A dús keverék elképzelhető, még nem babráltam. A fogyasztásom 6,4 lett 2 személlyel. Lehet ha egy kicsit sokat kap, akkor még ezen is tudok faragni. Kösz a tippet, ideje lesz megismerkednem a karbi lelkivilágával.
Ez a gyertya az NGK 7-es jelölésének felel meg, azaz elvileg jó a hőértéke. A kormos gyertya kerámia, viszont vagy dús keveréket jelent, vagy nem megfelelő hőértéket...
Megoldottam a problémát, a csapon lévő kis fém lapocskákat megcseréltem, így a helyes poziciót mutatják. Akkor normál estetben nem kell használni, sőt PRI-ben tárolni hülyeség, mert elfolyhat a benzin. Kösz az infót!
Ma induláskor nem ment a hátsó hengerem, kicsit próbálgattam, de semmi. Kiszedtem a vadi új Denso gyertyát és tiszta fekete korom. Volt egy tartalék, azzal szépen elindult és elmentem ma 180km-t gond nélkül. Idegesít hogy mi lehet vele, nem nagyon mertem drótkefézni, nem teszem tönkre? Elvileg valami szuper irridiumos cucc. Az első is kormos kicsit, de az elektródák szép fémes színűek. Megpróbálom finoman letisztogatni, aztán az marad a tartalék.
Arra szeretnénk választ kapni mijen probléma vagy problémák adódnak akkor ha egy 98-as évjáratú 535-ösön max 80-km es sebességnél 100km -en 10litert fogyaszt. Csak a hátsó henger kormol gyertyát beköpi. És valamiért erös benzinszag terjeng a motor körül. amikor megál pl lámpánál zebránál stb. Körbe lett vizsgálva egy kanyi szivárgást nem találtunk.
mi lehet az eredeti gond?
1- a keverék elszegényedik a hirtelen gázadásnál...
2- lassan nyit a tolattyú, és ezen csak a nyitási karakterisztika változtatásával lehet segíteni..
ne érts félre, ez nem kukacoskodás, csak a helyes megoldást szeretném megalapozni...
mire hozzányúlok az még kb. két hét, addig megpróbálok kellő infót összeszedni...
a mostani karbibeállításom működő motort eredményez, és ugye ha jól tudom, van egy angol mondás, miszerint ami működik, azt ne akard megjavítani... de van egy amerikai autószerelő szólás is, ha valami jó, azt szedd szét, és csináld meg jobban (asszem ez a Saleen alapgondolata...)
Az egy 3500 ft tömítés pkuszz én mocival járok dolgozni az leállást jelent. Inkább várom a tanácsot Tőletek hátha valaki már találkozott a problémával és kész a megoldása,ha nem akkor majd szétszedem a télen.
Volt itt valaki a forumon akinek ugyan ez a gondja hátha ő megtalálja a meg oldást,és elárulja nekünk.
A hozzászolást neki irtam csak Te hamarabb válaszoltál,lehet Ö is inkább hajtja gépet és tőlünk várja a megoldást.
Amondó vagyok, hogy nyiss rá egy kicsit az alapjárati keverékcsavarra, hátha elegendõ. Ha nem, akkor a súbertûn kell emelni egy recényit. Ha esetleg nem állítható a tû, akkor egy kis alátéttel rá lehet segíteni (virago.ro-n részleteztem).
A tolattyúhoz csak akkor nyúlunk, ha nagyon muszáj...
Szia!
A helyzet az,hogy tavasszal beállítottam a kuplungot a az excenteres csavart is ami a blokk tuloldalán a jelzőtüskét mozgatja pont a jelölésre állítottam a nyilat és nem láttam a fémtárcsákon elszineződést . Én speciel szintévesztő vagyok gyárilag de ha elkékült volna az acél azt észrevettem volna.
Megmértem a rugó hosszát a parafás tárcsa és a fémtárcsa vastagságát is ,mindegyik joval a méreten belül volt.
Hogy mi a nyavajától csinálja ezt arról halvány gőzöm sincs de csinálja az biztos és csak fórron.
Mikor megvettem emlékszem ugyan így viselkedett mire haza értem Nyiregyházáről Debrecenbe,azóta is ilyen.
Üdv! ma visszacseréltem a légszűrőket... most azonnal ugrik a gép, gázadásra...
Blackiex! Most lenne szükségem az ötletbörzére, mert a következő lehetőségeim vannak:
- 1. rendelek egy 400-ashoz való szűrőt, vagy átalakítom az 535 -ös szűrőjét. így visszaáll a fogyasztás 5 literre
- 2. így hagyom, és elfelejtem a hirtelen gázadást, mert fokozatos gázadásnál minden O.K. (4 literes fogyasztás)
- elkezdem megbolygatni a karburátort, és talán találok egy kompromisszumos beállítást... - ez egy kicsit bonyolult főleg, hogy nem tudni mivel kezdjek. Vagy a tolattyú nyitását kell meggyorsítani, vagy esetleg a keveréket dúsítani...
szóval ha van ötleted, azt megköszönöm...
más: A kipufogót azt hiszem így hagyom az enyhén halkított módon. Kellemes a hangja így is, és nem annyira tolakodó...
Sziasztok!
A múltkor már írtam a problémámat, hidegen felgyullad az olajnyomásjelző, ha egy picit melegszik elalszik. Azt javasoltátok, hogy öntsek még a 3l olajra 3dl-t, ezt megtettem, de a probléma megmaradt. Ez az egész az olajcsere után kezdődött Repsol 20W50 van benne. Nem lehet, hogy túl sűrű, hisz ha meleg az olaj hígabb és akkor minden rendben.
Egy megnézést megér. Ha szétszeded és megnézed a fém lamellákat, nem biztos, hogy látszik a hullámosodás, de a hőtől el kell legyen színeződve - amennyiben valóban ez a baj.
Ha a motort eldöntöd annyira, hogy az olaj át tud folyni a blokk másik oldalába, nem kell leengedni sem és jobban hozzáférsz.
A mai nap mentem egy nagykört és szallonnát lehetett volna sütni a blokkon,szóval akuplung tökszar szerintem,forro motornál a lámpánál alig találom az ürest,olyan mintha valaki huzná visszafelé a váltókart.
Ha leállítotam a motort akkor meg olyan lett mint a vaj és baj nélkűl egyből beraktam üresbe.
Te találltál e valamilyen megoldást a dologra?
Blackeix azt mondja a fémlamellák lehetnek a hötől eldeformálódva és ezért nem old a kuplung rendesen,egy lamella csere segítene a dolgon?
Sziasztok!
A következő problémám lépett fel:
indításnál szivatóval pöccre indul a gép,majd kb.1perc járás után elkezd durrogni,mintha az eggyik henger kihagyna,a járása is egyenletlen,le is áll.Ha elindulok vele,akkor húz rendesen,ha bemelegszik,akkor szépen elketyereg alapjáraton is,csak így melegíteni nem nagyon tudom.Próbáltam a szivatót visszább tolni,de akkor is leáll.A gyertya (Bosch W7DC)nem rég lett cserélve,a pipa zavarszűrős.Ha van ötletetek,hol kezdjek neki,szivesen venném!535-ösröl van szó.
Van, de téged nem érint. Illetve de, csak minimmális esély van rá. Ha a vákuumos benzincsapon a vákuummembrán lyukas, a benzin leszivárog a szívócsonkba, onnan a hengerbe, a hengerből meg le, az olajkarterbe. Mindez álló helyzetben, pl. garázsban értendő. Menet közben a henger eldolgozná a benzint, max kormolna vagy beköpné a gyertyát, de nem szivárogna le, mert nincs ideje rá.
Az 535-ösön nincs vákuumos benzincsap. Ott akkor van baj, ha a tűszelep nem zár és a benzinpumpa túltölti a kaburátorokat. DE... A benzinpumpa csak akkor jár, ha a motor is. Ha viszont jár a motor, a fentebb írtak ide is érvényesek. Ezért nincs sok esélye, hogy nálad ilyen baj lesz.
Hogy miért baj a benzin az olajban? Gondolkozz. A benzin oldja az olajat, felhigítja és lemossa a kenési helyekről. Az meg nem túl egészséges.
Hol tart a gyertya projekt ? Nem sürgetés képen kérdezem .
Ma induláskor nem ment a hátsó hengerem, kicsit próbálgattam, de semmi. Kiszedtem a vadi új Denso gyertyát és tiszta fekete korom. Volt egy tartalék, azzal szépen elindult és elmentem ma 180km-t gond nélkül. Idegesít hogy mi lehet vele, nem nagyon mertem drótkefézni, nem teszem tönkre? Elvileg valami szuper irridiumos cucc. Az első is kormos kicsit, de az elektródák szép fémes színűek. Megpróbálom finoman letisztogatni, aztán az marad a tartalék.
mi lehet az eredeti gond?
1- a keverék elszegényedik a hirtelen gázadásnál...
2- lassan nyit a tolattyú, és ezen csak a nyitási karakterisztika változtatásával lehet segíteni..
ne érts félre, ez nem kukacoskodás, csak a helyes megoldást szeretném megalapozni...
mire hozzányúlok az még kb. két hét, addig megpróbálok kellő infót összeszedni...
a mostani karbibeállításom működő motort eredményez, és ugye ha jól tudom, van egy angol mondás, miszerint ami működik, azt ne akard megjavítani... de van egy amerikai autószerelő szólás is, ha valami jó, azt szedd szét, és csináld meg jobban (asszem ez a Saleen alapgondolata...)
Volt itt valaki a forumon akinek ugyan ez a gondja hátha ő megtalálja a meg oldást,és elárulja nekünk.
A hozzászolást neki irtam csak Te hamarabb válaszoltál,lehet Ö is inkább hajtja gépet és tőlünk várja a megoldást.
A tolattyúhoz csak akkor nyúlunk, ha nagyon muszáj...
A helyzet az,hogy tavasszal beállítottam a kuplungot a az excenteres csavart is ami a blokk tuloldalán a jelzőtüskét mozgatja pont a jelölésre állítottam a nyilat és nem láttam a fémtárcsákon elszineződést . Én speciel szintévesztő vagyok gyárilag de ha elkékült volna az acél azt észrevettem volna.
Megmértem a rugó hosszát a parafás tárcsa és a fémtárcsa vastagságát is ,mindegyik joval a méreten belül volt.
Hogy mi a nyavajától csinálja ezt arról halvány gőzöm sincs de csinálja az biztos és csak fórron.
Mikor megvettem emlékszem ugyan így viselkedett mire haza értem Nyiregyházáről Debrecenbe,azóta is ilyen.
Blackiex! Most lenne szükségem az ötletbörzére, mert a következő lehetőségeim vannak:
- 1. rendelek egy 400-ashoz való szűrőt, vagy átalakítom az 535 -ös szűrőjét. így visszaáll a fogyasztás 5 literre
- 2. így hagyom, és elfelejtem a hirtelen gázadást, mert fokozatos gázadásnál minden O.K. (4 literes fogyasztás)
- elkezdem megbolygatni a karburátort, és talán találok egy kompromisszumos beállítást... - ez egy kicsit bonyolult főleg, hogy nem tudni mivel kezdjek. Vagy a tolattyú nyitását kell meggyorsítani, vagy esetleg a keveréket dúsítani...
szóval ha van ötleted, azt megköszönöm...
más: A kipufogót azt hiszem így hagyom az enyhén halkított módon. Kellemes a hangja így is, és nem annyira tolakodó...
Ha a szint oké, ne törõdj a lámpával.
A múltkor már írtam a problémámat, hidegen felgyullad az olajnyomásjelző, ha egy picit melegszik elalszik. Azt javasoltátok, hogy öntsek még a 3l olajra 3dl-t, ezt megtettem, de a probléma megmaradt. Ez az egész az olajcsere után kezdődött Repsol 20W50 van benne. Nem lehet, hogy túl sűrű, hisz ha meleg az olaj hígabb és akkor minden rendben.
Ha megkékült a hőtől, vagy szivárványosra színeződött, az necc...
http://i197.photobucket.com/al...
Nagyon gyors voltál!
Ha a motort eldöntöd annyira, hogy az olaj át tud folyni a blokk másik oldalába, nem kell leengedni sem és jobban hozzáférsz.
Ha leállítotam a motort akkor meg olyan lett mint a vaj és baj nélkűl egyből beraktam üresbe.
Te találltál e valamilyen megoldást a dologra?
Blackeix azt mondja a fémlamellák lehetnek a hötől eldeformálódva és ezért nem old a kuplung rendesen,egy lamella csere segítene a dolgon?
A következő problémám lépett fel:
indításnál szivatóval pöccre indul a gép,majd kb.1perc járás után elkezd durrogni,mintha az eggyik henger kihagyna,a járása is egyenletlen,le is áll.Ha elindulok vele,akkor húz rendesen,ha bemelegszik,akkor szépen elketyereg alapjáraton is,csak így melegíteni nem nagyon tudom.Próbáltam a szivatót visszább tolni,de akkor is leáll.A gyertya (Bosch W7DC)nem rég lett cserélve,a pipa zavarszűrős.Ha van ötletetek,hol kezdjek neki,szivesen venném!535-ösröl van szó.
Széles utat:
Feri
Az 535-ösön nincs vákuumos benzincsap. Ott akkor van baj, ha a tűszelep nem zár és a benzinpumpa túltölti a kaburátorokat. DE... A benzinpumpa csak akkor jár, ha a motor is. Ha viszont jár a motor, a fentebb írtak ide is érvényesek. Ezért nincs sok esélye, hogy nálad ilyen baj lesz.
Hogy miért baj a benzin az olajban? Gondolkozz. A benzin oldja az olajat, felhigítja és lemossa a kenési helyekről. Az meg nem túl egészséges.