Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem is tűntem el, mert pont itt vagyok
Ma is láttam a kék XV-t a "faluban"... Kezdi fúrni az oldalam, hogy ki ez... :)
Szia Attila! Itt kell rád találnom? Úgy eltüntél! Mi van veled? Hogy megy a motorozás? Mikor futunk már össze? Türnitz-be jössz? Hisz 1 éve onnét indult el az álmod! Vagy nem?
Szuper, köszönöm! Amint a motor közelébe jutok, megteszem :)
Ellenőrizd a villaszárakat rögzítő csavarokat az alsó és a felső villahídon! Ha van esetleg a sárvédőnél valami merevítő közdarab, természetesen azt is.
Ellenőrizni úgy tudod, hogy stabil-e, ahogy a kerékpárok esetében állítja az ember a kormányt: kerék a lábak közé és csavarás a kormányon.
Részben. Ahol a karbi torka csatlakozik a csonkra, ott nincs fém. Ha ott van repedve, akkor kuka.
De 2300 Ft-os alkatrész árak mellett akkor is lecserélném, ha csak egy kicsit gyanús. :D
Mégse 25 eFt. :)
Kár, hogy a sárgák nem koppintják a 750-est... :(
Sziasztok,

nemrég azt tapasztaltam az 535-ösömön, hogy kb. 90 km/h fölött, olyan furcsán, kicsit instabilan megy... Azután rájöttem, hogy arról van szó, hogy ha fordítom a kormányt, a villa kicsit elfordul, de a kerék meg persze nem, mert a nagy sebességnél már elég jól érvényesül a pörgyttyű hatás ahhoz, hogy ennél több kelljen neki ahhoz, hogy a forgási síkjából kitérjen (elforduljon). Azaz a villa egy kicsit nyeklik-nyaklik. Szerintetek ez csak az én mocimra jellemző, vagy általános 535-ös tünet? Lehet valahogy stabilabbá tenni vajon?
Valaki mondta nekem, hogy ez a szívócsőcsonk (az Y) csak kívül gumi, belül valami fém. Tehát a repedezés csak esztétikai hiba akkor.
Erősítsen meg valaki ebben, aki már látta közelről (belülről) ezt az alkatrészt. (vagy cáfolja!)
Ezzel a villaszöggel öröm lesz megfordulni egy hazai kis utcában.
de azért dögös!
A szivócsonk mostani ára a Keeway-nél 2 300 ft.
Köszönöm! Ahogy mondod, már kinéztem egy pár cuccot hozzá, pl. HD Bobtail hátsósárvédőt, és azt hiszem kap egy matfekete festést!
Korrekt. Már csak kozmetikázni kell. Gratulálok!
Üdv!
Kész a motorom! Ezer hála a Yakomotonak! Ezer hála Atilla és Szilveszeter
Üdv
Csak a szivócsöhöz tudok hozzászólni.
Ne 25 eurósat vegyen hanem 250 ft ért a Keewaytól .
Na jó a 250 ft nem anyi de tizede lehet csak az eredeti gyártmány árának.
Tisztelt Virago tulajdonosok!

Köszönöm a kormány felől nyújtott információkat.
Közben azt is elolvastam, amit a karburátorral kapcsolatban írtatok egymásnak, s ez felbátorított, hogy ismét kérdezzek valamit.
A tegnap kipróbált 250-es motorja meg-megállt, amikor pl. hármas vagy kettes után levettem a gázt és megállásra készültem. Persze, ha kiengedtem a kuplungot, a motorfékezéssel újból pöfögni kezdett. Különben jól beindul és alapjáraton rendesen megy. Igaz, még vizsgálat közben rögtön észrevettem, hogy a karburátornál a gumicső bé van tekerve szigetelő szalaggal. Bizonyára repedezett már, és ez volt a hirtelen megoldás a 25 EUR kiadás elkerülése végett.
Mi a véleményetek?
Ebben is van igazság. Nem vonom kétségbe a különféle tisztítók és adalékok hasznosságát, ha minden más egyéb rendben van. Én akkor vagyok nyugodt ha egy adott probléma minden lehetséges okáról a saját szememmel is meggyőződök. Egy fúvóka akkor tiszta, ha áttudom dugni rajta a rézdrótot, vagy a tisztító tűt. Találkoztam olyan fúvókával amin simán átláttam de az átlátszó lerakódást dróttal kellett kipiszkálni.
Persze lehet hogy az STP megoldja a gondot a nélkül hogy egy csavart kihajtanánk. A legnagyobb előnye szerintem az hogy a karbi olyan járatait is kitisztíthatja amihez semmivel nem férünk hozzá. Egyébként nem vagyok profi egyszerűen csak szeretek szerelni, de azt is megértem ha valakinek nincs készsége, vagy felszereltsége hozzá.
Igen, ez ilyen. A kormánygeometriából következik. Nagy (vagy kicsi) villaszög. (attól függ, függőlegeshez, vagy vízszinteshez nézzük)
A lábtartót én sem találtam az első próbautamnál, pedig előtte vagy 10 évig nem ültem motoron.
Jogos, de a tünetek tipikusan egy dologra utalnak: többlet levegő. Mivel ennyit tudunk, hogy motorféknél és fix gázkarállásnál kihagy, ez jellemzően az általunk vázolt két okra vezethető vissza. Nyilván más is lehet, de a leírtak szerint akkor jelentkezik a baj, amikor a vákuum szintjének konstansnak kéne lennie (ha szökik a membránon át a levegő, akkor zár a súber) vagy pedig adott mértékű, a lassulással arányos csökkenést kéne mutasson (de gyorsabban csökken a kelleténél, szintén lehet lyuk a membránon).
A másik, ilyen bajokat okozó jelenség az alapjárati rendszer dugulása.
A kolléga nyilván nem profi, mint te, ezért mielőtt teljesen szétszedné a karburátort, szerintem zárja ki azokat az okokat, amikhez a legkevesebb szerelés is elég.
Páromnak volt 250 -es, ugyanez volt a tapasztalatom bebicsaklós a kormánya, főleg kis sebességnél egy pont után erőteljesen fordul magától. Én is megnéztem a kormánycsapágyat de nem lógott, ez ilyen szerintem.
Elég zavaró volt szenvedett is vele a drágám hegyen kis ivű lassú kanyarokban.
ezt nem is állítottuk... tény, hogy az én motoromnál megbontás nélkül segített a fehér, és csak az alapjárati csavart kellett visszább tekernem, mert ahogy tisztult, úgy emelkedett az alapjárat...
Uraim !
Alapvető beállítások elvégzését (karbi szinkron, alapjárat, szelephézag, benzinszint stb) fehér vagy zöld STP vagy bármilyen kencefice használatával helyettesíteni hiú ábránd.
Kedves Virágosok!
Ma először ültem egy Yamaha XV 250 Viragón, mert valaki megkért, hogy nézzem meg mielőtt szóba jönne egy esetleges vásárlás. Nagyon fura volt számomra az ülés pozíciója. Nem találtam a lábtartót. Na de nem is ezt akarom írni nektek.
Az volt még különös, hogy a kormány is másként működik, s főleg az, hogy nehezen fordul ki az egyenes irányból. Valósággal abba van fixálva. Természetes ez, vagy pedig a kormánycsapágy golyói potyoltak maguknak már gödröket annyira, hogy azokból nehezebben zökkennek ki?
Üdvözlettel
a HONDA CB500-as Zolibá
tudom, de van akinek az... ezért gondoltam erre a sorrendre...
4 csavar nem megbontás... Nem kell hozzá szétszedni semmit. Egy izzócsere se sokkal összetettebb. :)