Peace.beletort az egyik a csavar ami a rugot rogziti...pedig nem ovatosan huztam,de beletort....hogy tudnam kiszedni?v.mi otlet surgos lenne itt allok a motor mellet ami epen darabokba van
A napokban kapunk egy ilyen csodálatos járgányt. A motor kislány korú (86-os),csodaszép és 1000 cm3. Most kezdünk motorozni feleségemmel aki szintén fiatal (19..) , ez lesz az első motorunk.Gondolom ez nem sok mindenkit érdekel, de nagyon örülünk és szerettük volna megosztani ezt az élményt .
Mindenkinek ilyen szép napot.
Peace.a kuplungrol tudnal linkelni olyan robantot abrakat,mert ma cserelem a rugokat es nem akarok semmit osszekutyulni,jah es ha mar ott jarok mit erdemes meg megnezni...peace jo motorozast bar szar az ido
Sziasztok !
A segítségeteket szeretném kérni ! Fél éve vagyok Virago 535 tulajdonos, és a következő a problémám . Egy bizonyos fordulat felett az egyik henger kihagy, a motor elkezd rángatni. Ez kilóméter/órában harmadikban 80, negyedikben 120, ötödikben 140. A kérdésem, hogy szerintetek karbi szinkron probléma, vagy az egyik karbiban alacsony az üzemanyag szint, vagy esetleg más lehet az ok ? Segítségeteket előre is köszönöm !
Széles utat !
Igen, pont ezt szajkózom. Csökkents a holtjátékon a karnál, vagy a blokk oldalán levő bowden beállító toldaléknál. Az is lehet, hogy a rugócsere utáni beállítás a kupplungház csavarján nem lett tökéletes. Próbáld meg esetleg újra, kicsit máshogy: érzéssel, finoman hajtod az állítócsavart befelé, amikor érzed, hogy éppencsak elkezd szorulni, megállsz és egy negyed fordulatot visszaengedsz.
A tünet, amit leírsz, pontosan emiatt jön elő. A hidegen elegendő holtjáték a meleg miatt kitágult lamellákhoz már nem megfelelő. Mivel a z üzem hőfokon kitágult lamellák behúzott kupplungkar esetén is összeérnek, a motor nincs tökéletesen leválasztva, némi nyomaték "elhúzza" a váltót és nagyon nehéz üreset találni.
Mivel többeteknek ez az első motorkerékpár kupplungja, amit így kell beállítani (vagy sokaknak valóban az első), tessék bátran kísérletezni, bajt nem tudtok csinálni.
Azt viszont hidd el nekem itt és most, hogy ez a jelenség emiatt van. Ugyanilyen szerkezetű kupplung van a japán motorok 90%-ban és nem egy járt a kezem alatt - ismerem a nyűgjüket.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, válaszokat a feltett kérdéseimre. A topik keresőjébe begépelt kulcsszavakra (motorolaj, háttámla, kiegészítők, karburátor szinkron,...) visszaolvastam ismét jó pár órát vasárnap. Kezdek megvilágosodni Viago XV535 vásárlás előtt. Részemről " A kocka el van vetve” ha bár ezt Julius Caesar mondta először.
Blackiex (nem blockiex) nem volt szándékom az átnevezésnek. Szeretném veled felvenni a kapcsolatot. Azt hiszem még van pár kérdésem amivel nem akarom itt a Fórum régi, tapasztalt részvevőit untatni. Nekem megfelelő a Skype: ha3tbl, E-mail:ha3tbl@freeweb.hu Ha van vonalas telefonod, hívhatlak ott is?
Sziasztok!
Több virágos ismerőssel is beszéltem váltó ügyben és mindegyiknek van kissebb nagyobb baja az üresbe való kapcsolással üzemi hőfok után.Kérdezném a nálam tapasztaltabakat mi a baja a kuplungnak ,mert a váltó szeritem OK mivel motor leállítás után semmi gond az üressel.
Lehet a a holtjáték beállítással van a gond mert nekem egyre kevesebb a gondom ,lehet ,hogy közel vagyok a meg oldáshoz csak a kuplungot kell finomra hangolni?
Ha egy személlyel jó a fék, két személlyel nem, az annyira nem csoda. A dobfék ilyen sajnos. Ezért kell az elsőt és a hátsót egyszerre használni. Ha gondolod, állíthatsz egy kicsit a hátsó féken, de amit leírtál, annyira nem rendellenes.
kosz a gyors vallaszt.nah ezt a heten kicserelem.de felepet egy masik gond,multheten megtettem 100 km ket szemelyel,igaz nagyon meleg volt kb 35 fok arnyekbe,de mar maskor is eszrevetem, hogy ketszemelyel nem fog ugy a hatsofek ahogy kene, egyszemelyel kepes leblokolni is,de kettovel akarhogy nyomom nem elegendo a fekhatas...mi lehet a gond?szetkene szedjem a fekdobot es megmerjem a fekpofakat?peace
Én az akksira tenném közvetlenül, ahogy a kocsiknál is van. Hátha kell akkor is, amikor nem jár a motor. Pl. motorostalálkozón egy mobiltelefon töltéséhez. Ha nem kell mindig ráadni a gyújtást, amikor kell a csatlakozó, az néha jól jöhet. (nálam pl. a fényszóró a gyújtás ráadásakor egyből felkapcsol, azaz egyből 100 W-ot enne a vas az akkuról feleslegesen). Plusz 10A-re biztosítanám, hátha szükséged lesz még a nagyobb teljesítményre (porszívó, hűtőtáska).
Végyé minden egyebet elmondott, ami lényeges.
Üdv
Loikusan valahonnan a gyujtáskulcs utáni részről, igy ha kikapcsolod az is feszültségmentes lesz.
Mondjuk a gyujtórtafóról is lehet, de ne arról a csatlakozóról ami a gyujtóegységbe megy, vagy az ülés alól (motorfüggő) , megkeresve a gyujtáskapcsolóból kijövő kapcsolt szálat.
Biztositó mérete a fogyasztástól függ, amit te akarsz nem fogyaszt többet pár ampernél, mondjuk legyen 4-6A.
Vezetékátmérő szinte lényegtelen, legyen 1.5 mm2, inkább a megfelelő vastagságú szigetelésre figyelj, ki nem dörzsölődjön.
Álltalában a csatlakozón a közepe a + gondolom abban is amit be akarsz dugni.
Szivargyújtót akarok feltenni a motorra, és ezzel kapcsolatosan lenne pár kérdésem. GPS-es telóhoz szeretném használni.
Az áramot honnan érdemes venni hozzá?
Mekkora biztit kell (kell-e) tenni elé?
Milyen átmérőjű vezetékkel kössem be?
És végül a polaritás. A csatlakozón nincs jelzés, hogy mi a polaritása.
Szia!
Szerintem is mert álló motornál semmi gond.
De mi a gond a kuplungal?
A multkor szétszedtem, rugó hossz 39 mm
lammella vastagság 3 mm,le volt lazulva a fedél visszaraktam csavar betekerve utánna egy félfordulat kitekerve,mártmint a kinyomótengely hernyo csavarja .Csendesebb lett nem zörög a kuplung kosár. ciripelés megszünt, csak ez a szar üres maradt még melegen.
Szia!
Szépen a lassulásnak megfelelően vissza kapcsolgatok 1-ig és onnan próbálnám föl üresbe de kettesbe megy ,akkor megint le egy be de üresbe az istennek se akar.Az ötödikből való visszaváltással egyesig semmi gond csak azt a nyüves ürest nem találom csak kurva nehezen.
Ha leállítom a motort akkor egyből és simán mint a vaj úgy megy üresbe,de csak álló motornál.Hidegen vagy középmelegen még semmi gond ,csak akkor mikor már érződik a gatyámszárán a hengerek hője.
A napokban kapunk egy ilyen csodálatos járgányt. A motor kislány korú (86-os),csodaszép és 1000 cm3. Most kezdünk motorozni feleségemmel aki szintén fiatal (19..) , ez lesz az első motorunk.Gondolom ez nem sok mindenkit érdekel, de nagyon örülünk és szerettük volna megosztani ezt az élményt .
Mindenkinek ilyen szép napot.
Dóri és Laci
A segítségeteket szeretném kérni ! Fél éve vagyok Virago 535 tulajdonos, és a következő a problémám . Egy bizonyos fordulat felett az egyik henger kihagy, a motor elkezd rángatni. Ez kilóméter/órában harmadikban 80, negyedikben 120, ötödikben 140. A kérdésem, hogy szerintetek karbi szinkron probléma, vagy az egyik karbiban alacsony az üzemanyag szint, vagy esetleg más lehet az ok ? Segítségeteket előre is köszönöm !
Széles utat !
E-mail ment.
chopperfield (kukac) gmail (pont) com
A tünet, amit leírsz, pontosan emiatt jön elő. A hidegen elegendő holtjáték a meleg miatt kitágult lamellákhoz már nem megfelelő. Mivel a z üzem hőfokon kitágult lamellák behúzott kupplungkar esetén is összeérnek, a motor nincs tökéletesen leválasztva, némi nyomaték "elhúzza" a váltót és nagyon nehéz üreset találni.
Mivel többeteknek ez az első motorkerékpár kupplungja, amit így kell beállítani (vagy sokaknak valóban az első), tessék bátran kísérletezni, bajt nem tudtok csinálni.
Azt viszont hidd el nekem itt és most, hogy ez a jelenség emiatt van. Ugyanilyen szerkezetű kupplung van a japán motorok 90%-ban és nem egy járt a kezem alatt - ismerem a nyűgjüket.
Blackiex (nem blockiex) nem volt szándékom az átnevezésnek. Szeretném veled felvenni a kapcsolatot. Azt hiszem még van pár kérdésem amivel nem akarom itt a Fórum régi, tapasztalt részvevőit untatni. Nekem megfelelő a Skype: ha3tbl, E-mail:ha3tbl@freeweb.hu Ha van vonalas telefonod, hívhatlak ott is?
Több virágos ismerőssel is beszéltem váltó ügyben és mindegyiknek van kissebb nagyobb baja az üresbe való kapcsolással üzemi hőfok után.Kérdezném a nálam tapasztaltabakat mi a baja a kuplungnak ,mert a váltó szeritem OK mivel motor leállítás után semmi gond az üressel.
Lehet a a holtjáték beállítással van a gond mert nekem egyre kevesebb a gondom ,lehet ,hogy közel vagyok a meg oldáshoz csak a kuplungot kell finomra hangolni?
Üdv
Fábesz
Végyé minden egyebet elmondott, ami lényeges.
Loikusan valahonnan a gyujtáskulcs utáni részről, igy ha kikapcsolod az is feszültségmentes lesz.
Mondjuk a gyujtórtafóról is lehet, de ne arról a csatlakozóról ami a gyujtóegységbe megy, vagy az ülés alól (motorfüggő) , megkeresve a gyujtáskapcsolóból kijövő kapcsolt szálat.
Biztositó mérete a fogyasztástól függ, amit te akarsz nem fogyaszt többet pár ampernél, mondjuk legyen 4-6A.
Vezetékátmérő szinte lényegtelen, legyen 1.5 mm2, inkább a megfelelő vastagságú szigetelésre figyelj, ki nem dörzsölődjön.
Álltalában a csatlakozón a közepe a + gondolom abban is amit be akarsz dugni.
végyé
Szivargyújtót akarok feltenni a motorra, és ezzel kapcsolatosan lenne pár kérdésem. GPS-es telóhoz szeretném használni.
Az áramot honnan érdemes venni hozzá?
Mekkora biztit kell (kell-e) tenni elé?
Milyen átmérőjű vezetékkel kössem be?
És végül a polaritás. A csatlakozón nincs jelzés, hogy mi a polaritása.
Előre is köszi!
Fábesz
Szerintem is mert álló motornál semmi gond.
De mi a gond a kuplungal?
A multkor szétszedtem, rugó hossz 39 mm
lammella vastagság 3 mm,le volt lazulva a fedél visszaraktam csavar betekerve utánna egy félfordulat kitekerve,mártmint a kinyomótengely hernyo csavarja .Csendesebb lett nem zörög a kuplung kosár. ciripelés megszünt, csak ez a szar üres maradt még melegen.
Szépen a lassulásnak megfelelően vissza kapcsolgatok 1-ig és onnan próbálnám föl üresbe de kettesbe megy ,akkor megint le egy be de üresbe az istennek se akar.Az ötödikből való visszaváltással egyesig semmi gond csak azt a nyüves ürest nem találom csak kurva nehezen.
Ha leállítom a motort akkor egyből és simán mint a vaj úgy megy üresbe,de csak álló motornál.Hidegen vagy középmelegen még semmi gond ,csak akkor mikor már érződik a gatyámszárán a hengerek hője.
Hanyadikból próbálsz visszakapcsolni? Mert az sem mindegy.