Szia!
Megkaptam a szerkezeteket! Köszönöm!
Sajnos nem lehet felrakni a motorra. A felfogató lyukak nem ott és nem olyan távolságra vannak.
A lábtartót nem lehet rászerelni, mert nem olyan a konzol.
Ezt most megszívtam!
Majd adandó alkalommal átalakítom ha tudom.
én nem sietek sehova :) természetes hogy akkor írsz ha tudsz.
Amúgy a gyertyák szépek voltak..már amennyire értek hozzá.
Most majd kiderül hogy ez volt-e a baj.
bocsi, csak nem vagyok mindig gép előtt...
az a 8-as az szerintem sok volt már...
- a gyertya hőmérsékletét (öntisztulását) a külső hőleadó, és a belső főfelvevő felület aránya befolyásolja leginkább. Jelen esetben kicsi volt a hőfelvevő felület, és nagy a hőleadó... ha még koszos is a gyertya, akkor a lecsapódó benzin és a levegő páratartalma elvezeti az elektromos ív kialakulása előtt az áramot...
az én esetemben van kis ablak de nivó lejölést nem láttam rajta.
Olajszűrőt anno nem cseréltem (féltem ha leszedem az oldalfedelet nem találok O-gyűrűt hozzá....nem is találtam csere viszont már igencsak sűrgős volt.) viszont hagytam kicsepegni... vagy 1,5 órát szórakoztam mire úgy láttam minden kijött belőle. Igy ment bele 3 liter, az ablakon lehet látni az olajszintet kb 3/4 ig van tele , persze ha meghúzom a gázt akkor kevesebb lesz ez a szint .
Castrolt mosó olajnak akartam amúgy is ..leengedem aztán odaadom apámnak a fűrészgépébe :) Arra csak jó lesz :) hehe köszi a tanácsokat .. még igencsak zöldfülü vagyok a témában.
3L bőven elég még sok is, szűrőcserével 2.8L -t ír a kisokos.
Engine oil
With filter change 3.0 U.S. qt. (2.8 L, 2.5 Imp. qt.)
Without filter change 2.7 U.S. qt. (2.6 L, 2.3 Imp. qt.)
Engine rebuild 3.4 U.S. qt. (3.2 L, 2.8 Imp. qt.)
Jól melegítsd fel olajcsere ellőtt és hagyd vagy 15-20 percig szépen kicsöpögni addig megiszol egy KV-t, aztan 2,5 L után sasold a kisablakot és ha felső nívóhoz ért akkor annyi. Ne tölts bele túl sokat még véletlenül sem mert a leggyengébb tömítéseknél ki fogja nyomni az olajat ha sok van benne.
köszi neked is vicctor !
Pontosan mennyi olajat kell tölteni a motorba? 3,2 litert irt a kézikönyv mármint maximális mennyiség én csak 3 litert tettem bele ... nem gáz ? :)
A Régi szentendrei úton vannak. Árulnak sokféle olajat, légszűrőket, olajszűrőket mindent. Hiflofiltro a szűrő márkája, tökéletes lesz.
Weboldalukon megrendeled és jön az email ha megvan 2-3 nap max. Aztán beballagsz érte.
Bár nem tőlem kérdezted, de a kuplung előszőr a legnagyobb sebességi fokozatban csúszik meg ha csúszik, mivel ott van a legnagyobb ellenállás/áttétel.
Úgy tudod kipróbálni, hogy mondjuk felváltasz 5-ig és gurulsz 60-70 ami elég alacsony fordulaton lesz és akkor hirtelen húzz egy teligázt.
Ha csúszik a kuplung akkor az itt ki fog derülni mert a motor felpörög viszont nem gyorsul csak sokkal kevesebbet, ha itt nem csúszik meg hanem csak simán szenved merthogy alacsony fordulatról húztál neki egy teligázt akkor minden ok és nem csúszik.
Sziasztok!
Ma reggel(miután megint nem akart elindulnia moci) kicseréltem a gyertyákat.7-es ngk-kat vettem bele.És 8asok voltak benne!...lehet hogy ezért nem akart néha elindulni ha hűvösebb volt az idő?
Közben persze a szerelő haverommal is megbeszéltük hogy majd egy karbi tisztítás-beállítást megejtünk,ha lesz ideje rá...
Vak vagyok vagy csak ma bénázok ,de nem találok egy normális boltot Szentendrén vagy BP-n ahol yamaha alkatrészeket lehet venni.
Pontosan egy légszűrőn agyalok 1998 as 535 dx virgácshoz. 2 óra gugglizás után sem jártam sikerrel.
Egy olyan bolt kellene nekem ahova bemocizok elbőgöm magam mi kell és odaadják. Mert eddig csak himmegés meg hümmögés volt ahol eddig jártam.
Blaciexnek irnám meg hát aki olvassa .. Én voltam az az elvetemült aki Castrol actevo 20W-50 olajat töltött a mociba pontosan 3 litert remélem ez okés mennyiség.
Gondoltam megosztom a tapasztalataim.Durván 300km megtétele után a következők a tapasztalataim ezzel a motorolajjal, bár nem vagyok benne biztos hogy feltétlen a motorlajjal van gond... ezt majd ti tapasztaltak elmondjátok.
Hidegen pöc röff indul a moci, de érezhetően a korábbi olajhoz képest melynek milyenségét nem tudom mert nem én töltöttem bele hanem az előző tulaj . Lassabban nehézkesebben jár a motor persze szivatóval . Lassabban is melegszik mindkét henger mindez kb a reggeli +10 celsius esetén. Kb 1,5 -2 perc melegítés után elér egy optimális alapjáratot moci, ilyenkor már leveszem a szivatót. Általában napi folyamatos 8km megyek a meloba vele meg vissza. Ahogy melegszik a moci , úgy lesz egyre zajosabb is és a váltás is nehezedik. Ez eddig nem is annyira zavart, míg nem tegnap kimentem egy kb 60 km -es körre. Ebben volt hegyi szerpentin felfele meg lefele , hol pörgetni kellet , hol pedig alapjáraton lefele gurulva ketyegni.
Amivel nem tudok kibékülni az egyre zajosabbá váló motor és a néha már izomból történő váltás mely úgy kattan a helyére hogy azt még 2 utcával arréb is hallanák. Illetve a szokásos vezérműlánc hangja is elváltozott asszem inkább ércesebb hangja lett. Mérgesen mentem haza vele a motorozás öröme a földbe döngölve , én meg totál elkeseredve. Blacikex asszem korábban írta hogy ez a castrol már nem a régi, felmelegedve, felhígulva olyan mint a "libafos". Nekem az az érzésem hogy a felmelegedés hatására a motor kenése jelentősen csökkent , rövid távon nem érezhető de hosszabb távon borzalmas. Öcsémnek Honda shadow vt600c je van.
Annak olyan finom a váltója mintha vajban taposnék. Tudom ez viragonal sajnos csak álom. Kérdésem ez a váltási nehézség tuti a olaj miatt volt vagy csak bedumálom magamnak . A másik kérdés milyen olajat tegyek bele hogy legalább megközelítően könnyű és csökkentett zaju legyen a váltás. És ha már olaj és vásárlás szentendre és bp között hol kaphatnék jó áron jó olajat.
Blackiex!
Észrevettem "véletlenül" egy problémát az 535-ösömön,ami lehet,hogy nem oly kicsi...Normál vezetésnél nem venni észre a dolgot;Leginkább 1-2-esben,ha hirtelen nagy gázt rántok,olyan mintha csúszna a kuplung,mert bár az szerintem jól be van állítva,mégis először kissé felpörög a motor,gyorsul is,de nem húz sztem annyira ahogy kéne.Ez egy pár pillanatig tart,aztán minden okés lesz.Ha jól be van állítva a kuplung (sztem legalábbis) akkor kuplung koptató lamella csere kell majd hamarosan vagy előordulhat más,esetleg beállítási hiba is ennél a tünetnél?
- alap: karburátor környéke, a csavarok, illesztések állapota. - ez fontosabb mint aminek elsőre hallatszik.
- bovdenek állapota, (karbanatartás minőségét mutatja)
- féktárcsa, kormánycsapágyak (szorul/nem szorul- lóg/nem lóg)
- menet közeben a váltó működése...
- nyúlj bele a tankba ujjal, és keress rozsdát
az a baj, hogy minden más már komolyabb diagnosztikát igényel -kompresszió, füstgáz elemzés, gyertyák... a kuplungról se fogsz tudni túl sokat.
Megkaptam a szerkezeteket! Köszönöm!
Sajnos nem lehet felrakni a motorra. A felfogató lyukak nem ott és nem olyan távolságra vannak.
A lábtartót nem lehet rászerelni, mert nem olyan a konzol.
Ezt most megszívtam!
Majd adandó alkalommal átalakítom ha tudom.