Változó. Ha kokszolódik a szelepülés, mert olyan benzinnel jársz, akkor nőhet is. Ha kopik a himba vagy a szelepszár vége, akkor szintén.
Annyi tényező van, nem lehet egyértelműen megmondani.
Üdv
Álltalában a szelephézag csökkenni vagy nőni szokott az idő előrehaladtával?
Ugye ha a himbánál, bütyüknél kopik akkor nőni kellene, ha meg a szelepülés/tányárnál akkor csökkenie.
Szasztok!Ezt az emelőt a praktiker áruházakban árulták.Én itt az apróban találtam 19e volt.Nagyon jó, mert nem kell a földön hasalva szerelni.télen is ezen áll.Kruger írásához annyit, hogy mostmár kérem hogy jöjjön a testvére meg egy mz-s is.A szelidi tó nekem is tetszik.Bár nekem elég rövidek a lábaim azért van Viragom.És nem vagyok 160kg.A motorom színét le se merem írni.Marhaság!Remélem ennyi válasz meggyőzött
Na, én pont ezért nem használom a jelzéseket. A dugóskulccsal megforgatom a motort és megnézem, hol van a legmélyebben a szelep, amit állítani akarok. Azzal "átellenes" pontra tekerve állítok hézagot. Ha látod a vezérmű fogaskerekét, akkor értelemszerűen 180 fokot forgass a legmélyebb ponttól, ha csak a generátornál tudod forgatni, akkor nyilván a duplája.
ÜdV
Nekiálltam szelephézagot mérni az XV250 nél
Belefutottam olyan dologba amiről talán itt nem esett szó.
Ugye vannak a jelek a rotoron ami a hengerek felső holtpontját jelzi.
Azt kell egybeállitani a házon levő jelzéssel, csakhogy.....
Nem mindegy mikor áll egybe, ugyanis az egyik felső holtpontnál pont váltásban vannak aszelepek tehát akkor valamelyik szelepet biztosan nyomja a himba.
Akkor egyet forditani kell a főtengelyen és ugyan úgy beállitani, akkor van a süritési felső holtponton, tehát mind a 2 szelep biztosan zárva.
Persze lehet profiknak ez evidens, de aki csak évente, pár évente akar mérni fals mérést okozhat( mint most nekem ) :)
végyé
A füst részemről nem gond, előttem jöhet. Szeretem az MZ-ket. No meg egy MZ-nek nem kell szükségszerűen füstölnie, csak megfelelő olajat kell keverni a benzinhez. :)
Nem megyünk 120-szal szerintem, 90-es tempót meg ő is tud tartani nyilván.
Hells Angels ről annyit tudok hogy amerikai gyökerekkel rendelkező magyar országon is jelenlévő motoros klub . Amit hallottam róluk hogy amolyan motoros verőlegények akik nem engedik hogy bárki bárhol motoros rendezvényt szervezzen hacsak nincs ínyükre és nem kapják meg érte a százalékukat . Amolyan motoros bűnözők ... ezt olvastam ezt hallottam róluk.
Szép dolog lenne, egy színtiszta virgács találkozó, de bennem fel sem merül az elutasítás lehetősége... bárki jöhet, aki alkalmazkodni képes...
Más: holnapra van időpontom műszakira, ma belógtam a céghez, megoldani a kipuf halkítást. Tegnap lementem a garázsba, és majd egy hónap állás után, 2-esben meglöktem kb 1 métert, hogy oldjon a kuplung, 2 sec szivató nélküli indítás, teljes gázon, majd szivató, de gáz nélkül, és első pöccre indult a vas... Nos ilyenkor örülök, de nem is kicsit...
Természetesen tudnak normálisan viselkedni, gurulni. A kérdés az hogy egy mz-s tudna e lépést tartani velünk. Mert velem biztosan hiszen minden nap 2 motorral járunk meloba, nah de ha konvojban megyünk ... nem tudom mi lesz ... meg ugye az 2 ütemű és füstöl :)
A felét elfelejtettem elolvasni... (bocsánat).
A klikkesedéről tőmondatokban: egy márkaklub joggal nem örül annak, ha más motorok is mennek velük, hisz eleve az a lényeg, hogy MZ-sek és kész. Emberkék, akik sok időt és energiát fektetnek abba, hogy a 20-30 éves motorjaikat olyan karban tartsák, hogy be lehessen velük járni az országot. Egyrészt ugye alapvetően korlátozott a menetteljesítményük, 80-nal kényelmesen tud együtt túrázni egy 125-ös Trophy egy ETZ 250-nel. Másrészt imázs, ugye. "Nézd anyus, mennyi MZ! Mit keres ott a végén az a Suzuki?" Érted... Persze benne van az is, hogy jelentős részük nem csak szerelemből tart MZ-t, hanem mert ezt tudja megengedni magának. Nyilván van, akinek piszkálja a csőrét, hogy olyan is velük megy, akinek 7-8-szor drágább motorja van. Ismerem ezt az érzést, sajnos sok esetben jogos is, kaptam MZ-s koromban lesajnáló tekinteteket és megjegyzéseket tehetősebb motorosoktól. Erről sajnos nem a motoros társadalom tehet (hiszen aki joggal motorosnak nevezheti magát, az nem nézi le az MZ-Jawa-stb tulajokat), hanem az általános kultúra, ami nap mint nap azt sulykolja a fejekbe, hogy csak akkor vagy valaki, ha tudsz lóvét virítani. Aki pedig eszerint ítéli meg a másik motorost, az nem motoros, csak egy pózer bunkó, aki vett egy drága motort. Szóval ne vedd magadra, az MZ klub nem személyesen ellened visel hadat, csak biztosan vannak már ilyen negatív tapasztalataik.
A magam részéről abszolút nem tiltakozom senki ellen. Egyikőjük sem hetvenkedő sportmotoros. Azokat mondjuk én is utálom, nem igaz, hogy nem lehet normálisan menni egy olyannal. Volt rá példa, hogy még MZ-s időkben jött velünk is egy ilyen és végig azt játszotta, hogy nagy gázzal végigelőzte az egész sort, aztán lelassított és bevárt mindenkit, majd kezdte elölről. Ez nem csak kellemetlen, de veszélyes is.
Gondolom a hölgy, illetve a testvéred is egyaránt képes és hajlandó kultúrált körülmények közt, biztonságos alakzatban túrázni. Hogy kinek milyen motorja van, az szerintem innentől már részletkérdés.
Öcsém is csesztet (honda vt600) hogy mikor akarok már olajat cserélni . Továbbra is az actevot használom (gyakorlatilag mosó olajként funkcionál a műszerben). Kb 2000 km van már benne vagy egy kicsit több , hallgatok rátok és meglesz nekem is az a repsol olaj .
A kuplung kotyogó ás a váltó csattanó hangja nálam is megvan nem erősödött nem romlott ez a hang. Megnyugtató hallani hogy ez nem hiba a motorban.
Ugyanakkor nem lenne gond ha öcskösömmel jönnék a még tervezés alatt álló találkozóra ? Honda vt600 motorja van az asszonynak meg egy régi 250es mz-je. Mindketten azt hajtogatják hogy mi keresnivalójuk van egy virago találkozón. De azért még eljönnének mit gondoltok kinéznénk öket a sorból?
Fordított esetben .. az mz klub hungary-val mentünk volna bakony túrára az asszonnyal és megkérdeztema vezetőt hogy mégis milyen az hogy ha én is mennék persze viragoval. Kb az volt a válasza hogy nem szokás , meg hogy hülyét kapnék a sok füstölő mz között . meg a tempot se birnám ugy ahogy ők vezetnek. Nem gond ha jövök csak volt rá példa hogy egy speedes gyerek is velük tartott és ott hetvenkedett a gépével. Holott ha mz tura akkor nem az mz - seknek kell alkalmazkodni egy hülye gyerekhez. És ebben sztem egyetértünk hiszen ő is egy megtűrt vendég volt . Kész csalódás volt ez nekem hogy jöhetek de számíthatok fura pillantásokra még akkor is ha jó fej gyerek vagyok meg jól viselkedek. Csak gondolom hogy a chopper egy presztizs gépezet és a tévhit hogy ezzel dicsekedni mennék a szocmotorok közé elrontaná az egész túrát igy én sem érezném jól magam. Szóval ezt a választ kaptam így kezdő motorosként letaglózott megdöbbentet hogy mennyire megy a klikkesedés és a motorosok egy részét ,többségét vagy kisebbségét nem a motorozás élménye foglalkoztatja hanem hogy milyen vas van alattad. Azért nem értem mert mindegyik benzinnel megy és többségében 2 keréken gurul.
És a rendezvénnyel kapcsolatban hallottatok a Hells Angels-ről ?
Végszóként ...titeket zavarna ha erre a találkozóra más tipusú motorokkal is jönnének ?
Köszönöm Srácok a megnyugtató hozzá szólásokat.
Így legalább megnyugodtam.
Sajnos most öt napig nem leszek internet közelében. Mert pár napos, országos természet járók találkozóján leszek. Pár nap a kirándulásokról szól. Most a bakancsomba teszem a kilométereket, aztán, újra Virgilbe.
Hétfőn délután viszont itt a helyem, és az összes hozzászólás elolvasom.
Addig is mindenkinek jó eszme cseréket!
Sziasztok!
Ez a fajta kotyogás nálam is meg volt kezdettől fogva .
Most nincs ,hiába huzigálom a kuplungot .
Az összes változás , Blackiex által javasolt Repsol olaj van most benne . + ER súrlódáscsökkentő . Az olaj jótékony hatására gyanakszom ,mivel a súrlódáscsökkentőnek kell 1000 km mire beépül a felületekbe . Időközben összejött több mint 1000 km ,és úgy nézem hat a bájital ,mert följebb ment az alapjárat . Ami nagyon fontos , a kuplung nem csúszik meg a súrlódáscsökkentőtől ! Ezeken kívül kapja még szelep és karburátortisztítót , a gyertyahézagot pedig 0,6-ra állítottam . Azóta nyúlszindrómája van ,és jobban indul .
Ha csak enyhe a klatyogás akkor az természetes én ezt már kiveséztem Blackix -szel ő IS AZT TANÁCSOLTA,HOGY NE AGODJAK ÉS NINCS IS VÉSZ BELEZAVARTAM MÁR AZÓTA 10 000 KM-ET ÉS UGYAN OLYAN A HANGJA NEM CSÖKKENT DE NEM IS ERÖSÖDÖTT HIBA MEG NINCS EMIATT.
Sziasztok Virago szakértők!
Lenne egy műszaki kérdésem.
Egy XV 535-ösöm van. Ha a kuplunk be van húzva, akkor simán jár a motor. De ha üresben felengedem a kuplungot akkor, egy enyhe klatyogát lehet hallani. És a váltáskor szinte mindig elég hangosan csattan a váltó.
Nemrég vettem a mocit, és ezt elejétől kezdve csinálta.
Tehát nem tudom, hogy ez természetes-e vagy esetleg valami hibára utal.
Előre is köszönöm a válaszokat. Amit csak remélni tudok, hogy megnyugtató lesz.
Üdv
Én a legelső cserénél "megszivtam" a szürővel.
Gépen kinézte milyen kel az 250 be és azt adta.
Másnap kivettem a szűrőt a mociból és nem hasonlitott.
A beső fele más volt mint a boltinak.
Visszamentem hogy nem jó, vittem a régit is hogy milyen kell.
A boltos már értette a csiziót mert mondta vegyen ki a motorból a szürő belső felét mert az levált a papirról és ott marad a mociban :)
És télleg igaza volt........
Na, ez fasza... Mindegy, jövőre jó előre rendeld meg, vagy szólj valamelyikünknek, aki vesz neked itt és kipostázza.
6 ezer / liter az pofátlan rablás.
És az itt is előfordul, hogy pl. a szelep vége kikoptatja a himbát és a hézagmérő lemezes mérés hamis eredményt mutat?