Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pl. ez egy jó ötlet. Lehet a felni ludas, a tárcsa elvileg specifikáción belül van (0.15 ütése lehet az általad mellékelt ábra szerint).
A hangyányit lazított csavarokkal kapcsolatban azt mondom, hogy kenj a menetre valami menetrögzítő ragasztót is a biztosító alátét mellett.
Üdv
Még egy picit nyaggatnálak ezzel a fék dologgal.

Megmértem az eddig fentlevő tárcsa ütését, az nemigen növekedett a felszerelés óta, most olyan 0.13 mm mértem, valami ilyesmi lehetett a felszereléskor is.
Kérdés hogy maga a tárcsa felületének olyan megváltozása előfordulhat-e, hogy peridikusan változna felület minősége?

Leszerelve átvizsgáltam a kerékagyat ahol felfekszik a tárcsa találtam pár sérülésnyomot, mintha odaütöttek volna.
Elvileg ez nem elemeli a tárcsát az agytól hanem inkább elmegy tőle de nem tudom.
Mindenesetre hántolószerszámmal meghántoltam azta felülete, igy biztos nem nyomhatj a tárcsát.
Kivéncsi vagyok még hogy mi a véleményed a 6 felfogató csavar meghuzási nyomatéka menyire befolyásolj az ütést?
Felszereltem a tárcsát de mivel nibcs nyomatékulcsom ugy érzésre meghuztam a csavarokat.
Megmérve az ütést olyan 0.1-0.12 mm re adódott.
Erre elkezdtem huzni és lazitani az ütéssel átellenben levő csavarokon.
Most olyan 0.02 mm az ütés.
A csavarlazitás ne ugy gondold el hogy némelyik laza hanem jól meghuztam és abból visszaengedtem mondjuk egy "hanygyányit" :)

Lehet hogy nem telyesen jó az agy amire felfekszik a tárcsa és azért lehet igy vele játszani?
Elvileg ha ebben a helyzetben rögzitem a csavarfejeket a biztositólemezzel nem üt a tárcssa és kilazulni sem engedi a csavarokat a biztositás.

végyé
Látom a képeket. Az alapján tényleg jónak tűnik. Főleg hogy jó állapotú az alkatrész. A GPZ-n, amin ez előfordult eléggé le volt strapálva minden nyilván, hisz jövőre lesz 30 éves az a motor.
Üdv
Backiex a dolog evidens.

Ha nem jó a féklámpa karfelemeléssel kell jelzni, ha meg jó akkor
nem kell kar sem a motorvezetéshez :)

végyé
Sziasztok !

Yamaha xv 750 se, Japán belpiacis 46.000km eladó.
0620 3262897
Nem kell pótizzó semmihez, a legutóbbi (előtti) Kresz módosítás szerint. Abban van igazad, hogy ha van index, akkor működőképesnek kell lennie. De ez inkább csak vizsgán szempont, ha esetleg elromlik a zindex, akkor a legközelebbi szervizig (haza ) el tudok menni biztonságosan a hagyományos karjelzéssel.
Bár most, hogy visszaemléxem, amikor én vizsgáztam, akkor a megállást is jelezni kellett kézfeltartással. (Lehet, hogy a féklámpaizzó sem kell?
Látom, de nincs ötletem a hiba megoldására. Továbbra se jut eszembe semmi, ami közelebb visz a megoldáshoz. Hacsak nem egy esztergakés felszerelve a villára, hogy automatikusan felszabályozza magát a tárcsa. :)
Üdv
Itt látszik, hogy az alsó csap jóval vékonyabb és van benne egy beszúrás a gumi gyürünek.
De majd megkeresem a fotókat

végyé
Ja de van róla adat, ehun-e.
A 250-es elejét nem ismerem. Egy Kawa GPZ550-nél viszont tapasztaltunk olyat, hogy a kikopott úszóágyazás miatt nem egyenletesen kopott a tárcsa.
Tarkón kellene lőni azt, aki ezt a spórolós megoldást kitalálta...
Üdv
Hogy a tárcsa ék-e vagy nem azt nem tudom, ütést csak külső oldalon tudok mérni.
A féknyereg érdekes. Van valaholról képem róla amiko rszétszedtem majd megkerseem.
2 rudon úszik a fék az egyik vastagab a másik vékonyabb.
A vastagab passzentos viszonyt a vékonyabb az olyan 1 mm el kissebb mit a furat.
A végén pedig van egy "O" gyürü.
De ez az 1 mm nem kopás, annak látszódna nyoma és nem lenne egyenletesen annyi mindehol.
Olyan mintha ez csak oldalra tartatá hogy ne tudjon elfordulni a gumigyürü meg csillapitást végezhet.
Sajna erről a tipusról csak fotó van a szervizkönyv második felében rajz nincs.

Üdv

végyé
Úszóágyazású? És a féknyerget vezető perselyek nincsenek kikopva? Tengelyirányban kéne tudjon mozogni, de oldalirányban nem lötyöghet. A kerékcsapágyak is okozhatják, bár annak szerintem más jele is lenne.
Őszintén megmondom, futóműben nem vagyok erős. De akármennyire töröm a fejem, nem jut eszembe semmi egyéb, ami ilyet csinálhat.
Hali!
Az nem lehet, hogy a tárcsán mért 0,1 csak a tárcsa egyik oldalán van? Ha a másik oldalon esetleg az ütés 0,0 akkor a tárcsa ék-ként viselkedik.
Hát izé.
Az intenziv és sok fékezést kikérem magamnak :)
Aki nálam tatásabban vezet az festi magát :)
Leginkább a motorféket használom.

Na de a konkrét válasz.
Nem sokat mehettem vele mondjuk 2-3 ezer km, annak is nagyrésze országuton.
A féknyerget már számtalanszor leszedtem, a dugatyu jól mozog, nem szorul, és ez uszó ágyazásu ha ez érdekes ebben az esetben.
Anno a kerékagyat mértem, ott ahol fekszik a tárcsa, ahol körbe tudtam futattni a mérőcsúcsott ott nem volt számomra mérhető ütés.
Viszont mikor a mostani tárcsát feltettem, annak akkor volt olyan 0.1 ütése,
Nem sokkal kissebb mint a régi durván rángatónak, de ez nem mutatott akkor semm rángatást, szépen fékezett egészen őszig, akkor kezdett finoman rángatni ami erősődött.
Utolsó időkben már füllel hallható volt az ütés.
Amikor toltam a mocit hallatszott hogy periodikusan surlódik a pofákhoz.
A fékbetétet már én tettem bele, tipust most nem tudok,
Azért cseréltem anno mert azt hittem az okozza rángatást.
Nem szünt meg a cserével, akkor lett a tárcsa is cserélve.
Arra gondolok hogy valami deformálódás a villákon vagy a kerékcsapágy lötyögése nem okozhat ilyet?
Mondjuk a keréknek kézzel érzékelhető lötyögése nincs.

köszi
végyé
A tárcsa élettartama bőven több, intenzív használattal is években mérhető. Nem tudom, mi okozhatja, ahhoz meg kéne mérni és nézni alaposan a tárcsát és a motor elejét. Mennyit mentél vele azóta?
Mielőtt a másikat feltennéd, ezt a mostanit szabályoztasd fel, mérje meg a szaki, hogy mennyit üt (ha tudja, mérje meg a felnit is, hátha az a ludas). Használd a felszabályozott tárcsát és ha újra előjön, ismét meg kell mérni.
Ha a felni rendben van és a kerékagynál nem üt, akkor esetleg a betét lehet ludas, pl. túl magas a fémtartalma és túlmelegszik a tárcsa, illetve ettől deformálódik. Az a vicc, hogy ilyen is csak olyan esetekben fordul elő a sz@r betétekkel, ha sokat mész és gyakori az intenzív vagy hosszantartó fékezés, esetleg be van szorulva a féknyereg munkadugattyúja és állandó jelleggel súrlódik a betét.

Azt javaslom, hogy szabályoztass egyet (és méress, ha lehet!), illetve takarítsd ki a féknyereg munkadugattyúját, hogy könnyen járjon. Ha gondolod, a betétcsere se hülye ötlet.
Betét ügyben tudok segíteni, ahonnan én veszem (USA). A te 250-esedre 12 dollár + 11 dollár posta az ára. A betétet, mivel magam is ezt a típust használom, ismerem és bátran ajánlom.
Üdv
Blackiex 1 kérdés.
Nekem már megint rángat az elsőfékem .
Tudod tavaly vagy előtte vettünk egy bontott xs400 az tárcsát.
Ennyi lenne az élettratalma, vagy esetleg van a mocim elejével valami ami kinyirhatja a féktárcsákat?
Most megint vettem egy bontottat, de jó lenni tudni ha most jó is, hamarosan ugyanerre a sorsra jut?
Valami tanácsod, ötleted?

köszi
végyé
De ha van, akkor kell hozzá pótizzó. Nem?
Szia
Sajnos Neki sincs így majd keresem tovább !
Köszi
"és az izzókészletet is elkéri, mert kötelező"
Azt már nem kérheti!
Bár én hordok,annyit mint azelőtt: fényszóró, hátsó/féklámpa, bizti.
A többi nélkül lehet létezni, de ezek fontosak.
Régen nem is volt index, sőt most sem kötelező.
oks.köszi!Akkor asszem így lesz megoldva...majd teszek fel képet...1-2 hónap múlva :D
Nem kötnek bele ha külön van csak legyen és igen. A hátsó lámpával kötöd össze.
várjunk csak..most látom hogy lehet venni külön rendszámtábla világítást.az megoldható és nem kötnek bele sehol ha külön van? vagyis gondolom ha már van külön akkor megoldható :) de..csak simán összekötöm a lámpa vezetékeivel?vagy hogy lehet ez?
nekem az nem jön be :) Meg ott is meg kell világítani....
valahogy megoldom.Lehet hogy megtoldom egy 10 centivel a sárvédőt. meg kicsit átformálom mint ahogy itt is van: http://www.airbrushartists.org...
Hátsó tengely mellé a rendszám esetleg...? Az baró.