Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem te magad csináltad, akkor szerintem vidd vissza a szerelőhöz ezzel a panasszal.
Az a baj, hogy kéne tudni a válaszokat, mérni, tesztelni kéne azokat amiket kérdeztem. Ezek nélkül kicsit sötétbentapogatózás.
Persze, de akkor azert kicsit átfogalmazhatjuk :))
Javítás elött ugyan nem volt ereje ,nem kormolt, és kevesebbet fogyasztott. Amint irtam a membránok kilukadtak azért kellett cserélni a cuccokat benne. Most a legkisebb gázadásra is ojan mint a rakéta.Egyáltalán nem fullad. A gyertyák és a kipufogó vastagon kormosak. A többi kérdésre nemtudok választ adni mert nem voltam ott a szerelönél amikor csinálta.
viccctor, ez olyan szep leiras, nem lenne kedved a virago.ro oldalra is feltenni?
ps. es milyen olajat?
milyen gyartyakat javasolnatok? ismetlem, nem viragorol van szo, hanem yamaha xs400, ilyen ne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Y...

koszi
Urak, ( ez egy hosszú poszt lesz)

Leírom a motorom kb. 1 éves sok a benzin című vesszőfutásom történetét és a végkimentelt, hogy mindenki okuljon belőle.

A Legvégső Topic a Viragotech -en itt található ha valaki tud angolul:
http://viragotechforum.com/vie...

Blackiex -el már jó 1 éve magán levelezésben gyökültünk a probléma megoldásán és mostanra jött el a megvilágosodás.

1 évvel és kb. 10-12 ezer km -el ezelőtt elkezdett a gép sokat fogyasztani és nem is igazán ment jól. Elkezdtödtek különböző tüneti és valós kezelések a karburátorral.
Első alkalommal egy hosszú és nedves 10 napos túra után a légszűrő volt a hunyó, nedves volt, és nem eresztett át rendesen levegőt, ki lett cserélve rögötn jobb lett a motor, így is volt egy darabig.
Után megint elkezdett sokat enni, ekkor azt mondtam, hogy elég, kap egy K&N olajos légszűrőt, nem lett változás utána is vacak volt.
Ekkor kitaláltuk, hogy nézzem meg hogy fröcsög -e a benzin ha benézek a karbiba menet közben, fröcsögött, ekkor cseréltük ki idén tavasszal a súberház tömítő O gyűrűket. Segíett visszaesett a fogyasztás jobban ment a motor.
Volt ez a bizonyos Korzikai túra amiről már meséltem itt 5300km, pont a túra első napján ismét elkezdett kicsit tobbet enni és azt már ismeritek, hogy a túrán egy folyamatosan rosszabb és rosszabb lett míg a végén már normál országutas tempóban 140-145km -nél kellett tarcsira tenni (7-7,5 Liter), hegyen meg már 120-125km -nél, (9 Liter).
Hazajöttünk, és elhatároztam hogy eladom mert elegem lett belőle.
De a probléma az volt hogy a gép olyannyira nem ment jól, hogy így szóba sem kerülhetett az eladása (ez most volt elmult hónapban).

A Következő jelenségek voltak a végén már összegezve:

- Fogyasztás magas
- Gyertyák kormosak
- 1000-3000rpm között gyorsult de erőtlenül, 3000-4000 között rémes lett, legkisebb gázadásra is hezitált, fulladó hang jött a kipuból, 4000 fölött erőre kapott megszünt a fulladás, 5000 -ig húzott és utána elfogyott.
- Még 2-esben sem tudta kiforgtani a 7000 -ret
- Maximum 120 -al ment
- Kompresszió tök jó új gyűrűk vannak benne, nem eszi az olajat minden ok.
- Úszószint rendben
- Súbertű már a legfölső pozicióban
- Ugyan nem fröcsögött a benya a fúvóka mellett de megint kicseréltem az O gyűráket hátha... semmi
- Membránok nem lyukasak
- Karbik szinkronban
- alapjárati csavar 2 fordulatot volt kitekerve
- gyertya házagok rendben
- összes levegő útonal átnézve sehol egy befészkelt madár vagy ilyesmi... :)
- BlackIex elküldte az üveggyertyáját, megviszgáltam, nem látszott drasztikus sárga láng fordulaton (a mai napig nem tudom miért)

Szóval mindenen átrágtuk magunkat és minden jónak tűnt.
Ekkor elkezdtünk gondolkodni, hogy valahol ömlik bele a benya amit nem látunk, szivató, kiszedtem őket nem tüntek problémásnak szép fényesek voltak.

Eléggé már kezdtük feladni, amikor figyelmes lettem egy dologra, amikor gázt adtam, alig emelkedtek a súbertűk, azaz a csúszóka.
Felvettem videóra mit produkál (a videokat és a képeket megtaláljátok a viragotech -es topicban). Black megnézte és egyértelműen arra jutottunk hogy ez így nem frankó.
Karbit kikaptam és leteszteltük, hogy mi van ha belefújok jó erősen a membrán alá menő levegőcsövekbe, ekkor a súbertűnek a csúszókával szépen fel kellett vlna emelkednie de szinte semmi nem történt, ellenben jött ki a levegő a karbi száján, aminek nagyon nem kéne mert a membrán alatti tér szigetelt kéne hogy legyen a felső tértől ahova a karbi szájábaól a csúszókán át vezetnek a vákuum nyilások. (alapjárati levegőt kivéve)

Ekkor kezdett összeállni a kép.
Húzod a gázt, nyílik a fojtószelep, n a vákuum, de nem emelkedik a súbertű, bazz ekkor az egész csúszóka a levegő utjában van HÁT EZÉRT NEM KAP LEVEGŐT. Naó de honnan kap benzint hiszen nem emelkedik fel a tű, ez rejtély a mai napig de valószinűsíthető hogy ahol csak bírt (alapjárat, bypass, szivató, főfúvóka) szívta a benzint kifelé hisz levegőt nem kapott de vákuum az volt.

Najó membrán megvizsgál, semmi baja, mi a szar lehet, ha bevettem az egész csúszókát a számba és befogtam a membrán felöli végét, hangyánit eresztett de nem olyan sokat ami miatt ennire szarul kellett volna hogy viselkedjen.

Ekkor elkezdődött az órákig tartó kajtatás a virago tech forumon hogy valami hasonló hibát találjak, és talátam egyet amikor egy srác arra jött rá hogy MAGUK A CSÚSZÓKÁK koptak és tulajdonképpen ezért nincsen emelkedés, mert a vákuum nem csak a membrán fölé eső térbe jut hanem a kopott csúszókák miatt a membrán alá is.
Ekkor lefényképeztem az én csúszókáimat amelyek igencsak kopottak voltak és arra a következtetésre jutottunk ezeután hogy most már csak ez lehet a baj.

Megrendeltem a Motorradbay.de -ről 2db vadonatúj membránt vadiúj csúszókákkal darabját 54.90 EUR -ért, és ha már egyszer csináljuk csináljuk rendesen, megrendeltem ugyanitt egy teljese felujítókészletet, (összes fúvóka, tűk, úszóház szelepek és a házuk, tömítések, alapjárati csavar, leeresztú csavarok, main nozzle....stb minden)

Elkezdődött a műtét, szépen nagyon óvatosan minden alkatrlészt kicseréltem, gyakorlatilag a karbi test maradt csak a régi.
Új membránok bekerültek. Fújós teszt eglsz kis fújásra azonnal a plafonon volt mind a kettú csúszóka. Na itt már elkezdtem bizakodni, hogy jó úton járunk.

Összeraktam az egészet, karbik bekerültek a helyükre (ez múlthéten volt).

Teszt 50km. AZTAKU#&#VA a gép úgy megy mint az állat soha az életben nem volt ilyen még amikor megvettem sem (41.000km -t mentem én vele most 69 van benne összesen).
- Húz mint az állat iszonyú nyomatéka lett akármilyen fordulaton
- Csont nélkül 150km/h és még ment volna bőven tovább csak már leszakadtam a mocirol
- Semmi hezitáció
- Azonnali gázreakció
- Akkora lett az ereje hogy szétforgatná bármilyen sebességben
- 50km Végén megnéztem a gyertyákat, mint a nagykönyvben tökéletes állapotban ahogy kell.
- Állat lett a hangja a kipunak ami már szintén nem volt egy ideje jó

Óriási élmény volt vele motorozni.

Karbiszinkront tegnap csináltam meg rajta, előtte olyan volt hogy alapjáraton szépen be lehetett lőni de forulaton eltért elégg bár a kb 6-8 centin belül volt. Most alapjáratra belőttem, és 5000 -ig forgatva álló helyzetbenm a két olajszint a csövekben áll mint a cövek egy hangyafaszniy eltérés sem tapasztalható, tökéletes szinkron van bármilyen fordulaton.

Ok, az már látszott hogy sikeres volt a beavatkozás, de mi van a fogyasztással ?
Ma beletekertem a gépbe 330km -t, 100-110 -es országutas motorozás volt.
216km-nél ! kellett tartalékra tennem és 222-nél 10.45 litert sikerült beletankolni azaz 4.7 litert fogyasztott. Beszartam....

Egy szó mint száz végre a gép 100% -ig tökéletes jobb nem is lehetne, a blokk felújítva, és a karbik is teljesen felújítva, gyertyapipák kicserélve...stb

És a konklúzió az hogy nem adom el :) Újra beleszerettem :)
Úgyhogy kap egy új gumit hátulra és tekerem bele a további kilométereket még idén az biztos.

Tavasszal újratárgyaljuk az eladás kérdést :)


ui:
Ezúton is köszönöm Blackiex -nek a kitartó levelezést chat -elést és agyalást, azt hiszem mind a ketten sokat tanultunk az esetből és remélem másoknak is használra lesz később ez a leírás.
Ha melegen nem jó akkor valszeg túl sok benzint kap.
Hidegen még szereti a sok benzint, de melegen már nem ok.
Elsőp körben a gyertyákat nézzétek meg mindent elárul a keverékképzés jóságáról
Szia,

Tisztázzunk 1-2 dolgot.

- A Javítás után működött valaha jól vagy ez volt az első teszt kör ?
- Gyertyák kormosak ? (gondolom igen)
- Érzésre hogyan ment a gép ? Volt ereje ? ennyi plusz benzintől fulladnia kéne mint az állat.
- Súbertű jó pozicióba lett rakva ?
- Benzinszint az úszóházban jól be van állítva ?
- Jól lettek a membránok tutira berakva nem ereszt a szélénél ?
Üdv. Tanácsot szeretnék kérni. Juniusban a karburátorban lévö összes gumi mozgó alkatrész kilett cserélve . A membránok lukasak a többi kopott volt. Csere elött 6-6,5 l- volt a fogyasztás. Ma motorozás közben 82-km megtétel után átkellett kapcsolnom RESS-állásba mert a jármü le állt.A tank tele volt elinduláskor. Tehát a moci 10,6-litert fogyasztott 82-km en ami elképesztö menyiség. Mi lehet a probléma.
sziasztok.

tudom, hogy nem viragos tema, de hatha valakinek van otlete. egy baratomnak van egy xs400-asa, 31 eves. hideg motorral az alapjarat jo, meleg motorral doglik le, 3000es fordulaton kell turaztassa, hogy ne dogoljon be. nincs valami otletetek? szegeny mar mindent vegigprobalt....

koszi.
modi.
Köszi blackiex!
Biztos igazad van, a led, egy zöld fényű hagyományos átlátszó gomba, kínai szar .
Rápróbálok az izzóval.

Köszi mégegyszer!
Sziasztok Motorosok !
Szia blackiex ! Elkészült a mocid ?
Köszönöm a választ :)
Jól gondolod. Ha a szárnyas anyát szorítod, a fék korábban fog fogni.
Sziasztok!

Az olajam még nem jött meg hétfőn kellene személyesen bemásznom érte Budapest-re. Kíváncsi vagyok milyen az általatok ajánlott olaj.

Kicsit más fél szemmel elcsíptem itt egy gondolatot még régebbről.
A hátsó fékem gyöngült azaz úgy értem a pedált jobban le kell nyomnom a szokásosnál. Valahol itt nálatok olvastam van valami fékbetét kopásmérő a dobon amit azt hiszem meg is találtam . Egy íves csík a dob oldalán és alatta egy kis mutató ami a dobból kinyúló kar végén található. Ha szemben állok vele akkor az a nyíl a ív legjobb oldalán áll. Gondolom még nem olyan kopott . Jól gondolom hogy ha alul a szárnyas anyán húzok akkor növekszik majd a fékhatás és a pedált sem kell annyira lenyomnom ? Az elmúlt 2 napban 300km-t motoroztunk és az egyik éles kanyarban majdnem kirepültem mert nem úgy fogott a hátsó fék, az elsővel meg nem mertem intenzíven fékezni mert az út széle avaros és kavicsos volt . Egy sebességgel vissza váltottam az utolsó pillanatban ez mentett meg. Imádkoztam hogy most nem szoruljon úgy a váltó mint amit a motor bemelegedésénél tapasztalok. Mákom volt.

Köszi a válaszokat!
Krueger
A linkeket nem szereti ez a fórum, de talán így is megtaláljátok.
Üdv!
Sajnos nekem is eladó sorba került a vasam, ha valaki tud rá vevőt, jelezze! Az utóbbi hónapban kisebb-nagyobb átalakításokon esett át, felkerült egy háttámla, lefényeztettem és építettünk rá egy egyedi kipuff rendszert. Bármi kérdés van, itt vagy emilben is válaszolok. Adatok, képek a hírdetésben:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_xv_750_v
irago-5001612
Nálam akkor csinálta ezt, amikor a led a végét járta... Milyen led van benne? Smd (kis lapos kocka) vagy a hagyományos átlátszó gombaforma? Utóbbi hetek alatt meghal, ha szar kínai. Az smd leddel nincs gondom, az megbízható. Próbáld ki izzóval vagy egy másik leddel.Akkor kiderül.
Sziasztok!

Az üres sebesség visszajelző lámpája mostanában rakoncátlankodik. Ha nincs kedve hozzá nem ég üresben. Az izzót (LED-re van cserélve) megnéztem nincs kilazulva. Hol kellene még megnéznem pl. a kapcsolóját? Hol van az 1100-esen?

Köszi
Fábesz
Actevo-ból van ásványi, azt Actevo GP-nek hívják. Ennek ellenére csak egy paraszthajszálnyival jobb a mezei Actevo-nál, ami szintetikus bázisú. Sajnos egyikre sem tudok jót mondani.
Azt hallottam hozzáértő körökből, hogy a Magnatech az egyetlen, ami megéri az árát, de az kocsiba való.
köszönöm a hozzászólást... a jelenség a motor melegedésénél lép fel.
Nem tudom tovább feszínteni a bowdent holnap vagy szombaton olajcsere lesz az olajat megrendeltem . Repsol motorider 4t 15w50 3 lityi. 4000km-t mentem eddig febr. 18 tól. a castrolban (actevo 20w50) kb 2500km lehet de ennyire sz..r olajat még nem pipáltam.
- ápropó az actevo az félszintetikus ?
30km után úgy érzem mintha nem lenne kenése a motornak vagy nem is tudom... mindegy lecserélem és imádkozom hogy, meghozza a kívánt eredményt a másik olaj. Drukkoljatok :)
Szia!
Korábban már volt róla szó, hogy a kupplung finom beállításával meg lehet oldani az üresbe rakás problémáját.
Nekem jó lett, a beállítás óta simán veszi az üreset járó motornál.
Blackiex kolléga okosított fel bennünket. Lehet, hogy a te gépeden is csak ez a probléma.
Ha jobban megnézed a blokk alját akkor látod,hogy kéthelyre is az elejére és egy kicsit hátrébb is fellehet fogatni az emelőt,és igy stabilabb ha az elejét vagy a hátulját akarod emelni .
Én mindketőt használom ahogy a helyzet kívánja.
Üdv. Köszönöm az infót. Az emelöt Brumeszkosz fényképei alapján készítettem. Az én mocimhoz tökéletes. Ha elöre ha hátra buktatom a jármüvet nemtud csuszni semerre. Ezekután szerencse hogy fölöslegesen nem vitték el. De a környékben lakó 535-ös tulajdonosoknak ha szükséges szivesen kölcsön adom.