Szia!
Nekem is az a gondom, hogy panelos vagyok és a garázs amit bérlek nem nagyon felszerelt, csak alap szerszámok vannak. Valamit ügyködők.
Köszönöm!
Littlerock tippje jó, első körben próbáld ki a fehér flakonos STP cuccot. Én egész évben használom, egy flakonnal elég sok km letudható. 1000-1200 Ft körül van, simán megéri.
Az első tesco-ban vegyél egy fehér STP karbitisztító adalékot. nekem az alapjárati problémámat kb. 40 km után rakta helyre ez 4x2x5 km volt azaz 4 napi melóba járás. valószínű, hogy az egyik hengeredben elszegényedik a keverék, a koszos alapjárati rendszered miatt. Szkeptikus voltam, de ez működött... Elképzelhető, hogy az alapjáratod elkezd emelkedni egy idő után, ha igen, akkor igazam volt. Az ilyen tisztítás hiányát próbálják állítgatással helyrehozni. Ezt természetesen így távolról nem lehet pontosan megmondani, de kiindulási alapnak jó. Utánajöhet a szinkron. Egy Obi- ban veszel 6-os átlátszó csövet 6 m-et, azt U alakban felragasztod egy deszkára, töltesz bele egy kevés motorolajat, és hajrá... de ehhez azért egy szelephézag ellenőrzés, és korrekt gyertya kell.
Köszönöm blackiex, hogy hozzáfűzted tapasztalataid.
Kiegészítem még annyival a korábban közölteket hogy néha néha le is áll azoknál a bizonyos csuklásoknál a bringa.
Megpróbálok hamarosan képet feltenni a mociról ill. keresek egy megbízható szerelőt akinek van szinkrontesztere és beállítja . Én biztos nem mernék hipp- hopp hozzányúlni , bár ha a 28 éves öreg nissanomról van szó simán csinálok rajta nagyműtétet is mert ismerem, nem így a virago-t.
Ma tettem vele egy 20km próbakört, hogy az aszonyal egyetemben mégis, hogy viselkedik a motor mennyire kényelmes ill. hogy bírja a szélsőségesebb zötyögősebb utakat. Én 85kg vagyok asszony meg 72kg (jóféle) .) .
Tapasztalataim azt mutatják hogy a teleszkópok sehol nem csattantak le, lassú tempóban a pici rángatás ellenére is tudtam csorogni a gépel a zöttyenős utakon . Motor bár megérezte a súlyt mégis gyönyörűen lehetett vele gyorsítani és lassítani (bár a papás vezetés híve vagyok főleg 2 személlyel). Megnéztem az első teleszkópokat is megpróbáltam rátehénkedni mégis mennyire csúszik össze , de csak 1 cm-rel sikerült összenyomni.
Sztem 2 személlyel simán megbirkózik a ketyere . Ha nem zavar későbbiekben írnék még véleményeket a gépezetről persze elfogulatlanul ezzel is segítve akik ilyen típusú mocin gondolkodnak.
1. rángatás: a karburátorod nincs rendesen beállítva. Ebből ered a lassan leeső fordulat és a 30 másodpercenkénti halk böffentés is erre utal. Feltehetően az egyik hengered (amelyik időnként "csuklik") túl sok levegőt kap. Be kell állítani és szinkronozni. A virago.ro oldal gyakori műszaki problémákkal foglalkozó rovatában kellő részletességgel leírtam.
2. a műszerfal világításában valszeg csak az izzó ment ki, ki lehet cserélni. A részletekre nem térek ki, a fórum erre nem alkalmas. A virago.ro oldalon találsz szervízleírást is.
3. a benzincsap kapcsolójának problémája szintén a már említett oldalon található. Annyi eltéréssel, hogy nálad a RES állásban akadt meg a mágnesszelep, többségetek esetén az alaphelyzetben ragad meg.
Amit kell tudni egyálatlán nem nyúltam a géphez a kipufogót elleőriztem nincs benne ill rajta sem hegesztési sem furkálás sem egyéb külső sufni nyom. Igyekeztem e lehető leggyáribb brigához hozzájutni balckiex intéseit követve. A rángatás meleg állapotban is előfordul bár a tulaj állíatása szerint ez csak addig van mig bemelegszik a moci . Igaz kb 5 fokban hoztam haza a 7es úton éjszaka de 80 km alatt igencsak be kellet volna melegednie a mocinak. A motor tankja szemmel láthatóan nem rozsdás belülről így nem hinném hogy esetleg valami dzsuvás benzinről lenne szó. A benzin 95 ös és Mol - nál tankoltam. Sztem a korábbi gazdája nem úgy tette el a gépet télire ahogy kellet volna. Külön kiemelte hogy ha használom res. állapotban legyen a benzinkapcsoló. Honnan tudom hogy ez működik e vagy sem ? ?
A km óra nem világít egyik állásban sem ez is csak hazafele tünt fel már már zavaró volt :) lehet abban esetleg izzót cserélni ? ha igen hogyan ?
Nah most egy szuszra ennyi remélem nem voltam idegtépő.
Köszi
Korábban írtam hogy tervezek egy virago xv535 vásárlást amin úgy érzem szerencsésen túl vagyok mindössze a papírmelók vannak hátra.
A műszer esztétikailag tökéletes állapotban van nagyon apró alig látható karcok láthatóak a tankon illetve a kormány végen. A Gépezet 98as évjáratú 32.942 km van benne ,a kipufogó csak az első könyök kezdett el egy kicsit szineződni aranysárga vagy rézszínűre.
Szervízkönyve legutolsó bejegyzése arról szól hogy yamaha szervízben volt számlával igazolva 30.000 km nél. (olaj,olajszűrő,légszűrő csere és szelephézagállítás, fékolajcsere van a számlán) 2007es a számla.
A tulaj akitől vettem olajcsere tavaly szezon elején volt 2010ben.
Bár vásárláskor nem tűnt fel még is vannak gondok vele amikre kíváncsi lennék mit miért csinál. A Lábán hoztam haza kb 80km tettem meg vele igy ezekről a tapasztalatokról számolnék be és ehez kérnék okos válaszokat leírásokat.
Beindítom a szivatót teljesen ütközésig lenyomom , a motor elsőre vagy második köszörülésre indul, előbb lassú alapjárat kotyogás majd felpörög a moci elég magas fordulatra . Ilyenkor füstöl a kipufogó gondolom a dús keverék miatt . Ezt csinálom vele kb 1-1,5 percig persze nem húzok neki gázt és figyelem hogy melegedik a blokk óvatos időközönkénti kézrátétellel. Mikor úgy érzem okés kb 40 fokos kikapcsolom a szívatót és hagyom ketyegni.
A következőket tapasztalom : Időközönként mintha az első henger kihagyna.Ezt úgy érzékelem mintha csuklana eggyet a moci majd utána megint jár rendesen vagy 30mp utána megint csuklik. Alig halhatóen ezt a kipufógó hangjából is lehet érzékelni mintha apró durranás lenne benne.
Menet közben ez a csuklás alkalmi rángatásban nyilvánul meg.
A másik gond lehet nem függ vele össze hogy a fordulatot nehezen ejti.Értem ezt úgy hogy adok neki egy nagyobb gázfröccsöt és eltelik kb 3mp mire alapjáratra esne vissza a fordulat. Ez mi lehet ?
Váltót még tanulgatom ...teljes kezdő motoros vagyok novemberben tettem le a vizsgát. Amit tudni kell még hogy ahogy időm engedi folyamatosan olvasom a fórumot naponta de még csak a 92 oldalig jutottam. Legyetek szívesek segítsetek :) ötletekkel tanácsokkal.
Sajnos azóta beköltöztem a nagyvárosba... A hajlításhoz, meg egy satu, egy fűrész, illetve egy nem túl tág cső kellett. Hegesztő ismerősöm errefelé nincs. Nem mellékes, hogy a táska is kell hozzá, mert én is kartondobozból vágtam ki, az enyémnek a sablonját, hogy a felfogatás stimmeljen...
kb 2 m 8-as gömbvas kell, meg 200mm 18-as, vagy 20-as... az méretre fűrészelve, átfúrva, egy átmenő csavarral a rugóstag csavarjának a helyére szereltem. ehhez a vastagabb "cső"-höz van hozzáhegesztve a meghajlított 8-as gömbvas. a megfelelő végére menetet kell vágni, és rozsdamentes csavarokkal, alátéttel a sárvéső ívéhez csavarozni. Itt bicikli belsőből vágtam alá puha alátét, hogy ne a fényezett felületre tegyem a fémalátétet. Az átmenő csavar feje kilóg a síkból, erre célszerű "sapkát" tenni,hogy ne karcolja meg a táska hátulját... de ez már csak formalítás
Nem bonyolult, és ha a hegesztés nem sikerül szépre, az sem nagy baj, mert nem látszik a táskától.
Egyáltalán nem megbízhatatlan. Az a membrán tizen egynehány év után elrehül, ez jóformán természetes. Ki kell cserélni és 10 évig megint nincs vele gond. Egy felújító készlet 3-4 ezer Ft.
Azért van, hogy automatán elzárja a benzin folyását, ha leállítod a motort. Így véletlenül sem felejted nyitva. Ha 4-5 napig nem használod a motort és nyitva hagyod, és netalán a karburátor tűszelepe nem zá tökéletesen (amihez elég egy kis kosz is), a motorolajig leszivároghat a benzin. Azt helyrehozni pedig jóval drágább mutatvány, mint 4000 Ft.
Bocs. Újból a XV 750 vákumos benzincsapról! Nem lehet valami vákum nélküli klaszikus csapra cserélni ha ilyen megbizhatatlan? Egyáltalán mi értelme van a vákumos dolognak? Már olvastam, hogy van akinek nem a membránnal hanem a rugóval volt baja. Elég macerásnak látszik.
Már említettem asszem, hogy a 3. telet tölti az 535-öm a sima gyári emelőn. Nem sérül semmi, és nem nyomódik be semmi az alján. Teljes lelki nyugalommal lehet használni, az a tapasztalatom. A gyári emelőn van gumis jellegű bevonat a felfekvő felületen, még csak meg sem karcolja a moci alját.
Köszönöm! Jó ötlet és jó is néz ki, sajna nekem nincsenek szerszámaim, hogy szépre hajtsam :( Így marad a vásárlás. Esetleg nincs kedved csinálni egy párat? Terméseztessen nem ingyen. Felfogatás megoldható a feleségem 535-én, az indexek nincsenek útban.
Vákuumos csap... Nos, ellenőrizni nehéz. A vákuum membránja lehet lyukas, azt megnézheted. Tank leereszt, levesz, csap hátán a vákuumkamrát szétszed, membránt fény felé fordítva látható a lyuk, ha van.
Ha mindkét hengeren jeletkezik a dolog, nem csak az egyiken, akkor nem a csap a bűnös. A vákuum membrán csak az egyik hengerre megy egy gumicsővel. Ha lyukas és kiszivárog a benzin, akkor túlfogyasztást okoz és a vákuum csapot működtető henger (nálam az elsőre van kötve) gyertyája sötét kell legyen.
Szia!A közdarab igazából egy hosszában kétfelé vágott csödarab,ami vezeti az emelőt.A képen látszik ,hogy a blokk hátulján van egy furat oda kell fel csavarozni.Az emelőt a fél csőbe illeszted és ugy emeled meg.Az emelö nem tud oldalra elmozdulni,és nem közvetlenül a blokkra nehezedik a nyomás.A kipufogóig szerintem nem kell betolni az emelöt.
üdv
Sziasztok! Kérdésem a következő: Ha levágom az XV 750 kipufogó vékony végét nagyon brutális lesz a hangja? Igy elég "hülyén" néz ki. Hogy lehet leellenőrizni, hogy jól működik-e a vákumos benzin csap, mert az az érzésem, hogy túl szivja magát. (Egyáltalán létezik ilyen?) Pár napja alig tudtam beinditani, mert hosszú állás után túl szivta magát. Kösz. Brúnó.
Nekem is az a gondom, hogy panelos vagyok és a garázs amit bérlek nem nagyon felszerelt, csak alap szerszámok vannak. Valamit ügyködők.
Köszönöm!
Az első tesco-ban vegyél egy fehér STP karbitisztító adalékot. nekem az alapjárati problémámat kb. 40 km után rakta helyre ez 4x2x5 km volt azaz 4 napi melóba járás. valószínű, hogy az egyik hengeredben elszegényedik a keverék, a koszos alapjárati rendszered miatt. Szkeptikus voltam, de ez működött... Elképzelhető, hogy az alapjáratod elkezd emelkedni egy idő után, ha igen, akkor igazam volt. Az ilyen tisztítás hiányát próbálják állítgatással helyrehozni. Ezt természetesen így távolról nem lehet pontosan megmondani, de kiindulási alapnak jó. Utánajöhet a szinkron. Egy Obi- ban veszel 6-os átlátszó csövet 6 m-et, azt U alakban felragasztod egy deszkára, töltesz bele egy kevés motorolajat, és hajrá... de ehhez azért egy szelephézag ellenőrzés, és korrekt gyertya kell.
Kiegészítem még annyival a korábban közölteket hogy néha néha le is áll azoknál a bizonyos csuklásoknál a bringa.
Megpróbálok hamarosan képet feltenni a mociról ill. keresek egy megbízható szerelőt akinek van szinkrontesztere és beállítja . Én biztos nem mernék hipp- hopp hozzányúlni , bár ha a 28 éves öreg nissanomról van szó simán csinálok rajta nagyműtétet is mert ismerem, nem így a virago-t.
Ma tettem vele egy 20km próbakört, hogy az aszonyal egyetemben mégis, hogy viselkedik a motor mennyire kényelmes ill. hogy bírja a szélsőségesebb zötyögősebb utakat. Én 85kg vagyok asszony meg 72kg (jóféle) .) .
Tapasztalataim azt mutatják hogy a teleszkópok sehol nem csattantak le, lassú tempóban a pici rángatás ellenére is tudtam csorogni a gépel a zöttyenős utakon . Motor bár megérezte a súlyt mégis gyönyörűen lehetett vele gyorsítani és lassítani (bár a papás vezetés híve vagyok főleg 2 személlyel). Megnéztem az első teleszkópokat is megpróbáltam rátehénkedni mégis mennyire csúszik össze , de csak 1 cm-rel sikerült összenyomni.
Sztem 2 személlyel simán megbirkózik a ketyere . Ha nem zavar későbbiekben írnék még véleményeket a gépezetről persze elfogulatlanul ezzel is segítve akik ilyen típusú mocin gondolkodnak.
Krueger
1. rángatás: a karburátorod nincs rendesen beállítva. Ebből ered a lassan leeső fordulat és a 30 másodpercenkénti halk böffentés is erre utal. Feltehetően az egyik hengered (amelyik időnként "csuklik") túl sok levegőt kap. Be kell állítani és szinkronozni. A virago.ro oldal gyakori műszaki problémákkal foglalkozó rovatában kellő részletességgel leírtam.
2. a műszerfal világításában valszeg csak az izzó ment ki, ki lehet cserélni. A részletekre nem térek ki, a fórum erre nem alkalmas. A virago.ro oldalon találsz szervízleírást is.
3. a benzincsap kapcsolójának problémája szintén a már említett oldalon található. Annyi eltéréssel, hogy nálad a RES állásban akadt meg a mágnesszelep, többségetek esetén az alaphelyzetben ragad meg.
A km óra nem világít egyik állásban sem ez is csak hazafele tünt fel már már zavaró volt :) lehet abban esetleg izzót cserélni ? ha igen hogyan ?
Nah most egy szuszra ennyi remélem nem voltam idegtépő.
Köszi
Krueger
Korábban írtam hogy tervezek egy virago xv535 vásárlást amin úgy érzem szerencsésen túl vagyok mindössze a papírmelók vannak hátra.
A műszer esztétikailag tökéletes állapotban van nagyon apró alig látható karcok láthatóak a tankon illetve a kormány végen. A Gépezet 98as évjáratú 32.942 km van benne ,a kipufogó csak az első könyök kezdett el egy kicsit szineződni aranysárga vagy rézszínűre.
Szervízkönyve legutolsó bejegyzése arról szól hogy yamaha szervízben volt számlával igazolva 30.000 km nél. (olaj,olajszűrő,légszűrő csere és szelephézagállítás, fékolajcsere van a számlán) 2007es a számla.
A tulaj akitől vettem olajcsere tavaly szezon elején volt 2010ben.
Bár vásárláskor nem tűnt fel még is vannak gondok vele amikre kíváncsi lennék mit miért csinál. A Lábán hoztam haza kb 80km tettem meg vele igy ezekről a tapasztalatokról számolnék be és ehez kérnék okos válaszokat leírásokat.
Beindítom a szivatót teljesen ütközésig lenyomom , a motor elsőre vagy második köszörülésre indul, előbb lassú alapjárat kotyogás majd felpörög a moci elég magas fordulatra . Ilyenkor füstöl a kipufogó gondolom a dús keverék miatt . Ezt csinálom vele kb 1-1,5 percig persze nem húzok neki gázt és figyelem hogy melegedik a blokk óvatos időközönkénti kézrátétellel. Mikor úgy érzem okés kb 40 fokos kikapcsolom a szívatót és hagyom ketyegni.
A következőket tapasztalom : Időközönként mintha az első henger kihagyna.Ezt úgy érzékelem mintha csuklana eggyet a moci majd utána megint jár rendesen vagy 30mp utána megint csuklik. Alig halhatóen ezt a kipufógó hangjából is lehet érzékelni mintha apró durranás lenne benne.
Menet közben ez a csuklás alkalmi rángatásban nyilvánul meg.
A másik gond lehet nem függ vele össze hogy a fordulatot nehezen ejti.Értem ezt úgy hogy adok neki egy nagyobb gázfröccsöt és eltelik kb 3mp mire alapjáratra esne vissza a fordulat. Ez mi lehet ?
Váltót még tanulgatom ...teljes kezdő motoros vagyok novemberben tettem le a vizsgát. Amit tudni kell még hogy ahogy időm engedi folyamatosan olvasom a fórumot naponta de még csak a 92 oldalig jutottam. Legyetek szívesek segítsetek :) ötletekkel tanácsokkal.
Krueger
Sajnos azóta beköltöztem a nagyvárosba... A hajlításhoz, meg egy satu, egy fűrész, illetve egy nem túl tág cső kellett. Hegesztő ismerősöm errefelé nincs. Nem mellékes, hogy a táska is kell hozzá, mert én is kartondobozból vágtam ki, az enyémnek a sablonját, hogy a felfogatás stimmeljen...
kb 2 m 8-as gömbvas kell, meg 200mm 18-as, vagy 20-as... az méretre fűrészelve, átfúrva, egy átmenő csavarral a rugóstag csavarjának a helyére szereltem. ehhez a vastagabb "cső"-höz van hozzáhegesztve a meghajlított 8-as gömbvas. a megfelelő végére menetet kell vágni, és rozsdamentes csavarokkal, alátéttel a sárvéső ívéhez csavarozni. Itt bicikli belsőből vágtam alá puha alátét, hogy ne a fényezett felületre tegyem a fémalátétet. Az átmenő csavar feje kilóg a síkból, erre célszerű "sapkát" tenni,hogy ne karcolja meg a táska hátulját... de ez már csak formalítás
Nem bonyolult, és ha a hegesztés nem sikerül szépre, az sem nagy baj, mert nem látszik a táskától.
Azért van, hogy automatán elzárja a benzin folyását, ha leállítod a motort. Így véletlenül sem felejted nyitva. Ha 4-5 napig nem használod a motort és nyitva hagyod, és netalán a karburátor tűszelepe nem zá tökéletesen (amihez elég egy kis kosz is), a motorolajig leszivároghat a benzin. Azt helyrehozni pedig jóval drágább mutatvány, mint 4000 Ft.
Amit Sultan közölt velünk az 250-hez való az 535-nek nincs bölcsőváza :( Így nem kivitelezhető :(
Köszönöm! Jó ötlet és jó is néz ki, sajna nekem nincsenek szerszámaim, hogy szépre hajtsam :( Így marad a vásárlás. Esetleg nincs kedved csinálni egy párat? Terméseztessen nem ingyen. Felfogatás megoldható a feleségem 535-én, az indexek nincsenek útban.
Ha mindkét hengeren jeletkezik a dolog, nem csak az egyiken, akkor nem a csap a bűnös. A vákuum membrán csak az egyik hengerre megy egy gumicsővel. Ha lyukas és kiszivárog a benzin, akkor túlfogyasztást okoz és a vákuum csapot működtető henger (nálam az elsőre van kötve) gyertyája sötét kell legyen.
üdv