Fojtás töb helyen is van: a szívótorok, ami a hengert a karbikkal köti össze, annak a belső átmérője jóval szűkebb. Ezen kívül a karburátor fúvókái, a gáztolattyú és annak a rugója sem teljesen ugyanaz.
Az eladás oka hogy kinőttem! 25 évi kihagyás után kezdtem újra! Semmi problémám nem volt vele a töltésen kívül! Ja és csak akkor erre volt pénzem! De nem bántam meg! Most felültem egy M800.-s intruderre! Ezért válok meg a viragotól!
Amikor ezeket a blokkokat tervezték, még nem voltak szintetikus olajok. Az illesztési hézagok, a gyári tűrések, a kenési pontok nem a szintetikus olajokhoz vannak kitalálva. Sűrű ásványi olajra van méretezve az összes XV, az a gyári előírás is. Pl. a hajtókarcsapágy kenési furataiból a szintetikus olaj (mivel valamivel hígabb) könnyebben kiverődik, mint az ásványi.
A szintetikus olaj egyrészt csak pénzkidobás (1 liter szintetikus 2500-3500 Ft között van, ugyanez ásványiban 2000 alatt van), másrészt csendesebb lesz a blokk, kevesebb lesz az olajfogyasztás, jobb a kenés.
Nekem is néha megcsúszik egy kicsit a kuplung nagyobb gázadásnál, meg a kuplungkart is puhának találom. Én is a rugókra gyanakszok. Alátéteket fogok rakni ahogy blackiex javasolta.
De amiért most valójában írok az a tegnapi balszerencsés nap miatt van. Először is meghalt a kompin a windows, majd a virgács is elkezdett köhögni, és még az asszonnyal is összekaptunk.
A moci ugy dolgozott mint egy traktor. Mintha besült volna egy gyertya. Ma volt időm megnézni. Szikra volt mindkét gyertyán, karbi is okésnak tünt, de továbbra is darált. Aztán rátaláltam 2 ősrégi bosch gyertyára(kb 10-15 éves), amit a régi kocsimból szedtem ki még hajdanán, és láss csodát berobbant a masina ahogy kell. Nem tudom mi lehet ezzel a 2 (NGK BPR7ES) gyertyával. Holnap veszek újakat.
szia!akkor ha már te vagy a nagy mágus, azt szeretném kérdezni,h miért ásványi olajat használsz?én mindig castrol szintetikust használtam+azokat istenítették.Drágább mondjuk... persze öreg motoros barátom meg azt mondta hogy mind1 a márka,mert mindegyiknek át kell esnie elég durva minőségi teszteken.Na de a lényeg;Miért jobb az ásványi mint a szintetikus?
Szia!
Nagyon egyszerűnek tűnik a dolog lehet egy kis idő múlva megpróbálkozom a cserével .De egyenlőre probálkozom még az állítgatással.Nekem nem ennyire egyszerű ez a rugocsere.
A rugó lesz a kehes, ha elgyengül, pont ilyet csinál. Leereszted az olajat, vagy eldöntöd a vasat egy halom krumplis zsákra, farakásra, valami olyanra, ami stabilan támasztja és nem b@ssza le a festést.
A kupplung oldali deklit leveszed, rögtön eléd tárul a kupplung. 5 csavarral fogsz szembetalálkozni. Azokat kicsavarod és kiveszed a betéteket. A sorrend fontos, ne keverd össze (jók összekopott szomszédos betétek összekutyulva darabosan fogó kupplungot okozhatnak). A rugókat az 5 csavar alatt találod. Elmész a csavarboltba és veszel olyan alátétet, ami passzol a rugót tartó csavarok alá és passzol a karimája (akkora legyen, mint ami gyárilag a csavarokon van). Kb. 2 mm körüli vastagságot kell alápakolni, azaz ha egy alátét p. 1 mm, akkor kettőt tegyél minden rugóhoz.
A másik verzió, hogy veszel új rugókat. A biker-world árul elvileg.
Összeszereled, beállítod a bowdent és kész vagy.
Szia! Azokat az állításipontokat már mind átjártam és így lett az az eredmény hogy vagy csúszik vagy nehezen lehet üresbe tenni.
Egyébként én két helyen tudom az állítást fent a kuplungkarnál és lent a blokkonál a bowden másik végén.De ezeken már túlvagyok.
Ha jóltudom, van a verdán kb 3 vagy 4 állítási pont a kuplungra vonatkozóan. Majd a Blakix ( remélem jól írom a nevét ) pontos infót ad neked erről. Ő itt a mindenható Dr tudor. Mindenki a technikai kérdésével hozzá fordul. Lehet tanulni tőlle ezt azt.
Üdv! Sajna nem,Az van benne amit itt mindenki ajánlott Valvoline 4t 15 vagy 20 w valamennyi most fejből nem tudom de tutti hogy azt vettem ami kell és én cseréltem le SK.
Sziasztok!
Kuplung ügyben kéne jó tanács. Ha elegendő holtjátékot állítok fent a kézikarnál akkor erős gázadáskor csúszik, felpörög a motor és nem gyorsul.
Ha kevés holtjátékot állítok be akkor nem csúszik a kuplung de ha elérte a gép az üzemi hőfokot akkor állóhelyzetben a lámpánál nem lehet kivenni üresbe vagy csak nagyon nehezen.
Kérdés: kopottak a lamellák,vagy csak a rugók gyengég?
Egyáltalán egy amatőr kitudja e cserélni a lamellákat,vagy a nyomórugokat?
Persze DÁVID nak címeztem az előzőt!
keresnélek öngyujtó ügyben. Jólenne egy privát e-mail cím. Köszi.
köszi!
A BPR-ek korán halnak.
A szintetikus olaj egyrészt csak pénzkidobás (1 liter szintetikus 2500-3500 Ft között van, ugyanez ásványiban 2000 alatt van), másrészt csendesebb lesz a blokk, kevesebb lesz az olajfogyasztás, jobb a kenés.
De amiért most valójában írok az a tegnapi balszerencsés nap miatt van. Először is meghalt a kompin a windows, majd a virgács is elkezdett köhögni, és még az asszonnyal is összekaptunk.
A moci ugy dolgozott mint egy traktor. Mintha besült volna egy gyertya. Ma volt időm megnézni. Szikra volt mindkét gyertyán, karbi is okésnak tünt, de továbbra is darált. Aztán rátaláltam 2 ősrégi bosch gyertyára(kb 10-15 éves), amit a régi kocsimból szedtem ki még hajdanán, és láss csodát berobbant a masina ahogy kell. Nem tudom mi lehet ezzel a 2 (NGK BPR7ES) gyertyával. Holnap veszek újakat.
A csere se komplikáltabb, csak drágább.
Nagyon egyszerűnek tűnik a dolog lehet egy kis idő múlva megpróbálkozom a cserével .De egyenlőre probálkozom még az állítgatással.Nekem nem ennyire egyszerű ez a rugocsere.
A rugó lesz a kehes, ha elgyengül, pont ilyet csinál. Leereszted az olajat, vagy eldöntöd a vasat egy halom krumplis zsákra, farakásra, valami olyanra, ami stabilan támasztja és nem b@ssza le a festést.
A kupplung oldali deklit leveszed, rögtön eléd tárul a kupplung. 5 csavarral fogsz szembetalálkozni. Azokat kicsavarod és kiveszed a betéteket. A sorrend fontos, ne keverd össze (jók összekopott szomszédos betétek összekutyulva darabosan fogó kupplungot okozhatnak). A rugókat az 5 csavar alatt találod. Elmész a csavarboltba és veszel olyan alátétet, ami passzol a rugót tartó csavarok alá és passzol a karimája (akkora legyen, mint ami gyárilag a csavarokon van). Kb. 2 mm körüli vastagságot kell alápakolni, azaz ha egy alátét p. 1 mm, akkor kettőt tegyél minden rugóhoz.
A másik verzió, hogy veszel új rugókat. A biker-world árul elvileg.
Összeszereled, beállítod a bowdent és kész vagy.
Egyébként én két helyen tudom az állítást fent a kuplungkarnál és lent a blokkonál a bowden másik végén.De ezeken már túlvagyok.
Milyen olajat használsz?
Kuplung ügyben kéne jó tanács. Ha elegendő holtjátékot állítok fent a kézikarnál akkor erős gázadáskor csúszik, felpörög a motor és nem gyorsul.
Ha kevés holtjátékot állítok be akkor nem csúszik a kuplung de ha elérte a gép az üzemi hőfokot akkor állóhelyzetben a lámpánál nem lehet kivenni üresbe vagy csak nagyon nehezen.
Kérdés: kopottak a lamellák,vagy csak a rugók gyengég?
Egyáltalán egy amatőr kitudja e cserélni a lamellákat,vagy a nyomórugokat?