Karburátor szinkronnál a hátsó karbi szinte 1 pillanat alatt beszívná az olajat ha nem állítanám le.Természetesen indításnál elszorítom a csöveket, csak fél perc után engedem el. (nemrég cseréltem kipufogót és azóta kormolja a hátsó hengerben a gyertyát) merre kell tekernem a csavart, hogy enyhítsek rajta?
Jó. Reméljük a legjobbakat. Ha esetleg nem válna be, szólj. Egy HD-s haveromnak most rendeltünk "előnyújtott" hagyományos láncot USA-ból 16 ezerért. Biztos van kisebb méretben is.
Nagyon tetszik a virago.ro-n a vezérműlánc feszítő mechanika vizsgálata szét és össze szerelése. (eléggé részletesnek tűnik)
Csinált már valaki ilyet ? Van még valami amit figyelembe kéne vennem mielött én virago laikus hozzányúlnék ? :DD
---
Hasonló jelenséget produkál a gépem azt hiszem :
alacsony fordulaton csapkod a lánc,magasabb fordulaton a kattogás elhalkul, mert egyenletesebb lesz a vezérműlánc terhelése.
---
Bár nem a szó szoros értelmében lánccsapkodást hallok inkább zajosnak mondanám a blokkot, ami terhelés alkalmával elhalkul.
Hétvégére tervezem ezt a kis műtétet.
Addig ha sikerül beiktatok egy 50km es próbakört is hogy, megnézzem milyen lett a moci a repsol olajjal melegedés alkalmával. Sajna 4-5 km es szakaszokon nincs alkalmam ilyet tesztelni.
A kuplung bovdenen lazítottam a tüskét pont a dudor fölé állítottam bár így sem voltam tőle messze a holtjátékom is kb 2-3 mm lett elég fura így vezetni nem így szoktam meg :D
A vezérműlánc felszerelése, kevés autós ismereteim alapján kell lennie valamelyik lánckeréken két pontnak vagy jelölésnek a láncon pedig egynek, vagy fordítva. Ettől függetlenül a lánc, vagy vezérműszíj szakadása komoly problémákat okoz(hat) a motorban (kivéve az Opel mert azt úgy csinálták meg hogy a dugattyú ne érje el a szelepeket egy esetleges szakadás esetén).
13 500, "O" gyűrűs, már megrendeltem, megkockáztatom, ha nem jön be (nyúlik), akkor kicserélem addig, míg nem koptatja a lánckereket.
A DID, meg az Rk sem úgy kezdte, hogy híres volt, ebben bízom.
Megprobalok keresni.amugy a Yamaga Grizzly 350 4x4 2007 es teljes koppintasa.az alkatresz v.mi Hisun gyartya es a Maxus alitja ossze v.mi ilyesmi.kosz a segitseget peace
Azt egyénileg a saját gépedhez kell állítani mert a z a kopó lamellák vastagságától is függ meg a bowden hosszától ,van köztük egy pármilliméter eltérés biztos, és az is számít hogy hova van állítva a blokkon a jelzőtüske a jelöléshez képest.
Szia!
Igen én is gondoltam és ezért is raktam bele az ujat, meg már ugyis megvettem és ne a szekrényben álljon és jövőre esetleg cserélni keljen mégis.
Még a hátso vastagabbat is kicseréltem pedig azt irta könyv ,hogy azt csak akkor kel ha elszinezödik.
Brumekosz ha szépen megkérlek teszel fel 2 képet a kuplungbovdened feszítéséről , hogy hogyan állnak . Nekem a kuplung karnál kopra van állítva. A Blokknál nem mertem hozzányúlni.bár szerintem nem is tudnék többet húzni...
Szia!
Halkabb lett a kopogohang is mivel tökéletesen szétkapcsol a kuplung és nem terhelbe a válltó a kuplung kosár igy tehermentesen tud forogni.
Egyébbként a kopogo hang nem hiba egy haveromé is ilyen pedig az 2 évvel fiatalabb és csak 24 ezer van benne.Ez a kuplung kosár lotyögéséből adodik de ettől még megy a gép.
Csak a füledet bántja a zaja.
Szia!
egy üveglapra tettem és ugy néztem a fényfelé fordítva plusz
0.2 hézagméröt probáltam körben aládugni ahogy a szervízkőnyv írja.
Így is tökéletes volt a fémlamella.
Jó lesz tartalékba mert így nézem ez még a gyári volt.
Bocs korábban is megakartam kérdezni tőlletek mitől deformálódnak a lamellák mert az égetést még oké megértem.
Kiégett a lamellákból a szén vagy durva használattól van a deformálódás ? nem tudom elképzelni...
Örülök brumekosz, hogy sikerült a műtéted , amiről írsz hogy nem ugrik ki a ló alólad indulásnál és hideg motornál az nekem egy álom lenne.
Én csak motorolajat cseréltem amit korábban írtam repsol motorider 4t 15w50. Kicseréltem az olajszűrőt is csak fura volt vissza szerelni mivel azt hittem patentül beszorul majd a helyére a szűrő és a külső takarólapot csak rá kell majd hip-hop csavarozni. De a szűrő csak lógott, szerelés közben meg azon sakkoztam hogy nemhogy félremozduljon mikor a takarólapot teszem fel.
Végülis sikerült sehol nem folyik az olaj. Az olajcserétől vártam amit brumekosz műtétel oldott meg. Az indulás esetén üresből egyesbe váltás esetén továbbra is ugrik a paripa ... (mondjuk ez annyira nem zavar) hosszabb távon még nem mentem hogy a melegedés re változik e az üresbe helyezés.
----
Brumekosztól kérdezném hogy változott egy a kuplung hangja , gondolok itt arra a halk tónusú kopogó hangra amely a kuplung behúzásnál ill kiengedésnél jelentkezik ?
---
Az első benyomásom erről az olajról hogy kicsit csendesebb lett a motor aminek igazán örülök. Ha meglesz a melegítő túra írni fogok változott e a problémám.
Keresni kell hozzá egy szerelési kézikönyvet, amit anno én sem találtam. Anélkül nem tudni, hogy milyen jelzés és hol kell álljon ahhoz, hogy jó legyen az időzítés.
Főleg, hogy melegen sokat rosszabbodott a helyzet Brumeszkosz elmondása alapján. Ha a dörzsbetét ennyire meg van égve, az a fémlamellát se hagyta érintetlenül, biztos az is "le lett edzve" rendesen. Szerintem is jobb ez így, hogy minden patent.
Karburátor szinkronnál a hátsó karbi szinte 1 pillanat alatt beszívná az olajat ha nem állítanám le.Természetesen indításnál elszorítom a csöveket, csak fél perc után engedem el. (nemrég cseréltem kipufogót és azóta kormolja a hátsó hengerben a gyertyát) merre kell tekernem a csavart, hogy enyhítsek rajta?