Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!Tud valaki olyan jóféle lakkpolírt,ami ki is hozza a karcokat a lakkból nem csak fényesít?
Szerintem a japo mérnökök nem így tervezték a váltást!
3 liter kell bele, én annyit öntöttem bele. azért megnézem az olajszintet.
Nem, a lámpa azért gyullad ki, mert kevés van benne. Hagy állni egy órát és tölts utána szintig.
Lecseréltem az olajam Repsol 20W-50-re azóta hidegen alapjáraton felgyullad az olajnyomás lámpája, és menet közben is gázvisszaengedésre felgyullad. 5 perc motorozás után minden rendben van.
Túl sűrű lehet a 20W-50?
Köszi a tippet, meg kell keresnem a biztosítékot és mérnem kell a szivattyúnál.
További szép napot!
Ment a válasz is.
Blackiex, küldtem egy e-mailt a david.copperfild.....re

végyé
Üdv
A 250 es nél meg olyan, hogy csak gurulás közben tudom 2 ből 0 ba tenni.
Ha mégis elmaradna akkor át 1 be és megállás után picit ráegedem a kuplungot épp hogy csak egy hajszálnyira mozditsa a motort, akkor szépen kijün 0 ba.
Hát igen!
Nem írok, és nem olvasok.
Mert én magyar nemes vagyok.
Sajnos csak nálunk ilyen magas, az idegen nyelvet beszélők aránya.
De talán egy kicsit az oktatási rendszerünk is tehet róla. No meg nagyobb részt mi magunk.
Holtjátokot a legkevesebbet adok neki azért,hogy jobban kiemeljen a kuplung.De azért van holtjáték ha annyit adtam mint a könyvben, 2-3mm a kuplungkarnál mérve akkor sokkal hamarabb jelentkezett a gond.
Szia!
Nekem is pontosan ez a helyzet amit leírtál, forro motornál alig találom az ürest, vagy 1 vagy kettő de üres az kurva nehéz. Bekeményedik a váltokar mintha valaki huzná visszafelé,ilyenkor ugy szoktam hogy leállítom, egyből és könnyedén meg van az üres és a zőld elött ujra indítom
Nincs az 535-ösön valami durva beállító csavar? Mekkora a kuplungkar holtjátéka?
Szia!
Elolvastam! Na ígyvegyél használtan bármit is.
Nekem nem kuplung csuszással van gondon az ok és.
Szerintem nem old teljesen szét a kuplung. A lamellák tömkelege és mikor bemelegszik a gép akkor nem szünik meg a hajtás a kuplungkar behuzásakor a lemellák kitágulása miatt, ezért van az hogy ha leállítom a motort akkor tökéletes lesz minden. Megszünik a kapcsolat a váltó és a főtengely között és tökéletes lesz a váltás.
Kitágulnak a fém lamellák a kp kosárban és ez okozza a bajt.
Mert tele van a Virago-s honlap angol nyelvű szervízkönyvekkel... De így akkor mindegy.
Nincs gond, ne viccelj. A véleményünk különbözhet, nem?
Én a mostani, keveset futott blokkomban is használom az STP adalékot és semmilyen lerakódás, égés nyoma stb. nincs jelen. A kupplungom mókolásánál direkt ki akartam törölgetni az esetleges olajsarat és ilyesmit a blokk aljából, de nem volt lerakódás sehol, csak egy kevés fémmorzsa az önindító fogaskerekénél, de az gyárilag ilyen...
Nyilván nem két palackkal öntöttem bele, csak kb. 150 ml-t. Épp annyit, hogy melegben besegítsen. A Shadow-ban is volt ugyanennyi, a Savage-ben szintén, gyakorlatilag csak a kétütemű motorjaimba nem raktam egy keveset ebből a cuccból. Nincs rá panaszom és így meleget is jobban bírja.
Miért kérdezed, hogy, hogy állok az angol nyelvel?
Egyébként sehogy. Németül beszélek egy picit, de angolul semennyit.
De hogy jön ez ide?
válltásrol pár szó! szinte minden motor ránt hideg induláskor a némileg osszetepadt lamellák miatt előtte párszor kuplungolj, 1 útán szinte hang nélkűl lehet velűk válltani kuplung nélkűl is és vele is (villám gyorsan erőltetés nélkűl szinte szívja magába a következő fokozat persze rákell erezni a fordulatra vissza már kuplung villanásnyi gáz es szintén ugy esik vissza az alatta lévőbe könnyen vannak kik régen jártak 344 csepellel érzés és fül a lényege ! absa07
400-asom van, de az Elf 20w-50 olajjal volt olyan helyzet, hogy mozgatnom kellett a motort állóhelyzetben a pirosnál, hogy az üres meglegyen. A Repsol 15w-50-es olajjal már jobb lett a dolog. Első induláskor, még össze vannak tapadva a lamellák, ezt lehet csökkenteni, ha még indulás előtt sebességbe rakva kuplungkart behúzva megtolod a motort. Nem mellékes, hogy ha még pl a szivató miatt kicsit magasabb az alapjárat, akkor is ugrik a gép fokozatba rakáskor...
Üdv
Akkor azt hiszem kiprobálom a Repsol 20w50 v-twin van a boltban. 2 ezer /l és nem kell várni .
Végül is ha nem válik be még ebbe is lehet tenni adalékot.


végyé
indulakor 5-6 üzemmeleg 2-3 üzemmeleg alapjárat1-1.5
Szia brumekosz!

Hasonló a problémám ,ha ugyanez van légyszíves igazolj vissza.
Ha hidegen indítasz és nem hagyod rendesen bemelegedni az egyes fokozatba váltásnál nagyot ránt a motor. Ha ha hagyod 1-2 percig melegedni akkor kevésbé ránt egyes sebesség fokozatba helyezéskor.
Ha hidegebb a motor könnyebb váltani,de ahogy melegszik bekeményedik a váltókar kicsit több erő is kell a váltáshoz ami persze nagyobb váltási zajjal is jár. Mondhatni már-már csattan. Menet közbeni váltáskor, mondjuk 2ből 3ba a kuplung kiengedésével hirtelen vissza lassul a motor akár 5-10 km/ órát . Ha bemelegedett a moci , mondjuk piros lámpánál szeretnéd üresbe tenni nem vagy, nehezen megy mert vagy az 1esbe ugrik vagy a 2esbe és csak egy pillanatra villan fel a zöld netural lámpa.

A következőket csináltam bár ez csak vezetés technika... amikor menet közben kiengedem a kuplungot és (visszahúz) vissza lassít a motor : Kisebb fordulat számokon váltok , nem pörgetem túl minden egyes sebességfokozatban a motort így a visszahőkölés is kisebb vagy egyáltalán nincs és a váltás is könnyebb. Ha meg az üreset nem veszi egyesbe teszem és gurulok még vele vagy 10 cm-t előre vagy hátra és akkor beveszi az üres fokozatot .
Az olaj amit használok Castrol actevo 20W-50 amit itt senki sem ajánl. Én sem .. mert nincs összehasonlítási alapom, az ajánlott repsol 15w-50 . Bár itt korábban olvastam hogy valaki lecserélte és nem tapasztalt semmiféle változást. De hát kinek mi. Korábban irtam hogy 7 liter a fogyasztásom (város) így látatlanban sztem csökkent az alapjárati csavar állításával ahol is jobbra tekertem így szegényítve a keveréket Blackiex tanácsára. Ha lesz pénzem teli tankra és bejön a jó idő kipróbálom mennyit eszik.

krueger
Motul, Repsol olaj, és lehetőleg 20w - 50 ... Személy szerint semmilyen adalékot nem ajánlok az olajakba... egyedül tisztítót, csere előtt... Az a baj, hogy a motorolaj 5 (bár inkább hat) alapfeladatát (hűtés-kenés-zajcsillapítás-tisztítás-korrózióvédelem és a ráadás a tömítés) kizárólag adalékolással lehet hozzáilleszteni egy motor igényeihez... nos ez az, amit az utólagos beleöntött cuccok azonnal felülírnak... a deteregens és diszpergens adalékok felelősek a keletkezett szennyeződések elszállításáért, és lebegtetéséért. A mennyiben ezeket az adalékokat kinyírod az nagy gond. Szélsőséges példa pl az etilénglikol (fagyálló) ilyen hatású, akkor nagyon gyorsan kenési elégtelenség alakul ki, és a fokozott hőterhelés, illetve kenőanyag roncsolódás szó szerint megégeti az olajat. Nem kell, hogy nagy mennyiség kerüljön a kenőanyagba, nem kell, hogy habosodjon az olaj a víztől... Adot esetben a viszkozitás növelő anyagok, a kopottabb hengerfelületen maradva megégnek, és ez a koksz a kenőanyagba kerül... a hatás egyértelmű. Nem mindegy, hogy a kenőanyag önmagához tapad, vagy a fémhez... A lényeg az, hogy ezekben az adalékokban nem hiszek... Tény: más dolog egy ilyen özönvíz előtti blokk, meg egy 90-es évek végétől fejleszettet mai motorblokk, és ugye pl az ősi HD-kba a legjobb a traktorolaj, de inkább magasabb viszkozitási osztály felé nézelődj először... Ui: bocsi az ellentmondásért blackiex...
Üdv
Óra nekem is van, induláskor olyan 4 bar körüli a nyomás, melegen visszaesik olyan 1 körülre.
A tied mit mutat?

végyé
Hali! én probáltam már castrolt valvolinét stb szertnek jol higulni melegen az enyémen van nyomásmérő ora látni mi az aktuális helyzet azóta én Motul 3000 20/50 nel járok és nyári megben is alapjáraton 1- 1,5 az olajnyomás, semmi adalék nekem ez bevált az ara viszont kicsit húzosabb de nem vészesen és ez egy jó olaj szerintem .absa07