A technical menu alatt a microficth index -ben van kétféle XV400 -is a part number -t innen ki tudod lesni aztán lehet keresgélni, van part finder is az oldalon.
Erre akartam célozni, hogy egyetemes válasz nincs ellenben tapasztalati úton érdemes beszélgetni mindenkivel a témáról mert kaphat az ember jó tippeket.
Amit mondasz a virgács nagyblokrról csak meg tudom erősíteni, amikor 55 ezernél szétszedtük a blokkot az ominózus hengertalp tömítés csere miatt, akkor mindent amit tudtunk megmértünk és ellenőríztünk és minden pöpec gyári méreten volt kopásnak hengerben vállnak főtengelycsapágyon lógás....stb semmi minden tökéletes simán gyári méretű új gyűrűk mentek bele vissza.
A szerelhetőséget mondjuk már nem látom ennyire jónak, mondjuk lásd alapjárati csavar, vagy a karbi és a hengerek közötti gumi csatlakozás leszedése egy kín, az ülés is lehetne mondjuk kulccsal nyitható nem két csavar, apróságok amik rabolják az ember idejét.
De meggyőztél benevezek egy Repsol V-Twin -re meglátjuk csökken -e a nyafogás.
Szia Blackiex !
Ha itt vagy kérlek segíts valami jó tanáccsal !
Ma csináltam egy karbi szinkront az általad írt istrukciók alapján.
Kezdésnek egyből átszívta az olajat az U csöves teljes hosszán. Még jó hogy időben leállítottam a motort ,így a hengerbe nem jutott be. Szóval eljátszottam vele és egész jó lett alapjárat körüli fordulaton , és 3000 körül is. Viszont az alapjárat jól felment, amit aztán korrigáltam. Az igazán furcsa viszont az hogy a szinkronozás közben a műanyagcsöveken szépen csordogál a benzin a mérőeszköz felé mindkét hengerből. Ez normális dolog, vagy esetleg a súbertű annyira meg van emelve hogy a motor nem tudja eldolgozni a felesleges benzint. Sajnos a membránokhoz és a tűhöz nem tudtam hozzáférni, mert a 8 csavarból hatnak olyan szinten van szétcseszve a feje, hogy fogalmam sincs hogy lehetne meglazítani őket. Szóval a motor szebben jár de az alapjárat valamicskét hullámzik, ezen az alapjárati levegőcsavarok állításával sem tudtam segíteni.
Van valami ötleted ?
Nézd, a puszta tudományos adatokon kívül - ahogy guseau is mondja - a tapasztalataim miatt mondom, hogy melyik és miért. Ez a 11. vasam, konkrétabban a 4. léghűtéses négyütemű. Esso-tól kezdve a Shell-ig kipróbáltam egy csomó olajat, olyat is, aminek majdnem 3000 volt literje. A felsorolt olajok voltak azok, amiknél nem volt okom panaszra.
Pár évvel ezelőtt, amikor még mások voltak a munkakörülményeim és el tudtam vállalni 1-2 motor karbantartását maszekban hétvégente, 10 esetből 6-szor nem a megfelelő olaj volt a motorokban és a skála mindkét felét sikerült megtapasztalni: pl. Suzuki GSX-be ásványit töltött a tulaj és csodálkozott, hogy hidegvérű a motor (lassan melegszik), ugyanígy Virago is jött hozzám fullszintetikus olajjal és füstölt szegény, amíg ásványit nem kapott.
A nagy-Virago blokk azért a kedvencem és azért van nekem is ez a típus, mert bár vannak nagyobb teljesítményű, kisebb fogyasztású, esetleg szebb motorok, de ilyen durván túlméretezett, pofonegyszerű, könnyen szerelhető erőforrás nincs még egy. A japánoknak szokása mindent ezredmilire kiszámolni, lekönnyíteni, megbonyolítani, összezsúfolni - ezeknek a dolgoknak a Viragon szinte nyoma sincs. Szoktam mondani, hogy az XV a japán Harley, ha nyomórudas lenne, csak akkor lehetne még egyszerűbb.
A fentiekből 2 dolog következik: az egyik, hogy iszonyat tartós motor, a másik, hogy ásványi olajon kívül mást nem szabad beletenni.
Néha eltűnődöm, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy szelephézag-problémája legyen egy ilyen motornak... eddig 12000 km alatt háromszor néztem meg, és csak a lelkiismeret miatt nyúltam az egyik csavarhoz.
Tény, hogy a fórumtárs motorjával valami nincs rendben, remélem nem nagy a baj... annak a motornak 3.ban is tudni kéne a 110-et bőven...
Valóban! Talán már hónap ha lesz rá időm! Valóban vizes blokk! Télen is száraz időben magam alá gyűröm! Akkor 10- 40 olaj van benne! Szívesen mentem volna a telefonos randira a béke térre is de 24ezek! Pest környéki vagyok én is! 400 viragóról ültem át ! Ismerem azt is!
általánosságban elmondható, hogy a 20-30 -as SAE besorolású az a viszkozitás tartomány, amire szüksége van egy személygépkocsi esetében az üzem meleg motornak a 40-es az már némi túlbiztosítást is magában foglal. Egy léghűtéses blokk több helyen melegebb, főleg, ha 30-40- fokos levegő hűti. Az 50-es olaj a te esetedben (ha jól tudom vízhűtéses a paripád) már nagyobb teljesítményt igényelhet az olajszivattyútól, hogy haladjon de melegben sem lesz gondod az olajnyomással......
de egy dolog tény, a bevált dolgokon változtatni felesleges...
tudod: az elméletet és a gyakorlatot elméletileg nem sok választja elé egymástól, na de gyakorlatilag....
remélem a hétvégén gurulós időd lesz, és lesz lehetőséged meghúzni a bika szarvát...
Ennyi kémikussal ritkán találkozik az ember! Személy szerint a viragomba repsol 20-50 et használtam! Jó volt! Lecseréltem a vasat M800ra és abba 10-40 es olajat ajánlanak de simán beletettem a20-50 est ! A szervíz is azt tette bele! Akkor hol itt a gond?! Aki a tapasztalatait megossza az csak tanácsot ad! Minek agyalni! Ha már kipróbált dolog és többen ezt használják akkor én is hallgatok a tipp adóra! Csak a buta ember tanul a saját kárán! Ilyen időben a vason kell űlni és élvezni az utazást! Sajnos én melózom de biztos hogy úton lennék! Széles utat!
Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy a szelepfedelekbe mekkora "O" gyűrű kell? az egyes hengerem kipufogó szelepénél szivárog az olaj... cserélnem kellene a tömítést.
A blokkban mindig marad egy kevés olaj, tehát ha kicsorgatod a szűrőt, illetve kitörölgeted a szűrőházat akkor baj nem lehet. Régebben nekem is képbe került ez az olaj, de valamiért nem ezt választottam. Az elf-et sem bánom, de a Repsol jobbnak tűnik.
Amúgy a 7000-ft-t fogd föl tanulópénznek. Később a nagyobbat bukhatsz nem megfelelő anyagokon, (remélem, hogy tényleg csak az olaj a baj) - ha megoldódott a dolog azért jelentkezz :)
Üdv littlerock. Az előzőekben leírt pársorban elfelejtettem megkérdezni, hogy a 25kw-ra vizsgáztatott 535-ösöm autopályán Bp-ÉRD-ésvissza utvonalon max 110km végsebességet sikerült elérnem. Napersze rövid távon. Külőmben 80-90 között semmi gond. Megfelelő e ez a teljesítmény.
Köszönöm a gyors választ. Az előző tulajt kérdeztem de semmit nem tud, mert mindig szervízben cserélték az olajat és a járulékos dolgokat.Az olajszűrőt ma használtam előszőr, Bp-érd és vissza. Gondolom ezért még nemkell kidobnom.
bocs, hogy bele vauvau, esetleg gázlánggal ki tudod tisztítani - égetni - a gyertyákat, ha nagyon szoros a pénztárca, de amennyiben a jelenség tényleg az olajcseréhez köthető, akkor valószínű az lesz a megoldás..., az olajszűrő kicsorgatva még az is menthető... 2-3000 huf-fal beljebb vagy... (bár én cserélnék mindent)
- a puding próbája az evés, azaz a csere után ki fog derülni a dolog
Üdv blackiex. A motorozásból haza érve,elkezdtem olvasni a hozzászólásokat. A víz kivert a cikked olvasása uán. egy halom pénzt fizettem az ACTEVO-20w50 ásványi olajra és most azt olvasom hogy nemjó. Megjegyzem 3-liter 7000 eft-volt. Megnéztem a gyertyákat és bejött az általad leírt jelenség. A vadiúj gyertyán van félcenti korom. Tehát szerinted ezekután cseréljem le az olajat és a gyertyákat?
én lenni pécsi származás, nagyvárosban nem ismerni semmit...
a 13-ban lakok, a Béke tér mellett.
tegnap gurultam egy kört: Pilisvörösvár - http://www.rotburger.hu/ - aztán hűvösvölgynek gurulva jöttem haza. a hamburgeres kiindulásnak jó lehet :) jó a sörük, és elvitelre is lehet kérni... adják az üveget
én kb fél óra múlva 11.15 tudok nyeregbe ülni, ha van kedved gurulj el a Béke térig, aztán megbeszéljük. +36303511359
Nem lehet olyan drága az új.
http://www.thevirago.co.uk
A technical menu alatt a microficth index -ben van kétféle XV400 -is a part number -t innen ki tudod lesni aztán lehet keresgélni, van part finder is az oldalon.
Amit mondasz a virgács nagyblokrról csak meg tudom erősíteni, amikor 55 ezernél szétszedtük a blokkot az ominózus hengertalp tömítés csere miatt, akkor mindent amit tudtunk megmértünk és ellenőríztünk és minden pöpec gyári méreten volt kopásnak hengerben vállnak főtengelycsapágyon lógás....stb semmi minden tökéletes simán gyári méretű új gyűrűk mentek bele vissza.
A szerelhetőséget mondjuk már nem látom ennyire jónak, mondjuk lásd alapjárati csavar, vagy a karbi és a hengerek közötti gumi csatlakozás leszedése egy kín, az ülés is lehetne mondjuk kulccsal nyitható nem két csavar, apróságok amik rabolják az ember idejét.
De meggyőztél benevezek egy Repsol V-Twin -re meglátjuk csökken -e a nyafogás.
Ha itt vagy kérlek segíts valami jó tanáccsal !
Ma csináltam egy karbi szinkront az általad írt istrukciók alapján.
Kezdésnek egyből átszívta az olajat az U csöves teljes hosszán. Még jó hogy időben leállítottam a motort ,így a hengerbe nem jutott be. Szóval eljátszottam vele és egész jó lett alapjárat körüli fordulaton , és 3000 körül is. Viszont az alapjárat jól felment, amit aztán korrigáltam. Az igazán furcsa viszont az hogy a szinkronozás közben a műanyagcsöveken szépen csordogál a benzin a mérőeszköz felé mindkét hengerből. Ez normális dolog, vagy esetleg a súbertű annyira meg van emelve hogy a motor nem tudja eldolgozni a felesleges benzint. Sajnos a membránokhoz és a tűhöz nem tudtam hozzáférni, mert a 8 csavarból hatnak olyan szinten van szétcseszve a feje, hogy fogalmam sincs hogy lehetne meglazítani őket. Szóval a motor szebben jár de az alapjárat valamicskét hullámzik, ezen az alapjárati levegőcsavarok állításával sem tudtam segíteni.
Van valami ötleted ?
Előre is köszi: robág
Pár évvel ezelőtt, amikor még mások voltak a munkakörülményeim és el tudtam vállalni 1-2 motor karbantartását maszekban hétvégente, 10 esetből 6-szor nem a megfelelő olaj volt a motorokban és a skála mindkét felét sikerült megtapasztalni: pl. Suzuki GSX-be ásványit töltött a tulaj és csodálkozott, hogy hidegvérű a motor (lassan melegszik), ugyanígy Virago is jött hozzám fullszintetikus olajjal és füstölt szegény, amíg ásványit nem kapott.
A nagy-Virago blokk azért a kedvencem és azért van nekem is ez a típus, mert bár vannak nagyobb teljesítményű, kisebb fogyasztású, esetleg szebb motorok, de ilyen durván túlméretezett, pofonegyszerű, könnyen szerelhető erőforrás nincs még egy. A japánoknak szokása mindent ezredmilire kiszámolni, lekönnyíteni, megbonyolítani, összezsúfolni - ezeknek a dolgoknak a Viragon szinte nyoma sincs. Szoktam mondani, hogy az XV a japán Harley, ha nyomórudas lenne, csak akkor lehetne még egyszerűbb.
A fentiekből 2 dolog következik: az egyik, hogy iszonyat tartós motor, a másik, hogy ásványi olajon kívül mást nem szabad beletenni.
Tény, hogy a fórumtárs motorjával valami nincs rendben, remélem nem nagy a baj... annak a motornak 3.ban is tudni kéne a 110-et bőven...
A Párom 250 -es virgácsa 130 -at megy.
Lassanként ki kéne találni hol a baj, kompressziómérés, gyertyahézagok, szelepállítás, karburátor tisztítás ellenőrzés...stb
Sok apró dolog is összehozhatja a teljesítmény hiányt.
de egy dolog tény, a bevált dolgokon változtatni felesleges...
tudod: az elméletet és a gyakorlatot elméletileg nem sok választja elé egymástól, na de gyakorlatilag....
remélem a hétvégén gurulós időd lesz, és lesz lehetőséged meghúzni a bika szarvát...
a koszos gyertya, bőségesen okozhat teljesítményvesztést.
- nekem határozottan gyengének tűnik a 110-es végsebesség. kompressziót nem tudsz mérni/méretni?
Amúgy a 7000-ft-t fogd föl tanulópénznek. Később a nagyobbat bukhatsz nem megfelelő anyagokon, (remélem, hogy tényleg csak az olaj a baj) - ha megoldódott a dolog azért jelentkezz :)
- a puding próbája az evés, azaz a csere után ki fog derülni a dolog
az előző tulaj mit használt?
a 13-ban lakok, a Béke tér mellett.
tegnap gurultam egy kört: Pilisvörösvár - http://www.rotburger.hu/ - aztán hűvösvölgynek gurulva jöttem haza. a hamburgeres kiindulásnak jó lehet :) jó a sörük, és elvitelre is lehet kérni... adják az üveget
én kb fél óra múlva 11.15 tudok nyeregbe ülni, ha van kedved gurulj el a Béke térig, aztán megbeszéljük. +36303511359
más ötletre is vevő vagyok...