Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha kellenek képek és leírás blokkhúzásról (nagy XV):

http://www.ravensroads.com/tec...
Nem vagyok ott... Sajnos nem tudok fotózni.
Blackiex az actevotol megbetegedett virgácsot fogjátok műteni ?
teszel majd fel képeket ? :)
Nem mondom, hogy nem szeretném, ha sikerülne neki. Sikerüljön is. De az a dugattyútörés...
A bontott blokk nem feltétlenül baj, normális állapotút kell keresni. Most, hogy a komlói barátaimnak túrtam a netet XV blokk után, több 535-ös motort is találtam egész jó állagúakat. Ha a kompressziója rendben van és nem kotyog-csörög-zörög, nem lesz baja, plusz ugye ott van a régi motor alkatrésznek, amiből bármikor felhasználható cuccot nyerhet.
Az a baj, hogy az alkatrészbeszerzés feléjük minden, csak nem egyszerű. Itthon még csak-csak talál az ember... Az ebay nem tudom, mennyire járható út neki (van-e paypal-je, stb.) vagy a külföldről rendelés. Azt most leszögezem, hogy ami nálunk márkakerben 30 lepedő, az a tengerentúlon 60$ (~12 ezer Ft). Ha beleássa magát a srác a netes vásárlásba, akár 50-60 lepedőből megállhat a művelet.
Viccctornak már van tapasztalata olyan netes amcsi kereskedővel (Boats.net), aki jó áron szállít Kelet-Európába is akár. Meggondolandó...

A törött öntvény miatt viszont én tobábbra is a bontott motor mellé teszem a voksom. A blokköntvény nem játék. Ha egyszer az a kis rész a hegesztésnél elenged és aluforgács jut a motorba, azt nem fogja megköszönni egyik alkatrész sem.
Bocs a helyesírási hibákért! :\ kapkodtam...
Hát itt már nem kis összegekről van szó, de ha lori007 megtanulja összerakni a virgácsot , magának rakja össze és uj motorblokkja lesz ami bejáratós a sok sok ezer kilómétert megtehet még ... mindenesetre sztem többet mint egy bontott blokk vásárlásánál, feltéve ha nagyon ügyesen rakja össze a motorját.

Egy ilyen tapasztalat megszerzés egy egy komolyabb motorhiba esetén sok tízezer forintott spórolhat meg később neki. Nem kell szervízbe vinnie a gépét.
Gondolom sok képet készített a blokkról ahogy bontotta le és tudja majd mi hova való, meghát ugye ott vanak a kézikönyvek... én bízom benne hogy sikerülni fog neki.
Ha nem kellene dolgoznom a héten, én is Komlón bontanám a srácokkal a beteg héccázast... :)
Így van, apukám viszont igen :)))
Mistvan és a többi 535-ös játékos anno közösen rendelt egy jól illusztrált, szép nagy digitális fotókkal, lépésről-lépésre manualt. Az alapján meg lehet csinálni.
Nyilván a könyv nem minden, de egy helytelen meghúzási nyomatékot se te, se én nem vennénk észre. :)
Most már ,hogy írtad az árakat még jobban sajnálom a srácot.
Igaz nekem a kuplung volt 40 ezerbe, de ott fém és parafa lamella csere ,tömítés ( ami szerencsére megmaradt) ,olajcsere szűrővel , első fékbetét csere.
De az a meló ehezképest sétagalopp volt, a féklégtelenítésével eggyütt meg volt bő kétóra alatt.
Valóban elég részletes a két manual, de azert előfordul jópár olyan dolog egy ilyen szerelés összerakás alatt ami nem várt esemény és nincs rá recept, és ilyenkor jön a tapasztalat meg a rutin és a tudás. Az eddig feltett kérdésekből és történésekből az jön le nekem, hogy lori007 nem áll a helyzet magaslatán. Ebből a szemszögből nézve gondolom hogy nem elég a két manual. Főleg hogy tudjuk hogy hiábk is vannak benne, elírások, soxor a kettőből kell összerakni az igazságot, és ha mondjuk egy meghúzási nyomatéknál marhaság van valahova odaírva akkor ezt ő nem fogja észrevenni.

Egyébként ezt írja a Clymer:
"If damage or wear indicates piston replacement is
necessary, select a new piston as described under
Piston Clearance Measurement in this chapter."

Magyarán ha látsz a dugattyún sérülést cseréld ki. Hát itt ez egy elég komoly sérülés amivel szemben állunk.
Röhögni fogsz, de nincs sok különbség. Az illesztési hézagok mások, precízebben kell összerakni (nem kalapáccsal ütni a dolgokat a helyére) és több alkatrész van, amire oda kell figyelni. Ha egy Honda VFR lenne, ami négyszer ennyi apró alkatrészből áll és mindenhez hézagmérő kell, akkor oké, nem házibarkács. De az XV-nél már csak a Harley az egyszerűbb. Azt az út szélén szét lehet szedni.

Ami miatt egy Simsont az ember szét mer kapni, az az, hogy ha eltöri a dugattyút, kap másikat 1000 Ft-ért, megfúrják 4-5000-ért, a gyűrűk darabja 400 Ft. Egy Virago esetében egy szem dugattyú 30-40 ezer Ft, egy gyűrűszett 10-15 ezer, a fúrás hengerenként egy újabb 10-15...
Félig-meddig egyetértünk.
Amiben igazat adok: valóban vannak a dolognak buktatói és kellő rutin nélkül nem lesz hibátlan a végeredmény. A tömítéskészlet szintén kötelező, pláne ha szakadt is valamelyik - sajnos nem olcsó játék. A dugattyú sérülése nem játék, így most az egyik valamivel könnyebb lett, mint a másik: ez vibrációt fog okozni, ami ha Viccctornak igaza van és keletkezett valami kis szemmel nem látható repedés(márpedig megvan az esélye), a fellépő plusz rezgés letörhet újabb darabot a dugattyúból. Nem szabad elfelejteni, hogy alumínium alaktrész, azaz rideg és tartósan nagy hőnek kitéve sokat romlik az anyagminősége.

Amiben nem teljesen értünk egyet: egy Haynes vagy Clymer könyv alapján össze lehet rakni a blokkot jól, ha az ember odafigyel és ÉRTI, mi van oda leírva. Az a szerencse, hogy nem egy komplikált szerkezet az XV, se a kicsi, se a nagy. Nem atombombáról van szó, jó eséllyel betanított munkások szerelték össze.

Az viszont tény, hogy a régi kopó alkatrészek, amik eddig összecsiszolódva működtek (dugattyú, gyűrű, henger) viszont külön odafigyelést igényelnek: az a minimum, hogy újragyűrűzöd és felhónoltatod a hengert.

Ami köztes megoldás lehet, azaz nem kerül egy vagyonba, de a végeredmény pozitív lesz, ha veszel egy jó állapotú bontott blokkot (pl. Kaczkó mestertől). Egy jó bontott blokk kb. 350-400 Euró, a papírmunka szerintem szintén megúszható egy átírásnyi összegből, csak kell egy hivatalos papír a hatóságtól, hogy engedélyezzék a fődarabcserét, illetve bevezessék a forgalmi engedélybe az új motorszámot. Nem tudom, hogy az oláh hatóságoknál mennyibe fáj és mi a menete, de ha az alkatrészárakat nézem, sokkal olcsóbb lesz blokkot cserélni, mint megjavítani.
Képzeld el ha kész lesz, beindul, megy X ideig és letörik még egy darab a dugóból amire lássuk be elég szép esély van, az fog aztán szép károkat okozni ott.
Én bízok a srácban de a dugótörés még egy rossz omen.
Fene tudja...
Ahhoz még én sem voltam elég bátor hogy a váltóig meg a főtengelyig szétszedjem, csak pont annyira szedtem szét amennyire kellett egy centivel sem tovább.
De azt nem értem,hogy nem volt más aki nem szedeti szét ennyire?
Ez nem egy Simson, vagy Riga.
Egyetértek.
Én a 750 -esem blokkját darabokba szedtem mert folyt az olaj a hengertalpnál, emiatt minden az általam leírt dolgokat meg kellett csinálnom miközben smemi baja nem volt a mocinak. Kapott új gyűrűket mindkét henger, összes létező tömítés csere, hengerfej gépműhelyben...stb
Én valamikor autószerelőként végeztem (sosem dolgoztam a szakmában) apám autószerelő van egy műhelye, ő igencsak ért hozzá, ketten 1 hónapig csináltuk mire minden alkatrész megjött...stb

Sajnos nekem is az az érzésem, hogy nagyobb baj lesz belőle mint volt, elég ha csak a letört dugattyút nézed.
Lesz még itt gyűrűtörés is szinte biztosan amikor a henger megy majd vissza, lévén ahhoz kell egy spec szerszám amivel összeszorítod a gyűrűket. Az sem mindegy hogy a gyűrűk hogy állnak el kell tolni őket....stb Kismillió apróság amire figyelni kell és nem hibázhatsz mert különben kezdheted előről az egészet.
Loori 007 szempontjából nézve sajnos teljesen igazad van, minden szó stimmel amit leírtál.
Ha összerakja srác és minden stimmel akkor megemelem a kalapom előtte.
Túl gyorsan és nagyon szétkapta szerintem, keresni kellett volna valakit aki meghegeszti úgy ,hogy nincs ennyire lebontva nem az első helyen adott utasítást elfogadni,
Sziasztok!

Minden tiszteletem és megbecsülésem, nem semmi lendület erő és kitartás kell egy ilyen blokk szét és össze rakásához.
Drukkolok hogy sikerüljön és hogy a történetnek jó vége legyen :) hajrá!
Szia, Értem, valami minimumot azért.

A Hengerfej és hengertalp tömítéseket semmiképpen sprórold ki, azokat a tömítéseket ne tedd vissza ömleni fog az olaj.

A Két Manual-ban (Cylmer,Haynes) megfelelő táblázatokban minden csavar meghúzási nyomatékát megtalálod.
Kosz a segitseget.egyaltalan nem haragszom.teljesen igazad van.de a penzhiany arra sarkal hogy mintent probaljak meg magam megcsinalni.azt mondtak a hengerfejre hogy semmi baja es nyugotdan osszerakhatom a gepmuhelybe.osszerakhattam a ket resszt.a kozzepen veknyen tettem tomito pasztat.aztan azt szeretnem kerdezni hogy a 6 os csavarokat hany N al huzzam meg,es a nagyobbat.nah meg a fotengelynel a csavart?koszonom a segitseget mindenkinek beke
Hinnye,
Utána googliztam kicsit.

Azt írja 1-2 guru aki Yamahánál dolgoztak, hogy.
84-85 körül blokkok voltak ezek az 5E5 -ösök, de motort egyben ilyennel nem gyártottak, tehát olyan eredeti virgács amiben az 5E5 szűmú blokk volt és megegyezett ez a szám (azaz ugyancsak 5E5) a váz számával nem létezett.

Ellenben ezeket a blokkokat lánchajtású Dirt Track motorokhoz adták.

Mint ami ezen a képen is látható:
http://i51.tinypic.com/nzlq2w....

Szép kis sztori lehet a háttérben :(
Mi a szám a vázon ?
Hu figyelj, ez egy picit gáz amit csinálsz szerintem.
Mármint az egy dolog hogy a dugattyú egy darabja letörött, ha valahol leköszörülteted talán nem lesz gond vele, lényeg hogy meg ne karcolja a hengert. de innentől mondjuk semmi sem biztos, nem tudhatod hogy nem keletkeztek -e repedések benne a törés által amit nem is látsz.

Pár dolog van amit én mondanék.

Az egyik, hogy rendeltél -e új dugattyú gyűrűket ? Leszedted a hengert, azok a gyűrűk úgy ahogyan az egész volt még jól működtek, de leszedted a hengert, vége, felejtsd el. Van egy kis esélye hogy jól fognak működni, de nagyobb az esélye hogy szarul, rosszabb kompresszió, enni fogja az olajat...stb. A gyűrűk a hengerrel összekoptak, tudod garantálni hogy most tizedmiliméterre úgy állnak azok a gyűrűk ahogy eddig ? Nem, nyilván nem.

Ha már szétszedted a blokkot és rendes munkát akarsz végezni és nem megszivatni magad egy újabb totál szétszedéssel akkor a következőket csináld:

- Mikrométerrel gépműhelyben méresd meg a hengerek kopását, ha megvan a méret, és netán még az első hibahatár alatt van akkor szépen rendelj egy készlet gyári méretes dugattyúgyűrűt. Ha kopottabb a henger mint az a megengedett akkor fel kell furatni a következő gyár által megadott méretre és egy első méretes gyűrűkészletet kell rendelni hozzá.

- Szelepszárszimmeringek csere ha már lent van az egész, és az egész hengerfejet el kell vinni gépűhelybe hogy szépen megdörzsárazzák a szelepülékeket és a szelepeket mindent, hogy tipi top új legyen, őpk a szimmeringeket is kicserélik ha viszed nekik.

- Tömítés tömítés tömítés. Hengertalptömítés, henrefejtömítés és még sok kis vacak tömítés, ezek X ideje ott vannak szétszedted, nagyobb az esélye hogy nem fognak tömíteni és orrán száján fojni fog a blokkból az olaj. Javaslom hogy rendelj egy teljes tömítéskészletet és amit érsz cserélj ki.

A Blokk szétszedés az egy dolog, de az összerakás, a korrekten összerakás komoly szakértelmet és tapasztalot kíván, nem elég egy sima Haynes Manual hozzá képekkel.

Ne érts félre nem cseszegetlek, csak jót akarok neked, úgy érzem kicsit gyorsan a megfelelő szaktudás nélkül ugrottál ebbe az egészbe bele.
Ha szétszeded a blokkot az bizony a fent említett dolgokat vonja maga után, nem tudod megúszni vagy megszivatod magad.
A 6 os pozicio(garnitura )beleszakadt rendelek ujjat.mast erdemes kicserelni az ujboli osszerakashoz?peace