Nagyon nehezet kérdeztél. Elég egyedi a rendszer, de nem teljesen egyedülálló. Két enyhén fojtott üres cső, közösítő nélkül kb. ugyanez.
A karbit mindenhez hozzá lehet hangolni, ehhez is. A közösítő dob hiánya nyomatékcsökkenést okoz alsó fordulatszám tartományokban. Ha ezzel együtt tudsz élni, akkor nincs baj.
Az összekötő cső hossza és átmérője nem mindegy, alapesetben pontosan ki van számolva, hová mekkora térfogatú középdob kell.
Én már csak a hangja miatt is megtartanám, mert a középdobban lassulnak a gázok, egy jó hosszú, lehetőleg min. 50 mm átmérőjű "végdob" istenes mély, mennydörgő hangot tud csinálni neki.
Hello!
XV 535-ösnél tett már fel valaki nyitott dobot (az enyém nem teljesen az,a dob 1/3 és 2/3 részénél lamella állja a füst útját,csak az egyik "félkorong" a cső jobb,a másik a bal oldalára van hegesztve) úgy,hogy ki lett iktatva,leszedve közösítő dob?Érdekelne,hogy mik a tapasztalatok?Nem is igazán a végdob miatt aggódom,mert most a gyári is ki van herélve nekem,hanem az alsó közösítő dob hiánya nem tudom milyen tünetekkel járhat.Ha egy esetleges karbibeállítással meg lehet oldani a dolgot az nekem jó lenne.Annyi még,hogy a közösítő dob helyett a két leömlőt még a végdobok előtt összekötném egy csővel,mint ahogy számtalan chopperen gyárilag van.
Előre is köszi a válasz(oka)t!
Az OnROAD-on van bemutató egy dízel MZ-ről.
Nem a motor most a lényeg. A "dízel" egy stabil gép. A kupplung az érdekes. A srác egy olajfürdős kuplungot szerelt be, olaj nélkül.
A "parafa" surlodó betét helyett, egy cég, amely ilyen dolgokkal is foglalkozik, valami poliészter anyagot szórt fel ferodó gyanánt.
Az "ferodó anyag" bírja olajban is, meg szárazon.
A mi motorjainkban is jó lehetne, ha netán csere érett a kuplung.
Persze pénz kérdés, meg az úttörő munka, tényleg beválik-e?
Több variáció lehetne a kenőolaj választáskor.
2-3 marék 6-os vagy 8-as anyacsavar, rozsdamaró és rázogatás... 5 perc rázás, 5 perc ázás, 5 perc rázás, cucc kiöntése. Ezt a folyamatot néhány alkalommal megismételed, és ha már tiszta lesz a mosófolyadék, kiszáríthatod és mehet vissza utána.
Motorosok!
Minden típushoz javítok - tekercselek - generátorokat, és önindítókat.
Több, mint 20 éves speciális jártasság ezen a szakterületen, és abszolút jótállást vállalok a munkámra!
Telefon: 06 30 262 5500
Részletek: http://indukcio.uw.hu
Hogy őszinte legyek, egy boltot se ismerek, aki ilyet árul. A Yamaha márkakereskedőkön kívül. Az ára a komplett tömítéskészletnek (mindkét dugattyúra) olyan 4 eFt körül alakul, alkatrészkódja:
3JB-W0047-00-00
Köszönöm a tanácsot! Sikerült kis utántöltéssel kipumpálnom a dugattyúkat.
Ami nagyon nagy segítség lenne, ha meg tudnád mondani, hogy milyen tömítés kell a 2 dugattyús változatba. Vagy, hogy milyen boltban próbálkozzak? Mit javasolsz?
Teljesen szét kell szedni a fékedet sajnos. Addig kell pumpálni a fékkart, amíg a dugattyú ki nem ugrik a helyéről (fogóval, satuval tilos, megsérted a felületet). Persze ha a fékolaj szintje nem győzi a tartályban, akkor rá kell tölteni annyit, hogy ki tudja nyomni teljesen. Utána le kell kötni a fékcsövet a nyeregről és ki kell pucolni a dugattyú fészkét a féknyeregben, fogkefe az ideális eszköz, csiszolópapírral ne próbálkozz. Venned kell egy új tömítést, majd a szintén letakarított dugattyúval együtt összerakni.
Tiszta állapotban sem könnyű visszanyomni, nálad a felgyűrődött tömítés tovább nehezíti a dolgot.
Összeszerelés után friss olaj + légtelenítés és jó lesz.
Köszönöm a hasznos választ! Rendeltem utángyártottat kifejezetten Yamahára /eltérő menettel/ .
Lenne még kérdésem hozzád, Te mindíg hasznos tanáccsal látsz el mindenkit.
A motoromon ragadt az első fék /535 még mindíg/. Szétszedtem a féket, és a képen látható állapot fogadott. Tehát a gumitömítés kikandikált a dugattyúval együtt. Mitévő legyek? A dugattyúk sajnos nem akarnak teljesen kijönni . Nehezen, de vissza lehet nyomni őket. Gondolom ez sem rendeltetés szerű, könnyebben kellene járniuk.
Ennyire még nem mélyedtem bele korábban a fék javításába, most jól jönne egy kis segítség.
Előre is köszönöm!
Csak eredeti gyári türköm van elfekvőben, egy pár, fekete szögletes... :(
Ha veszel utángyártottat esetleg, figyelj oda nagyon. A Yamaha bal tükre jobbmenetes, a jobb tükör balmenetes! Mindkettő 10 mm-es menetű. Az univerzális tükrök zöme ezért nem mindig passzol...
Szevasztok Viragósok !
Azt hiszem ez volt az idén az utolsó motoros hétvége, mi is gurultunk egy jót, Orfű,Abaliget,Pécs,Siófok. Jó kis menet volt /260km/, rengeteg motorossal találkoztunk ! Majd teszek fel képeket is !
Helló!Sikerült szert tennem végre egy motoros rádióra.Nézzétek meg szinte a Viragó kormányra méretezték.Van még egy mp3 bemenete meg fejhalgató kimenete is.Teljes hangerőn nyitott sisakban hallani még száznál is.Tuti kis ketyere.
A karbit mindenhez hozzá lehet hangolni, ehhez is. A közösítő dob hiánya nyomatékcsökkenést okoz alsó fordulatszám tartományokban. Ha ezzel együtt tudsz élni, akkor nincs baj.
Az összekötő cső hossza és átmérője nem mindegy, alapesetben pontosan ki van számolva, hová mekkora térfogatú középdob kell.
Én már csak a hangja miatt is megtartanám, mert a középdobban lassulnak a gázok, egy jó hosszú, lehetőleg min. 50 mm átmérőjű "végdob" istenes mély, mennydörgő hangot tud csinálni neki.