150-200 eFt kb. a forgalomba helyezés. Vámolni is kell, ha még nincs, zártkörű műszaki vizsga, rendszámot kell venni rá, Interpol vizsgálat is van még, ha jól tudom (nem lopott-e), utána eredetiség vizsgálat, biztosítás, törzskönyv és forgalmi. Nem olcsó.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha egy hirdetésben az szerepel, hogy a motor okmányok nélkül eladó, akkor az általános átírási, illeték, eredetiségvizsgálat-okon kívül milyen "extrákra" számíthatok?
A "kecegés" szelephézag miatt valószínű. A karburátoraidat pedig ki kell szinkronozni, mert nem egyforma mennyiségű anyagot kapnak a hengereid. Nagy XV-nél a gyűrűtörés igen valószínűtlen.
Kiszedtem a gyertyakat, megpucoltam, visszaraktam, jarattam ismet, aztan osszecsereltem a hengerek kozt a gyertyakat. Minden esetben a hatso hengerbe volt kormosabb a gyertya. Kicsereltem a zavarszuros gyertyakat masik gyertyara(BPR7ES -- BP7ES). Ezek nem kormosodnak annyira es a motor jarasa is mintha tisztabb es jobb lenne es konnyebben is gyujt. Egy dolog viszont zavar kicsit, hogy a hatso henger jaras kozben keceg. Az elso egyaltalan nem. Kiprobaltam kulon-kulon leszedni a pipakat is. A hatso gyengebb joval de eldocog azzal is. Az elsovel a motor majdnem ugy jar, mint a kettovel egyutt.
1. Lehetseges, hogy a gyurukkel van gond es a felvert olaj miatt kormozza a gyertyat?
2. A hengerek kost ilyen nagy a kulonbseg?
Sokminden. Első körben a henger olajozó furatait nézném meg a helyedben, illetve azt, hogy az első hengerfejben jó-e a kenés. Ha az első hengerfej olajban úszik, akkor az olajnyomás oké, azaz megy a keringetés, a pumpa rendben van. Onnantól csak az olajozó furatok lehetnek eltömődve. Ami pontosan nem tudom melyik, de célszerű levenni a hengert és minden lyukat és furatot valami dróttal megpiszkálni, sűrített levegővel átfújni.
Úgy nézem,hogy a télen kihasználom a leállást,és kicserélem az első teleszkópszimeringet. Azt szeretném kérdezni,hogy ezt csak a szivárgó oldalon tegyem,vagy érdemes mindkettőt egy kalap alatt letudni?
Nem biztos,hogy ez a jó módszer,de Én igy szoktam:
Utolsó kanyar után felemelem egy általam készített bakra,ami a középsztender helyén támasztja alá,így a kerekeket meg tudom forgatni.Lecserélem az olajat,kétévente az olajszűrőt is.Az akkumlátort nem szoktam kivenni,mert kb két hetente elindítom,és első éven amikor kiszedtem meg újból visszaraktam,sikerült az eggyik sarut letörnöm,meg szerintem meleg helységben nagyobb az önkisülése is.A kipufogót gumidugóval bedugaszolom (indítás elött ajánlatos kivenni).És persze tele tankal állok le.A gumikat lekenem gumiápolóval,a króm részeket meg szilikonnal.
Nagyjából ennyi.
És nagyon várom a tavaszt...
Sziasztok!
A mocik teleltetése érdekelne.annyiféle módszert hallottam már.Ki mit javasol?olvastam már olyant is h az aksit szobahőmérsékleten kell teleltetni,meg néha rátölteni...a mocit beindítani 2 hetente...pár centivel odébb tolni a gumik miatt..
Megprobalom beszerezni ezt a tipusu gyertyat.
A valtozo fordulatszam a henger kihagyasat jelenti? Gondoltam hengerkihagyasra, mert ritkan durrantott egyet-egyet, de annyira ritkan csinalja, hogy nehez lesz megtalani melyik a ludas.
Gyertyát, amit jó szívvel merek ajánlani, az a Bosch W6DP. Nekem is ez van, nagyon jó, sokkal tartósabb, mint a piacon kapható NGK gyertyák (amiknek a zöme nem is japán, hanem francia gyártású).
Amit kipróbálhatsz bontás, szétszedés nélkül, az a következő. Próbáld megfigyelni, melyik henger hagy ki. Ha megvan, akkor a pipát szedd le a gyertyáról, de ne teljesen, csak egy kicsit húzd le róla, hogy a pipa érintkezője pár mm-re legyen a gyertya hegyétől. Ha a motor járása kisimul és mindkét henger szépen jár így, akkor a gyertya vagy a pipa a ludas.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha egy hirdetésben az szerepel, hogy a motor okmányok nélkül eladó, akkor az általános átírási, illeték, eredetiségvizsgálat-okon kívül milyen "extrákra" számíthatok?
Nekem elsőre a gyürütörés uugrik be.
1. Lehetseges, hogy a gyurukkel van gond es a felvert olaj miatt kormozza a gyertyat?
2. A hengerek kost ilyen nagy a kulonbseg?
Blackiex köszi a választ. Talán lesz hengerfej , mert a hátsó hengerben beált a vezérműtengely. Úgy néz ki hogy szárazon ment, ennek mi lehet az oka.
Kösz!
Egy kérdésem lenne, a hengerek ill. a hengerfejek egyformák-e,és ha nem hogy lehet megkülönböztetni egymástól. Bevallom én egyformának láttam őket.
http://policesecurity.unas.hu/...
Ilyen. A bolti árral ellentétben 4 rugóért hozták, még e-baynél is olcsóbban. :)
Pont aktuális téma nálunk, amire kíváncsi vagy!
7 hasznos tanács, téli motortároláshoz
Sok sikert!
Mirek
Utolsó kanyar után felemelem egy általam készített bakra,ami a középsztender helyén támasztja alá,így a kerekeket meg tudom forgatni.Lecserélem az olajat,kétévente az olajszűrőt is.Az akkumlátort nem szoktam kivenni,mert kb két hetente elindítom,és első éven amikor kiszedtem meg újból visszaraktam,sikerült az eggyik sarut letörnöm,meg szerintem meleg helységben nagyobb az önkisülése is.A kipufogót gumidugóval bedugaszolom (indítás elött ajánlatos kivenni).És persze tele tankal állok le.A gumikat lekenem gumiápolóval,a króm részeket meg szilikonnal.
Nagyjából ennyi.
És nagyon várom a tavaszt...
A mocik teleltetése érdekelne.annyiféle módszert hallottam már.Ki mit javasol?olvastam már olyant is h az aksit szobahőmérsékleten kell teleltetni,meg néha rátölteni...a mocit beindítani 2 hetente...pár centivel odébb tolni a gumik miatt..
szóval..ki,hogy szokta?
A valtozo fordulatszam a henger kihagyasat jelenti? Gondoltam hengerkihagyasra, mert ritkan durrantott egyet-egyet, de annyira ritkan csinalja, hogy nehez lesz megtalani melyik a ludas.
Amit kipróbálhatsz bontás, szétszedés nélkül, az a következő. Próbáld megfigyelni, melyik henger hagy ki. Ha megvan, akkor a pipát szedd le a gyertyáról, de ne teljesen, csak egy kicsit húzd le róla, hogy a pipa érintkezője pár mm-re legyen a gyertya hegyétől. Ha a motor járása kisimul és mindkét henger szépen jár így, akkor a gyertya vagy a pipa a ludas.