Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akadozó, recsegő váltó, zajos motor, hirtelen (rántás-szerűen) fogó kupplung. Aztán egyszer csak elkezdett halkan kopogni a motor, ami egyre hangosabb lett. Mondtam nekik, hogy lessék meg a kupplungot vagy a lendkereket, nincs-e kicsit lelazulva. A blokk belsejében bronzos port és forgácsokat találtak. Ez csak a hajtókar csapágya lehet, a nagy Virago-ban ugyanis minden más görgős csapágyazású.
Cseréld le mielőbb azt az olajat...
Bocs félreirtam a neved :)
sziasztok !

Szia Blackiex !

Mik voltak a hiba jelenségek actevo használatközben az ismerősödnél ?

Kicsit belém tetted a parát bár én csak 2500km mentem ezzel az
olajjal de elég is volt .
Repsol olajnál rendesen tudok váltani nem feszült még ugy be a váltókar mint korábban hogy komoly izomerővel tudjak váltani . Viszont az alapjelenség megmaradt hogy nem tudom üresbe tenni a motor bemelegedése után ..játszani kell 4-5 alkalommal mire beteszi magát.

Brumekosznak elvileg a sikeres kuplunglamella csere után megoldódott a problémája.
Továbbra is jó a szerkezet brumekosz ?
El, hálistennek... Még nem 100%-os, de a hajtásból jövő zaj megszűnt.
Ja, a kardánom kész. Ez a hajtókarcsapágyas balhé nem nálam van. Ha az én blokkomról lenne szó, simán csak csapágyat cserélnék a hajtókaron, de ez egy jóval többet futott példány (120-130 ekm) és a hengerek kopottsága miatt jobban megéri akár egy 40-50 ezret futott bontott blokkot megvenni, mint felújítani.
Ja, hülyeséget beszélek, kardácsapágyra vársz.
Ez a sztori mi ?
Még mindig nem jött meg ?
Jó anyag az. Kár, hogy a ledarált hajtókarcsapágyat nem tudjuk vele megjavítani. :(
Ezért van nálam mindig ez a masszív szövetes tape.
Az mindent megold, betört karter esetén esküszöm az egész blokkot körbetkerném vele és mennék tovább :D
Újabb fekete pont a Castrol Actevo-nak.... Egy Virago-s barátom véletlenül azt rakott bele az utolsó olajcserénél. Kidöglött az első henger hajtókarcsapágya alig 10 ezer kilométer alatt.

Most bontott blokkot vadászok...
Nincs azzal baj, ha bontott blokkot kapott. Működjön rendesen, az a fontos. Csak a karburátor a különbség.

Néha előfordul, hogy valami olyan helyre tévednek vele, ahol fennakad és ha épp túl gyorsan ütközik fel az alja, betörik a karter. Nagyon ritka, hogy más baj történjen vele.
Valami gubanc van itt az tuti :) Összetákolt darabnak tűnik szegény... :(
Az elmélet ott hibádzik, hogy a gyártó nem forgalmaz blokkot, főleg 87-es kiadásút nem. A blokk, ami a tiédben van, lehet 87-es, 88-ig ugyanis Hitachi karbik voltak benne. Az eredeti motorszám hiányában viszont nem lehet megmondani a korát.
A blokk, ami most szolgál a motorodban, feltehetőleg külföldről érkezett, bontva, alkatrészként, papírok nélkül. Ezért kapott AF-es egyedi motorszámot. Ha a gyártól lenne a blokk, kapott volna tanúsítványt és lenne hozzá dokumentáció, ezért megtarthatta volna az eredeti Yamaha motorszámot.
A bal oldali egyértelmű, a jobb oldalin a kisebbik átmérőjű (a beljebb levő) csonk kell.
Valami még nekem nem tiszta: A virago.ro-n a leírásban 535-ös karbi van, ott dugó van a szívócsonk vákumcsatlakozóján. A régi 750es szívócsonkján jobb oldalon kettő, bal oldalon egy cső csatlakozik. Ezekek közül gondolom a két kicsit kössem le és ide tegyem a teszter csöveit?
Hali.kosz a segitseget.nah szoval kijot az.kb 3 perc melegites gazlampaval es mintha nem is szorult volna elote ugy lejott.ennyi a nyitja,nem tudom mi lehet elkopva kiszedtem a dolgokat.egy golyo picit megvolt szorulva lehet annyi volt a baj?megcsinaltam az utjat mostmar konnyen mozzog.nem tudom hogy mit kellene csereljek.beszelltem a hegesztovel.az a baj egyik se szivesen jonne hazhoz.aztan nem tudom hogy mozdissam a gepet.tele van olajal, iaztan meg nem is gurul igy mert nem tudom osszerakni a tores miat.peace
Üdv, 5.50.
Bocsi az offért, érdekelne mikor sikerült hozzájutnod a gépedhez, és ha nem titok az is érdekelne mennyiért?
Egy Virago Fun
Na ezt nem tudtam, megint tanultam valamit :)
Ha a motorra azt mondják, hogy AF-es blokk van benne az azt jelenti, hogy a gyári blokk már meghalt és valaki a gyártól vett bele 1 új motorblokkot, aminek már nem a megszokott a gyári száma hanem AF***********AF. Az én motorom 91-es kiadás viszont 87-es új blokkot kapott a gyártól, sajnos nem tudom, hogy mikor. Annyit látok a forgalmiban, hogy az országba 97-be jött be. A motorszám: AF01001387115AF (szerintem a 87 jelentené az évszámot). Innen már biztos ti is látjátok, hogy hiába 91-es a motor mégis Hitachi karbi van benne.
Hogy a frászban lehet neki Hitachi egy 91 -es 750 -esen ?
ugyanígy a szabadonfutó cseréjéhez, magam is belenyúltam a forgórészlevételbe, ugyanígy kifogott rajtam is. kocogtattam, feszegettem, kalapáltam, persze meg sem moccant. a háromkaros csapágylehúzó erre alkalmatlan, erre spec. eszköz kell, nem is mindegyik szerelőnek van. de általában egymást kisegítik. a szbadonfotó tárcsát meg szerintem nem érdemes meghegeszteni, mert eltolódhat a centírozása, és a hegesztés mellet törhet el megint, érdemesebb egy egészséges bontottal cserélni. a blokkod sem reménytelen, a képeden úgy látszik két csavar közt tört. argonnal simán hegeszthető az alu, csak váltóáramra kapcsolva. (aztán máskor kíméletesebben)
Nem. A Hitachin a két karbi között van, de nagyon szar helyen.
A motor kipufogó felöli oldalán le kell venned a légszűrőről a karbira menő gumikönyököt, ott hátulról belesel a két henger közé. Ott lesz egy csillagcsavarhúzóval állítható csavar a két karburátor közt. Szopás, csak flexibilis csavarhúzóval lehet rendesen elérni.

A Hitachikat két lépésben kell szinkronozni: először alapjáraton (nálad ott az elsődleges gond!), utána 4000-es fordulaton.

Alapjárati szinkronozás: Mindkét karbi oldalán van egy-egy alapjárat-állító csavar.

Jobb oldali:

http://viragotech.com/newtech/...

Bal oldali (nem az, amit épp teker, az a "minőségcsavar", másnéven keverékszabályozó):

http://viragotech.com/newtech/...


A kipufogó oldali (jobb) karbin kézzel tekerhető rugós rögzítésű, a másik oldalon (bal) kontraanyával biztosított csavar. Ha a hátsó hengered kapja fel az olajat, a bal karbi alapjárat-szabályzó csavarja nincs eléggé betekerve, túlságosan elzárja a levegő útját. Kicsit tekerd beljebb (egy fordulatot), indíts, ellenőrizz, ha kell, korrigálj. Ne forgasd a vasat, alapjáraton állítsd be először egyformára a szinteket. Ha egyforma, a kontraanyával biztosítod a bal karbi csavarját, a meló fele megvan.

4000-es szinkron: Ennek az állítócsavarja van a két karbi között. Ehhez vagy flexibilis csillagcsavarhúzó kell, vagy egy olyan, amivel eléred egyáltalán. Leveszed mindkét karbiról a vázra menő gumikönyököt, amin keresztül a szűrőből jön a levegő. A motort felpörgeted 4000-re és ott tartod egy kicsit. Megnézed, mászik-e az olajszint a csövekben. Ha igen, motor leáll, csavaron tekersz egy kicsit (1/4-ed fordulatot) és újra megnézed 4000-en, mi a pálya. Ha lassabban emelkedik az olaj, jó irányba tekersz. Ha gyorsabban mászik az olaj, az ellenkező irány a nyerő.
Ezt addig kell játszani, amíg nem mászik el a két olajszint egymástól többre, mint 6-8 cm.
Kosz a segitseget.ez a het nem az ennyem.nem tudtam leszedni a generator forgo reszt.a csapalydlehuzo leugrot rola.elbasztam a blokot is.mit mondtok van ra esely hogy jol megtudjak hegeszteni.aztan most megyek beszerzo utra egy celszerubb lehuzoert.peace
Bocs marhaságot írtam az előbb :)))

A 16 -os kéne hogy legyen, de a Haynes manual képe rosszul írja.

Csatolok egy képet a Clymer -ből amin a 43-as számmal jelöli, meg egy fotór amin be van a karikázva.
Nézd meg a képet amit küldtél az 56 -os ahogy mondtad.
No meg a Haynes manual leírja fotókkal.