Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze, hogy jó. Csak no-name vagy kínai ne legyen. Pl. Voltman, Poweroad, stb. Ezek közt nagyon sok a gyári hibás, csak akkor szolgál ki, ha kifogtál egy jót.

A legjobbak: Varta, Yuasa, Banner, Bosch. 3-4-5 évig biztos hibátlanok, ha az ember odafigyel rá, pl. télen nem hagyja fagyveszélyes helyen és töltve tárolja. Volt egy Bannerem, amiről a hatodik életévében letört a saru, de ezt leszámítva használható lett volna.

Középszar: Unibat, Perion. Ezek 2-3 évig használhatók, de ha extra óvatos az ember és csepptöltögeti, meg hasonlók, akkor tovább is. Ellenben érzékenyebbek a túlterhelésre, kiegészítő fényszórós, riasztós, stb. karácsonyfás villannyal telepakolt motorokra nem ajánlott.
Nekem most Unibat-om van, mert amikor megvettem az XV-t 2008-ban, akkor tették bele újonnan. Nem akartam ok nélkül egyből lecserélni. Még mindig jó, de hideg időben (5-0 fok és alatta) sokat veszít az indítóerejéből. Amíg húzza, addig marad, de Banner-t használtam előtte mindig, az lesz az utód. No meg az van a környéken jó áron.

Robág! Ha esetleg akksi kell a motorba, a Pálffy Autóvillamossághoz kell menni (Pécs, Orgona u.), ők Banner forgalmazók és jó áron adják. Plusz beszámítják a régi akksidat újrahasznosításra. 10 éve oda járok akksiért. :)
A többieknek nem tudok tippet adni, csak Pécs és környéke.. :)
köszönöm! ÉS a Varta jó választás? vagy inkább a Banner? Ha jól tudom, ugyan olyan jók.Csak annyi különbség, hogy a varta német a banner meg osztrák?
YB12AL-A2, ahol az L betű jelzi, hogy bal plusszos.
Pontosan. Rá is van írva a jelzés. Az meg egységes.
a méretei megvannak az ok.De az nem volt egyértelmű hogy honnan kell nézni...de gondolom szemből,tehát a saruk oldalával szembe.
Olajbeöntő dugó helyére lehet betekerni,20-140 fokig mér,krómozott.A szokemotor.hu-n meg tudod nézni,ugyanaz.
Rá van írva a mostani akksidra, illetve azon látod, hogy bal pozitívos vagy sem. A méreteit dettó.
Hegesztettem három hefttel az oldaltámasz talpa alá 2,5-ös rozsdamentes lemezből talpnagyobbítót, majd feketére festettem.
Most jó négyszer nagyobb felületen támaszkodik az oldaltámasz.
Kevésbé f...k az eldőléstől, ha laza / föld felületen kell leparkolnom.
Irsz valami ismertetőt róla?
Hahó valaki!
..."ha mégis aksi csere lesz,akkor milyen polaritású kell?bal + os ugye?
ezt találtam legjobb áron: http://www.prpkft.hu/motor-akk...
ez a jó? vagy valaki mást ajánl?
Jah és mondanom sem kell,hogy zsír újak!
Halihó Virago-sok!Hozzájutottam nagyon olcsón 3db olajhőfok mérőhöz,amik Viragohoz valók!(Louis,ugyanaz mint pl a szokemotor-on rendelhető)5000Ft+pkg/db-ért a háromból kettőt eladok,egy kell nekem.Akit érdekel,az a frostland@freemail.hu címre írjon,de sebesen,mert mondom,csak két darab van!
Hát nem lesz könnyű.... viszont nehéz! Szerintem megszokás kérdése. Az előző motoromhoz képest bizti nagyobb odafigyelést kíván a terelgetése.
Elszúrtam a képet, egy fokozatút ábrázol...
Ezen a képen a bal oldali az.

http://lios.apana.org.au/~c900...
CSő! Megosztanám a tapasztalataimat az e-bay-es LED féklámpa/helyzetjelző világítótestekkel kapcsolatban.
Olyan típust vettem, aminek nem csak hátrafelé világító LED-jei vannak, hanem van a LED panel mögött egy gyűrű további LED-ekkel. A rendszámvilágítás és az oldalról láthatóság miatt ez tűnt jobb választásnak. Természetesen fehér fényűről van szó.

Ma reggel jöttek meg (2 db kell a nagy XV-be), gyorsan beszereltem. Sajnos azonban elég gáz volt a végeredmény, szinte alig volt látható fényerő-különbség a féklámpa és a helyzetjelző villany között. Láthatósága és világossága egész jó, de így egy napsütéses napon rajtam kívül senki nem fogja tudni, hogy fékeztem...
Szétforrasztottam a kicsikét, hogy belenézzek. Az óngumók (amik a lámpafoglalattal kontaktolnak) tartják össze az egész hóbelevancot. A nyákról három kivezetés jön le, egyik rá van hajlítva a plexi tölcsérre, az a test, így érintkezik a fém bajonett foglalattal. A középső láb (fék=nagyobb fény) egy szál diódából állt. A harmadik lábon egy 50 Ohm értékű mezei ellenállás volt.
Az izzót úgy javítottam fel, hogy az 50 Ohm után sorba forrasztottam plusz 100 Ohm-ot, így a helyzetjelző fényereje csökkent. A féklámpa módban játszó diódát kiiktattam, helyére mezei drótot forrasztottam, így nyerve a féknek plusz 0.6V feszültséget. A dióda csak fordított polaritás ellen véd, túláram/túlfesz ellen nem (1000V, 1A paraméterű) így nyugodt szívvel vettem ki.
A végeredmény sokkal jobb lett, mint a kiindulási állapot, nagyjából az izzóval megegyező fényerő tapasztalható mindkét mód esetén.
Ha Vateráról, E-bayről rendeltek ilyesmit,jó ha tudjátok, hogy ez benne van a pakliban. Aki magának fel tudja javítani, az inkább külföldről rendelje meg, mert lényegesen olcsóbb. (400 Ft/db-ra jött ki nekem).

Képek alant.
Így már értem, de eddig nem tudtam, hogy miért! Nagyon bele jöttél a motorozásba! Tavaly még álom idén meg duplázol! Gratulálok hozzá, és jó lenne már találkozni egy kis traccspartyra!
Bocsánat, blackiex!
blacky!
Küldj egy mailt lécci, nem tudom,melyiket használod jobban.
Elektromos kérdésem lenne más ügyben (Aprilia sr), és nem akarok OFF-olni!
Üdv. Megkérem a tisztelt motorosokat, akinek van az ismeretségi körében festö fényezö a Fővárosban aki a sisakomat át tudná fényezni irjon telefon számot vagy email címet. Most így nézki. Csak egyszínüre metál feketére szeretném átfényeztetni.
Hali!
Sajnos még nem tudtuk a szerelőmmel összehozni a motor átvizsgálást..de ha mégis aksi csere lesz,akkor milyen polaritású kell?bal + os ugye?
ezt találtam legjobb áron: http://www.prpkft.hu/motor-akk...
Adj neki kevés szívatót, ne csutkáig húzd. Tapasztald ki, mi a jó neki. Fotókat a blokk környékéről küldhetsz, az lehet, hogy ad egy tippet.
Ja egyébként szerintem kitűnő választás ,legalábbis nekem semmi bajom vele!
Képed nincs róla?
Üdv!
Jani
Sziasztok! Most vettem egy xv 100 2AE-t ma volt műszakin+ vám, holnap reggel rendszám, már alig várom. A mocit elvittem beállíttatni, szépen meg is csinálták, de a hidegindítás és amíg hideg nagyon macerás. A szívatót ráhúzom már meg is szívja magát, gáz is felejtős mert egyből hörög, többszöri tekertetés és egy félleheletnyi gázzal játszva indul. Ha egy kicsit is elkezd melegedni (kb 2perc) pöcre indul, minden a legnagyobb rendbe, istenien működik. Mi lehet a gondja? Ez a típusra jellemző? Tud valaki tanácsot adni?