Hello! Az ideiglenes kivonás 2.300 FT. és max. 6 hóig lehet. A 6 hó után automatikusan visszahelyeződik a jármű és akkor nem kell fizetni.
Lehet kérni dátum szerint is a 6 hónapon belül. pl márc-15-ig és már 16.-án nyugodtan motorozhatsz. ekkor is csak a kivonatáskor kell fizetni 2300 ft-t. Rendszámot nem kell leadni csak a forgalmit kell az okmányirodába bevinni és ott bejegyzik. Ha 6 hó vagy a dátum lejárta előtt akarod visszahelyeztetni akkor kell ismét 2.300 ft-t fizetni.
Az ideiglenes kivonás 6 hó. Ha a 6 hónap letelik, a motor automatikusan visszakerül a forgalomba. Ha a 6 hónap lejárta előtt akarod újra forgalomba állítani, akkor kell fizetned. Hogy mennyit, azt nem tudom, de hasonló összeg lesz az, mint a kivonatás.
Téli időszakra kiszoktátok vonatni a forgalomból,ideiglenesen a mocit? A biztosítás miatt...
Eddig annyit sikerült kiderítenem h kb 1500ft az ideiglenes kivonatás.A kérdés hogy amikor tavasszal vissza akarom?akkor is fizetnem kell?Ha igen akkor mennyit?
A rabiator.de-n van a Jörgens honlapja, érdemes megnézni.
166 000-ig ír tapasztalatokat.
Telo olajcseréről nem ír.
Szerinte a 17 meg a 22 lóerő között a vezérműtengelyben van a különbség. A porlasztó olyan mint az SRV250-esen, azon kettő van.
Az ábrák rajzai jól kivehetők, német nyelvű.
Azt neked kell látnod, hogy használtak-e vörös szilikont az összeszerelésnél korábban: ha igen, akkor gyanús, hogy kicsit túlzásba vitték. Jawa-hoz és ETZ-hez szokott szerelők (kétütemnél ugye mindegy, max a fogaskerekek bedarálják) iszonyatosan tudnak bánni ezzel a jóféle anyaggal és annyit nyomnak bele/mellé, hogy az már ilyen problémákat is felvet.
A szelepvezető, azaz a szelep perselyének és a felette ülő szimmeringnek szorosan, jól tömítve kell lennie. Ha a szelepvezető törött, onnan simán szívhatott olajat. Ha a motor kormol és füstöl, egy egyszerű próbával el lehet dönteni, hogy a dugattyú tömítetlen vagy a szívószelep. Kövér gázt húzol neki, majd gyorsan visszazárod a gázkart. Ha gázadáskor füstöl, akkor a dugattyúnál van a baj, ha gázelvételkor, akkor a szelep szivárog. A leírtak alapján nálad az utóbbi állt fenn.
Köszi!
Nem szoktam futárdíjat fizetni, akkor elvész az olcsóság.
Vagy értemegyek, (ha elérhető) vagy ingyen hozatom, ha vállalják.
Nekem a benzinkutak általában drágának tünnek.
Szevasztok!
Én is a szilikonra szavazok.
Régebben írtam a hátsó henger kormozása miatt. Ma kivettem a szelepeket a szívószelep perselyének- remélem ez a neve- a teteje letört. A szelepszár szimering erre van ráhúzva. Ez okozhatta a kormot? Akkor elkövettem mindent karbik szétszed kipucol, szint állítás,keverék, szinkron stb. A korom mérséklődött de nem szűnt meg. Az első kipu tiszta a hátsó kormos. Az adatlapon jól látszik.
Pusztaföldvárra az Istvánhoz hétfőn délelőtt megyünk két cimborával terepszemlére(két viragohoz +egy sporihoz ).Néhány sörrel letámadjuk bemelegítésül ,mert több apróságot bekellene szerezni!A kormánybefogó azért kellene mert előrébb kellene vinni a csavart magas kormány alját úgy 3-5centivel! A gyárit előrefordítani nem jó megoldás,tehát vagy ilyennel villanyak tetejére,vagy 10-12centis kiemelő a megfelelő a műszerfal elhelyezése miatt!
Nem tudom, kinek és milyen művelet kapcsán írtam.
A motor belsejéből a legegyszerűbben úgy tudod eltávolítani, hogy leereszted az olajat melegen, majd egy 5 literes kanna teszkós, alacsony viszkozitású (mondjuk 5W-30 vagy 10W-40) motorolajjal átmosod 2-szer. Gyakoltatilag 3 olajcsere, plusz minden cserét követően minimum 20-30 percet járnia kell a vasnak (nyáron ventillátorral hűteni kell a hengereket, ha nem úton mozgatod meg!) változó fordulatszámon, hogy a retek felszakadjon, lebegésben maradjon az olajban és cserekor ki tudjon jönni. Ha 20-30 perc járatás után a mosóolaj színe fekete, akkor pucolódik a blokk rendesen.
Erősen elhanyagolt blokk esetén más a helyzet. Ott a Brigéciol nevű motormosóra, vagy gázolajra van szükség, amiből 1 litert az olaj helyére be kell tölteni, 1 órán keresztül hagyni kell hatni, majd utána minimum egy mosóolajos kört (ugyanúgy, mint fentebb) futni vele, mielőtt az "éles", minőségi olajat beleengeded.
Az olaj öregszik, csökken a viszkozitása, 2 év után a 10W-s olaj csak 7-es kb. Emellett hajlamos lesz a habzásra is és a felfröccsenés, lecsorgás során összegyűlik az alján a mocsok, amit csak mosással tudsz eltávolítani. Vagy ha atomjaira szeded a telót, de ahhoz kell készíteni egy célszerszámot, ami beér a telószár mélyén ülő csavarhoz. Összerakni sem egyszerű. Gyakorlatilag a teló alján levő imbuszcsavar - amit nem látsz, a tengelyt ki kell húzni, mivel takarja - "anyájáról" van szó, ami nagyon mélyen van.
Szerintem max 30 perccel több meló kivenni a telókat teljesen, úgy egyrészt jobban hozzáférsz, másrészt a szimmeringet is ki tudod cserélni, ha szükséges vagy csak érik neki. Plusz ha kiveszed az imbuszcsavart, de összerakáskor nem tudod meghúzni, mert elforog az anyája, akkor sík ideg leszel (tapasztalat!).
7 csavarral többet kell csak kilazítani vagy levenni a kiszereléshez, a felső villahíd 2 csavarja, alsó villahíd 2 csavarja, tengely rögzítő M8-as csavar, tengelyanya, kilométeróra spirál rögzítő. Slussz-passz.
A kereszthornyú csavarlyukon elég lassan jön ki az olaj, főleg most, hideg időben. Próbáltam úgy is, de eddig a teló kiszedése volt a legszimpatikusabb. Komplett csere (szimmering + olaj), nagytakarítás, ki-beszerelés: két óra. Az elforgó imbuszcsavaros sztorinál fél délelőttöt a megfelelő célszerszámot kiváltó eszköz keresésével töltöttem.... Soha többé.
Szerintem vegyél mezei 10W-40-es motorolajat, az ugyanis pont 10W viszkozitású, olcsóbb és át is tudod öblíteni a szárakat. A legközelebbi benzinkúton kapsz és nincs futárdíj sem. Amellett ugyanolyan jó.
Üdv
Télleg azt az esetleges olajsarat lehet valahol látni?
Már mint hogy kivülről minimális bontással.
Nemrég valakinek irtad hogy van valami anyag ami eltávolitja?
Hátha meg leehetne egy tisztitással előzni az ilyen bajt.
Ne vesszünk el ennyire a részletekben. Igen, azért van ott elsősorban, hogy amikor a pumpa nem nyomja ki a rugó átal zárva tartott kijáraton az olajat (azaz nincs nyomás), akkor ne csorogjon minden vissza, mert az nem jó. Hidegindításkor sokáig járna a hengerfej kenetlenül.
Az olajnyomás kialakításában pedig úgy van szerepe, hogy ez a "mechanikus egyenirányító" szelep megakadályozza a levegősödést és egyenletesebb, folyamatosabb legyen a kenés.
De miért lényeges ez? Egy szem rugó és egy mozgó golyós záróelem az egész, nem szokott elromlani. Nagyi motorján sem itt van a hiba, a nyakam ráteszem, hogy az első hengerben, ami épen maradt, vastagon állt az olaj. Az esetek 90%-ban, amikor csak az egyik hengerfej hibásodik meg, az olajozó járatok a bűnösök, no meg az, aki ritkán cserélt olajat és hagyta, hogy olajsár halmozódjon fel a karterben. Vagy az a szaki, aki telenyomta piros szilikonnal a motort és az abból leszakadó kis morzsák dugót képeztek valahol.
Üdv
Nálam az xv250 nél nem imbusz hanem kereszthornyos csavar van lent oldalt.
Ott kijön az összes olaj ha közben rugóztatod is a telót.
Csak azért szerintem felesleges kiszerelni.
Köszi, majd még keresgélek (a motoron), de ha célszerű kiszerelve fejreállítani, akkor nincs sok értelme. Találtam elfogadható árú olajat is, én a motorolajat is tőlük vettem tavasszal: http://celube.hu/spl/513617/Mo...
A manual 10W olajat ír, gondolom, ez volt benne eddig. Ezután is ez megy bele majd, mert néha előfordul akkora kátyú, hogy képes leütni nemterepen is. Én ne voltam ilyen lelkiismeretes mint Te, nekem 2005 óta nem volt cserélve, és lehet hogy az előző tulaj sem túlozta el.
Mivel járhat a csere hanyagolása?
Az az imbuszcsavar ott van az 535-ös és a nagyobb Virago-kon, 125-ösön nem tudom. Én speciel nem szoktam kivenni, csak simán fejre álljtom a teleszkópot és addig "pumpálom", amígy abbahagyja a folyást. Az utántöltéshez amúgyis jobb, ha kiveszed.
Lehet kapni kimondottan teleszkóp olajat, általában 4 félét árulnak a boltokban: 5W, 10W, 15W, 20W. Ha a keményebb rugózást és erős csillapítást kedveled (gödrös utakon nem jó!), akkor a 20-ast válaszd. Ha a lágyabb rugózás és kényelemre hangolt csillapítás a cél és jársz kátyús utakon, akkor inkább a 10-es lesz a nyerő. Az 5-ös inkább krosszmotorokba ajánlott, a 15-öst és a 20-ast a sportmotorosok használják leginkább, előbbit közúton, utóbbit pályán.
Hogy most milyen van benne, szerintem a motorosok 90%-hoz hasonlóan te sem tudod. A mostani teleszkópolajok drágák, mint a heroin, én mezei motorolajat használtam eddig minden motoromon - egyik Suzukim gyári gépkönyvében úgy is volt írva, hogy 10W-40 és 20W-50 motorolajat kell 5:2 arányban keverni a teleszkóphoz.
Igaz, 20W-50-es MOL Botondot tettem most a Yamaha elejébe, amitől kicsit kemény a teleszkóp, de jövőre 15W-40-et kap és pont jó lesz (amúgy kétévente cserélem, de most a lágyítás miatt felezek). Az enyém bő 60-70 kilóval nehezebb, mint egy 125-ös, szerintem neked egy 10W-40-es olaj is elegendő lesz. A legolcsóbb motorolaj is megteszi, használtam évekig Re-Cord olajat első futóműbe gond és kopás nélkül. Mivel eleve sokkal nagyobb terhelésre van tervezve, ennyit simán kibír az is. Arról nem beszélve, hogy 1 literes flakont kapsz 800-1000 Ft-ért, ami vagy 2 cserére, vagy 1 mosás + csere műveletre elegendő, utóbbit minden második-harmadik cserénél ajánlom.
Lehet kérni dátum szerint is a 6 hónapon belül. pl márc-15-ig és már 16.-án nyugodtan motorozhatsz. ekkor is csak a kivonatáskor kell fizetni 2300 ft-t. Rendszámot nem kell leadni csak a forgalmit kell az okmányirodába bevinni és ott bejegyzik. Ha 6 hó vagy a dátum lejárta előtt akarod visszahelyeztetni akkor kell ismét 2.300 ft-t fizetni.