Van egy marék kisebb méretű O-gyűrűm Viton gumiból. Ha tudsz méretet mondani, és találok megfelelőt, küldök postán ingyér. Nekem sajna most nem futja az időmből, hogy szétkapjam a magamét...
Elforog akkor is, ha jó. A legegyszerűbben úgy lehet diagnosztizálni, hogy leveszed a légszűrő és a karbi közti gumikönyököket és zseblámpával belesel a súberhez. Ha látod, hogy a fúvóka tetején fordozódik, fröcsög a benzin és jól látható a benzinpermet, akkor nagy valószínűséggel csereérett az az O-gyűrű az emulziós csövön.
Igen, két O gyűrű van ott, ami el tud szállni. Túlfogyasztás, köpködő, köhögő motor, fekete gyertya az eredménye.
A szétszedése úgy történik, hogy kiveszed a membránt, alatta van két torx csavar, azokat kihajtod és ki tudod húzni a főfúvókát a súber keretével együtt.
Sziasztok !
megtudná valaki mondani hogy a képen látható sárgásbarna színű műanyag fogaskeréknek mennyire kell szorosan illesztve lenni a tengelyen. Azt hiszem az olajszivattyú meghajtása.
Kódorog a tengelyen keresztirányban vagy 3 millimétert.
A Súbertű házát szedted már szét ?
A hengeres sok kis ablakos részre gondolok.
Azon morfondírozok, hogy a főfúvókák mellett mehet -e be plusz benya.
Az egyik főfúvókát nem tudom kicsavarni mert forog az ülésében, nem a menettel van baj hanem olyan gumisan forog, van ott valami tömítés ami szétmehetett ?
Nem húztuk le az Intrudert, kiváló motor az a maga nemében. Ismerem jól, van közeli ismerősnek. Pontosan ezért merem azt mondani, hogy a két motor nem összehasonlítható, egész más műszaki megoldások vannak rajtuk.
Abban viszont nem értünk egyet, hogy a VS masszívabb, feltéve ha a motorblokkról beszélünk. A hidrotőkés vezérlés valóban kényelmes, de ha a hidrotőkének baja lesz, igen húzós pénz kicserélni. Az XV-t kézzel kell állítani, így nem gondozásmentes, de az egyszerűségében rejlik a tartóssága és az olcsósága.
A főtengely csapágyazás az XV-n két hatalmas görgőscsapágy formájában valósul meg, a VS-ben mezei siklócsapágyak vannak.
A főtengelyen a hajtókarok a VS-en el vannak ékelve egymástól, plusz egy kiegyensúlyozó tengely is besegít a vibráció kioltásába - az XV-n nincs ilyen, a 75 fokos, közös forgattyúscsapos megoldást alkalmaztak, nincs szükség plusz alkatrészekre a vibráció ellen. Egy ilyen motoron kell egy kis rezonancia a feeling miatt.
A méreteket tekintve abban igazad van, hogy hosszabb az Intruder, de a helykínálat a két motoron kb. azonos. A tengelytávok közti különbség a laposabb villaszögből adódik (VS: 36 fok / XV: 32 fok), az első kerék jobban előrenyúlik a VS-en. A váznyaktól a hátsó ülés végéig viszont nagyjából egyforma hosszú a két motor.
A fém/műanyag arány kérdésében nem tudok okos lenni, az ismerettségi körömben a Virago-k 1986 és azelőttiek, a sajátom is 1986-os USA modell. Minden fém rajtuk, az ülés alatti két deklit leszámítva...
Még mielőtt félreértenél, nem kötekedésből írtam, amit eddig olvashattál: a két motor más elvek köré épült. Az XV-nél a cél az volt, hogy minél Harley-szerűbb karakterű, egyszerű felépítésű, minimális bonyolultságú, tartós motort készítsenek a HD-nál olcsóbban. A VS-sel az volt a cél, hogy a HD-nál jobb, gondozásmentesebb, könnyebben kezelhető motor szülessen, ami esztétikailag is iparművészeti alkotás.
Mindkét motor nagyszerű gép a maga nemében, de hasonlóságaik ellenére más pályán versenyeznek. Az XV annak való, aki maga szerel. A VS pedig annak, aki nem tud/akar a motorjával bajlódni. Elég egy alapvető karbantartási műveletet megnézni: az XV-ből fél óra alatt kioperálható a karbi, szikronozása szintén percek kérdése. Ez egy Intruderen maga a tökönszúrás.
Szia! Milyen feszszabályzó, Keway szupershadow 250, mert ez való a yamahához nekem is ez van felrakva.Én raktam fel a bekötési rajzát ,ha visszakeresel megtalálod.
Elolvastam a fórum utolsó két havi bejegyzéseit, nincs Viragom, de hozzászólnék néhány kérdésben ha nem gond. Valaki érdeklődött a VS 1400 Intruderről. Nos az Intruder lényegesen nagyobb mint az XV1100-as. Már csak a tengelytáv miatt is, ami ha jól emlékszem az XV 1525 mm míg a VS 1620 mm. Lényegesen masszívabb robosztusabb motor. Gyakorlatilag szerintem probléma mentes. A légszűrője mosható nem kell évente cserélni, hidraulikus szelephézag állítása van. Gyakorlatilag olajat kell benne cserélni, kitisztítani a légszűrőjét és kész. A hűtése a vízhűtésesével vetekszik. Nyáron nagy melegben országúton nem melegszik túl a motor, városban előfordul hogy ciripel a szelep. Az XV ezekben a tulajdonságokban egyértelműen alulmarad az Intruderrel szemben. A féke a HD-tól jobb, de a Virago dupla tárcsafékének csak jelenthet. Az XV egyértelműen jobban vezethető egy kezesebb motor. Utolsó sebességi fokozatban a VS kb. 60km/h alatt el kezd rángatni (vissza kell kapcsolni, mert a fordulat az alapjárati fordulatszám alá esett), az XV a szélesebb fordulatszám tartomány miatt itt még javában bírja. A VS vezetése némi megszokást kíván. A külalak az izlés dolga, de VS teljesen fémből van, míg az XV-n sok a műanyag. A baráti társaságban mind a két motor van, nekem ezek a tapasztalataim. Valaki keresett gépkönyvet a VS-ről, elektronikus formátumban van angol nyelvű, és ha valakit érdekel van egy Haynes Yamaha XV 1981-94-ig pdf formátumban (50,1Mb). Szívesen elküldöm, szerintem Gmail-on átmegy.
Szia, szerintem karosszérialakatos műhelyben tudnak segíteni, vagy egy kipufogó javító műhelyben, én dolgoztam ilyen helyen, szerintem tudnak segíteni:)
Tudom, csak olyat szabad tőlük rendelni, ami mellett a kis jelzőlámpa ikon zöld lámpát mutat. A sárga lámpás áruk (rendelés alatt) kissé bizonytalanok.
Az X-gear tűrhető minőségű féktárcsa. Egy haverom GPZ-jét tavaly előtt újították fel és mivel eleve 300 eFt körül mászkált a szervízköltség, igyekeztek olcsón befejezni a melót. Előre két X-geart kapott a motor (biker-world-ről rendeltük), a jobb állapotú régi első tárcsa meg ment hátra. Semmi baj nincs vele, idén februárban mértük meg, még egy tizedet se kopott, pedig ugye sportmotor, szal kap az a tárcsa eleget az élettől.
Biztos van ennél jobb is, de egy ilyen kategóriájú motorra, aminél nem a száguldozás és a hirtelen fékezés a cél, szerintem megteszi.
Kaczkó úrnál érdemes rákérdezni egy bontottra. Egyébként a Janó-dob Kft-t (BP. Nagyvárad u.) tudom ajánlani, szép szalámivégű csöveket csináltak a Hondámra potom pénzért.
Hasonló esetben az nem tudom mikor ülnék vissza a nyeregbe, mert még nem estem, de ha bevállalnám, az tuti válással végződne, pedig még el se vettem... :)
Amúgy sok balesetmentes kilométert! és jó gurulást! Grat!
Elforog akkor is, ha jó. A legegyszerűbben úgy lehet diagnosztizálni, hogy leveszed a légszűrő és a karbi közti gumikönyököket és zseblámpával belesel a súberhez. Ha látod, hogy a fúvóka tetején fordozódik, fröcsög a benzin és jól látható a benzinpermet, akkor nagy valószínűséggel csereérett az az O-gyűrű az emulziós csövön.
Szerintem szétszedném de csak akkor ha már megvannak a cseregyűrűk.
Ezen a képen nem látom hogy különlehetne csak a gyűrűket megrendelni.
http://www.boats.net/parts/sea...
Vajon a 16 -os számú Main Nozzle -kell hozzá és akkor az már gyűrűkkel együtt van ?
A szétszedése úgy történik, hogy kiveszed a membránt, alatta van két torx csavar, azokat kihajtod és ki tudod húzni a főfúvókát a súber keretével együtt.
Ezen a honlapon vannak fotók:
http://www.ccworks.net/portal....
megtudná valaki mondani hogy a képen látható sárgásbarna színű műanyag fogaskeréknek mennyire kell szorosan illesztve lenni a tengelyen. Azt hiszem az olajszivattyú meghajtása.
Kódorog a tengelyen keresztirányban vagy 3 millimétert.
A Súbertű házát szedted már szét ?
A hengeres sok kis ablakos részre gondolok.
Azon morfondírozok, hogy a főfúvókák mellett mehet -e be plusz benya.
Az egyik főfúvókát nem tudom kicsavarni mert forog az ülésében, nem a menettel van baj hanem olyan gumisan forog, van ott valami tömítés ami szétmehetett ?
Sajnos ezt én is sejtettem, csak a kíváncsiság hajtott,hátha egy újabb dokumentáció kerül elő.
Abban viszont nem értünk egyet, hogy a VS masszívabb, feltéve ha a motorblokkról beszélünk. A hidrotőkés vezérlés valóban kényelmes, de ha a hidrotőkének baja lesz, igen húzós pénz kicserélni. Az XV-t kézzel kell állítani, így nem gondozásmentes, de az egyszerűségében rejlik a tartóssága és az olcsósága.
A főtengely csapágyazás az XV-n két hatalmas görgőscsapágy formájában valósul meg, a VS-ben mezei siklócsapágyak vannak.
A főtengelyen a hajtókarok a VS-en el vannak ékelve egymástól, plusz egy kiegyensúlyozó tengely is besegít a vibráció kioltásába - az XV-n nincs ilyen, a 75 fokos, közös forgattyúscsapos megoldást alkalmaztak, nincs szükség plusz alkatrészekre a vibráció ellen. Egy ilyen motoron kell egy kis rezonancia a feeling miatt.
A méreteket tekintve abban igazad van, hogy hosszabb az Intruder, de a helykínálat a két motoron kb. azonos. A tengelytávok közti különbség a laposabb villaszögből adódik (VS: 36 fok / XV: 32 fok), az első kerék jobban előrenyúlik a VS-en. A váznyaktól a hátsó ülés végéig viszont nagyjából egyforma hosszú a két motor.
A fém/műanyag arány kérdésében nem tudok okos lenni, az ismerettségi körömben a Virago-k 1986 és azelőttiek, a sajátom is 1986-os USA modell. Minden fém rajtuk, az ülés alatti két deklit leszámítva...
Még mielőtt félreértenél, nem kötekedésből írtam, amit eddig olvashattál: a két motor más elvek köré épült. Az XV-nél a cél az volt, hogy minél Harley-szerűbb karakterű, egyszerű felépítésű, minimális bonyolultságú, tartós motort készítsenek a HD-nál olcsóbban. A VS-sel az volt a cél, hogy a HD-nál jobb, gondozásmentesebb, könnyebben kezelhető motor szülessen, ami esztétikailag is iparművészeti alkotás.
Mindkét motor nagyszerű gép a maga nemében, de hasonlóságaik ellenére más pályán versenyeznek. Az XV annak való, aki maga szerel. A VS pedig annak, aki nem tud/akar a motorjával bajlódni. Elég egy alapvető karbantartási műveletet megnézni: az XV-ből fél óra alatt kioperálható a karbi, szikronozása szintén percek kérdése. Ez egy Intruderen maga a tökönszúrás.
Engem érdekelne a szervizkönyv.
Küld el légyszi a brumeszkosz@gmail.com -ra.
Köszi!
Elolvastam a fórum utolsó két havi bejegyzéseit, nincs Viragom, de hozzászólnék néhány kérdésben ha nem gond. Valaki érdeklődött a VS 1400 Intruderről. Nos az Intruder lényegesen nagyobb mint az XV1100-as. Már csak a tengelytáv miatt is, ami ha jól emlékszem az XV 1525 mm míg a VS 1620 mm. Lényegesen masszívabb robosztusabb motor. Gyakorlatilag szerintem probléma mentes. A légszűrője mosható nem kell évente cserélni, hidraulikus szelephézag állítása van. Gyakorlatilag olajat kell benne cserélni, kitisztítani a légszűrőjét és kész. A hűtése a vízhűtésesével vetekszik. Nyáron nagy melegben országúton nem melegszik túl a motor, városban előfordul hogy ciripel a szelep. Az XV ezekben a tulajdonságokban egyértelműen alulmarad az Intruderrel szemben. A féke a HD-tól jobb, de a Virago dupla tárcsafékének csak jelenthet. Az XV egyértelműen jobban vezethető egy kezesebb motor. Utolsó sebességi fokozatban a VS kb. 60km/h alatt el kezd rángatni (vissza kell kapcsolni, mert a fordulat az alapjárati fordulatszám alá esett), az XV a szélesebb fordulatszám tartomány miatt itt még javában bírja. A VS vezetése némi megszokást kíván. A külalak az izlés dolga, de VS teljesen fémből van, míg az XV-n sok a műanyag. A baráti társaságban mind a két motor van, nekem ezek a tapasztalataim. Valaki keresett gépkönyvet a VS-ről, elektronikus formátumban van angol nyelvű, és ha valakit érdekel van egy Haynes Yamaha XV 1981-94-ig pdf formátumban (50,1Mb). Szívesen elküldöm, szerintem Gmail-on átmegy.
karesz2 KUKAC vipmail PÖTTY hu
Kaptam egy tippet, hogy vegyem fel a kapcsolatot ezen a fórumon Karesz2-vel. Ha tudtok egy elérhetőségét, megköszönném.
Biztos van ennél jobb is, de egy ilyen kategóriájú motorra, aminél nem a száguldozás és a hirtelen fékezés a cél, szerintem megteszi.
Amúgy sok balesetmentes kilométert! és jó gurulást! Grat!