A trükkös tükrös módszered igazán tetszik bár én ilyenkor szegény apámat kértem meg hogy hasaljon a motor mellé :) persze odatettem neki egy plédet :)
A műszaki vizsgát tegnap csináltattam meg 9985 ft volt a szentendrei astra szervízben. Ami miatt én is depis vagyok hogy minden nap esőben kell meloba járnom és ezt már nagyon unom . Minden áldott nap esőben motorozni báhh ... közben a szívem szakad meg mert ezt a motort nem erre vettem viszont az automat meg nem tudom műszakiztatni pénzhiány miatt . Szóval fel a fejjel az időjárás sem igen kedvez a túrázásnak . Amúgy meg pannónia fesztiválra mennék csütörtökön ha mehetnék, mivel fellép a twisted sisters :)))))
A másik egyszerű trükk, hogy tükörrel nézed meg, ha ráülsz. Így is lehet dönteni egy kicsit, és lehet figyelni a szint mozgását. Én csak nagy túra előtt nézem meg (bár ez inkább múlt idő)
Szó szerint depressziós vagyok, mert nem tudom kihasználni a vasat. Már egy hónapja nincs rajta műszaki, és nem tudom elvinni vizsgázni. De még ha lenne is, mikor, és hova mennék vele? Vicc...
Hála Istennek nem hogy maximumról minimumra csökken az olaj szint, de az olajcsere óta (2000km) még mindig "tele van az ablak". Ezért írtam hogy jobban szeretem ha egyenesben áll a motor és ránézek akkor lássam hogy hol a nívó. (az ablak felénél) Egyébként én is a guggolós döntögetős módszert használom, de mindig egy frászban vagyok, hogy egyszer túldöntöm, és pofára esik a motor velem együtt.
Ami egy nap alatt elfogyaszt 8 deci olajat, az csörög, füstöl, zakatol és orrán-száján folyik belöle. Pomi motorja nem ilyen.
A cserénél más a helyzet. A nagy XV blokk "dugdossa" az olajat, arra rá kell pótolni. Ez egy ilyen konstrukció, nincs mit tenni.
én mindig úgy csinálom, hogy mellé guggolva a kormánynál fogva megdöntöm, és várok egy kicsit, az olajszint egy idő után látszani fog az ablakban. nem mellékes, hogy ha a kémlelőablakban egy nap alatt a maximumról a minimumra megy a szint, akkor ott komoly gondok vannak, és a szintet sem nagyon kell figyelni, mert látszani fog az olaj máshol, ahol kijött, vagy úgy füstöl a motor, mint a gyárkémény...
Neked 535-ösöd van, Pomié meg ezres. Ugyanaz a blokk van benne, mint az enyémben. Mivel a nagyobbik blokkokban elég sok helyen megáll az olaj, bizony saját tapasztalatom, hogy a 3 liter olaj addig marad a MAX jelzésen, amíg egyszer meg nem futtatod a jószágot. Egy napig állni hagyod és a jelzés lemegy a MIN szintre. Utánatöltesz MAX-ig és utána jó lesz.
Az olaj elmászkál erre-arra, valamennyi megáll a hengerfejben, stb, a cserénél muszáj erre kalkulálni.
A kisebbik blokkokban jobb a helyzet.
Sziasztok!
Ha oldalt sztenderen melegitem a motort kigyullad a piros olajnyom. lámpa. Ha ráülök normál helyzetben áll a moci, elalszik. Alacsony az olajszintem?
Még valami: a rugók összeszorítják a lamellákat, és kiszorítják a felületek közül az olajat. Az olaj a kapcsolódás, és oldás rugalmasságáért, és a hűtésért felel. Létezik ilyen száraz kiadásban is.
ez talán segíthet, a nyomatékátvitel gyakorlatilag a súrlódási tényezőtől, a felületek számától, a tárcsák középátmérőjétől, és a felületeket összeszorító erőtől. Mivel itt felületből van 10-14 is, ezért elég, ha a teljes nyomatékátvitelnek csak a rájuk eső részt tudják átvinni...
Sziasztok.irtam a keewaynek a rendelesrol.megrendeltem a feszszabalyzot.kellene v.mi visszajelzest kapjak?vagy mar kuldik is?Peace koszonom a segitseget szelles utat
Megjavítottam a gépet! A jobb oldali tank takaró műanyag alatt az ön idító mágneskapcsolója mögött egy fekete és egy sárga vezetéket összekötő henger saru van a sárga ki volt csúszva, megpucoltam visszadugtam és fogóval rá segítettem. A gyújtó gyertyákat kicseréltem és megtörtént a csoda életre kelt a motor. A közúton kipróbáltam és 5-6 km tettem meg intenzíven és meg se pisszent gép, csodásan tette a dolgát. A kis hiba elhárítást lekarcoltam lehet , hogy valakinek segítek vele.
Csátok!
A napokban nincs időm motorozni, de ma nem tudtam megállni, hogy el ne indítsam a gépet egy kicsit hallgatni a hangját.
Ahogy tapogatom a hengereket, figyelve milyen szépen melegszenek, azt vettem észre, hogy amint fogom a henger bordáit nem hallom a "vezérműlánc" hangot. Csak szépen a szelepek kettyegését, mindkét hengeren. Akkor, ha a dugó felöli nagyobb bordákat fogom.
Ez olyan lehet, mint az MZ-teken, amik motorjaikra a tervezők a hűtőbordákra gumicsikot tettek. Valamit ki kellene találni, hogy bontás nélkül rá lehessen valamit applikálni a Viragok motorbordáira, rezgéscsillapítás céljából.
Szia mindenki,
El tudná valaki magyarázni nekem szegény tudatlannak, hogyan is működik egy ilyen olajos lamellás kuplung? :) Olvasgatom itt, hogy lamellák, meg olaj, de nem tudom elképzelni, a gugli meg cserbenhagyott ma este. Mitől nem csúszik, ha olajban fürdik? Előre is köszönöm, aki válaszol, vagy ha cikket tudtok ajánlani...
Sziasztok !
A szervízkönyv is így írja az olaj mennyiséget. Ettől függetlenül nekem is az a tapasztalatom hogy 3 liter a betölthető mennyiség ha szűrőt is cserélek. Ha többet töltök bele a kémlelő ablak fölé megy az olajszint és ez eléggé zavaró, mert sokszor ránézésre nem tudom hogy kevés az olaj vagy sok mivel nem látok szintet.
A dolog rém egyszerű. A fém csúszótárcsák egy idő után a hőterheléstől hullámosodnak. Ha öregek a tárcsák, előfordulhat, hogy melegen hullámos lesz és befog a kupplung.
Az oké, de a teljes olajkapacitás 3,3 liter. Az olajcserét 3 körben célszerű csinálni, egyszer töltesz és kétszer rápótolsz.
Ha szűrőt is cseréltél, akkor pláne.
A trükkös tükrös módszered igazán tetszik bár én ilyenkor szegény apámat kértem meg hogy hasaljon a motor mellé :) persze odatettem neki egy plédet :)
A műszaki vizsgát tegnap csináltattam meg 9985 ft volt a szentendrei astra szervízben. Ami miatt én is depis vagyok hogy minden nap esőben kell meloba járnom és ezt már nagyon unom . Minden áldott nap esőben motorozni báhh ... közben a szívem szakad meg mert ezt a motort nem erre vettem viszont az automat meg nem tudom műszakiztatni pénzhiány miatt . Szóval fel a fejjel az időjárás sem igen kedvez a túrázásnak . Amúgy meg pannónia fesztiválra mennék csütörtökön ha mehetnék, mivel fellép a twisted sisters :)))))