...bár ahogy elnézem, ennél a bordónál olcsóbb/jobb nem nagyon lesz, napok óta kutatom a hasonló oldalakat, hátha.... Aranyáron mérik.
Ha a tanksapkád megvan épen, akkor csak a színe lesz a feladat.
maximáisan egyetértek veled robàg!
Ugy nezz ki mzvel fog jonni az assuonykam nem az ut. miatt vacilalt hanem azon hogy ez egy virago talakozo mit keresne ott egy mz-s es hogy nem akar gyorsan menni max 80 amit szeret a motorja kenyelmesen. Amugy nem kezdo a csaj van ver a pucajaban meg parezer kilometer mogotte ;)
Sziasztok Motorosok !
Bizony nem ilyen egyszerű a biztosítós történet.
Nézzük az én szempontomból. Igaz hogy 15 éves a motorom, de hibátlan gyári fényezésü volt a tank. A kárszakértő vita nélkül cserére, és nem javításra vette fel a kárt. Nem várom el a biztosítótól, hogy háromszáz valahány ezer forintot fizessen egy új fényezett tank cseréje okán. Nem várom , hogy a motorom értékét ők növeljék ezáltal. Azt viszont talán elvárhatom, hogy az eredeti állapot visszaállításának költségeit kifizessék.
Magyarul: nem mást mint egy ugyanolyan állapotú, szinü tankot szeretnék mint az eredeti volt. Amit ugye sosem fogok találni. Tehát bújhatom az ebayt kérhetem a fórumtársak segítségét, vállalhatom hogy fénykép után rendelek valamit ami lehet hogy szintén bibis, szaladgálhatok festőhöz bízva hogy eltalálja szint..
Az eddig elk@t időmet idegeskedésemet, üzemanyagköltségemet ki a franc téríti meg ?
Szuper! Jó az út minősége, egyenletes haladás lesz miután kijutottunk a "városból" Szóval ha a párod azért filózik ,hogy saját motorral jöjjön vagy utasként... Vajon kemény e az útvonal? Sima ügy!
De nem szólok bele! :)
Szia ZZ úgy nézz ki én is jönnék a talira a párommal, de még nem döntöttük el hogy ketten jövünk a virgáccsal vagy hozza e ö is a mz-jét :) szentendréről indulnánk :)
Hát szerencsére nincs tapasztalatom a jármű biztosítóknál.
Mivel, lekopogom, nem szokott károm keletkezni. Eddig még elkerült a balszerencse. S remélem ezután is messze kikerül.
A leírtakból kiderül, hogy csak a biztosító, és a biztosítási csalásból élők járnak jól.
"Miért is nem a javítási számla után térítik a kárt?"
ez nem ilyen egyszerű... a biztosító megszakérteti, és felméri a kárt. A kár nem egyenlő a javítási költséggel, mert:
- egy új alkatrész elméletben növeli a jármű értékét (bár ugye egy törött autónál a legritkábban adna plusz pénzt a vevő egy szépen fényezett jobb oldalért), ez az ún. "káron szerzés" fogalma.
- egy 15 éves benzintank értéke nem egyezik meg az újjal, hiába csak akkor használható a motorod, ha lesz rajta egy benzintank, a sérült helyett.
- a biztosító nem mindig a javítási számla után fizet, felajánlhat egy összeget, amit ha elfogadsz, akkor mindenki menjen a dolgára, a sérült alkatrészt meg, ha tudja, csinálja meg akár a tulaj stb... (Pécsen 6hete beletolattak az autómba, kaptam érte 50000-huf pénzt, ehhez hozzáteszek még ötvenet, és az ismerősöm, még azt is megcsinálja, amit az előző, decemberi koccanás (hátulról) után a kókler fényezők elcsesztek. Már hámlik a festék a hátsó ajtón, de nem viszem vissza a javítás helyszínére. Ezt a kárt megpróbáltam a "helyes" úton helyreállíttatni...)
- a biztosító felméri a kárt, és ha ezzel TK-ra veszi az autót akkor gond van. Ha beleszámítja a jármű korát, állapotát, akkor jóval kevesebb a kárösszeg. Ez az említett koccanásomnál 650000, majd 360000 huf lett az összeg. A számlán olyan tétel is szerepelt, hogy "különleges munkavégzés: 80000 +ÁFA" ...
- ha a javítás számláját megtartod, akkor a következő káreseménynél bele kell számítani a jármű értékébe. Azaz nálam, ha még egy idióta belém csattan hátulról, akkor egy elméletileg teljesen újszerű hátsóajtó és lökhárító állapot alapján kell majd megállapítani a kárt, és a jármű értékénél is számít. Ez a fent említett számok tükrében annyit tesz, hogy a biztosító a 650000 huf ismételt megállapítása esetén már nem veheti TK-ra az autót, de nem is gyűrheti lejjebb a kárösszeget 360000 huf-ig...
Jól ki van ez találva... itt törvényesen a károsult nem járhat jól, de még egálban sem lehet...
Kazincbarcikán említettétek a Szittya motoros club-ott.
Azóta össze- vissza keresgélem a netten de a valódi club honlapjára még nem találtam rá.
Feltudnál nekem ide tenni egy linket?
Előre is köszi.
ÁÁÁÁ
Rosszul értelmezted. Amikor fénysebességgel száguldozol, akkor számodra nem múlik az idő.
Tehát mikor kilépsz a fény sebességből, akkor mindenki más sokkal idősebb lett. Én meg maradtam ugyan annyi.
Egyébként ha jól emlékszem a Suzuki motorkerékpárnak volt egy ilyen reklámja. Hogy egy idős, gyűrött arcú fószer fel szál a motorra. És elkezd száguldozni. Majd megáll, leveszi a sisakot és jóval fiatalabb, simább az arca.
Különben rendesen attól félek hogy addig csinálom ezt a fiatalító száguldozást, hogy egyszer csak arra eszmélek, hogy a jó édes apám farkába motoroztam magam vissza.
Szia
Nagy meglepődéssel láttam a fotódat.
A Kazincbarcikai találkozón közel volt egymáshoz a motorunk, és a sátrunk.
A Párod Virágójának a membránjával van baj?
Örülök, hogy itt is összefutottunk. Minden jót kívánok!
Sikerüljön mindnél előbb elhárítani a hibát!
"Amúgy meg óvakodjatok a politikusoktól , a bankároktól és a biztosítóktól."
Sajnos ez igaz.
Talán bontót tudnék javasolni.
No meg a biztosító feljelentését. Az országos biztosítási felügyeletnél. No meg a PSZÁF-nél
Miért is nem a javítási számla után térítik a kárt?
Ezt szívesen megkérdezném tőlük.
Szia!
Az én szabadonfutomnak szerencsére csak annyi baja volt,hogy a rögzítő csavarok mentek galyra , de a netről letőltött és egy másik hozzászolásomban látszik a többi tipikus hiba is.
Ha a tanksapkád megvan épen, akkor csak a színe lesz a feladat.