Csak a szívünk szakaszosan dolgozik, mint egy pumpa, de az olajszivattyú folyamatosan nyom, akkor is, ha "olajpumpa".
Persze ez csak a józan ? paraszti logika. Szelep inkább azért szok lenni a rencerekbe, hogy álláskor ne csorogjon minden vissza, és előbb kezdje el a kenést, ha beindul.
Nem tudom. De erősen valószínű, úgy gondolom, hogy valami hasonlónak minden 4T motorban lennie kell. Különben nem lenne olajnyomás. Vérnyomásod se lenne, ha nem lennének szívbillentyűid. :)
segítséget kérnék, ha lehet tőled, blacky.
Rászánnám magam az első telóolajcserére, de még nem csináltam ilyesmit. Olvastam már olyat is (más tipusoknál), hogy valami imbuszcsavart kell kicsavarni alul (nem látok ilyet), de olyan verziót is, hogy ki kell szerelni a kormánykifliből, és kiborítani az olajat.
Mi a jó megoldás. (Virago 125/250)
Az is érdekelne, hogy milyen olajat tegyek bele, ha eddig megfelelt az én súlycsoportomnak a működése.
22 mm-es kormányhoz való, de csak alig 1 centivel magasabb.
Ha megvan az eredei befogód, vidd el egy esztergályoshoz és csináltass rá egy toldást, az a legegyszerűbb és legolcsóbb.
Másik megoldás, hogy 750-es bontott kiemelőket veszel, de kell hozzá a villahídba való csillapító persely is (gumi szilentben egy acél persely), mert más az átmérője!
Esztergályos által készített közdarab esetén a legjobb megoldás, hogy a kívánt magasságú, a gyári befogó aljával azonos átmérőjű acélhengerbe végig menetet vágatsz (a gyárival azonost), majd a gyári kiemelő menetes szárára végig menetet metszetsz, ugyanis csak a vége menetes alapból. Utána rácsavarod a toldó elemet a gyári kiemelőre, jól megszorítod, majd alulról egy imbuszcsavarral rögzíted a villahídon.
Bontott kiemelő ügyében Kaczkó Istvánt célszerű keresni, elérhetőségei a bontospityu.hupont.hu oldalon. 1984 utáni XV750 kiemelő kell neked szilenttel együtt, ha kérdezné.
Az alábbi képeket ajánlom figyelmedbe, talán könnyebb lesz értelmezni az általam leírtakat. A képeket készítő fazon csak simán felfúrta nagyobbra a gyári perselyeket. Ha akarod, te is megteheted.
Kézben sehogy. Megmérheted a hézagot a forgórész és az állórész közt, de ennyi. (szervízkönyv, 65. oldal, tűréshatár a 84. oldalon)
A csonk a rugóval arra van, hogy a felpumpált olaj ne csorogjon vissza, ha esik a fordulat. Egyenirányítja az olajfolyást.
Nem, az az alapjárati minőségszabályozó (benzin/levegő arány) állító csavar. Azt egyelőre hagyd, annak a pontos beállításához CO mérő műszer, nagyon rutinos fül vagy üveggyertya kell.
Koszonom blackiex a sok jo tanacsot es az adatokat. Megprobalok mindent beallitani rendesen(benzinszint, szelephezag es karbi szinkronizalas). Ezek utan remelem biztosan sokkal jobban fog mukodni a vas.
Egy kis kerdes meg volna: szinkronizalaskor a karbi kiaramlo csonkjan van egy kis csavar felulrol. Azzal allitom a vakuumot?
Nagyon koszonom es szep estet.
Tisztázzunk valamit. Masterix XV 1000 SE-je Hitachi karbis. Ervin XV 1100-asa Mikuni karbis. A Hitachiban gumi tömítés van a tűszelepen, a Mikuniban nincs.
Szelepállítás, karburátor beállítás megoldja a gondodat. Szelephézag (hideg motornál): Szívó oldalon 0,1 mm / Kipufogó oldalon 0,15 mm
Egy benzinszintet nem árt állítani szinkronozás előtt, ami rém egyszerű a Mikuni karburátoron. Fejre kell állítani a karbit, enyhe nyomást kell gyakorolni az úszóra, de csak annyit, hogy a tűszelep rugós pöcke kb. 2/3-áig benyomódjon, és ha az úszó oldalán levő csík párhuzamos a karburátor síkjával, akkor jó. Állítani az úszón levő réznyelvecske hajlítgatásával lehet.
Szetbontottam a karbikat es nem talaltam egyaltalan gumikupot egyetlen tun sem. Vagy nem jar, vagy mar nincs. Ezt sajna nem tudom. Milyen jelek voltak, amelyek erre a gondra mutattak? Fustoles? Kormozas? Fogyasztas emelkedes? Nedves legszivo torkok? Koszonom
Üdv. Szerintem ugyan az a problémád lesz mint az enyémmel volt, és ami a szerelőm szerint gyakran előfordul az öregebb xv-nél. A gond csak annyi hogy nem tudom pontosan az alkatrész nevét. A karburátorban az egyik tű végén van egy kis elhegyesedő gumi kúp aminek eredetileg van egy kicsi karimája. (hasonló mint a Chaplin kalapján) :D Idővel ez a kis karima elkopik, emiatt nem zár rendesen és ilyenkor elárasztja a hengert. A beszerzése nem egyszerű de megoldható. Ha ez a gondja a tiednek is és nem kapsz hozzá olyan bigyót keress meg.
Elsősorban Virago-ban gondolkodom, nagyon megtetszett a története, a felépítése, és külsőleg is szerintem veri a kategóriáját. Egyszóval tökéletes... Na elég volt az ömlengésből, igazából még csak tájékozódom
Milyen vasat keresel? Pesten ismerek egy korrekt helyet, akik névre írva is jó áron árulnak külföldről hozott, keveset futott vagy jó karban levő gépeket. Az az előnye megvan mindenesetre, hogy odakint nem szokás a kókány munka, itt meg szemrebbenés nélkül beleköszörülik a kispolszki szelepet a japán sornégybe, mert úgy olcsóbb...
Csak a kifejezésmód más picit.
Sőt akkor motorom sem :)
De azért a sziv más, az "dugatyús" szivattyu míg emez fogaskerék ha jól sejtem.
Inkáb arra tippelek azért van hogy ne ürüljön le az olajrendszer.
végyé
Persze ez csak a józan ? paraszti logika. Szelep inkább azért szok lenni a rencerekbe, hogy álláskor ne csorogjon minden vissza, és előbb kezdje el a kenést, ha beindul.
Rászánnám magam az első telóolajcserére, de még nem csináltam ilyesmit. Olvastam már olyat is (más tipusoknál), hogy valami imbuszcsavart kell kicsavarni alul (nem látok ilyet), de olyan verziót is, hogy ki kell szerelni a kormánykifliből, és kiborítani az olajat.
Mi a jó megoldás. (Virago 125/250)
Az is érdekelne, hogy milyen olajat tegyek bele, ha eddig megfelelt az én súlycsoportomnak a működése.
Balckiex, az a visszacsapó szelep az olajszivattyunál a 250 es mociknál is van?
végyé
Ha megvan az eredei befogód, vidd el egy esztergályoshoz és csináltass rá egy toldást, az a legegyszerűbb és legolcsóbb.
Másik megoldás, hogy 750-es bontott kiemelőket veszel, de kell hozzá a villahídba való csillapító persely is (gumi szilentben egy acél persely), mert más az átmérője!
Esztergályos által készített közdarab esetén a legjobb megoldás, hogy a kívánt magasságú, a gyári befogó aljával azonos átmérőjű acélhengerbe végig menetet vágatsz (a gyárival azonost), majd a gyári kiemelő menetes szárára végig menetet metszetsz, ugyanis csak a vége menetes alapból. Utána rácsavarod a toldó elemet a gyári kiemelőre, jól megszorítod, majd alulról egy imbuszcsavarral rögzíted a villahídon.
Bontott kiemelő ügyében Kaczkó Istvánt célszerű keresni, elérhetőségei a bontospityu.hupont.hu oldalon. 1984 utáni XV750 kiemelő kell neked szilenttel együtt, ha kérdezné.
Az alábbi képeket ajánlom figyelmedbe, talán könnyebb lesz értelmezni az általam leírtakat. A képeket készítő fazon csak simán felfúrta nagyobbra a gyári perselyeket. Ha akarod, te is megteheted.
http://i.pbase.com/u47/iamflag...
http://i.pbase.com/
u47/iamflag...
A csonk a rugóval arra van, hogy a felpumpált olaj ne csorogjon vissza, ha esik a fordulat. Egyenirányítja az olajfolyást.
Ha a kezemben van az olajpumpa, hogyan tudom ellenőrizni hogy jól működik? És van rajta egy csonk benne rugó az mire szolgál?
Egy kis kerdes meg volna: szinkronizalaskor a karbi kiaramlo csonkjan van egy kis csavar felulrol. Azzal allitom a vakuumot?
Nagyon koszonom es szep estet.
Szelepállítás, karburátor beállítás megoldja a gondodat. Szelephézag (hideg motornál): Szívó oldalon 0,1 mm / Kipufogó oldalon 0,15 mm
Egy benzinszintet nem árt állítani szinkronozás előtt, ami rém egyszerű a Mikuni karburátoron. Fejre kell állítani a karbit, enyhe nyomást kell gyakorolni az úszóra, de csak annyit, hogy a tűszelep rugós pöcke kb. 2/3-áig benyomódjon, és ha az úszó oldalán levő csík párhuzamos a karburátor síkjával, akkor jó. Állítani az úszón levő réznyelvecske hajlítgatásával lehet.
Képek itt:
http://www.ccworks.net/portal....
Ők azok:
www.ahojauto.hu