Hát 20w50 valvoline volt benne, most tettem bele 20w50 mol, mert az volt hirtelen.
Nem sokat futott, kb áprilisban cseréltem...meg most töltöttem utána.
Rendben, holnap meglesem.
Akkor jó éjt, s köszönöm még 1x :)
Felpolíroztatom a dekliket na meg csavar csere.Egy jó kis helyen nagyon olcsón találtam csavarokat.Nem mind1 hogy milyen csavarokat veszek?nem lehet olyan gond,hogy nem edzett rendesen a csavar?
és a dekli le+felrakásnál mire kell figyelnem?az olajat is lecserélem...tömítések is vannak.
Attól függ, milyen olajat tettél bele. Ha ásványi 20W-50 és nem sokezer kilométeres, akkor mehet vissza.
A szívató ráadásakor benzinfüstöt kell nyomnia, ami feketés árnyalatú. Az olajfüst kifejezetten kékes színűnek látszik a fényben. A gázolajos trükk nem árt sosem, én kétévente megcsinálom, ha futja az időmből, mert jobb az óvatosság, a korom meg nem kell oda, ha nem muszáj. :)
Na szal... Kiállsz a napos udvarra, járó motornál húzol egy jó kövéret. Ha felpörgés közben kék füstfelhőt ereget, akkor az olajlehúzó gyűrű a gázos. Ha a felpörgés után visszaengeded a gázt nullára és lehörgés közben (vagy motorfékezésnél) kezd el komolyabban füstölni, akkor szelepszárszimmering.
Most értem be melóba.
Hááát, inkább gázadás, de alapjáraton is, illetve amikor kicsit ráadom a szívatót, akkor eléggé befüstöli a garázst.
Most néztem, beálltam a műhelybe, megint odatartottam a tenyeremet a kipuff végéhez, és inkább csak vizet fújt, meg mint ha kormos víz lett volna, nem olajos.
De attól a gázolajos trükköt megcsináljam holnap?
Meg amit kérdezni szerettem volna, hogy a régi olajat tegyem bele
vissza, vagy újat tegyek?
Akkor inkább szelepszárszimmeringre tippelek... (az azért jó, mert egy szelepszárszimmering 600 Ft)
Nézd meg: gázadáskor vagy gázelvételkor füstöl inkább?
Üdv
Megvan valamelyikötöknek az boldog motoros arckép amin egy motoros van régi bőrsapkában motoros szemüvegben, vigyorogva a fogai között meg tele döglött bogarakkal?
Hová köpi az olajat?
Egyébként nem kell rögtön aggódni. Meg kell nézni, hogy egyáltalán a hengerben van-e a gond.
Ereszd le az olajat, tölts a dugattyú tetejére egy kis gázolajat és a blokk oldalán levő nyílásnál, ahol be lehet nyúlni a főtengely csavarjáig, egy csőkulccsal mozgasd meg a dugattyút. Ezt párszor ismételd meg. Hatásosabb, ha pl. egy-egy órát hagyod állni gázolajban (alsó holtpontra tekert dugóval, rajta kb. 1 deci gázolajjal), az le fog csorogni a blokkba és az olajleeresztőn át kifolyik. Közben oljda a retket a dugattyún. Ha a dugattyú mozgatása közben fülelsz, hallani fogod, hogyha törött valamelyik gyűrű, mert az zajol.
A gázolajos dugattyú/gyűrűmosás előtt és után is nézd meg az ujjadat a gyertyanyílásba téve, mekkora a kompresszió (elég csak így érzésre), így meg tudod figyelni, hogy sikerült-e a tömítetlenséget megszűntetni. Ha valamivel jobb lett a dolog, ereszd le a gázolajat (köpesd ki vele), tedd vissza az olajat és hajtsd ki a lelkét, hadd rázódjon ki a gázolaj által feloldott koromlerakódás a gyűrűk mellől.
Akkor szokott ilyen lenni, ha valaki nagyon nagypapás tempóban hajt egy motort/autót (vagy teszkós benzinnel), és sokáig nem használja. Nem tudom, nálad mitől ragadhattak be a gyűrűk, de ha nem hallod őket ciripelni és a gázolajos trükk után sem lesz jobb a sűrítés, akkor szedesd csak szét.
Van egy elég nagy problémám.
A következő:
A minap észrevettem alacsony az olaj állás így után töltöttem.
Mentem vele 150-200km-ert, gondoltam meglesem, a miújságot...erre tessék, az olaj megint elfogyott...király mondom.
Akkor már kezdtem letörni mint a bili füle...de ma volt a kegyeletdöfés, indulás előtt mondom megnézem köpi-e az olajat, hát a tenyerem csupa olaj....Főleg az első henger köpi.
Nos a következők lehetnek gondolom, de ha nem javítsatok ki legyetek szívesek:
-Henger
-Olajlehúzó gyűrű
-Vagy esetleg mind a kettő
Most utána lestem, Keeway supershadow 250:
DUGATTYÚ GYŰRŰ SZETT -1476Ft
HENGERI. 10406
Plusz a tömítések pár száz Ft.
Várom a válaszokat, és ötleteket.
Üdvözlök Mindenkit!
Kedves Barátaim, 2 hét múlva Viragos találkozó és motoros zarándoklat Máriapócson, 2010 július 16-17-én. Mindenkit szeretettel várunk! A sátorozás ingyenes, a kaját önköltségi áron vehetünk.
Minden információ a honlapon olvasható. http://mariapocs.virago.ro/
Belépődíj nincs, egy jó beszélgetős találkozóra hívunk minden motorost. Szóljatok minden barátotoknak!
A honlapon azért várjuk bejelentkezéseteket, hogy vendéglátóink korrekt módon fel tudjanak készülni ellátásunkra.
Üdv
Kimosni ki lehet, de utánna nem ajánlom vizzel is.
Kimosott szutyok helyére bekerül a görgök alá és a fene tudja amikor jön ki onnan, meggátolva a kenőanyag bejutását.
Viszont ha nem vizezel, jobban jársz a petróleummal, olcsóbb és jobban bekúszik a résekbe kimosva a szutykot
A kérdésem a következő.
Az O gyűrűs láncot, lehet-e Brigéciollal takarítani?
Azt mondták, a motoros boltban, hogy elvilegben igen, de gondoltam, azért feldobom ide is a kérdést, hátha tudtok mondani valami okosat :)
Hello.Egy öreg chopperessel cseréltem ezt a szuper held háttámlára húzható túratáskát.Na ez éppen elég volt arra,hogy megint beinduljon a képzeletem milyen lehajtható csomagtartót lehetne alá szerkeszteni.És láss csodát a háttámla felfogató csavarokra sikerült beépíteni ezt a kis helyeset.
A kapcsolót elindulva végigköveted a vezetéket.
20-30 cm nél van a csatlakozó, ott széthuzod és be a másik.
Azt ugyan nem irtam konkrétan, de a kuplung karnál levő kapcsoló hibája is okozhat ilyen jelenséget.
A 3 kapcsoló ("0" jelző, oldaltámasz és a kuplung) logikai hálózatba vannak kötve.
Feltételezem a "0" jelző kapcsolója jó, mert az látszik az izzón.
Az enyémben Vmax-ba való rugók vannak (az volt olcsón anno bontva), amik minimum 25%-kal erősebbek. Alig érezhető a különbség, a +15%-ost alig fogod érezni.
Szia Végyé!
Köszi, már rendeltem is hozzá 420ft-ért,de nem találom fent a légszűrőnél vagy a dudánál csatlakozót ahová beköthetnénk, mert a szervizkönyvben úgy mutatja hogy oda megy fel!
Köszi a segítséget Melcsi
Szia!
Itt van e!
Sziasztok megtörtént a kuplung javitás tárcsák rendben voltak alig kopottak még viszont a rugok méret alatt voltak ezért nem tudtak elég erőt kifejteni ezért csuszott meg. Sufnituning gyanánt kaptak 1mm-es alátétet összeraktuk és tökéletesen müködik.Tehát 15 év alatt elfáradtak a rugok ennyi a történet.A téli leállás alatt azért valszeg kicserélem gyárira/ 6.500.- egy garnitura/az utángyártott 15%-al erösebb ezért nem ajánlom mert nehéz lesz behuzni a kuplungot. Ja és le kell bontani az egész kipufogot, láb és fékkonzolt hogy hozzálehessen férni a dekli csavarokhoz, szidtam is a ferdeszemüeket.
Nem sokat futott, kb áprilisban cseréltem...meg most töltöttem utána.
Rendben, holnap meglesem.
Akkor jó éjt, s köszönöm még 1x :)