Sziasztok!
Elnézést, hogy más témáról irok, de most jöttem vissza egy rövid városi motorozásról (Bp.). Nem rég vettem az XV 750-t és frászt kaptam, hogy a IV. seb. és az V. húzatáskor "sívít", mahd mintha elhallgatna. Szeretném kérni a véleményeteket, hogy szerintetek mi lehet a baj? IV.-V. seb. fogaskerék? Vagy a kardán? De akkor miért nem csinálja I.-II.-III.-ban? Ha van konkrét tapasztalatotok szerintetek mennyibe fog ez kerülni kb.? Előre is kösz. Brúnó.
Az alap problémám az, hogy a belső átmérő kellene, ami ugye kb 3 mm-el kisebb, mint a középátmérő, de amikor a fészekbe belerakom, akkor pont kitölti...
tehát lehet, hogy 64-65 -ös valójában az, amire szükségem van...
kicsit vakarom a fejem az "O" gyűrűs dologgal kapcsolatban. Mérteben kérnék segítséget:
A gyűrű fészkének szélessége: 3,7 mm a gyűrűt ami benne van megmérni nem lehet, mert 3 és 3,5 mm között van a szélessége - kissé deformálódott szegény. Egy kb 3,5-ös gyűrűből vágtam le a megfelelő hosszt, ami kb 209 mm... ebből számolva (1mm-es ráhagyással azaz 208-210 mm) - 66,2-66,8 mm az átmérő...
amilyen gyűrűt találtam a katalógusokban:
66,27 x 3,53 vagy 3,54 (katólógusa válogatja)
illetve 66x 3,5 vagy 66x 3
a legelső méret (VITON) 316huf a KTT-nél... tudna valaki megerősítést nyújtani, hogy az lehet a befutó?
Ez egy pontosan így preparált sisakkal lett felvéve. Az a kis szélzaj, amit az ember hall egy zárt sisakban, a kamera mikrofonját nem izgatja fel, de ha mégis, egy kis darab szivacs a mikrofon nyílására téve jól kiszűri.
Hát eddig ez volt a legjobb minőségű videó amit ilyen kamerával vettek fel. Kb ezt szeretném én is. Csak megjegyzem, a fazonnak nem akármilyen sisakja lehetett mert az XV szépen brummogott de szélzajt szinte egyáltalán nem hallottam. Hibátlan ! Csak a rendőr meg ne büntesse, mert az index végig kint maradt.
Ez attól is függ, mit szeretnél, hogy felvegyen. :)
Azt a megoldást találtam a legjobbnak kép és hangminőség szempontjából, hogy egy zárt sisak állvédőjének közepénél kinyesi a hungarocellt és/vagy szivacsot a delikvens a készülék formájának megfelelően. A lencsés rész a plexihez lóg ki az orr alá. A kilátásban nem zavar, a motor vibrációját a tested kiszűri, a sisak a szélzajt csillapítja le, így hallani a motor hangját is a felvételen.
Persze ízlések és pofonok, de nekem az ilyen videók tesztenek a leginkább:
Az viszont tuti, hogy a nagy nyári melegben, amikor az XV blokkokon grillezni lehetne, jól jön majd az a plusz viszkozitás, amit a 15W-50 jelent a 10W-40-hez képest.
Eléggé provizórikusan jönnek a válaszok,de köszi. Én is utánna nézegettem itt ott, 2G kártyát láttam már 1500ft-ért is Gondolom a 4G sem nagyon több 3000-3500ft nál.
Az igazi kérdés még az, hogy állítod be a kamerát, hogy azt vegye amit szeretnél.
Félbeszakadt a gondolatmenetem. Elnézést, mellékattintottam.
Szóval: műszakilag nagyon jó választás a Virago, mondom ezt úgy, hogy a jelenlegi XV700-asom a 11. motor a seggem alatt, ebből az 5. japán nagymotor, illetve mint autodidakta motorszerelő és az ügyeletes "XV-guru".
Az 1100-esek közül a nagyon jó és szép állapotúak 1.1-1.5 millió között vannak, nagyon tartják az árukat. A 750-es a bukszát tekintve is jobb döntés, mert 700 ezerért már van 199X-es évjáratú, de egy milcsi táján olyat kapni belőle, amiről szinte enni lehet.
Érzékeny pontja a jó gyertya, a jó olaj és a rendszeres karburátor karbantartás (szinkron, benzinszint). 1100-esnél bonyolódik, ott az üzemanyagrendszer elektromos elemei, mint a mágnesszelepes benzincsap, az üzemanyag visszajelző és a benzinpumpa okozhat érdekességeket. Ezen felül nem szervízigényes.
Egy jó állapotú XV motorja nem lehet túl zajos. Egy kicsi zaja van, de nagyon nem csöröghet. Íme egy jó videó, ami szemlélteti:
A vinnyogás természetes, az a vezérmű: az ilyen és kész. Ha a kinézett példány hangos kipufogója miatt nem hallani a blokkot, egy ronggyal be kell fogni a kipufogót és úgy is meghallgatni, mert sokan úgy palástolják a zörgő motort, hogy nyitott dobot tesznek fel.
Üdv!
Én személyszerint a 750-est ajánlom. Kondi szempontjából nem marad le az 1100 mögött, ugyanúgy néz ki, ugyanakkora minden szempontból, csak kevésbé komplikált műszakilag, pl. nincs rajta üzemanyag szivattyú, a benzincsap kézi működtetésű, egyszóval egyszerűbb. Ha 1100-esem lenne, első dolgom lenne átalakítani az üzemanyagrendszert olyanra, mint a 750-esé. Egyébként golyóálló motor mindkettő.
Sziasztok srácok!
Most járok itt a Virago fórumban először, és tanácsot szeretnék kérni!
Apám 64 éves fejjel kitalálta, hogy ismét nyeregbe szeretne szállni, majdnem 20 év kihagyás után teljesen lebeszélhetetlen a motorozásról
Az sok sok álmatlan éjszakája után a kiszemeltje mindenképpen egy 1100-es Virago lenne, illetve gondolkodott V-maxban is ( erről viszont tényleg lebeszéltem, nem kell neki 140 ló...)
Szóval lényeg a lényeg: 1100es Virago-t szeretne venni. Kérdésem az, vásárlásnál mire figyeljek oda, van-e valami típushibája, érzékeny pontja a gépeknek,mennyire szervízigényes, illetve kérdés az, megfelelő állapotú példányt mennyiért lehet venni? Igazából apám 1 milliót szán a dologra, és az éves használata kb 2-3000 km-er lenne...
Az évjárat szerintem egy ilyen vasnál (örök élet) szerintem lényegtelen.
A neten persze sok infó van a gépről de a személyes tapasztalatokat szívesebben venném!
Köszönöm előre is a válaszokat, üdv: Sanyi
Jah, viszont érdekes tapasztalat, a K&N légszűrő elkezdi éreztetni a hatását, elkezdett durrogni kicsit motorféknél, ergo kap rendesen levegőt most már :) Majd állítok rajta egy negyedet.
Nekem 2 db Simsonom volt. NDK-ából hoztam őket, az egyiket alkatrésznek. Rohadtul bánom már, hogy nincsenek meg. Azt is bánom már, hogy az oldalkocsis Mz Trohfy ES2- szétdöntöttem.
A Simson BMW R26-ból van, valamikor egyek voltak a gyártok.
Az AWO-t lehet egyszerűnek is mondani meg letisztultnak is, beleértve a váltót is meg a kardánhajtást is. A mai technikai lehetőségekkel csodálatos V2-es moci lehetne belőle, hossztengellyel. A képen nem az enyém van, de pontosan ilyen volt az enyém is.
Én sem kötekedni akartam , inkább csak egy kis érdekesség a múltból.
A robbantott ábrán jól látszik a sokat emlegetett tolórúd,és érdekes még az un. "hajtű" rugó is
XIII ker.