A karbi O gyűrűjének a pótlásával volt gondom nekem is, de hőálló piros szilikont nyomtam a horonyba vékony csíkban, de púposan, megvártam, míg felkeményedik és kiválóan tömít azóta is.
A légszűrőgumit a leírás szerint lapos csavarhúzóval fel lehet kényszeríteni a légszűrőházba. A legegyszerűbb, ha csavarhúzóval egy ponton behorpasztod és egy másik csavarhúzóval a kerülete mentén (már amennyire hozzá lehet férni) elkezded felfelé préselni. Ha egy-két helyen bepattan, akkor már nyert ügyed van.
Köszi blackieix ! Ma reggel 8 órakor mielőtt még olvastam volna a válaszodat már a garázsban voltam. Próbáltam feltolni a légszűrőház felé a gumit, de nem ment. Szóval kibarmoltam. Ám úgy tűnik nem én voltam az első, más is így szedhette szét, mert a hengerfej felől mindkét O gyűrű darabokban van a talpon meg jól látszanak a pajszerolás nyomai. A vissza szereléstl megpróbálom az általad leírtak szerint elvégezni. Hogy honnan szerzek tömítőgyűrüket, fogalmam sincs, és még vissza van a karbi bontása is a berohadt szétbarmolt csavarokkal. Egyébként ha csak 1cm lehetne felfelé mozgatni a porlasztót, viszonylag könnyen le-fel lehetne szerelni. A japánok viszont mindig erről a hülye helytakarékosságukról voltak híresek.
Még egyszer köszi a segítséget !
A könyv szerint a karbi felett a légszűrőbe menő gumikat be lehet tolni az airbox-ba, akkor lesz annyi helyed, hogy a karbi feljebb mehessen és kicuppanjon a szívótorkokból. Elvileg a motor bal oldalán állva (váltó felől) írja a könyv a kiszerelést.
A karbit azért venném le, hogy szét tudjam szedni és kitisztítsam. mert eddig amit ellenőriztem minden szar volt. Sajnos a membránok felőli és az úszóház felőli deknit sem tudom lebontani a karbiról a szétbarmolt csavarok miatt. Szinkronozásnál a mérőeszköz felé folyt a benzin, és olyan szinten volt elállítva, hogy attól féltem átszívja az olajat az u csövön. Benzinszintet nem tudtam megmérni mert a leeresztőcsonkból egyszerüen nem jön benzin. A membránok állapotát és a súbertű helyzetét szintén nem tudom megnézni, amíg a deknit le nem bontom. Most még magát a karbit sem tudom kivenni. Te már vetted ki a tiédet.
Ugyan nem tőlem kértél tanácsot, de ugyanebben a cipőben jártam én is mikor virago 535-re váltottam. Bölcsen mondja littlerock hogy alaposan járd körbe a dolgot, ne járj úgy mint én nehogy csalódás legyen a vége.
Szia
Kösz a vigasztalást, de forr bennem a düh. Egyszerüen tehetetlen vagyok. A karbit szinte alig lehet mozdítani.Felfelé a légszürö van útban lefelé a hengerek szűkülnek a v elrendezés miatt. Ha erőltetem félek hogy elszakad a csonk, Na akkor lesz drága a mutatvány. Azt hogy hogyan lehet majd visszatenni még elképzelni sem tudom.
Az STP mihez kellett volna ?
+ öregedtem ,110kg vagyok 175cm és nem jön be a hasalás se már..))) félek ettől a teljesítménytől. ráadásul nagyon bejön a kényelem+v2 ! http://www.kepesmotor.hu/yamah...
ÉN IS KÉRHETNÉK TANÁCSOT? én pedig egy 535 gépbe gongolkodom...
92 évjáratú a gép,egy motoros cimborámé...én egy felújított 96" cbr f adok érte...
nekem az már túl erős...
Értem én hogy ideges vagy, de a hibát ott követted el, hogy olyan motort vettél, amit nem néztél át alaposan. Ha most picit türelmesebb vagy, még jó lehet a vége a dolognak... nyugalom, lehet nem egy nap lesz, mire szétszeded - összerakod, de ha odafigyelsz rá, meghálálja.
Egyébként az egész mutatvány a benzinszit beállításával indúlt.
Az általad leírt módon próbáltam ellenőrizni. Csö a csonkra, motor jár leeresztőcsavar kinyit. Egy csepp nem sok annyi benzin nem jött a csonkon, de még kiszívni sem lehetett belőle. Nagy keservesen lekinlódtam az úszóház felőli deknit hogy legalább ránnézzek az úszóra meg a tűszelepre. Nagyjából sikerült Ez volt a hátsóhenger.
Az elsőnél ugyanez de ott az egyik deknicsavar szétbarmolva. Ezért szerettem volna levenni a porlasztókat, hogy valahogy meg tudjam bontani ezt a retket. Nem régóta van meg ez a motor de úgy érzem nem is lesz meg sokáig.
Mindent kilazítottam, a gumicsonk csavarjait 2-2db ki is vettem. Melyik felét erőltessem, a légszűrő vagy a henger felőli oldalt. Én a henger felől próbálkoztam , de csak a hengeren mozdul el és nagyon keveset. Valami O gyűrűt már sikerült széttépnem a henger és a csonk közt lehetett
Sziasztok !
Van köztünk olyan akinek már sikerült az 535 karburátorát leszerelni ?
Nekem sajnos nem sikerül, pedig ami rögzítés létezik mindent kicsavaroztam, gumicsonkokat lelazítottam de gőzöm nincs hogy lehetne a hengerekről leválasztani. Ha valakinek van tapasztalata kérem segítsen .
A bakonyi dombokat ötödikben megmássza.
61-edik évemben ez már nekem elég.