Sziasztok !
5.50. fórumtárs felvetése nekem teszene 51.uton találkozás parkoloba vagy benzinkúton. Szívesen találkoznék bárkivel aki erröl megy. Előreláthatólag 9-10. óra fele indulnánk Bp. XVI.kerböl. Igény szerint az időpontot vátoztatnám.
Üdv. Gyula
eldőlt a nagy kérdés, Budapestről indulok, leghamarabb 13-14 óra körül... addig még vissza kell érnem Pécsről, (ahogy az asszony ébredési képességeit ismerem, örülök, ha nem akkor indulunk Bp-re..)
Nem tudom miért nem jutott előbb eszembe. Ha jönne egy két haverom a találkozóra átrendezhetnék a csomagjainkat úgy hogy utasként elvihetnék Téged is. Eljönnél ?
Bizony a holtjáték a keréken eléggé sok mindenből adódhat és ha a hajtáslánc minden eleme csak normális módon használódik el és ezek összeadódnak az már nem milliméteres nagyságrend !
Az nálam is van. Kérdeztem, azt mondták, hogy az egészséges.
Kell legyen a kardánházon valahol egy kis kupak, amin keresztül zsírozni lehet. Valahol a kardáncsukló táján van nálam, sztem az 535-ösön is hasonló helyen találod. Ott less be, miközben forgatod a hátsó kereket. Ha ott nincs tapasztalható holtjáték, azaz a csukló-kerék mereven kapcsolódik, akkor jó vagy: ép a tengely és a bordáshüvely, valamint a hajtás fogai.
Hát ehhez jó fül kell az biztos, mert a virgács nem egy kifejezetten sima járású motor. Legalábbis az 535 és különösen az enyém nem az
A kardánnál engem a holtjáték zavar, mert van benne vagy 15fok,bár lehet hogy ez normális
Semmi. Rezgett a motor terhelés alatt. Ha pl. 50-60 km/h tempónál odarántottam neki, 2500 magasságában elkezdett zizegni, vibrálni. Ezért gondoltam a vezérműláncra először. Elvittem a srácokhoz, megnézték, kipróbálták, stb. majd a műhelyasztalon Attila megforgatta a hátsó kereket, fülelt és megtalálta a zajt: a hajtásból jött.
Szétszedték és kiderült, hogy a csapágy rotty.
Lehet hogy így van, de sajnos engem érzékenyen érint a pár ezer forint is. Egy 2.5 millás motornál nem nagy tétel egy 50 ezres szerviz számla, de aki pár százért tud csak motort venni annak érvágás. Viszont ez már a saját szocpol problémám.
Bízzunk benne hogy nem húznak le nagyon a munkadíjjal. Nekem a tourmax kuplung tárcsákat, amit végül a Nagyvastól megrendeltem 9000 ft ért ők 16000ért akarták adni úgy hogy még csak nem is volt nekik raktáron.
Azért... Ott a munkadíj volt csak 100...
Virago-hoz két főtengelycsapágy kell, a nagyokhoz 40 eFt darabja, de annak nem szokása meghalni egyhamar. Egyike azon keveseknek, amik görgős csapággyal vannak gyártva. Sajnos az 535 siklócsapágyas, de az alkatrészköltsége annak is 40-50 ezer. A sornégynek ez az egyik átka. Atomjaira kell bontani, bonyolult, sok alkatrész, stb.
A csapágyam 30 lepedő. A munkadíj, mivel nincs nagyon mélyen a cucc, sztem max 20 ezer lesz.
Az zavar egyedül, hogy ha én jövök rá, 15 ezerből megjavítom. (e-bayen találtam csapágyat, csak későn - már megrendelték)
Basszus a "legjobbkor"történik az ilyesmi. Nem akarlak hergelni a haverom 1hónapig várt főtengelycsapágyra meg egy tömítéskészletre potom kettőszázvalahányezret fizetett.
5.50. fórumtárs felvetése nekem teszene 51.uton találkozás parkoloba vagy benzinkúton. Szívesen találkoznék bárkivel aki erröl megy. Előreláthatólag 9-10. óra fele indulnánk Bp. XVI.kerböl. Igény szerint az időpontot vátoztatnám.
Üdv. Gyula