Szerintem a sportlégszűrő lényege, hogy kisebb ellenállást fejtsen ki a beszivott levegőre. Ez lehet a légszűrő keresztmetszetével növelni, meg lehet, hogy a szűrőt készitik kevésbé hatékonyra.
Ez esetben sokkal több por jut a motorba.
Egyszer a munkatársaim úgy tuningoltak meg egy Trabantot, hogy a hűtőturbó által nyomott levegőt légszűrőbetét nélkül nyomatták a porlasztóba.
A Trabi ment mint az állat, kb 100 kilómétert.
Utána új főtengely, hengerek, dugók.
a sportlégszűrőt arra találták ki, hogy egy adott környezetben (versenypályán) adott por összetételt (különböző szemcsenagyságok koncentrációja) kiszűrjön, rövid időintervallumban. 2-3 óra...
nos természetesen a cégek rájöttek, hogy bizonyos határokig ez közúton is használható, de valljuk be, ott a por mennyisége, és minősége nem meghatározható.
ezért nem hiszem, hogy jó ötlet közúton használni. Az, hogy a szövetszerkezet mosható, az egy dolog, de könnyen szennyeződik, és több laboratóriumi mérés is kimutatta, hogy jóval hamarabb telítődik, mint a hagyományos szűrőbetét.
Nekem nincs tapasztalatom a közúti alkalmazásban, de fenntartásaim vannak.
Tul képp egy olajos szűrő amihez van készlet tisztítani is, nem kell többet cserélnem. Azert probalkozok ezzel mert volt tavaly egy olyan gond hogy sokat kajált a gép (Blackiex-el leveleztünk egy sort tavaly), és végul a légszűrő csere hozta meg a várt eredményt sokat mentem esőben és valszeg megszívta magát.
Elvileg ez a légszűrő olyan amit egyszer megvesz az ember és sok évig jó.Bajt nem fog okozni az tuti tökéletesen passzolt a gyári helyre.
A csavart nem lehet a másik oldalról bedugni, egyrész nem átmenőcsavar másrészt speciális a csavar maga, nem mindegy hol menetes hol nem. De mondom nem olyan nagy szám a Highway Hawk dobot leszedni 2 csavar aztan kész kicsúszik szépen nomeg nem mindennap kell gumit cserélni.
Én a sportlégszűrőtől nagyon tartok... nem közútra való... amúgy azon gondolkodtam, a múltkori eszmecsere óta, hogy nem lehet fordítva betenni a hátsó tengelyként szolgáló csavart? esetleg akkor ki tudnád húzni a másik oldalról... ott nincs útban a kipufogódob... (mert ha jól értelmeztem, akkor ez volt a gond)
Blackiex:
Jól muzsikálnak a Bosch gyertyák, végül nem vacakoltam maradt a Wr7DP átalakítottam a pipát szépen, legabb megcsinszoltam a pipákban a rugókat is volt rajtuk szmötyi rendesen.
A K&N légszűrő is belekerült.
Nemtom melyik okozza de harap a gép mint az állat, és még talán a hangja is kicsit változott.
Szia Hdjani !
Így igaz ahogy írod. Elsősorban cserélni szerettem volna, de a legjobb ajánlat egy 1988 körüli vt 500 as honda vagy egy szintén felnőttkoru LS 400-as suzuki lett volna. Ha láttad a képet amit feltettem, azért az én motorom az egy más kategória volt, független attól hogy nem szerettem. Nem is erőlködtem tovább. A mostani vevőm valahol meglátta a már kb fél éve lejárt hirdetésem, eljött és alku nélkül elvitte a motort. Egyébként nem emlékszem a barátod ki volt és mit ajánlott a motoromért.
Kedves robág!Nekem azt válaszoltad tavaly, amikor megkerestelek a hirdetéssel kapcsolatban,hogy kp-re nem akarsz megválni a géptől hanem csak csere valami kisebb choperre!Pedig haverom is vitte volna!
Plexis volt, de az nem sokat fogott. Végigrepedt és begyűrődött a pofám felé. A szemüveget belepréselte a fejembe, a szemem környéke pedig alma méretűre duzzadt az ütéstől. A plexi kicsit fel is nyílott, a szám környékén lecsiszolt az aszfalt. Az volt a mákom, hogy nem mentem gyorsan. Ha már 80-nal mentem volna, nem úsztam volna meg ennyivel.
nos nincs mentségem.... a nyitott sisak a chopper miatt van. tény, hogy az áll melletti rész eléggé előre nyúlik. Nem szeretném kipróbálni a pofára esést...
Szertinem az egyik dolog a divat a másik meg hogy életben maradsz -e. 2000 Ft-os bőrgatyáktól meg nyitott 10 ezres sisakok kb. semmire sem jók szerintem. Próbálj meg nekiugrani egy ilyen olcsó sisakkal egy 3000km -es olasz túrának az agyad leszakad a szélzajtól már 3 nap múlva.
Állvédős sisak, vagy így vagy úgy kell mint már írtam én a Nolan N43 Air -ben találtam meg a kompromisszumot, bőrgatya Shox 20k volt de olyan vastag a bőr hogy ebben csúszhatok míg az előző Louis -os 6000 Ft-os gatya úgy kiszakadt mint a picsa egy alkalommal, váll, könyök protektoros bőrdzseki szinten Shox 34k volt már 3 éve 35 ezer km óta nyúzom de még okés. RMC motornál vettem tépőzáras zselés térdprotektorokat a bőrgatya alá (nem rontja a designt), meg egy rendes csizma.
Az a tapasztalatom hogy egy jó középutas cuccot meg kell venni nincs mese mert az olcsó az elkopik, elszakad, szétmegy a zipzárja, klyukad a csizma talpa...stb és oda jutsz hogy nem vezsel mégegyszer ilyen olcsót hnem veszel drágábbat és akkor rgo kidobtad a pénzt az olcsóra ahhelyett hogy egyből egy jó ár/érték arányú motyót vettél volna.
Nekem is nyitott sisakom van, ráadásul plexi nélküli. Gyorsan vettem egyet, mert kellett amikor jogsit csináltam, de megbántam. Lehet hogy jól néz ki, de maszk nélkül az arcomra fagy a vigyor még melegebb idöben is, egyszer már egy bogár is beköszönt a fülem mellé, és szemüveg is kettő kell, ha rámesteledik. Mindent összevetve lehet hogy megpróbálok egy ilyen lidliset. Remélem még lesz.
Amúgy megkérdezhetem, a tiéd plexis volt amivel estél? Az nem fog valamit, vagy azonnal letört? Kicsit parázok hogy egyszer becsúszik egy zakó és akkor jövök rá hogy nem jók a cuccaim. Még azon a hátpáncélon is elgondolkodtam, elférne a kabát alatt. Tudom hogy a chopperes laza motorozgatás nem erről szól, de mint mondják jobb félni...
Szép volt de nem szerettem. Szögletes instabil akaratos dög volt. ment mint a barom, de nem rövid túrákra csiki-csuki mecseki utakra való. Ótópálya 160 és gyia.
Bocs közben felment a kép csak nagyon lassan és türelmetlen voltam. Igaz a kettőből csak egy.
Az ár nem titok , 600e Huf gyári givi dobozokkal ,friss műszakival 1996 évjárat karcmentes gyári fényezéssel
A SPORTMOTOR felirattal kezdődő fekete sáv jobb szépén az ADATLAP fülre kattintasz és a saját felhasználói felületedre jutsz. Ott lehet profilképet vagy galériát csinálni.
Én nemrég adtam el a suzuki vx800 motoromat. A blokk szinte ugyanaz mint a vs800 csak kicsit combosabb (62LE) A váz túra kivitel.
Helyette vettem a virago 535 A virgáccsal túl sokat még nem mentem , de sokkal kezelhetőbbnek tűnik, és élvezetesebb a lovaglás ami kárpótol az elvesztett lóerőkért és a 40km/h plusz végsebességért. De kinek a papné kinek a paplan !
Más. HOGY A FENÉBE LEHET IDE KÉPET FELTÖLTENI ?
Nem, a plexi az állrészre csukódik rá. Ha fel van nyitva az álla, a plexi megy vele.
Hogy chopperre mi szokás és mi nem, az más kérdés. Addig használtam én is nyitott bukót, amíg nem borultam egy nagyot és csak a vakszerencse miatt úsztam meg könnyebb sérülésekkel az arcomon. Egy állvédős sisakkal még a szemüvegem is megmaradt volna.
Sziasztok. A felnyitható állú bukó plexijét le lehet húzni hogy ha az állrésze fel van csukva? Ilyen típusú sisakot szoktak chopperre használni? Nekem tetszenek,de azt hittem ,hogy chopperre csak nyitott sisakot hordanak.
Ez esetben sokkal több por jut a motorba.
Egyszer a munkatársaim úgy tuningoltak meg egy Trabantot, hogy a hűtőturbó által nyomott levegőt légszűrőbetét nélkül nyomatták a porlasztóba.
A Trabi ment mint az állat, kb 100 kilómétert.
Utána új főtengely, hengerek, dugók.