akarjuk megcsinálni, csak gondoltam feldobok egy ilyen témát, hátha kapunk okos válaszokat okosabb emberektől, mint mi:)
Ár-érték arányban a Virago 1100, a Shadow 1100 és a Vulcan 1500 a legjobb.
Keresek pótlámpát (2db)+tartót 750-re. Hol, mennyiért tudok venni? Más. Úgy érzem kinőttem a mocim, van ötletetek, hogy mire váltsak?