Akadozó, recsegő váltó, zajos motor, hirtelen (rántás-szerűen) fogó kupplung. Aztán egyszer csak elkezdett halkan kopogni a motor, ami egyre hangosabb lett. Mondtam nekik, hogy lessék meg a kupplungot vagy a lendkereket, nincs-e kicsit lelazulva. A blokk belsejében bronzos port és forgácsokat találtak. Ez csak a hajtókar csapágya lehet, a nagy Virago-ban ugyanis minden más görgős csapágyazású.
Cseréld le mielőbb azt az olajat...
Mik voltak a hiba jelenségek actevo használatközben az ismerősödnél ?
Kicsit belém tetted a parát bár én csak 2500km mentem ezzel az
olajjal de elég is volt .
Repsol olajnál rendesen tudok váltani nem feszült még ugy be a váltókar mint korábban hogy komoly izomerővel tudjak váltani . Viszont az alapjelenség megmaradt hogy nem tudom üresbe tenni a motor bemelegedése után ..játszani kell 4-5 alkalommal mire beteszi magát.
Brumekosznak elvileg a sikeres kuplunglamella csere után megoldódott a problémája.
Továbbra is jó a szerkezet brumekosz ?
Ja, a kardánom kész. Ez a hajtókarcsapágyas balhé nem nálam van. Ha az én blokkomról lenne szó, simán csak csapágyat cserélnék a hajtókaron, de ez egy jóval többet futott példány (120-130 ekm) és a hengerek kopottsága miatt jobban megéri akár egy 40-50 ezret futott bontott blokkot megvenni, mint felújítani.
Ezért van nálam mindig ez a masszív szövetes tape.
Az mindent megold, betört karter esetén esküszöm az egész blokkot körbetkerném vele és mennék tovább :D
Újabb fekete pont a Castrol Actevo-nak.... Egy Virago-s barátom véletlenül azt rakott bele az utolsó olajcserénél. Kidöglött az első henger hajtókarcsapágya alig 10 ezer kilométer alatt.
Nincs azzal baj, ha bontott blokkot kapott. Működjön rendesen, az a fontos. Csak a karburátor a különbség.
Néha előfordul, hogy valami olyan helyre tévednek vele, ahol fennakad és ha épp túl gyorsan ütközik fel az alja, betörik a karter. Nagyon ritka, hogy más baj történjen vele.
Az elmélet ott hibádzik, hogy a gyártó nem forgalmaz blokkot, főleg 87-es kiadásút nem. A blokk, ami a tiédben van, lehet 87-es, 88-ig ugyanis Hitachi karbik voltak benne. Az eredeti motorszám hiányában viszont nem lehet megmondani a korát.
A blokk, ami most szolgál a motorodban, feltehetőleg külföldről érkezett, bontva, alkatrészként, papírok nélkül. Ezért kapott AF-es egyedi motorszámot. Ha a gyártól lenne a blokk, kapott volna tanúsítványt és lenne hozzá dokumentáció, ezért megtarthatta volna az eredeti Yamaha motorszámot.
Valami még nekem nem tiszta: A virago.ro-n a leírásban 535-ös karbi van, ott dugó van a szívócsonk vákumcsatlakozóján. A régi 750es szívócsonkján jobb oldalon kettő, bal oldalon egy cső csatlakozik. Ezekek közül gondolom a két kicsit kössem le és ide tegyem a teszter csöveit?
Hali.kosz a segitseget.nah szoval kijot az.kb 3 perc melegites gazlampaval es mintha nem is szorult volna elote ugy lejott.ennyi a nyitja,nem tudom mi lehet elkopva kiszedtem a dolgokat.egy golyo picit megvolt szorulva lehet annyi volt a baj?megcsinaltam az utjat mostmar konnyen mozzog.nem tudom hogy mit kellene csereljek.beszelltem a hegesztovel.az a baj egyik se szivesen jonne hazhoz.aztan nem tudom hogy mozdissam a gepet.tele van olajal, iaztan meg nem is gurul igy mert nem tudom osszerakni a tores miat.peace
Ha a motorra azt mondják, hogy AF-es blokk van benne az azt jelenti, hogy a gyári blokk már meghalt és valaki a gyártól vett bele 1 új motorblokkot, aminek már nem a megszokott a gyári száma hanem AF***********AF. Az én motorom 91-es kiadás viszont 87-es új blokkot kapott a gyártól, sajnos nem tudom, hogy mikor. Annyit látok a forgalmiban, hogy az országba 97-be jött be. A motorszám: AF01001387115AF (szerintem a 87 jelentené az évszámot). Innen már biztos ti is látjátok, hogy hiába 91-es a motor mégis Hitachi karbi van benne.
ugyanígy a szabadonfutó cseréjéhez, magam is belenyúltam a forgórészlevételbe, ugyanígy kifogott rajtam is. kocogtattam, feszegettem, kalapáltam, persze meg sem moccant. a háromkaros csapágylehúzó erre alkalmatlan, erre spec. eszköz kell, nem is mindegyik szerelőnek van. de általában egymást kisegítik. a szbadonfotó tárcsát meg szerintem nem érdemes meghegeszteni, mert eltolódhat a centírozása, és a hegesztés mellet törhet el megint, érdemesebb egy egészséges bontottal cserélni. a blokkod sem reménytelen, a képeden úgy látszik két csavar közt tört. argonnal simán hegeszthető az alu, csak váltóáramra kapcsolva. (aztán máskor kíméletesebben)
Nem. A Hitachin a két karbi között van, de nagyon szar helyen.
A motor kipufogó felöli oldalán le kell venned a légszűrőről a karbira menő gumikönyököt, ott hátulról belesel a két henger közé. Ott lesz egy csillagcsavarhúzóval állítható csavar a két karburátor közt. Szopás, csak flexibilis csavarhúzóval lehet rendesen elérni.
A Hitachikat két lépésben kell szinkronozni: először alapjáraton (nálad ott az elsődleges gond!), utána 4000-es fordulaton.
Alapjárati szinkronozás: Mindkét karbi oldalán van egy-egy alapjárat-állító csavar.
A kipufogó oldali (jobb) karbin kézzel tekerhető rugós rögzítésű, a másik oldalon (bal) kontraanyával biztosított csavar. Ha a hátsó hengered kapja fel az olajat, a bal karbi alapjárat-szabályzó csavarja nincs eléggé betekerve, túlságosan elzárja a levegő útját. Kicsit tekerd beljebb (egy fordulatot), indíts, ellenőrizz, ha kell, korrigálj. Ne forgasd a vasat, alapjáraton állítsd be először egyformára a szinteket. Ha egyforma, a kontraanyával biztosítod a bal karbi csavarját, a meló fele megvan.
4000-es szinkron: Ennek az állítócsavarja van a két karbi között. Ehhez vagy flexibilis csillagcsavarhúzó kell, vagy egy olyan, amivel eléred egyáltalán. Leveszed mindkét karbiról a vázra menő gumikönyököt, amin keresztül a szűrőből jön a levegő. A motort felpörgeted 4000-re és ott tartod egy kicsit. Megnézed, mászik-e az olajszint a csövekben. Ha igen, motor leáll, csavaron tekersz egy kicsit (1/4-ed fordulatot) és újra megnézed 4000-en, mi a pálya. Ha lassabban emelkedik az olaj, jó irányba tekersz. Ha gyorsabban mászik az olaj, az ellenkező irány a nyerő.
Ezt addig kell játszani, amíg nem mászik el a két olajszint egymástól többre, mint 6-8 cm.
Kosz a segitseget.ez a het nem az ennyem.nem tudtam leszedni a generator forgo reszt.a csapalydlehuzo leugrot rola.elbasztam a blokot is.mit mondtok van ra esely hogy jol megtudjak hegeszteni.aztan most megyek beszerzo utra egy celszerubb lehuzoert.peace
Cseréld le mielőbb azt az olajat...