Kéréssel fordulok hozzátok. Nincs véletlenül valakinek 535-hez suber / tolattyú / jó membránnal esetleg komplett kardi, vagy hol tudnék szerezni?
Előre is köszönöm!
Tony
Köszi, így teljesen egyértelmű, ez már azt jelenti, hogy állórész kampec. A Keewayyal csak az állórészre gondoltam, hiszen a fesszabot már kicseréltem. De azért hallgatok rád, és ha nem találok jó áron XV-t, akkor megpróbálom elvinni, és összehasonlítani Kivi állórésszel, hátha valami "csoda" folytán egyforma, minden kételyem ellenére
Mert én nem az XV250-esről írok, és csak példálóztam, a számérték csak szemléltetésnek van ott. Az 535-é egyébként 0,4 körül van hidegen, a nagy XV-k esetén 0,5 körül van ez az érték.
Egyébként van olyan generátor, amire a szervízkönyv ilyesmi értékeket ír.
Ha lekötöd a generátort a fesszabályzóról teljesen, azaz a három fázis vezetéke a kezedben van, a testhez képest VÉGTELEN ellenállást kell mérned. Ez olyan biztos, mint hogy itt ülök.
Bontsd ki a generátort, mérd meg a vasmag és a fázisok közti ellenállást. Ha NEM VÉGTELEN, akkor sérült a szigetelés a tekercselésen.
Nem véletlenül írtam a cikkben, hogy először a testzárlat-mérést kell elvégezni. Ha ott bukta van, már mindegy, mit mérsz a fázisokon egymásoz viszonyítva, lehet a repedés a szigetelésen olyan helyen, ahol nem jelez a műszer nagy eltérést (ha mindjárt a tekercs elején van a zárlat, akkor nagy a különbség, ellenkező esetben fel se tűnik). A leírtak alapján testzárlatod van.
A köbcenti nem lényeg. Az a Keeway fesszabályzó még kb. 1000-1500 motorhoz jó még. Azonos elven működnek a japán motorok generátorai, csak a teljesítmény más. Az összes XV generátora 200-250 W körüli, mint a japó vasak 70%-ában. Ez nem szempont.
Üdv
Blackiex, mennéztem a gererátoros irásodat a chopper oldalon és valami nagyon fura.
Összehasonlitva az értékeket az XV250 szervizkönyvével tul nagy elérések vannak a generátortekercs elleánásában.
Te olyan 3 ohm körüli értéket irsz, a 250 szervizkönyvben meg 0.19-0.29 ohm szerepel hideg állapotban.
Ekkora eltérés van a 2 tipus között, vagy valahol elirás történt?
Nincs meg az 535 ős szervizdoksia a gépemem azt nem tudom megnézni.
Nem értem az egész jelenséget. Megmértem járó motornál, a fázisokon kb 1/3-ad fordulaton váltóban lejön 40-60V, a testhez mérve. Ha csak a tekercseket mérem, egymáshoz, ellenállásban, 2,3 ohmot mutat egyformán. A testhez mért ellenállás is egyforma mindhárom tekercsnél, ha valamelyik zárlatos, eltérésnek kellene lenni szerintem. Úgyhogy most van az, hogy nem értek semmit, de valószínűleg kibontom a generátort. A Keewayjal nem kísérletezek nagyon, sztem a 250-esé nem passzol az 535 blokkjához. Az tuti, hogy a csillagpont nem lehet testen?
Fesszab nélkül mit kellene mérni járó motornál testhez? elvileg 0-át?
Nem igazán kellene, hogy így legyen... :(
Kimondottan szakadást kellene mérned. A csillagpont szigetelt a fázisokhoz képest.
Hogy a Keeway generátor passzol-e az XV-be, azt nem tudom... De hogy 6700 Ft, az tuti.
Köszi a tanácsokat. Kimértem a generátort, számomra érthetetlen módon a test, és a tekercsek között mérve, mindhárom tekercsnél egyformán 17 Ohmot mutat. Ez teljesen úgy néz ki, mintha a csillagpont testelne le. Létezik ilyen?
Szia! megnéztem mégegyszer a rajz jó ugykell bekötni ahogyan a fényképen szerepel.
ha szembe tartod a csatlakozó kivezetéseit magaddal és az a kis kiszöggelés a balkezed felé esik ,akkor a piros madzag az elsó csatlakozóra megyen ,keress vissza a leirt hozzászoláshoz ott van több foto is.
Mindjárt kellene hilfe is, a Keeway fesszabbal kapcsolatban. Bekötöttem a pár oldallal ezelőtt feltett fotó alapján, az eredmény: gyújtáson 12,9V, alapjáraton járó motornál 11,5V a fesz, az aksi kapcsain. A fesszabi melegszik, a generátorról alapjárataon lejön rendesen 16V körüli váltófesz. Ilyenkor mi lehet? Megvettem az egyetlen xar fesszabot, vagy a bekötésnél nem stimmel valami?
Ma egy elektronikai boltos összeszedte az alkatrészeket, / háromfázisú egyenirányító híd -1 800 pénz, meg a többit / 3 000 alatt van.
A tokozást magam csinálom. A régi kacatok közt még hűtőborda is van.
Nekem teljesen jó, mondjuk a a fénykürt az rosszalkodik, de az csak kontakt hiba, majd megnézem...de a lényeg, hogy nincs jelentpsebb rozsda, vagy ilyesmi, olyan van ami egy 20 éves motortól nem csuda...
Amúgy semmi baj, persze, nem szeretem ha ázik, de nem cukorból van, nem olvad ez el...:)
Kéréssel fordulok hozzátok. Nincs véletlenül valakinek 535-hez suber / tolattyú / jó membránnal esetleg komplett kardi, vagy hol tudnék szerezni?
Előre is köszönöm!
Tony
Egyébként van olyan generátor, amire a szervízkönyv ilyesmi értékeket ír.
Bontsd ki a generátort, mérd meg a vasmag és a fázisok közti ellenállást. Ha NEM VÉGTELEN, akkor sérült a szigetelés a tekercselésen.
Nem véletlenül írtam a cikkben, hogy először a testzárlat-mérést kell elvégezni. Ha ott bukta van, már mindegy, mit mérsz a fázisokon egymásoz viszonyítva, lehet a repedés a szigetelésen olyan helyen, ahol nem jelez a műszer nagy eltérést (ha mindjárt a tekercs elején van a zárlat, akkor nagy a különbség, ellenkező esetben fel se tűnik). A leírtak alapján testzárlatod van.
A köbcenti nem lényeg. Az a Keeway fesszabályzó még kb. 1000-1500 motorhoz jó még. Azonos elven működnek a japán motorok generátorai, csak a teljesítmény más. Az összes XV generátora 200-250 W körüli, mint a japó vasak 70%-ában. Ez nem szempont.
Blackiex, mennéztem a gererátoros irásodat a chopper oldalon és valami nagyon fura.
Összehasonlitva az értékeket az XV250 szervizkönyvével tul nagy elérések vannak a generátortekercs elleánásában.
Te olyan 3 ohm körüli értéket irsz, a 250 szervizkönyvben meg 0.19-0.29 ohm szerepel hideg állapotban.
Ekkora eltérés van a 2 tipus között, vagy valahol elirás történt?
Nincs meg az 535 ős szervizdoksia a gépemem azt nem tudom megnézni.
végyé
Ezek sajnos elég alacsony hőértékűek.
Meg kellene próbálnod másik, biztosan jó fesszkóval.
Fesszab nélkül mit kellene mérni járó motornál testhez? elvileg 0-át?
Kimondottan szakadást kellene mérned. A csillagpont szigetelt a fázisokhoz képest.
Hogy a Keeway generátor passzol-e az XV-be, azt nem tudom... De hogy 6700 Ft, az tuti.
ha szembe tartod a csatlakozó kivezetéseit magaddal és az a kis kiszöggelés a balkezed felé esik ,akkor a piros madzag az elsó csatlakozóra megyen ,keress vissza a leirt hozzászoláshoz ott van több foto is.
Egy kis segédlet:
http://doktorchopper.blog.hu/2...
A tokozást magam csinálom. A régi kacatok közt még hűtőborda is van.
Amúgy semmi baj, persze, nem szeretem ha ázik, de nem cukorból van, nem olvad ez el...:)
Nekem nincs messze kb. 70-75 km oda- vissza.
De a meterológia esős napot igér.