Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A betét kopófelületének a vastagsága árulkodik. 2 mm a kopáshatár.
Benne van a szervízkönyvben. Csak meg kellett volna keresni.
Nekem az nem mutat valos erteket. el van cseszve.amikor gumit csereltettem nem tettek jol vissza log szabadon a tengelyen.50.000 van nekem is benne.peace
Nem mondanak túl fényes időt de talán eső nem lesz. Szerintem megtarthatjuk de pénteken látni igazán.
http://indavideo.hu/video/Neot...

Sziasztok Srácok.
Hogy áll a hétvégi Szeliditavi Találkozó.
Van valami infó a hétvégi időjárásról?
Ha már kijött a dugattyú a munkahengerből, akkor "almás" amit írok, de ha még nem, és sem kinyomatni nem tudod a rendszerbe visszakötve, sem fogóval nem tudod kihúzni a helyéről, akkor kiszerelt állapotban satuba fogni, és sűrített levegővel szép fokozatosan megtáplálni a fékcső bemenetnél ( csatlakozót valszeg esztergáltatni kell hozzá). Tegyél a kirepülő dugattyú útjába valami massziv papírdobozt, de ha jól bebugyolálod ronggyal a munkahengert, a kezeddel is megfoghatod ( lassan adagolva a levegőt fogod érezni, ahogy mozdul a dugattyú!). Ha a levegős megoldásra lesz szükség, előzőleg alaposan áztasd be a munkahenger kimenő nyílását csavarlazítóval és válassz valami ismerős műhelyt, ahol már csináltak ilyet..( Nekem, amíg felújító műhelyben melóztam, minden nap volt szerencsém ilyen beregadt fékdugattyúkhoz...)
A többi úgy, ahogy Littlerock írta!
Gumi alkatrészekről lévén szó engedjetek meg egy rossz poént:
Hibás gumi miatt sem megszületni, sem meghalni nem érdemes !
Feltételeztem valamit (a leírtak alapján), ezért írtam feltételes módban...

egyelőre nézzük a problémát, aztán ismerkedhetünk :)
(a stílusom felett kérlek hunyj szemet, nem személyeskedés, másnak is jól jöhet még)

Fogalmak helyesen: Munkahenger - melyet esetünkben a féknyereg magában foglal, Főfékhenger, Fékfolyadék (nem olaj, angol: Brake fluid, német: Bremsenflüssigkeit mely olajat jó esetben nem tartalmaz, polietilén-glikolt inkább stb...)

Ha már a kezedben van a munkahenger, és meg van ragadva, akkor célszerű egy munkaasztalon nekiállni a teljes generálnak... Az alkatrész tekintetében lehet hogy van olcsóbb megoldás, de általában nehéz a jót, olcsón, gyorsan szentháromságot összehozni.

Ha megvan az alkatrész, akkor a porvédőt akár darabokban, de le kell venni, és pl egy vízpumpa fogóval a dugattyút forgatva kihúzni... jó esetben megindul.

Ha más nem, akkor a fékcső visszaszerelése után légteleníteni, és megpróbálni a fékkarral kipumpálni... ebben az esetben a fékfolyadékot folyamatosan pótolni kell, nehogy a főfékhenger levegőt kapjon

Ha kint van, akkor szemrevételezni a dugattyút, és a munkahenger belső falát. Pikkelyesedés, korrózió nyomok nem szerencsések. Finom csiszolóvászonnal sokat lehet javítani a helyzeten. (Apám H-100-át sikerült a sírból visszahozni, és 30000 km múlva sem volt nyoma folyásnak... Na ahhoz nem egyszerű munkahengert találni)
Általánosságban az a jellemző, hogy a porvédő alatti területen megül a víz, és a rozsdától megszorul a dugattyú. Ezt a területet kicsit durvábban is meg szabad tisztítani, De egyenletes legyen a felület, különben összeszereléskor a karmantyú megsérül, és folyni fog...
- ha minden tiszta, és a munkahengerben a dugattyú szépen jár, akkor lehet a karmantyút óvatosan feltenni a helyére (ha van beszerelési iránya akkor arra ügyelni). Kis fékfolyadékkal benedvesíteni, és a dugattyút óvatosan a munkahengerbe illeszteni.

porvédő fel, összeszerel, légtelenít, és óvatos próba jöhet...
Én valahogy nem tudtam megnézni a videót.
Pedig érdekelne.
Mi is inkább a Szelidi tóhoz megyünk.
Így, hogy nem is ismerjük egymást, elég kemény kritikát fogalmazol meg. Egyébként az állítással egyet értek.
A munkahenger dugatyúja mögött nincs olaj, le van véve a fékcső.
Normális használat mellett Kb. egy virago élettartama alatt nem kell cserélni a hátsókat.
Van kis jelző rovátkákkal a dobon kívűl, ami mutatja hogy mennyire van már visszaállítva, nézd meg ha még a jelzett rovátkákon belül van akkor jó vagy, maximum a szárnyas anyával állíts egy kicsit úgy hogy azert maradjon kicsi holtjáték.
Amikor defektem volt, alkalmam nyílt megnézni a pofákat... mintha új lett volna... 50000 km-nél
Peace.a fekkel kapcsoaltban.v.ki hatso fekket szedet mar szet.mert megneznem hogy mennyire kopott.mert mintha mar nem lenne az igazi.peace
Szia Pomi,

vezetestechnika.tommot.hu - nagyon jók, motorosrendőr-oktatók oktatnak. De szerintem legalább ilyen jó, sőt, csak kicsit máshogy: safety-hungary.hu. Itt is voltam, iszonyú jók! Mindenkinek tiszta szivemből ajánlok egy ilyet, vannak nagy meglepetések a saját tudást iletőleg! Azután az ember baromira örül, hogy ilyen okos volt és eljött :)
Szia Attila!
Melyik társaságnál voltál tanulni? mi az elérhetőségük?
Én is szeretnék egy ilyenen részt venni!
Lehet, most megharagszol, de nagyon komoly kritikát tudnék megfogalmazni azokkal az emberekkel szemben, akik úgy nyúlnak valamihez, hogy nem értenek hozzá... főleg, ha olyan szerkezetről van szó, mely életekért felelhet...

Egy munkahenger dugattyúja ne is mozogjon kézzel való feszegetésre... vissza lehet nyomni, de ahhoz a fékfolyadéknak kell hely...
Az nem olyan hogy te csak úgy kézzel nyomkodod, annál szorosabb.

Ha nincsen konkrét okod rá (tehát nem folyik és működik a fék maga), mert ha kiszeded a belső gumigyűrűk nem megszokott irányba mozdulnak el és lehet hogy cserélheted azokat is mert soha többet nem fog tömíteni. Alapvetően nagyon kicsi mozgásról beszélünk itt fékezéskor, ha több centit kinyomod simán tönkremehet a tömítés
Eredetileg nem akartam kiszedni, csak feltűnő volt, hogy semelyik irányba sem mozdul. Vagy ez normális?
A két porvédő gumitömítést akartam kicserélni, de ma szembesültem a boltban, hogy csak gyári alkatrész van és ezek darabja 4000Ft! Tud valaki valami költségkedvezőbb megoldást?
Köszi:
Z
Bocsánat! vicctor írta a fékkel való eltávolítást.
Dugattyú megszorulása könnyen előfordul fékbetét csere alkalmával ,főleg ha sérült, vagy ernyedt a porvédő gumi. Ugyanis a kopott fékbetétnél jobban kijön a dugattyú és gyakran előfordul hogy az új fékbetéttel vissza erőltetik a koszos esetleg korrodált dugattyút a munkahengerbe. Mivel a dugattyú és a munkahenger igen pontos illesztésű előfordul hogy megszorul. A legkíméletesebb ahogy littlerock írta, a fék működtetetésével kinyomatni, esetleg előtte kicsit befújni WD40 vagy hasonló lazító anyaggal. Visszaszereléskor illik megtisztítani esetleg nagyon finom polírpapírral a durvább szennyeződést eltávolítani. Mindenképpen ellenőrizd a tömítőgyűrűt a munkahengerben nemsérült e, mert elmegy a fékfolyadék és nem lesz féked !
A legegyszerűbb az volna ha szépen a fékkel magával kinyomod.
Hagyd a fékcsövet rajta a nyergen, betétek ne legyenek bent, és huzogasd a fékkart, töltsél szépen utána olajat mert ki fogod nyomni a tartályból.
És az egeszet valami lavór alatt csináld hogy ha kiesik a dugattyú ne legyen minden fékolajos :)

Miert akarod egyébként kiszedni ? Elég nyomós ok kellene hozzá. Ragad ? Vagy folyik ?
XV 250; 93-as
Sziasztok!
A mellékelt képen látható féknyereg dugatyúját hogy lehet kiszedni?
Féknyereg leszerelve, szétszedve, de a dugatyú nem mozdul.
Kerem szepen.

3 hete vettem egy Nolan n43 air sisakot (tobb honapos keszulodes utan). Ilyen:

http://www.new2motorcycling.co...

mivel 3 hetet hasznalom, mar van par eszrevetelem. gondoltam leirom, hatha valaki eppen ezen tepelodik...

1. sok tesztben azt irjak, zajosabb, mint elvarhato lenne. es tenyleg. persze a letett 40 euros sisakomhoz kepest mesevilag. de "lehet, hogy en egy hulye vagyok, de tobbet vartam".

2. a lecsatolhato al-resz nagyon vagany dolog, es nagyon egyszeru le es feltenni, meg kesztyuben, fejen is, nagyon praktikusan es okosan van kitalalva.

3. ha az al-resz fel van csatolva, akkor is huzatos lenn (hiaba reklamozzak ugy, hogy egy full-face sisakkal vetekszik, mert nem).

4. a beepitett napszemuveg praktikus dolog, mar ami a meretet illeti (par tesztben azt irtak, kicsi, de szerintem jo a merete, persze ha nem az utat akarjuk bamulni az orrunk elott, akkor tenyleg zavar, de amugy sem a kerek ele kell nezni). viszont a szine valahogy (szerintem nincs eltalalva - verofenyes napsutesben jo, de mondjuk delutan i napban, oldalrol kapott fenyben mar sotet).

5. a sisak ki-be csatolasa nagyon praktikus, egyszeru, fel kezzel, kesztyube stb (a regi sisakom egy wertheim-zarral vetekedett)

6. a szellozok rajta praktikusak

7. a belseje total kiszedheto es moshato

8. nem egy konnyu darab, de na... elviselheto, mert...

9. hihetetlenul kenyelmes, mintha a fejemre lenne kitalalva (megjegyzem, eleg lehetetlen formaju fejem van, magas a homlokom es viszonylag nagy a koponyam (valoszinuleg belulrol feszul...), ehhez egy enyhen-hosszukas lopofa tarsul es gondozatlan, bozontos szakall... szoval nem egy modell-fej).

10. az ara nem kicsi, de nem banom, remelem, ha megkimelem sokaig kitart.

11. az egesznek massziv erzete van, minosegi lehet az anyag, amibol keszult.

12. a rostelyt levenni nagyon egyszeru (muszaki analfabeta vagyok), es a feltett rostely nagyon jol rogzitve van a helyen, szolid

13. a rostely nagyon nagy, tulajdonkeppen az egesz eleje "ablakos"

14. elo van keszitve a fulhalgatonak, mikrofonnak, elektromos ketyerenek a hely, tehat ha valakinek meg van egy sisakarnyi penze, akkor hipphopp mar megy is a zene, telefon, gps, radio, walkitalkie a fulebe... hogy a motoron se legyen nyugta

osszefoglalva, nekem bejott, ha egy cseppet olcsobb lenne (kb. 245 euroert vettem), meg jobb lenne.

remelem, segithettem valakinek a dontesben.

tisztelettel
modi.