Pl. ez egy jó ötlet. Lehet a felni ludas, a tárcsa elvileg specifikáción belül van (0.15 ütése lehet az általad mellékelt ábra szerint).
A hangyányit lazított csavarokkal kapcsolatban azt mondom, hogy kenj a menetre valami menetrögzítő ragasztót is a biztosító alátét mellett.
Üdv
Még egy picit nyaggatnálak ezzel a fék dologgal.
Megmértem az eddig fentlevő tárcsa ütését, az nemigen növekedett a felszerelés óta, most olyan 0.13 mm mértem, valami ilyesmi lehetett a felszereléskor is.
Kérdés hogy maga a tárcsa felületének olyan megváltozása előfordulhat-e, hogy peridikusan változna felület minősége?
Leszerelve átvizsgáltam a kerékagyat ahol felfekszik a tárcsa találtam pár sérülésnyomot, mintha odaütöttek volna.
Elvileg ez nem elemeli a tárcsát az agytól hanem inkább elmegy tőle de nem tudom.
Mindenesetre hántolószerszámmal meghántoltam azta felülete, igy biztos nem nyomhatj a tárcsát.
Kivéncsi vagyok még hogy mi a véleményed a 6 felfogató csavar meghuzási nyomatéka menyire befolyásolj az ütést?
Felszereltem a tárcsát de mivel nibcs nyomatékulcsom ugy érzésre meghuztam a csavarokat.
Megmérve az ütést olyan 0.1-0.12 mm re adódott.
Erre elkezdtem huzni és lazitani az ütéssel átellenben levő csavarokon.
Most olyan 0.02 mm az ütés.
A csavarlazitás ne ugy gondold el hogy némelyik laza hanem jól meghuztam és abból visszaengedtem mondjuk egy "hanygyányit" :)
Lehet hogy nem telyesen jó az agy amire felfekszik a tárcsa és azért lehet igy vele játszani?
Elvileg ha ebben a helyzetben rögzitem a csavarfejeket a biztositólemezzel nem üt a tárcssa és kilazulni sem engedi a csavarokat a biztositás.
Látom a képeket. Az alapján tényleg jónak tűnik. Főleg hogy jó állapotú az alkatrész. A GPZ-n, amin ez előfordult eléggé le volt strapálva minden nyilván, hisz jövőre lesz 30 éves az a motor.
Nem kell pótizzó semmihez, a legutóbbi (előtti) Kresz módosítás szerint. Abban van igazad, hogy ha van index, akkor működőképesnek kell lennie. De ez inkább csak vizsgán szempont, ha esetleg elromlik a zindex, akkor a legközelebbi szervizig (haza ) el tudok menni biztonságosan a hagyományos karjelzéssel.
Bár most, hogy visszaemléxem, amikor én vizsgáztam, akkor a megállást is jelezni kellett kézfeltartással. (Lehet, hogy a féklámpaizzó sem kell?
Látom, de nincs ötletem a hiba megoldására. Továbbra se jut eszembe semmi, ami közelebb visz a megoldáshoz. Hacsak nem egy esztergakés felszerelve a villára, hogy automatikusan felszabályozza magát a tárcsa. :)
A 250-es elejét nem ismerem. Egy Kawa GPZ550-nél viszont tapasztaltunk olyat, hogy a kikopott úszóágyazás miatt nem egyenletesen kopott a tárcsa.
Tarkón kellene lőni azt, aki ezt a spórolós megoldást kitalálta...
Üdv
Hogy a tárcsa ék-e vagy nem azt nem tudom, ütést csak külső oldalon tudok mérni.
A féknyereg érdekes. Van valaholról képem róla amiko rszétszedtem majd megkerseem.
2 rudon úszik a fék az egyik vastagab a másik vékonyabb.
A vastagab passzentos viszonyt a vékonyabb az olyan 1 mm el kissebb mit a furat.
A végén pedig van egy "O" gyürü.
De ez az 1 mm nem kopás, annak látszódna nyoma és nem lenne egyenletesen annyi mindehol.
Olyan mintha ez csak oldalra tartatá hogy ne tudjon elfordulni a gumigyürü meg csillapitást végezhet.
Sajna erről a tipusról csak fotó van a szervizkönyv második felében rajz nincs.
Úszóágyazású? És a féknyerget vezető perselyek nincsenek kikopva? Tengelyirányban kéne tudjon mozogni, de oldalirányban nem lötyöghet. A kerékcsapágyak is okozhatják, bár annak szerintem más jele is lenne.
Őszintén megmondom, futóműben nem vagyok erős. De akármennyire töröm a fejem, nem jut eszembe semmi egyéb, ami ilyet csinálhat.
Hát izé.
Az intenziv és sok fékezést kikérem magamnak :)
Aki nálam tatásabban vezet az festi magát :)
Leginkább a motorféket használom.
Na de a konkrét válasz.
Nem sokat mehettem vele mondjuk 2-3 ezer km, annak is nagyrésze országuton.
A féknyerget már számtalanszor leszedtem, a dugatyu jól mozog, nem szorul, és ez uszó ágyazásu ha ez érdekes ebben az esetben.
Anno a kerékagyat mértem, ott ahol fekszik a tárcsa, ahol körbe tudtam futattni a mérőcsúcsott ott nem volt számomra mérhető ütés.
Viszont mikor a mostani tárcsát feltettem, annak akkor volt olyan 0.1 ütése,
Nem sokkal kissebb mint a régi durván rángatónak, de ez nem mutatott akkor semm rángatást, szépen fékezett egészen őszig, akkor kezdett finoman rángatni ami erősődött.
Utolsó időkben már füllel hallható volt az ütés.
Amikor toltam a mocit hallatszott hogy periodikusan surlódik a pofákhoz.
A fékbetétet már én tettem bele, tipust most nem tudok,
Azért cseréltem anno mert azt hittem az okozza rángatást.
Nem szünt meg a cserével, akkor lett a tárcsa is cserélve.
Arra gondolok hogy valami deformálódás a villákon vagy a kerékcsapágy lötyögése nem okozhat ilyet?
Mondjuk a keréknek kézzel érzékelhető lötyögése nincs.
A tárcsa élettartama bőven több, intenzív használattal is években mérhető. Nem tudom, mi okozhatja, ahhoz meg kéne mérni és nézni alaposan a tárcsát és a motor elejét. Mennyit mentél vele azóta?
Mielőtt a másikat feltennéd, ezt a mostanit szabályoztasd fel, mérje meg a szaki, hogy mennyit üt (ha tudja, mérje meg a felnit is, hátha az a ludas). Használd a felszabályozott tárcsát és ha újra előjön, ismét meg kell mérni.
Ha a felni rendben van és a kerékagynál nem üt, akkor esetleg a betét lehet ludas, pl. túl magas a fémtartalma és túlmelegszik a tárcsa, illetve ettől deformálódik. Az a vicc, hogy ilyen is csak olyan esetekben fordul elő a sz@r betétekkel, ha sokat mész és gyakori az intenzív vagy hosszantartó fékezés, esetleg be van szorulva a féknyereg munkadugattyúja és állandó jelleggel súrlódik a betét.
Azt javaslom, hogy szabályoztass egyet (és méress, ha lehet!), illetve takarítsd ki a féknyereg munkadugattyúját, hogy könnyen járjon. Ha gondolod, a betétcsere se hülye ötlet.
Betét ügyben tudok segíteni, ahonnan én veszem (USA). A te 250-esedre 12 dollár + 11 dollár posta az ára. A betétet, mivel magam is ezt a típust használom, ismerem és bátran ajánlom.
Üdv
Blackiex 1 kérdés.
Nekem már megint rángat az elsőfékem .
Tudod tavaly vagy előtte vettünk egy bontott xs400 az tárcsát.
Ennyi lenne az élettratalma, vagy esetleg van a mocim elejével valami ami kinyirhatja a féktárcsákat?
Most megint vettem egy bontottat, de jó lenni tudni ha most jó is, hamarosan ugyanerre a sorsra jut?
Valami tanácsod, ötleted?
"és az izzókészletet is elkéri, mert kötelező"
Azt már nem kérheti!
Bár én hordok,annyit mint azelőtt: fényszóró, hátsó/féklámpa, bizti.
A többi nélkül lehet létezni, de ezek fontosak.
Régen nem is volt index, sőt most sem kötelező.
várjunk csak..most látom hogy lehet venni külön rendszámtábla világítást.az megoldható és nem kötnek bele sehol ha külön van? vagyis gondolom ha már van külön akkor megoldható :) de..csak simán összekötöm a lámpa vezetékeivel?vagy hogy lehet ez?
nekem az nem jön be :) Meg ott is meg kell világítani....
valahogy megoldom.Lehet hogy megtoldom egy 10 centivel a sárvédőt. meg kicsit átformálom mint ahogy itt is van: http://www.airbrushartists.org...
A hangyányit lazított csavarokkal kapcsolatban azt mondom, hogy kenj a menetre valami menetrögzítő ragasztót is a biztosító alátét mellett.