Sziasztok!
Tegnap voltam Alsóőrsön, kipróbáltam egy Harly-t!
Tesztleírás, persze 1000 Virgáccsal összehasonlítva:
Elindulunk, furcsa az indexkapcsoló, mindegyik a kormány saját oldalán van. A váltó fura, mert sarokkal kell felfelé kapcsolni, finomabban jár mint az xv-é. A motor nagyon erős, bár sokat kell váltani a Yamaha 40-től húz mind a villanymozdony, ennél rövidek a sebességek, 100 alatt felejtős a hatodik. A futómű maga az álom, a böszme nagy 440kg-os tömegű gép szinte álló helyzetben biztonságosan dönthető akármeddig. Azt hittem, hogy nehezen irányítható lesz, + csalódás ért, olyan mintha már évek óta a fenekem alatt lenne. A motor hangja érdekes, ha odahúzom neki, olyan hangot ad, mintha nem lenne benne légszűrő. Nekem nem tetszett. Ja és igaz a legenda, a Harly 2700km-rel csörög, zörög. Na és akkor megálltunk egy kereszteződésbe, érzem, hogy dől a moci jobbra, korrigálom, máris az ellenkező irányba dől. A szélvédelme majdnem kifogástalan, a bukók legtetején érzem csak. Szerintem egy kicsit magasabb plexivel, tökéletes lehet. Az ülése és az üléspozíciója előnyösebb mint a Yamahá-é. Összességében az XV-n nem találtam eddig negatívumot, még a Harly amiben jobb, az sokkal jobb, de vannak negatív tulajdonságai is. Összességében, ha lenne pénzem hozzá vennék, de a Virgácsot megtartanám mellette, mert teljesen másra használható.
Ja és a lényeg: ez egy Electra Glide volt.
ohh köszönöm szépen ezt a részletes felvilágosítást.
A szűrő már megvan és champion, csak az olaj mennyiségét meg viszkozitását nem tudtam. De most már meglesz!
Köszönöm szépen még egyszer !
Üdw: Zsoller
Ha egy darabban hazaérsz és elküldöd a rossz töltődet, gyártok neked is egy hűtőbordás nonstop Micro USB-s töltőt motorra. Nálam bent figyel a jobb oldali dekliben a másfél méteres USB kábel, a töltő IC meg az akksi mögé felcsavarozva egy jókora hűtőbordával. Ha nincs rajta töltendő készülék, kb. fél miliampert szív az akkuról és került vagy 150 Ft-ba az IC.
Üdv. Hát sajnos megint az elektromos benzin csappal kapcsolatos a kérdésem.Amikor az indító kulcsot elfordítom vagyis áramalá hejezem mindegy hogy RES vagy ON állásban van a kapcsoló gombja, a benzin csap egy piszok nagyot csattan és utána 5-és 10 mp közötti ideig berreg mint a daráló. Amikor méltóztatik abba hagyni a relé akkor kattan. gondolom akkor huz be. Ijenkor mi a teendö.
Jelentem kb. 2000km már mögöttünk van, a Virgács nagyszerűen veszi az akadályt eddig.
Persze 1-2 dolog azért akad hogy ne unatkozzak.
Első nap az első henger szelepfedélkéje alól szivárgott az olaj, túra előtt közvetlen megnéztem a szelephézagot valszeg fordítva tettem vissza a fedelet mint ahogy szereti, ugyhogy megfordítottam ezzel az olajfolyás meg is szünt.
3. nap, a Szivargyújtós GPS töltőm bemondta az unalmast, szétszedtem a benne levő tekercs tul képp kiesett a forrasztásból, hát b+ pákát nem hoztam magammal :) Így vadásztam egy új Mini USB -s töltőt aztán szépen beépítettem a helyére.
4 napig elég sok esőnk volt nedves volt az idő, és a BOSCH gyertyák konkrétan bemondták az unalmast, olvastam már hogy a BOSCH gyertyák konkrétan utálják a nedves időt, de ezt nem gondoltam volna, nem vette a gázt a kicsike, kormolt minden baja volt, na mondom akkor csere vissza a jó öreg NGK BP7ES gyertyák amik persze itt figyeltek nálam. A motor új életre kelt és tip top lett újra.
Itt a korzikai hegyekben 8 Litert kajál a kicsike, na persze hegynek le, fel, le fel, ilyen 1500 -as hegyek aztan vissza a tengerszintre aztan megint fel, kb. 30km/h -ás átlagot lehet menni olyan beszarás kanyargós utak, szóval nem csoda.
Holnap hajózás Nizzába, remélem a további 3000km -en is minden rendben lesz.
Üdv. Nekem is XV-535-ösöm van . Ebbe a típusba REPSOL MOTORIDER 15w-50 ÁSVÁNYI vagy ugyanez a nevü olaj csak 20w-50jó. Ha új szürőt is raksz 3,3-liter kell. Én a barátommal az ő mocijában most a hétvégén cseréltük. Lényeg hogy ásványi legyen. A 4-liter 6150ft-volt a szűrö pedig CHAMPION X-302. 1250ft. A bolt címe BP-1033-Hévizi-u 19.
A valvoline olaj ami 4 ütemű motorba való ,annak pont az a lényege hogy nincs benne surlódáscsökkentő adalék így nem csuszik a kuplung.
Az olajfürdőben futó kuplungnak pont ez a lényege.
A kocsikba való olajhoz adnak kifejezetten ilyen adalékot,és a motorba valóra kifejezetten rá van írva hogy ilyen adalékot nem tartalmaz.Szerintem más is ígyértelmezi ezt a kérdést.
röviden, ami eddig talán a legajánlottabb, az a repsol 15w-50, ásványi, 2000 körül van litere a legtöbb helyen Amit el kell kerülni de nagy ívben az a Castrol Actevo. Épp pár napja boncolgattuk ezt a témát ismét, mert sokszor felmerül...
Hellósztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, mert Viragoba még nem nagyon vagyok otthon még.
Lényeg h mutternak ideje lenne olajat cserélni a vasba és érdeklődnék h az 535 ös Virgibe milyen és milyen mennyiségű olaj kell?!
Választ előre is köszönöm! Széles utat !
A szelepszár csiszolással óvatosan mert az anyag kéreg edzett. Ha jobban megcsiszolod előfordulhat hogy pár km megtétele után még mélyebb lesz a kráter mint eredetileg volt. Sajnos magam is jártam így.
Próbáltam, vettem teszkóban kerékpárbelső szelepet (autós-forma, csak rövidebb), az pont belepasszol. Na de kigyengített rugóval is megáll 7 Bar nyomásnál, illetve 7 bar-ról leereszt 5 másodperc alatt. Talán ha egy lyuggatott tárcsát tett volna a híresneves szerszámgyártó a nagyobb felületi nyomás végett, vagy más szelepet alkalmazott volna, nem lenne ilyen para vele.
Mindegy, végülis így is le tudom mérni. Most már tudom, mennyit téved. :D
Amit én láttam annó az rajzolt is.
Kis papirlapocska volt és látni lehetet a nyomásdiagramot, csak nem mertem szétszedni :)
Szoval sima szeleppel i smeg lehet oldani?
Esetleg a rugóerejét csökkenteni, a visszaáramló nyomás meg majd lezárja.
Köszi valamit összedobok.
Hát igen, csak ilyen kapható kis hazánkban. Én jó szorosra állítom a 0.10 és a 0.15-öst, aztán aládugom az egy számmal kisebbet. Ha az simán lötyög és nem szorul, akkor pont a két méret közt van, pl. szívónál 0.05-el mérem másodszorra. Ha az laza, de a 0.1-es szorul, akkor félúton vagyok kábé. :)
A kompressziómérő egy egyszerű gumitömlő, a végén egy szeleppel (az enyémen mezei gumibelső szelep van), illetve menetes csatlakozóval a különböző gyertya-adapterekhez. A mérőóra a cső tetején a gumicsőben levő nyomást méri, a csövet meg a henger pumpálja fel. Ennyi a varázslat.
Igazság szerint egy vont mutatós nyomásmérő is megfelel. Ha 10 bar nyomásig fellöki a mutatót, akkor rendben vagy. Igaz, ez nem precíz mérés, de jó közelítés. Az én kompressziómérőm szelepe elég szar, túl erős benne a rugó és 2 Bar-nál jobban nem tudja felpumpálni a nyomást a csőben. A rugó + a 2 Bar nyomás erejétől már nem tudja jobban kinyitni. Ezért kértem kölcsön egy jóféle műszert, azzal lemértem a hengereket és megnéztem az én órámmal zárószelep nélkül. A mutató 150 psi-ig felugrik, ami 10.3 bar (csak ugye nem marad ott). A jó műszerrel 155 psi-t mutatott (10.7), úgyhogy kábé ennyi a szórás szelep nélkül.
Üdv
Kipróbáltam módszered, tényleg egyszerű.
Jól látszik mikor van legjobban benyomva, fél fordulat és állitottam.
Az első henger kipufogója nagyobb volt a kelleténél.
Csak 0.05mm es növekedésű lemezeim vannak, inkább csak saccoltam.
Kipufogóra 0.1-0.14 mm van megadva, nálam alá ment a 0.15 ös is. azt picit kissebbre vettem, most más csak a 0.1 es megy alá.
A szivóra 0.08-0.12 ig oda bepászolt a 0.1 es lemez azt nem állitottam.
Nálatok hogy van ez, van százados lemezeitek?
Más:
Kompresszió mérő, milyen az a műszer felépitése, van benne valami visszacsapó szelep, hogy ne engedje vissz a nyomást a sürités után?
Nem nagy dolog lehet házilag kivitelezni, és ugye néha nem árt megmérni.
Igen. Beállítod a megfelelő értékre és mégis kotyog. Olyankor a szelep szárában kis krátert ütött a himba csavarja. Ez azért elég ritka, ha nem hanyagoltad el az olajcserét vagy az időszakos beállítást. Olyankor jön elő nagy eséllyel, ha sokáig használod nem megfelelő hézaggal, akkor kiverődhet. A szelep szárát fel kell csiszolni, ha nem nagy a gödör. Ha már gáz, akkor szelep csere. Ami nem túl olcsó, szívószelep darabja 5 ezer, kipufogó 8-9 körül van.
Tegnap voltam Alsóőrsön, kipróbáltam egy Harly-t!
Tesztleírás, persze 1000 Virgáccsal összehasonlítva:
Elindulunk, furcsa az indexkapcsoló, mindegyik a kormány saját oldalán van. A váltó fura, mert sarokkal kell felfelé kapcsolni, finomabban jár mint az xv-é. A motor nagyon erős, bár sokat kell váltani a Yamaha 40-től húz mind a villanymozdony, ennél rövidek a sebességek, 100 alatt felejtős a hatodik. A futómű maga az álom, a böszme nagy 440kg-os tömegű gép szinte álló helyzetben biztonságosan dönthető akármeddig. Azt hittem, hogy nehezen irányítható lesz, + csalódás ért, olyan mintha már évek óta a fenekem alatt lenne. A motor hangja érdekes, ha odahúzom neki, olyan hangot ad, mintha nem lenne benne légszűrő. Nekem nem tetszett. Ja és igaz a legenda, a Harly 2700km-rel csörög, zörög. Na és akkor megálltunk egy kereszteződésbe, érzem, hogy dől a moci jobbra, korrigálom, máris az ellenkező irányba dől. A szélvédelme majdnem kifogástalan, a bukók legtetején érzem csak. Szerintem egy kicsit magasabb plexivel, tökéletes lehet. Az ülése és az üléspozíciója előnyösebb mint a Yamahá-é. Összességében az XV-n nem találtam eddig negatívumot, még a Harly amiben jobb, az sokkal jobb, de vannak negatív tulajdonságai is. Összességében, ha lenne pénzem hozzá vennék, de a Virgácsot megtartanám mellette, mert teljesen másra használható.
Ja és a lényeg: ez egy Electra Glide volt.
A szűrő már megvan és champion, csak az olaj mennyiségét meg viszkozitását nem tudtam. De most már meglesz!
Köszönöm szépen még egyszer !
Üdw: Zsoller
Jelentem kb. 2000km már mögöttünk van, a Virgács nagyszerűen veszi az akadályt eddig.
Persze 1-2 dolog azért akad hogy ne unatkozzak.
Első nap az első henger szelepfedélkéje alól szivárgott az olaj, túra előtt közvetlen megnéztem a szelephézagot valszeg fordítva tettem vissza a fedelet mint ahogy szereti, ugyhogy megfordítottam ezzel az olajfolyás meg is szünt.
3. nap, a Szivargyújtós GPS töltőm bemondta az unalmast, szétszedtem a benne levő tekercs tul képp kiesett a forrasztásból, hát b+ pákát nem hoztam magammal :) Így vadásztam egy új Mini USB -s töltőt aztán szépen beépítettem a helyére.
4 napig elég sok esőnk volt nedves volt az idő, és a BOSCH gyertyák konkrétan bemondták az unalmast, olvastam már hogy a BOSCH gyertyák konkrétan utálják a nedves időt, de ezt nem gondoltam volna, nem vette a gázt a kicsike, kormolt minden baja volt, na mondom akkor csere vissza a jó öreg NGK BP7ES gyertyák amik persze itt figyeltek nálam. A motor új életre kelt és tip top lett újra.
Itt a korzikai hegyekben 8 Litert kajál a kicsike, na persze hegynek le, fel, le fel, ilyen 1500 -as hegyek aztan vissza a tengerszintre aztan megint fel, kb. 30km/h -ás átlagot lehet menni olyan beszarás kanyargós utak, szóval nem csoda.
Holnap hajózás Nizzába, remélem a további 3000km -en is minden rendben lesz.
Elvileg igen de ritkán lépek be.
Inkább MSN na_ki_vagyok kukac és a frímail :)
Az olajfürdőben futó kuplungnak pont ez a lényege.
A kocsikba való olajhoz adnak kifejezetten ilyen adalékot,és a motorba valóra kifejezetten rá van írva hogy ilyen adalékot nem tartalmaz.Szerintem más is ígyértelmezi ezt a kérdést.
Segítséget szeretnék kérni tőletek, mert Viragoba még nem nagyon vagyok otthon még.
Lényeg h mutternak ideje lenne olajat cserélni a vasba és érdeklődnék h az 535 ös Virgibe milyen és milyen mennyiségű olaj kell?!
Választ előre is köszönöm! Széles utat !
http://epitkezes-otthon.vatera...
Mindegy, végülis így is le tudom mérni. Most már tudom, mennyit téved. :D
Kis papirlapocska volt és látni lehetet a nyomásdiagramot, csak nem mertem szétszedni :)
Szoval sima szeleppel i smeg lehet oldani?
Esetleg a rugóerejét csökkenteni, a visszaáramló nyomás meg majd lezárja.
Köszi valamit összedobok.
A kompressziómérő egy egyszerű gumitömlő, a végén egy szeleppel (az enyémen mezei gumibelső szelep van), illetve menetes csatlakozóval a különböző gyertya-adapterekhez. A mérőóra a cső tetején a gumicsőben levő nyomást méri, a csövet meg a henger pumpálja fel. Ennyi a varázslat.
Igazság szerint egy vont mutatós nyomásmérő is megfelel. Ha 10 bar nyomásig fellöki a mutatót, akkor rendben vagy. Igaz, ez nem precíz mérés, de jó közelítés. Az én kompressziómérőm szelepe elég szar, túl erős benne a rugó és 2 Bar-nál jobban nem tudja felpumpálni a nyomást a csőben. A rugó + a 2 Bar nyomás erejétől már nem tudja jobban kinyitni. Ezért kértem kölcsön egy jóféle műszert, azzal lemértem a hengereket és megnéztem az én órámmal zárószelep nélkül. A mutató 150 psi-ig felugrik, ami 10.3 bar (csak ugye nem marad ott). A jó műszerrel 155 psi-t mutatott (10.7), úgyhogy kábé ennyi a szórás szelep nélkül.
Nagyon baba hangja van a vasnak, remélem elég halk lesz műszakira. Elég mély, a hang, csak a zárt térben való dübörgés marad el...
Kipróbáltam módszered, tényleg egyszerű.
Jól látszik mikor van legjobban benyomva, fél fordulat és állitottam.
Az első henger kipufogója nagyobb volt a kelleténél.
Csak 0.05mm es növekedésű lemezeim vannak, inkább csak saccoltam.
Kipufogóra 0.1-0.14 mm van megadva, nálam alá ment a 0.15 ös is. azt picit kissebbre vettem, most más csak a 0.1 es megy alá.
A szivóra 0.08-0.12 ig oda bepászolt a 0.1 es lemez azt nem állitottam.
Nálatok hogy van ez, van százados lemezeitek?
Más:
Kompresszió mérő, milyen az a műszer felépitése, van benne valami visszacsapó szelep, hogy ne engedje vissz a nyomást a sürités után?
Nem nagy dolog lehet házilag kivitelezni, és ugye néha nem árt megmérni.
végyé