Hát, én azért erre nem vennék mérget, ha nem lesz tök kör alakú ott rés lesz, ott van a tömítés ok, de ha csak így megcsinálod szerintem elég nagy az esélye hogy a tömítés még ha jó is először nem lesz hosszúéletű.
Ez annyira nem kritikus pont. A régi Viragotech-en egy faszi kézzel ráspolyozta ki a blokkját egy szál sublert használva mérőeszköznek...
A tömítőfelület épsége a fontos, a perselynek alul mindegy, hogy mekkora rés van mellette. XV blokkban legalábbis.
Értem hogy létezett az XV500 csak lehet hogy abbol lett az XV535 és akkor mivel az XV500 volt előbb (és még akkor nem gondoltak XV535 -re) csináltak egy akkora perselyt ami az 500 -asnak ok, aztán fogták magukat és lett XV535 mondjuk 1 évvel később és persze hogy annak nagyobb persely kell hiszen nagyobb a furat.
Mikori az elsp 535 -ös ? 83 utáni ? Szerintem igen.
Ezzen mar tenleg nem idegeskedem, annyi gond adodot mar es mind megoldotuk. Nah szoval maras lesz, gepmuhejbe nem viszem tobbet elkernek mint amenyiert vettem a blokkot, v.mi tip hogy milyen szerszamal marjam es beszerzem, van furogepre szerelheto kovem de gondolom az keveset visz, vagy holnap tud hozni a haver olyat mint ami a fogorvosoknak van levegoset, vagy v.mi jobb otlet?kosz mindent nem hibaztatlak mester ne agodj
Nem egészen így van. XV500 létezett, egy évig csinálták, 83-ban... Az a blokk lett újragondolva 87-ben, akkor jött ki az 535. Az új 500-asokat csak és kizárólag osztrák piacra gyártották 92-97 között, 20 kW és 34 kW teljesítménylépcsőkben. Sehol máshol nem lehetett kapni. Ugyanígy csak a szürkeimportőröknek köszönhető, hogy tele van a világ a picurka 400-as XV-kkel, mivel az japán belpiaci modell.
A "kisebb henger - kisebb persely" ezek szerint itt fennáll, pedig a 920/1000 és a 700/750 csak furatban tér el, a persely külső átmérője azonos.
De ha kisebb a henger furata én nem gondoltam volna hogy mondjuk a henger falát vastagabbra csinálták hogy ugyanabba a perselybe menjen bele, kisebb henger kisebb persely.
Ki tudja melyik volt előbb az XV500 és abbol lett XV535 a tervezőasztalon vagy fordítva ?
Lehet hogy XV500 volt előbb aztán fogátk és martak kicsit a perselyen és nagyonn henger került rá és akkor ezért más az 500 -as
Ne foss... Mard ki nyugodtan, ha tudod. Elméletileg passzolnia kellene, de most vagy 400-as bal blokkfelet kaptál, vagy az 500-asnak kisebb a perselye is, amit nem tudok felfogni, hogy miért van... A tőcsavarok 100% hogy stimmelnek.
Ez legyen a legnagyobb bajod. :)
Az 1000-es hengert felmarni a 750-es blokkra nagyobb szopás. Ott nem elég 1.5 mm-t levenni.
Tőcsavarok passzolnak ? Mármint rá tudnád most így húzni a hengert meg a hengerfejet ? Mert simán lehet hogy hiába marsz mert a csavarok nem jó helyen állnak.
szia lori
bocs hogy bele szolok de nyugotan kérd meg a cma hogy cserélje ki egy xv535 re
a tőmitést meg vékonyaban kenjed mert befolyik a blokba és eltőmit mindent
Tisztelettem, igen minden paszol csak a szaja kisebb 1,5-2mm errel mint az enyemnek, szeppen paszolt benne is minden valto labbak minden abszolut csak itt a hengernel van a gond, tisztelettem
blackiex ezt mondta rola, azt hittuk passzolni fog: Osztrák exportra készült, speciális verzió. XV 500 L (4FT) 20 kW teljesítményre lefojtva 1992-1997 között az osztrák hatóságok előírásainak megfelelően. Hivatalos adat nincs a legyártott mennyiségről, de kevesebb mint 5-6000 példány létezik belőle az "S" jelzésű, úgymond 'deluxe' változatokkal együtt - kétszínű fényezésű, gyárilag háttámlás, lapos kormányos.
Az alkatrészellátottsága emiatt elég korlátozott lehet, bár sokminden megegyezik az 535-tel, pl. a karbihoz szinte lehetetlen megfelelő cuccot találni a sógorok szerint.
Hogy ezért az infóért Augsburgig kelljen e-maileznem, a rosseb gondolta volna. A német XV-s klub is csak hallomásból tudott róla, ők irányítottak tovább...
Minden egyéb paraméterében egyezik az 535-tel, henger/dugattyúcserével felbővíthető 535 köbcentire a 400-asokkal ellentétben. Ott ugyanis a főtengelyt is cserélni kell a rövidebb löket miatt és a hengerfejet is át kell alakítani.
Furat-köket adatok a kiváncsiak kedvéért:
XV 400 (68 X 55)
XV 500 L (73 X 59)
XV 535 (76 X 59)
Nah szoval, en cserelem csak a felet ki, de amit rendeltem elvileg 535 os kellene legyen es teljesen passzolnia kellene, a jobb oldalat cserelem csak a bal marad a regi
Központosító stiftek vannak e benne?
Biztos hogy a két fél párban van?
Újonnan a blokkokat párban illesztik össze, nem lehet csak az egyiket cserélni.
Lehet, hogy amit kaptál két különböző blokk bal ill. jobb oldala?
Csak gépműhelyben szabad bármiféle köszörülést,marást végezni.
/mert ha nem lesz a henger talp merőleges a hajtókarra pár kilóméteren belöl gajra megy az egész.
A tömítőfelület épsége a fontos, a perselynek alul mindegy, hogy mekkora rés van mellette. XV blokkban legalábbis.
Mikori az elsp 535 -ös ? 83 utáni ? Szerintem igen.
A "kisebb henger - kisebb persely" ezek szerint itt fennáll, pedig a 920/1000 és a 700/750 csak furatban tér el, a persely külső átmérője azonos.
Hát ha tudsz valami atompontos szakit aki úgy mar mint egy isten akkor hajrá, szarabb már nem lehet, legrosszabb esetben visszacsinálsz mindent.
Ki tudja melyik volt előbb az XV500 és abbol lett XV535 a tervezőasztalon vagy fordítva ?
Lehet hogy XV500 volt előbb aztán fogátk és martak kicsit a perselyen és nagyonn henger került rá és akkor ezért más az 500 -as
Ez legyen a legnagyobb bajod. :)
Az 1000-es hengert felmarni a 750-es blokkra nagyobb szopás. Ott nem elég 1.5 mm-t levenni.
XV 500 L (73 X 59)
XV 535 (76 X 59)
73 76 pont az a 3mm a hibás.
Tőcsavarok passzolnak ? Mármint rá tudnád most így húzni a hengert meg a hengerfejet ? Mert simán lehet hogy hiába marsz mert a csavarok nem jó helyen állnak.
bocs hogy bele szolok de nyugotan kérd meg a cma hogy cserélje ki egy xv535 re
a tőmitést meg vékonyaban kenjed mert befolyik a blokba és eltőmit mindent
Az alkatrészellátottsága emiatt elég korlátozott lehet, bár sokminden megegyezik az 535-tel, pl. a karbihoz szinte lehetetlen megfelelő cuccot találni a sógorok szerint.
Hogy ezért az infóért Augsburgig kelljen e-maileznem, a rosseb gondolta volna. A német XV-s klub is csak hallomásból tudott róla, ők irányítottak tovább...
Minden egyéb paraméterében egyezik az 535-tel, henger/dugattyúcserével felbővíthető 535 köbcentire a 400-asokkal ellentétben. Ott ugyanis a főtengelyt is cserélni kell a rövidebb löket miatt és a hengerfejet is át kell alakítani.
Furat-köket adatok a kiváncsiak kedvéért:
XV 400 (68 X 55)
XV 500 L (73 X 59)
XV 535 (76 X 59)
Rásóztak a srácra valami nem megfelelő évjáratot?
Biztos hogy a két fél párban van?
Újonnan a blokkokat párban illesztik össze, nem lehet csak az egyiket cserélni.
Lehet, hogy amit kaptál két különböző blokk bal ill. jobb oldala?
Csak gépműhelyben szabad bármiféle köszörülést,marást végezni.
/mert ha nem lesz a henger talp merőleges a hajtókarra pár kilóméteren belöl gajra megy az egész.
ÜDV.
A hengertalp tömítés már nem lesz jó így ömleni fog az olaj.