Én meg úgy emlékszem, hogy már februárban olyan jó idő volt, hogy nem akartam elhinni, hogy már nem lesz tél, aztán mégse lett, jött a tavasz. Vagy az másik év volt? Örexem?
Ne irigyeld, sz@r volt!
Asszonynak nem akartak bukót adni, a tükör elfordult a motoron, a karom leégett, mint a rongy, és a defektért kárpótlásul csak másfél órára tudtam kikunyerálni egy DT80-ast másnap.
Ez az idő tényleg gáz, nem is emléxem ilyen "tavaszra"
lapar !
Hogy defektet kaptál Marokkóban azért nem irigyellek.De hogy ott motorozhattál azért baromira. Hát én lehet még defekttel együtt is bevállalnám, és akár gurítanám a kereket a következő oázisig !
Főleg most hogy itt ilyen sz...r idő van.
Meg kell hogy kövesselek benneteket! Amikor csatlakoztam a fórumhoz xv 535-ös motorom volt,de közben lecseréltem egy kawa vn 750-es re. DE a fórumon történteket minden nap követem ,mert nagyon jónak tartom és igy is ,hogy nem viragom van nagyon sok hasznos dolgot tudhatok meg . bocsi. üdv
Igaz, ez is jó megoldás. A hátsó kerékkel csak talál az ember egy stoppot.
Hogy ez nekem eszembe sem jutott, pedig Marokkóban kipróbáltam bérelt motorral.
Azért egy egy árokszéli gumiszereléshez ne fűzz nagy reményeket !
Megfelelő szerszámok nélkül a gumit és a felnit is tönkreteheted. Ha megnézed milyen szerszámokkal dolgozik a gumiszervíz, szerintem lemondasz a helyszini javításról.
Szerintem olyan szerszám legyen nálad amivel a kereket kiszerelheted, aztán valahogy irány a gumis. Persze ha nem a semmi közepén száz kilométerekre a lakott területtől kaptál defektet.
A defekt sajnos mindig rosszkor jön... a bosnyák/horvát határtól 20 km-re kaptam defektet... egy motorboltos, eljött a motorért, majd lerakott a gumisnál... csak annyit mondott, hogy tudja milyen érzés ez, kezet fogott velem, és visszautasította a fizetséget... a gumis 70 kuna-t kért kb 2800 huf... 3-4 óra kieséssel folytattuk a túrát...
Akkor nyert ügyed van. Gumistól próbálj venni gumizsinórt, meg ragasztót. Ragasztó jó a tiptop is. Árat meg szerkessz egyet. Kétágú, vagy tűhöz hasonló legyen. Viszont van még probléma, ha kicsi a lyuk, nem könnyű megtalálni. Nehéz vizesedénybe tenni, kell hozzá egy kis lelemény. Bár, ha elég kicsi, akkor meg kell állni minden kúton pumpálni. (itt a pumpa probléma is megoldódik)
Ha küllős, akkor csak belsős lehet, ha meg tömör alu, akkor ált. tubeless.
Ez nekem is gondom volt, pedig nem is "túrázom"
Előbb az egyszerűbb. Ha belső nélküli, akkor szétszerelés nélkül is javítható, kívülről gumizsinór, ragasztó, ár együttessel. Persze nem tökéletes, de tovább lehet vele menni. ( A gumisok ezért is javítják inkább belülről)
Ha tömlős: hagyományos gumiragasztó+folt (pl:tip-Top), meg egy szerelővas legyen nálad. Pumpa nem fontos, úgyis kell segítség, mert a vasat meg kell fektetni középállvány nélkül (kerék kiszerelés). Persze pumpát sem könnyű kérni a mai világban az autósoktól, de hátha.
Tehát elég macerás a dolog, de ha a macerát összeveted az esetleges motormentés árával, akkor meggondolandó mégis.
T blackiex . Hogy most belsős gumi van-e a motoron nem tudom. Az előző hozzászólásaidban leírt véleményedre adva conti cm1-es gumit vettem. Ehez kell belső gumi? Mert ha igen talán azt is kell vennem. üdv
Ez attól függ, belsős a gumi vagy tömlő nélküli gumi. Előbbihez vihetsz magaddal gyorsjavító habot, ami olyan, mint a PU-hab: befújod a lyukas gumiba, kitágul és 15 perc múlva mehetsz tovább. Ideiglenes megoldás, párszáz kilométerig jó maximum, a belső utána kuka, cserélni 3-4000 Ft.
Tömlő nélkülinél ez nem nyerő, mert ott egy 20 lepedős gumi megy a levesbe. Ahhoz inkább egy megfelelő gumijavító készlet a jó választás, szerszámok, kerékszerelő vas plusz pumpa. A gumin megkeresed a lyukat, leszereled a felniről és a gumit belülről megfoltozod.
Sziasztok! Még csak a második szezonomra készülök ezért kérdezek hülyeséget. Ti hogyan készültök fel egy útközbeni defektre? mit visztek magatokkal a javításhoz? Hogyan oldjátok meg?
"Csinált e már valaki fékpofa cserét aki tudna ebben segíteni?"
Én csak az egyik csavart veszem ki (alsó) a dugattyúkat úgy könnyű visszanyomni, hogy a régi betét és a tárcsa közé csavarhúzót feszítek, persze vigyázva, hogy ne ferdén menjen. A légtelenítőcsavart nem kell kicsavarni, a folyadék visszamegy a tartályba. Arra figyelj, hogy időközben ha utántöltöttél a kopás miatt, akkor túl magas lehet a szint az új betét miatt.
A kilógó csöveket le kell vágni, a kipufogó dob hátulján a fenéklemezt dobozfúróval kifúrni és kirántani a bélést. A gyári furulyák helyett a dobba perforál cső köré tömött üveg/kőzetgyapotot kell pakolni és rögzíteni.
Bezony, én már motoroztam is 1-2 napot abban a korai tavaszban.
végyé