Sajnos a hazai adatbázisok és a szakértelem erősen hiányos... Eredetvizsgán iszonyat hülyeségeket tudnak beírni, ha olyan a vizsgáztató, ugyanígy ha külföldről jön be és pl. nincs papírja, nagyon ritka típus vagy csak adásvételije van, a jóisten tudja csak, mit ír rá a KPM.
Volt egy USÁ-ból hozott Honda Shadow-m (VT500C), a forgalmiban VF500F2 állt. Azaz csináltak belőle papíron egy V4-es Honda Interceptor-t.
Ezért szoktam mondani mindenkinek hasonló kérdés esetén, hogy a forgalminak nem szabad hinni. A legkevésbé sem.
Műszaki vizsgával nem lesz gond, erre már megvan a jól bejáratott szervizem.
Igazából a neten sem nagyon találok infót hogy hol és mennyiért csinálnának olyan vizsgát, ahol igazolják nekem, hogy mennyi a valós (gyári) teljesítmény. Az eredetvizsgán is csak kiírták az előző forgalmiból...
Valószínű marad így. Amíg csak ez az évi 2500Ft bukta van rajta, nem bánom. Csak idegesít hogy valótlan adatok vannak a forgalmiban, ezért húznak le még rólam pénzt.
Ilyen a bürokrácia.
Az új szabályozás értelmében egy fityinggel se fogsz többet fizetni. A mostani biztosítási díjtábla (pont 2011-től változott) szerint a 3. kategóriába esel (36 és 70 kW között ), azaz mindegy, hogy az eredeti 40 kW körüli érték van-e benn a forgalmiban, vagy a 60.
Igazad van, annyit nem ér az egész. De mi lesz ha lejár az egy évem és új biztosítás kell? Hosszú távon nem járok jól. A kipu miatt aggódom én is, de tudnék kölcsönkiput a vizsgára felrakni. Amúgy nagyjából minden gyári. Nyáron műszaki is lesz, lehet hogy valami kpm-es műszakit kellene megkockáztatni...
60kw: 8400 Ft, 42kW: 5900 Ft
A KPM vizsga nem tudom mibe kerül, külföldról behozott gépjármű esetén 19800 Ft a zárt műszaki, de utána le kel cserélni a papírokat (forgalmi, törzskönyv) ami plusz 12 lepedő.
Én hagynám a fenébe, évi 2500 Ft még mindig jobb boltnak hangzik.
Egy estben mennék neki a mókának, éspedig ha az előző forgalmiban helyes érték lett volna. Akkor az okmányirodában megérdeklődném, hogy hogy is lett egyik percről a másikra 20 kW-tal erősebb a gép...
Üdv mindenkinek!
Egy ETZ-s szezon után végre megvettem első nagyvasamat, egy XV750est.
Az ünnepek alatt végig olvastam az egész fórumot és nagyon sok jó ötletet merítettem innen. Már alig várom a szezont, hogy végre berepülhessem a gépet.
Egy kérdésem már lenne is a hozzáértőkhöz:
Valamilyen adminisztrációs hiba folytán a gép forgalmijába 60kw-os teljesítmény lett beírva. Sajnos már az előző tulajnál is így volt. Mivel még 2010ben vettem, a biztosításnál nem számít, de gondolom a súlyadó így jóval súlyosabb lesz.
Mit tudok tenni ilyenkor? KPM vizsgára kell vinnem? Mennyibe kerül ez? Mennyire szigorú egy ilyen vizsga?
Köszi a segítséget!
Végül egy kép a sasról:
Blackiex, neked mi a véleményed arról, ha Loctite-tal rögzítem a csapágyat a tengelyen? Az jutott eszembe, hogy a csapágynak tengelyirányban el kell tudnia mozdulni a tengelyen, hogy a kúpos csapágy meghúzható legyen. Legalább az összeszerelés idejére, meg míg beállítja az ember.
Van aki azt ajánlja, hogy vegyünk le a cső falvastagságából és perselyezzük meg. Ettől a gyengítéstől kicsit fázok, de lehet ez lenne a megoldás.
Sziasztok Boldog Uj Évet mindenkinek! Oktoberben nehéz szivvel de eladtam a vasat 3 év használat után. Proba képpen feltettem a netre 1 hét alatt elvitték. Sokáig vajudtam mit vegyek, nagyobbra sajna nincs pénzem ezért ahogy bleckiex mondta egyszer ha vált akkor burgman lesz, hát nekem is ez lett: 6 éves 24 ezer km, eddig nagyon bejön, kényelmes gyors, pakolható jobban ki tudom használni nem csak turázásra. Azért továbbra is olvasom a forumot mert sok hasznos dolgot tudtam meg itt mint kezdő motoros.
A féktárcsákkal kapcsolatosan is lenne egy kérdésem. A gyári méret ha jó tudom 5mm. Már volt egy szabályoztatás és azóta még kopott tovább, szal most 3,5mm a vastagsága. Mikor érett a csere? El lehet ezekkel még járni? (duplatárcsás ezereggyes)
Nem túl nagy a rés, csak annyira, hogy erősebb fékezéskor kattan egyet a kormány. Én is gondoltam a Loctite-ra. Tanulmányaimból úgy rémlik, hogy van erre való termékük. (Nem csak a plafonra ragaszthatja magát az ember)
1994.
Blackiex a segítséged kellene, lehet tudni hogy hanyas évjárat, stb. az alábbi motorszám? 2YL- 146307.
Volt egy USÁ-ból hozott Honda Shadow-m (VT500C), a forgalmiban VF500F2 állt. Azaz csináltak belőle papíron egy V4-es Honda Interceptor-t.
Ezért szoktam mondani mindenkinek hasonló kérdés esetén, hogy a forgalminak nem szabad hinni. A legkevésbé sem.
Igazából a neten sem nagyon találok infót hogy hol és mennyiért csinálnának olyan vizsgát, ahol igazolják nekem, hogy mennyi a valós (gyári) teljesítmény. Az eredetvizsgán is csak kiírták az előző forgalmiból...
Valószínű marad így. Amíg csak ez az évi 2500Ft bukta van rajta, nem bánom. Csak idegesít hogy valótlan adatok vannak a forgalmiban, ezért húznak le még rólam pénzt.
Ilyen a bürokrácia.
Köszi a segítséget!
A KPM vizsga nem tudom mibe kerül, külföldról behozott gépjármű esetén 19800 Ft a zárt műszaki, de utána le kel cserélni a papírokat (forgalmi, törzskönyv) ami plusz 12 lepedő.
Én hagynám a fenébe, évi 2500 Ft még mindig jobb boltnak hangzik.
Egy estben mennék neki a mókának, éspedig ha az előző forgalmiban helyes érték lett volna. Akkor az okmányirodában megérdeklődném, hogy hogy is lett egyik percről a másikra 20 kW-tal erősebb a gép...
Egy ETZ-s szezon után végre megvettem első nagyvasamat, egy XV750est.
Az ünnepek alatt végig olvastam az egész fórumot és nagyon sok jó ötletet merítettem innen. Már alig várom a szezont, hogy végre berepülhessem a gépet.
Egy kérdésem már lenne is a hozzáértőkhöz:
Valamilyen adminisztrációs hiba folytán a gép forgalmijába 60kw-os teljesítmény lett beírva. Sajnos már az előző tulajnál is így volt. Mivel még 2010ben vettem, a biztosításnál nem számít, de gondolom a súlyadó így jóval súlyosabb lesz.
Mit tudok tenni ilyenkor? KPM vizsgára kell vinnem? Mennyibe kerül ez? Mennyire szigorú egy ilyen vizsga?
Köszi a segítséget!
Végül egy kép a sasról:
Van aki azt ajánlja, hogy vegyünk le a cső falvastagságából és perselyezzük meg. Ettől a gyengítéstől kicsit fázok, de lehet ez lenne a megoldás.
Köszi
Fábesz
Köszi
Menyire kopott a cső?
Esetleg Loctite csapágyrögzitővel meg lehet oldani, ha nem túl nagy a rés.
végyé