Persze, hogy jó. Csak no-name vagy kínai ne legyen. Pl. Voltman, Poweroad, stb. Ezek közt nagyon sok a gyári hibás, csak akkor szolgál ki, ha kifogtál egy jót.
A legjobbak: Varta, Yuasa, Banner, Bosch. 3-4-5 évig biztos hibátlanok, ha az ember odafigyel rá, pl. télen nem hagyja fagyveszélyes helyen és töltve tárolja. Volt egy Bannerem, amiről a hatodik életévében letört a saru, de ezt leszámítva használható lett volna.
Középszar: Unibat, Perion. Ezek 2-3 évig használhatók, de ha extra óvatos az ember és csepptöltögeti, meg hasonlók, akkor tovább is. Ellenben érzékenyebbek a túlterhelésre, kiegészítő fényszórós, riasztós, stb. karácsonyfás villannyal telepakolt motorokra nem ajánlott.
Nekem most Unibat-om van, mert amikor megvettem az XV-t 2008-ban, akkor tették bele újonnan. Nem akartam ok nélkül egyből lecserélni. Még mindig jó, de hideg időben (5-0 fok és alatta) sokat veszít az indítóerejéből. Amíg húzza, addig marad, de Banner-t használtam előtte mindig, az lesz az utód. No meg az van a környéken jó áron.
Robág! Ha esetleg akksi kell a motorba, a Pálffy Autóvillamossághoz kell menni (Pécs, Orgona u.), ők Banner forgalmazók és jó áron adják. Plusz beszámítják a régi akksidat újrahasznosításra. 10 éve oda járok akksiért. :)
A többieknek nem tudok tippet adni, csak Pécs és környéke.. :)
Hegesztettem három hefttel az oldaltámasz talpa alá 2,5-ös rozsdamentes lemezből talpnagyobbítót, majd feketére festettem.
Most jó négyszer nagyobb felületen támaszkodik az oldaltámasz.
Kevésbé f...k az eldőléstől, ha laza / föld felületen kell leparkolnom.
Hahó valaki!
..."ha mégis aksi csere lesz,akkor milyen polaritású kell?bal + os ugye?
ezt találtam legjobb áron: http://www.prpkft.hu/motor-akk...
ez a jó? vagy valaki mást ajánl?
Halihó Virago-sok!Hozzájutottam nagyon olcsón 3db olajhőfok mérőhöz,amik Viragohoz valók!(Louis,ugyanaz mint pl a szokemotor-on rendelhető)5000Ft+pkg/db-ért a háromból kettőt eladok,egy kell nekem.Akit érdekel,az a frostland@freemail.hu címre írjon,de sebesen,mert mondom,csak két darab van!
CSő! Megosztanám a tapasztalataimat az e-bay-es LED féklámpa/helyzetjelző világítótestekkel kapcsolatban.
Olyan típust vettem, aminek nem csak hátrafelé világító LED-jei vannak, hanem van a LED panel mögött egy gyűrű további LED-ekkel. A rendszámvilágítás és az oldalról láthatóság miatt ez tűnt jobb választásnak. Természetesen fehér fényűről van szó.
Ma reggel jöttek meg (2 db kell a nagy XV-be), gyorsan beszereltem. Sajnos azonban elég gáz volt a végeredmény, szinte alig volt látható fényerő-különbség a féklámpa és a helyzetjelző villany között. Láthatósága és világossága egész jó, de így egy napsütéses napon rajtam kívül senki nem fogja tudni, hogy fékeztem...
Szétforrasztottam a kicsikét, hogy belenézzek. Az óngumók (amik a lámpafoglalattal kontaktolnak) tartják össze az egész hóbelevancot. A nyákról három kivezetés jön le, egyik rá van hajlítva a plexi tölcsérre, az a test, így érintkezik a fém bajonett foglalattal. A középső láb (fék=nagyobb fény) egy szál diódából állt. A harmadik lábon egy 50 Ohm értékű mezei ellenállás volt.
Az izzót úgy javítottam fel, hogy az 50 Ohm után sorba forrasztottam plusz 100 Ohm-ot, így a helyzetjelző fényereje csökkent. A féklámpa módban játszó diódát kiiktattam, helyére mezei drótot forrasztottam, így nyerve a féknek plusz 0.6V feszültséget. A dióda csak fordított polaritás ellen véd, túláram/túlfesz ellen nem (1000V, 1A paraméterű) így nyugodt szívvel vettem ki.
A végeredmény sokkal jobb lett, mint a kiindulási állapot, nagyjából az izzóval megegyező fényerő tapasztalható mindkét mód esetén.
Ha Vateráról, E-bayről rendeltek ilyesmit,jó ha tudjátok, hogy ez benne van a pakliban. Aki magának fel tudja javítani, az inkább külföldről rendelje meg, mert lényegesen olcsóbb. (400 Ft/db-ra jött ki nekem).
Így már értem, de eddig nem tudtam, hogy miért! Nagyon bele jöttél a motorozásba! Tavaly még álom idén meg duplázol! Gratulálok hozzá, és jó lenne már találkozni egy kis traccspartyra!
Üdv. Megkérem a tisztelt motorosokat, akinek van az ismeretségi körében festö fényezö a Fővárosban aki a sisakomat át tudná fényezni irjon telefon számot vagy email címet. Most így nézki. Csak egyszínüre metál feketére szeretném átfényeztetni.
Hali!
Sajnos még nem tudtuk a szerelőmmel összehozni a motor átvizsgálást..de ha mégis aksi csere lesz,akkor milyen polaritású kell?bal + os ugye?
ezt találtam legjobb áron: http://www.prpkft.hu/motor-akk...
Sziasztok! Most vettem egy xv 100 2AE-t ma volt műszakin+ vám, holnap reggel rendszám, már alig várom. A mocit elvittem beállíttatni, szépen meg is csinálták, de a hidegindítás és amíg hideg nagyon macerás. A szívatót ráhúzom már meg is szívja magát, gáz is felejtős mert egyből hörög, többszöri tekertetés és egy félleheletnyi gázzal játszva indul. Ha egy kicsit is elkezd melegedni (kb 2perc) pöcre indul, minden a legnagyobb rendbe, istenien működik. Mi lehet a gondja? Ez a típusra jellemző? Tud valaki tanácsot adni?
A legjobbak: Varta, Yuasa, Banner, Bosch. 3-4-5 évig biztos hibátlanok, ha az ember odafigyel rá, pl. télen nem hagyja fagyveszélyes helyen és töltve tárolja. Volt egy Bannerem, amiről a hatodik életévében letört a saru, de ezt leszámítva használható lett volna.
Középszar: Unibat, Perion. Ezek 2-3 évig használhatók, de ha extra óvatos az ember és csepptöltögeti, meg hasonlók, akkor tovább is. Ellenben érzékenyebbek a túlterhelésre, kiegészítő fényszórós, riasztós, stb. karácsonyfás villannyal telepakolt motorokra nem ajánlott.
Nekem most Unibat-om van, mert amikor megvettem az XV-t 2008-ban, akkor tették bele újonnan. Nem akartam ok nélkül egyből lecserélni. Még mindig jó, de hideg időben (5-0 fok és alatta) sokat veszít az indítóerejéből. Amíg húzza, addig marad, de Banner-t használtam előtte mindig, az lesz az utód. No meg az van a környéken jó áron.
Robág! Ha esetleg akksi kell a motorba, a Pálffy Autóvillamossághoz kell menni (Pécs, Orgona u.), ők Banner forgalmazók és jó áron adják. Plusz beszámítják a régi akksidat újrahasznosításra. 10 éve oda járok akksiért. :)
A többieknek nem tudok tippet adni, csak Pécs és környéke.. :)