1000-es Virago-nál az a gondom, hogyha ketten ülünk rajta akkor sokszor koppan a hátsó telo. Már próbáltam mind a két végletét az állítási lehetőségnek, de szerintem vagy kevés kettönkre: kb 190 kg vagy elfáradt a rugó. Lehet kapni valami erősebb változatot, vagy csináltatni kell rugót? Vagy mi a megoldás?
Üdv a Fórumosoknak!
Elnézést hogy beleszólok a szerelési dolgokba de mielőtt valaki belefog szerelni vegyen egy kis fáradságot ahoz hogy utánna nézzen,hogy milyen célszerszámokhoz van szüksége.
Az adott szereléshez.
Az árakat meg nem találgatni kell hanem rákérdezni az illetékes bontókra hogy milyen megoldást tudnak ajánlani.
Bocs hogy ilyen hosszú lére eresztettem a hozzászólást.
Üdv KAczkó
A kattanás az a hang, amikor a bendix behúz, azaz az önindító erőátviteli fogaskereke a helyére kerül. A forgás elmarad, ez két okból lehet.
1. a szénkefe, ahogy tanult kollégám is említette
2. a forgórész tekercselésének hibája (ez sokkal ritkább)
Ami a szénkefét illeti: az önindító levétele után mérd meg a maradék kefe méreteit. Menj el egy autósboltba, mutasd meg a méreteket és kérj valami hasonló méretűt, amit minimális mértékben kell alakítani. Ha megvannak a kefék, egy csiszolóvászonnal méretre csiszolni fél óra alatt megvan. Miért jó ez? A márkakereskedésben nem árulnak külön szénkefét, csak alaplemezzel együtt veheted meg (sok pénzért), egy autóhoz való szénkefe viszont párszáz Ft. Nagyon nem mindegy.
Sok önindítót újítottam már fel ezzel a módszerrel, egyik anyagköltsége se került többe 1000-1200 Ft-nál.
Ezer bocsánat, előre bocsájtom, nem bántó szándékkal mondom, amit mondok. De...
Weboldalunk már van. Ez pediglen a Virago-ro. Mistvan fórum és márkatársunk hozta létre. Minden ott van, ami szükséges lehet: szakkönyvek, bontók, szervíz címek. Persze nem teljes a lista, de alakul. Szomorúan konstatálom amúgy, hogy az oldal közösségi része elég kis érdeklődésre tart számot. Való igaz, hogy itt is megtaláljuk egymást. Mindegy, ebbe most nem megyek bele.
Szép dolog a fiatalos lendület, de ne kapkodjunk, annak ritkán van pozitív végeredménye. Motoros társulat szervezésétől óvva intek mindenkit. Mondom ezt úgy, hogy egy idejekorán feloszlott MBK alapító tagja voltam. A márkaklub más történet, de hogy abba ne lehessen belekötni, hivatalos bejegyzés szükséges, ami anyagi kötelezettségekkel jár. Csak úgy egyenpólót csináltatni, meg felvarrókat mellényre tenni nem lehet - a hazai motoros életben ez nem így működik.
Arról nem beszélve, hogy az interneten közösséget kovácsolni egy dolog, a való életben egy másik. Lásd a legutóbbi Virago találkozó (2 motor, 3 fő). Pedig itt napi szinten kommunikálunk. Mindenkinek megvan a maga élete, legtöbbünk dolgozó ember, családdal, stb. A programegyeztetés nem egyszerű móka.
Nincs szó arról, hogy nem tisztelnélek, mert fiatal vagy. Én is voltam 20, motoroztam is, de a hozzád hasonlóan lendületes, túlzott önbizalmú ismerőseim sokszor és nagyokat kellett csalódjanak. Nem azt mondom, hogy meg kell hunyászkodni az öreg motorosok előtt fület-farkat behúzva, de nem egész 5 órányi ismerettség után "vezetői" ambíciókat ne villogtass. Mondom mégegyszer, nem bántani akarlak...
Kicsit a többiek (legalábbis egy részük) nevében is mondhatom, hogy mi ennél sokkal nyugodtabb vérmérsékletűek vagyunk. A "közösség" szép lassan formálódott olyanná, amilyen. Ezt drasztikusan és mesterségesen felgyorsítani már csak a korábban említett (család, munka, stb.) okok miatt sem lehet. Nyilván nem azt mondom, hogy ne guruljatok a környékbeli motorosokkal, szó sincs róla, koptassatok el 8 szett gumit balesetmentesen együtt. Csak azt kérem tőled kultúráltan, hogy ahelyett, hogy megpróbáld felkavarni az állóvizet, próbálj inkább beilleszkedni.
Harmadszor is mondom, nem bántó szándékkal mondtam, amit... De ez a menedzseres gőzhenger-stílus kissé megcsípte a szemem. Persze nyilván nem te tehetsz róla, hanem a világ, amibe beleszülettél.
Még megemlíteném azt a gondolatomat ,hogy nem tudom ti mennyire vagytok ilyenekben benne, de ha sikerül egy kis találkozót megszervezni és jól érezzük magunkat, létre hozhatnánk egy új "bandát , közösséget" És én szívesen vállalom egy weboldal elkészítését, a túrák megszervezését, amolyan "vezetői" posztot de természetesen nem lenne "főnök"! De szerintem ezt a találkozón megdumálnánk már! Nos ki van benne innen? Ha már vagyunk 3-4-en az is valami! :)
Hmmm... Csak két ember?... Igazából saját tapasztalatom a "csapatépítésben" úgy érzem van! Igaz nem a való életben hanem a számítógépes világban de én ott kb hetente össze hozok egy meccset egy lövöldözős játékban (100vs100) :) Ráadás külföldiekkel. Az életben pedig Airsoft meccsekre is kijárok és az emberek maguktól minden hétvégén egy bizonyos helyen úgy 15-20 össze jönnek. Szerintem ha van egy jó társaság akik úgy össze tudnak barátkozni ,hogy minden szuper, legyen az először csak 5-6ember egy kis városi motorozásra egy fasza kis ebéddel valahol, akkor az már fogja vonzani a többi chopperest is! Aztán azon vesszük magunkat észre ,hogy már 15-20 ropjuk az aszfaltot! Hozzáteszem úgy, hogy mindenki jól kijön a másikkal ami szerintem ritka manapság. Én azt mondom BELE KELL VÁGNI! 20éves vagyok, fiatal tele erővel és hamarjában meghozott döntésekkel, de nem szoktam rossz döntést hozni! Ha azon múlik én szervezhetek egy kis túrát egy ebéddel valahová és itt közzé teszem. Aztán megbeszéljük ,hogy mit szóltok hozzá és lehet változtatni. Kezdő vagyok de gyorsan tanulok és "alkalmazkodok" Mindig kell egy figura aki elindít egy lavinát az emberek között! Másképp csak jó ötletek születnek de nem mondják ki... Így viszont kimondják! HAJRÁ VIRÁGÓSOK!
Nemrég (két hete) majdnem volt egy nagyobb találkozó, de legalább két társunk be merte vállalni :))) ha jó idő lesz, mindenképp össze kell hozni egyet :)
Nekem is az a kincs ha elmondhatom otthon ,hogy milyen volt és nem ők jönnek hozzám a kórházba ,hogy hogy vagy? És littlerock 32éves Budapesti szintén, plus egy 400-asa van! Yeee Egyszer össze kéne röffeni pár virágosnak és egy budapesti motorozás "ismerkedés" aztán nagyobb utak. Ha már volt ilyen és lemaradtam tessék újra csinálni jövök én is!
Már 14évesen is azon gondolkodtam hogyan lehetne a robogóm chopperesebb!
Számomra a korosztály nem igazán jelent problémát ,mert jól kijövök a nálam idősebb emberekkel. Itt a probléma inkább az ,hogy nem mindenki tiszteli a magánál fiatalabb chopperest szerintem. Ami speckó engem nem zavar ,mert szeretem megmutatni ,hogy CSAK AZÉRT IS! Ezzel a motorral eléggé "kezdő" vagyok mivel még csak 1500km-et mentem vele kb de imádom, és vagány vagyok rajta! Nem szeretek száguldozni meg hasonló... Inkább szép lassan végig duruzsolok! :P
rendelni kell egy ugyanilyen blokkot, használtat, meg egy tömítés garnitúrát...
a kettőből, meg egyet összedobni, amit kell cserélni... ügyelni arra, hogy a blokknak az a része, amiben a szám van, az legyen az összerakott blokk alapja...
hát lehet hülyeséget irok de a kocsim aksija nem épp a legjobb ezért néha be kellet tolni, utána megfelelő töltöttségi szintet ért el az aksi és egy órán keresztül még simán be lehetett indítani. Szerintem csak az aksid lehet a ludas mert lehet a "volt" megvan de az amper már nem .... kövezzetek meg ha hülyeséget irtam :) mentségemre a 6 . soproni vagyok már túl :) Jóccakát hukkk! :)
535 ost egy hetig tolnom kellet sajnos.betettem 2 es fokozatba,aztan szalladtam mellete kupkung ki gaz frocs,mikor megiramodot kuplung be es megultem.vigyazni kell mert volt hogy elszabadult
Koszonom a jo szavakat.gondolkodtam en is ezzen.blokk cserevel az a helyzet hogy kb egy het uttanajaras nallunk.es annyiba kerul mintha ujbol beiratnam a motrot.nallunk ugy megy hogy minden kibaszot beleygert akkar a varos masik vegebe kell menni,minden papir engedel y stb.es sokkba is kerul.ha minden igaz lesz holnap egy bontott dugatyut minden jol megy futni fogja belolle.nah aztan kerdesem bontott dugatyu,uj garniturak a hengernel,plusz uj gyuruk mindket dugonal.megteszi?igy futni fog mint reggen legalabb? es megegyszer koszonom mindenkinek.igazzabol innen tanultam hogy mintent meglehet csinalni hazzilag, szerszamom sziinte mar minden van,kiveve a gyuruket hogy csereljem de megoldom azt is v.hogy. de nem adom fel,akkar mennyire is nehezzen jon ossze ennek mennie kell! minden tiszteletem sziasztok
Szerezz egy gumikalapácsot és amikor nem indul ütögesd meg az önindítót indítózás közben (szerintem el lehet érni ha a moci mellett állsz). Ha ekkor szépen elkezd működni akkor kopottak a szénkefék és ki kell cserélni őket. Amikor ütögeted egyszercsak elkezd érintkezni ezért indul be, de ha éppen nem jól állnak a kopottság miatt már nem teszik a dolgukat.
1000-es Virago-nál az a gondom, hogyha ketten ülünk rajta akkor sokszor koppan a hátsó telo. Már próbáltam mind a két végletét az állítási lehetőségnek, de szerintem vagy kevés kettönkre: kb 190 kg vagy elfáradt a rugó. Lehet kapni valami erősebb változatot, vagy csináltatni kell rugót? Vagy mi a megoldás?