Koszi szepen. Kicsit megnyugodtam. Meg azt hittem, hogy kiramoltak valamit belole
Leszedett gumikonyokekkel beinditottam es kb 20 percen keresztul jatszadoztam vele, de semmi benzin sehol. Mind a ket szivo torok szarazan maradt DE megsem jart szepen a motor. Hol megemelkedett kicsit a fordulatszam, hol leesett picit. Eszembe jutot nehany dolog a forumbol es le is ellenoriztem. Megerzesem begazolodott. Zavarszuros gyertya "BPR7ES" es zavarszuros pipa "NGK XB05F" kombinaco. Koszonet erte megtalaltam a pipa szuresmentesiteserol szolo proceduradat, csak meg nem akarom bantani a pipat, mig nem tudom, hogy milyen gyertyakat talalok majd.
1. Lehet meg mas oka is a rendszertelen jarasnak?
2. Milyen gyertyakat erdemes keresni, hogy jol is mukodjenek, tartsanak is es kompatibilisek legyenek a pipaval?
A benzinpumpa jol mukodik. Ahogy mondottad, az elejen kicsit tovabb mukodik, aztan be-bekapcsol. Eleg furcsa es vicces a mukodese De hat igy kell neki mukodni.
Csatolok meg nehany fenykepet a kicsi benzin tankrol. A vastagon ment bele az uzemanyag, a vekonyabbon jott vissza a levego es a gomicsobe volt benne a benzinszuro ami ment tovabb a pumpara. Megprobaltam a rajz szerinti osszekotest es ugy is jol mukodott, ugyhogy a ket plusz csonkot be fogom dugaszolni es az marad a vegleges osszekotes.
1. Nem, az enyémen is csak egy lyuk van alul. Kap az levegőt gyárilag máshonnan is, ne aggódj. Ha levennéd, látnád, hogy a krómozott fedél mögött hátul van egy komolyabb nyílás is.
2. Ez változó, van olyan kivitel, amin van kipufogógáz dúsító szelep (AIS). Azt viszont le szokták venni, mert csak a baj van vele, a kipufogó könyököknél egy csavarral lezárják a csatornát és kész.
Megprobalom es majd jovok a fejlemenyekkel.
Meg ket rovid kerdes:
1. A levego szuronek a kromozott burkolata nem kellene lyukacsos legyen? Arra gondolok ahol az "1100"-az felirat diszeleg. Nekem azon a fedelen csak egy lyukacska van az also reszen es azon kap levegot a szuro.
2. A bal oldali fedel alatt minek kellene lennie? Nalam jelen pillanatka a karbikbol kiaramla karter gazakat elvezeto 2 csovecske van.
Gyarilag meg van a helye a pumpanak, csak a pumpa "elkoltozott". Le kell ellenorizzem, hogy ha beletoltok benzint a kicsi tartalyba, akkor honnan hova folyik s a plussz csovecsket lezarom.
Ez igy mind stimmel. Csak azt nem ertem akkor, hogy az also kivezeto csovecske miert van vissza vezetve a tankba es miert van kulon vezetve egy kozepso vastagsagu csovecskevel az uzemanyag a pumpahoz
Egymas mellett vannak ezek a csovecskek amirol beszelsz. A vastag, egy vekonyabb es egy ugyanilyen vekony ami szuron keresztul megy a pumpahoz. Ezek mind a kis tank bal felso felen egymas mellett. A nagyon vekony es eros csovecske a kicsi tank aljarol megy a nagy tankba. Semmi szuro sehol.
Alaphelyzetben két cső van. A vastag, amin a benzin folyik le a felső tankból az alsóba és egy vékonyabb, amin levegő tud az alsó tankból a felsőbe távozni. Az alsó tank alján van egy cső, ami a pumpához megy egy szűrőn keresztül. Gyárilag legalábbis ennyi kell legyen.
A kaliforniai kiadásnak van plusz egy vékony csövecskéje, amin a tankban képződő felesleges benzingőz távozik egy szénszűrő tartályba.
Elméletileg úgy működik a rendszer, hogy a felső tank alján van egy érzékelő. Ha a benzinszint ez alá csökken, a pumpa leáll és nem szivattyúz tovább. A műszerfalon levő FUEL feliratú piros lámpa (nem tudom hirtelen, hogy a kilométerórában vagy a fordulatszámmérőben van-e, de valamelyikben van) kigyullad és onnan tudod, hogy RES-re kell kapcsolni. Külön szelep nincs, ami a tartalékot nyitja-zárja, mint az 535-ös modelleken.
Ezért nem vennék 1100-es modellt jó szívvel, túl van bonyolítva. Az első dolgom lenne kirámolni az alsó tankot pumpástól, és feltenni egy 750-es Virago tankját mezei benzincsappal oszt kész.. :)
Nem tudom miert, de a benzin pumpat kiszedtek az eredeti helyerol es felraktak az ules ala. Lehetseges hogy rovid volt az osszekoto vezetek es azert. Helyre kell raknom.
Hogyha megkernelek, elmeseled legyszives hogy miert van 3 darab csovel osszekotve a 2 uzemanyag tartaly? Egyik nagyon vastag, van egy kozepso meretu es egy nagyon vekony es nagyon eros. Ezen csovecskeknek mi a szerepe es fokepp az utobbinak, merthogy el volt torve es szepen szigetelo szalaggal megjavitva. Mintha nem oldana a benzin azt a ragasztot
A srac akitol vettem, mindig RES allason hasznalta a gepet, igy nem tudta, hogy mukodik-e egyaltalan a kapcsolo es a szelep. Ennek hol kellene lennie es hogyan tudom tesztelni?
Mihelyt a 2 csovecsket kicserelem, maris tudom probali az inditast es a jaratast.
Első körben azt mondanám, hogy vedd le a gumi könyököket, amik a karburátorokat kötik össze a vázzal. Álló helyben, középső állványra támasztva járasd és figyeld, hogy látsz-e benzinszivárgást a karburátorból. Figyeld azt is, hogy a benzinpumpa (a motor jobb oldalán a hátsó henger melletti fényes fémhenger) jól működik-e. A pumpának pár másodpercet zümmögnie kell, majd elhallgatnia, aztán kis idő múlva megint zümmögnie járás közben - akkor működik jól. Ha állandóan zümög és megállás nélkül pumpálja a benzint, akkor a karburátor tűszelepe a koszos és nem zár rendesen. A tűszelep az, amit az úszó nyit és zár.
Na szóval először így tegyél egy próbát és meséld el az eredményt. Onnantól tudok tovább gondolkodni.
Hello mindenki.
Segitsegre szorulok es szeretnem ha segitenetek. Xv1100-asomrol volna szo. Vasarlas utan durrogott neha, azt hittem vizes a benzin. Aztan 60-80 Km utan abbahagyta de ereztem ero kiesest konstans sebesseg tartasnal. Mindha elmaradt majd ujra elo jott volna az ero(csak pillanatnyi kiesesrol van szo), aztan pedig ment tovabb. Aztan hazaereskor sikerult ledogleszteni az oldallab miatt, igy kesobb nem akart gyulni. Arra gondoltam, hogy gyertya es karbi pucolas eleg lesz. Na itt kovetkezik a gubanc. Szetszedeskor majdnem a levego szuroig volt a vazba benzin. A karbik mindket beszivo torkabol csepegett a benzin. Tisztak voltak a karburatorok, a duznik nem voltak elrakodva(mar amennyit megkaptam beloluk) es a membranok is vadi ujnak neztek ki. Gyujtaskor sem es jaraskor sem fustolt a motor es megis eleg nagy fogyasztasa van szerintem. Kb 140 Km es 15 perc helyben jaras kozben megette a kb 8-10 liter.
1. Lehetseges tul dus a keverek? Ha igen, azt hol tudom allitani?
2. Lehet valami mas beallitas miatt volt ez a sok tunet?
3. Miert van megtelve minden benzinnel es ezert tudhato-e be a nagy fogyasztas?
4. Mit erdemes megvizsgalni, esetleg mit kell rogton kicserelni?
Az enyémen is sima csövek " vannak ", nekem túl zajos. Ezért az említett lamellás megoldással gyártottam bele tompítót.
A 400-asoknak üzenem hogy találtam egy céget akik csak 400-asokkal foglalkoznak. Használt cuccok Japánból. Burmi motor.
Eladom ausztriából 2 éve hozott 1955 -ös XV 5oo/L hibátlan motoromat 21 ezer km.el,táskákkal,bukócsővel,előretolt lábtartóval,
minőségi szélterelővel,tartalék Laeser dobbal,takaróval, alku nélkül
5oo ezerért.Mégiscsak már 68 éves vagyok.
Ezen valóban nincs. Én fent hagynám, mert tovább mélyül a hangja és lesz egy olyan kellemes tulajdonsága, hogy kultúrált hangereje lesz alapjáraton, nagy gáznál meg géppuska. :)
Így lehet vele lopakodni, ha szükséges.
Ezen a youtubos mocin nem látom,hogy lenne közösítő dob,de ilyen hangot szeretnék körülbelül...vagy csak rosszul látom?Mert ha jól értettem amit javasoltál,az az,hogy az alsó közösítő dobig meghagyni a rendszert és a dob után felrakni a hosszabb,enyhén folytott végdobokat,ami nekem is van...
Pont 50-es csőből van csinálva a két végdob,csak hosszabbak,mint az eredeti,kb 10 centivel :).Akkor szerinted az lenne a legjobb,ha meghagynám az eredeti közösítő dobot és felraknám a két "enyhén folytott" új végdobjaimat a régiek helyére?
Leszedett gumikonyokekkel beinditottam es kb 20 percen keresztul jatszadoztam vele, de semmi benzin sehol. Mind a ket szivo torok szarazan maradt DE megsem jart szepen a motor. Hol megemelkedett kicsit a fordulatszam, hol leesett picit. Eszembe jutot nehany dolog a forumbol es le is ellenoriztem. Megerzesem begazolodott. Zavarszuros gyertya "BPR7ES" es zavarszuros pipa "NGK XB05F" kombinaco. Koszonet erte megtalaltam a pipa szuresmentesiteserol szolo proceduradat, csak meg nem akarom bantani a pipat, mig nem tudom, hogy milyen gyertyakat talalok majd.
1. Lehet meg mas oka is a rendszertelen jarasnak?
2. Milyen gyertyakat erdemes keresni, hogy jol is mukodjenek, tartsanak is es kompatibilisek legyenek a pipaval?
A benzinpumpa jol mukodik. Ahogy mondottad, az elejen kicsit tovabb mukodik, aztan be-bekapcsol. Eleg furcsa es vicces a mukodese De hat igy kell neki mukodni.
Csatolok meg nehany fenykepet a kicsi benzin tankrol. A vastagon ment bele az uzemanyag, a vekonyabbon jott vissza a levego es a gomicsobe volt benne a benzinszuro ami ment tovabb a pumpara. Megprobaltam a rajz szerinti osszekotest es ugy is jol mukodott, ugyhogy a ket plusz csonkot be fogom dugaszolni es az marad a vegleges osszekotes.