Ha behúzod a kuplungot és változik a hang akkor inkább váltó, lévén hogy üresben ha nincs behúzva a kuplung forog minden a váltóban is(csak ugy üresben van) ha meg behúzod akkor csak a motor forog.
Az a minimális lötyögés okozhatja a zajt. Melegen az alumínium kosár jobban tágul, mint az acél tengely.
Ez többeknél előfordul, mondhatni típusjellemző. Károsnak nem mondanám, de ha romlik a helyzet és tovább zajosodik, kosárcsere lesz a vége. Bár addig még pár tízezer kilométer belekerülhet a vasba, mert mint mondottam, a dolog nem káros. Max zavaró.
A dolog elmélete az, hogy a két hengert egyformán akarjuk dolgoztatni. Ha az egyik henger több gázt kap, mint a másik, akkor a motor vibrációja, fogyasztása nő, hatékonysága és élettartama csökken. A két henger két külön karburátorról történő táplálása esetén a karburátorokat úgy kell hangolni, hogy a hengerek egyforma terhelésen dolgozzanak, 50-50%-ban "megosztva a munkát."
Ezt úgy lehet elérni, hogy egy vákuummérő műszerrel megmérjük a hengerek szívóerejét és a karburátorban a pillangószelepeket (amivel gázt adsz) úgy állítjuk be, hogy azonos értéket mutasson a két henger. Így azonos mennyiségű benzin-levegő keverék jut a hengerekbe.
A virago.ro oldalon a Gyakori Műszaki Prob. rovatban találsz róla részletes infót. Azt is, hogy tudod otthon megcsinálni.
Na én sem fejeztem be. A kosáron kiverődés nem látszik, szép passzentosan mentek be a lamellák. A fémtárcsák fogazata is teljesen épnek tűnik. A kosár a tengelyen minimálisan lötyög. Hideg motornál egész elfogadható a motor hangja. AHOGY MELEGSZIK EGYRE HANGOSABB LESZ. Egyértelmüen kuplungra gyanakodtam , mert ha behúzom lényegesen halkul.
Üdv. Unalmamban olvasgatom a hozzá szólásokat. Találtam egy mondatot ami így hangzik karbiszinkron. Nekem mint kezdő motorosnak az a szó hogy karbiszinkron olyan magas mint nyúlnak a lórács. Aki tudja mit jelent röviden irjameg hogy mire jó. Külömben az eddigi írásokból sok tapasztalatot szereztem.
Abban viszont biztos lehetsz, hogy ez az olaj a bele való. Szintetikust
A kupplungtárcsa viszont gyanús! 2.9-3.1 mm-t ír a gyári könyv, és 2.6 mm-t kopáshatárnak. 0.2 mm? Az nem ferodó, az semmi. Még a fém lamellák is minimum 1.1-1.7 mm vastagok.
A kupplungkosarat ellenőrizted? Nem lötyög?
Ma lecseréltem a kuplungtárcsákat, mert mert nagyon kopottnak tüntek.
A ferodol vastagsága kb 0,2 mm volt.
Dobozából kibontva az új kb ugyanennyi ! 11000ft gajdeszba.
Ha már szétszedtem lecseréltem a benne lévő VALVOLINE durablend full szintetikus olajat REPSOL 15-50 4T riderre.
Mert ettől majd csendesebb lesz a motor. Hát az enyém nem lett semmivel sem csendesebb. Olaj+szűrő újabb 8000ft ki az ablakon.
Egyébként ezek a tuti olajak még egyik motoromnál sem váltották be a hozzájuk fűzött reményt, pedig már megpróbáltam jópárat.
Csak külfödről és csak horror árban. Jobban jársz, ha a tömítéseket megveszed magad. A szerelő vegye le a méreteket és vegyetek oda passzoló tömítéseket.
Viccctor XV-jével is ilyen gond van, esélyesnek tartom, hogy nálad ugyanazok a gumigyűrűk vannak szétcsesződve. Ekkora fogyasztás-többletet az okoz, ha a főfúvókát magába foglaló emulziós csövön levő két O-gyűrű elszállt, illetve ha a szivató szelepén levő hasonló tömítés ment gallyra. Mindkettő megoldható.
O-gyűrűket az O-ring Kft-nél kapsz (BP. Szinyei Merse P. u. 14., a Nyugati PU környéke), minden méretben van. Arra ügyelj, hogy VITON gumiból készült tömítést vegyél.
Jó ötletnek tartom lecserélni az összes O-gyűrűt, szerintem mindről vegyetek méretet és vegyél ebben a boltban belőle annyit, amennyi kell. Filléres dolog, 50-80-100 Ft darabja.
Én is lecserélem még tavasszal ezeket a gumigyűrűket (Viccctor segedelmével), csak hogy biztosra menjek. 16 év egy gumi alkatrésznek nagy idő.
Sziasztok!
Hétfőn szedik szét a porlasztokat, tisztitani és beállitani kell. De a legnagyobb baj az, hogy iszonyatosan sokat fogyaszt. 8.5 L
A szerelő szerint max. 6.5-7.0 L körül meg kéne állnia. Lehet, hogy a schubert kopott (?) vagy fogalmam sincs. Szóval szerintem előbb, vagy utóbb kell az a 2 felújitó készlet. Ha van ötletetek, hogy hol kapok, irjatok. Köszi.
A Louis egy német motoros cuccokat forgalmazó cég, itthon a bazismotor.eu, a louis-moto.hu többek között, akik webáruház szinten árulják a termékeiket.
Na de a lényeg: Louisnál csak 535-öshöz van. Ha el tudod mondani, mit kell cserélni, lehet, hogy lesz rá ötletünk.
Komplett készletet csak e-bay-en látok 8 lepedő körül (egy karburátor felújítására elég).
Sziasztok!
Nagyon úgy néz ki, hogy szüségem lenne az Xv 750 -hez Mikuni BST 40 karbi felújitó készletre. Állitólag a Luis (?) forgalmazza, de nem tudom, hogy ez mit jelent. Ha valaki van infója, megköszönném.
Üdv mindenkinek. Tanácsot kérek a hozzáértöktöl. Én tulnyomórészt városban motorozom. A kérdésem, mi a külömbség a városban használt gyertya és pl a pályán használt gyertyaközött. Most gyári van benne. De ha tényleg van valami külömbség világosítsatok fel.
Ez többeknél előfordul, mondhatni típusjellemző. Károsnak nem mondanám, de ha romlik a helyzet és tovább zajosodik, kosárcsere lesz a vége. Bár addig még pár tízezer kilométer belekerülhet a vasba, mert mint mondottam, a dolog nem káros. Max zavaró.
Ezt úgy lehet elérni, hogy egy vákuummérő műszerrel megmérjük a hengerek szívóerejét és a karburátorban a pillangószelepeket (amivel gázt adsz) úgy állítjuk be, hogy azonos értéket mutasson a két henger. Így azonos mennyiségű benzin-levegő keverék jut a hengerekbe.
A virago.ro oldalon a Gyakori Műszaki Prob. rovatban találsz róla részletes infót. Azt is, hogy tudod otthon megcsinálni.
Szal: szintetikust ezekbe a blokkokba nem okosság tenni.
A kupplungtárcsa viszont gyanús! 2.9-3.1 mm-t ír a gyári könyv, és 2.6 mm-t kopáshatárnak. 0.2 mm? Az nem ferodó, az semmi. Még a fém lamellák is minimum 1.1-1.7 mm vastagok.
A kupplungkosarat ellenőrizted? Nem lötyög?
Ma lecseréltem a kuplungtárcsákat, mert mert nagyon kopottnak tüntek.
A ferodol vastagsága kb 0,2 mm volt.
Dobozából kibontva az új kb ugyanennyi ! 11000ft gajdeszba.
Ha már szétszedtem lecseréltem a benne lévő VALVOLINE durablend full szintetikus olajat REPSOL 15-50 4T riderre.
Mert ettől majd csendesebb lesz a motor. Hát az enyém nem lett semmivel sem csendesebb. Olaj+szűrő újabb 8000ft ki az ablakon.
Egyébként ezek a tuti olajak még egyik motoromnál sem váltották be a hozzájuk fűzött reményt, pedig már megpróbáltam jópárat.
Viccctor XV-jével is ilyen gond van, esélyesnek tartom, hogy nálad ugyanazok a gumigyűrűk vannak szétcsesződve. Ekkora fogyasztás-többletet az okoz, ha a főfúvókát magába foglaló emulziós csövön levő két O-gyűrű elszállt, illetve ha a szivató szelepén levő hasonló tömítés ment gallyra. Mindkettő megoldható.
O-gyűrűket az O-ring Kft-nél kapsz (BP. Szinyei Merse P. u. 14., a Nyugati PU környéke), minden méretben van. Arra ügyelj, hogy VITON gumiból készült tömítést vegyél.
Jó ötletnek tartom lecserélni az összes O-gyűrűt, szerintem mindről vegyetek méretet és vegyél ebben a boltban belőle annyit, amennyi kell. Filléres dolog, 50-80-100 Ft darabja.
Én is lecserélem még tavasszal ezeket a gumigyűrűket (Viccctor segedelmével), csak hogy biztosra menjek. 16 év egy gumi alkatrésznek nagy idő.
Hétfőn szedik szét a porlasztokat, tisztitani és beállitani kell. De a legnagyobb baj az, hogy iszonyatosan sokat fogyaszt. 8.5 L
A szerelő szerint max. 6.5-7.0 L körül meg kéne állnia. Lehet, hogy a schubert kopott (?) vagy fogalmam sincs. Szóval szerintem előbb, vagy utóbb kell az a 2 felújitó készlet. Ha van ötletetek, hogy hol kapok, irjatok. Köszi.
Na de a lényeg: Louisnál csak 535-öshöz van. Ha el tudod mondani, mit kell cserélni, lehet, hogy lesz rá ötletünk.
Komplett készletet csak e-bay-en látok 8 lepedő körül (egy karburátor felújítására elég).
Nagyon úgy néz ki, hogy szüségem lenne az Xv 750 -hez Mikuni BST 40 karbi felújitó készletre. Állitólag a Luis (?) forgalmazza, de nem tudom, hogy ez mit jelent. Ha valaki van infója, megköszönném.
A hőértékük lenne más egyébként, de ezért cserélgetni marhaság lenne.
Nézd meg az emailodat írtam a szervízkönyvel kapcsolatban.
Egyetértek.
végyé
http://www.vatera.hu/motor_ple...
Széles utat!