Szia! Blackix!
Hogyan lehet a vezérműlánc ciripelését fülre megállapítani és van e rá a cserén kívül más gyógyszer?
A múltkori szelepállítás nem oldotta meg a problémát ,ha bemelegszik a blokk akkor mintha ciripelő hangot hallanék vez.lánc felől.
Halk kopogás alapjáraton hallható a főtengely felől, de az normális, ha mély tónusú. Szelep és vezérműciripelés nem jellemző. Fél-háromnegyed gázig halk sípolás szerű hangot kell hallanod, az az egészséges blokk egyik ismertetőjegye. Fémes súrlódó hang kizáró ok. Olajszintet ellenőrizd le a motoron, mielőtt meghallgatod, sokan trükköznek azzal, hogy túltöltik, hogy elnyomja a blokk zajait.
A kardán erős motorfékezésnél nem recseghet, viszont a búgását gyári kipufogónál lehet hallani, de az normális. Nagyjából ennyi.
Lehetőleg kevés ex-gazdást keress, minél gyáribb állapotban.
15 éves koromtól motoroztam kb 25 éves koromig.
Legnagyobb motor 350-es CZ volt.
Azóta autózom.
Mondhatom semmi tapasztalatom nincs.
Robogóból valamivel több mint 3000 km van mögöttem BP-i közlekedésben, ezt ma is művelem mivel a fene se fog autóval dugóban állni. :-)
A motorokhoz nem értek, de az alapok megvannak. Leragadtam a traktor MTZ-50 ill. faros buszmotornál, annak az adagolóit még anno be tudtam állítani. De azóta volt némi fejlődés :-)
Úgy gondolom a fülem jó a motorokhoz.
Peugeot 206 esetében fülre meghallottam egy konstrukciós hibát hibás ékszíj vonalvezetés, e ezáltal kopogott valami, ki is javították az autómon, ill. Mitsubishi Carisma esetén meghallottam a nyeles-tengely csapágy problémát. stb.
De ne felejtsük el nap-mint nap ezt hallgatom.
Viszont virago-t NEM! Er-go ehhez sem értek ilyen szempontból.
Használható-e, az a rozsda mennyiségétől függ. Ha kráteresre korrodált, akkor egy kalap szamócát nem ér. A gond az, hogy ezt csak akkor látod, amikor már nekiállsz a felújításának.
Ha csak kis felületi rozsda van, azt vékony szálú bronz vagy cinkszálas, fúróba fogható kefével lehet kicsiszolni. Nem tudom szóban elmagyarázni, hogy néz ki, hasonlít az üvegmosóra. Ebben a videóban 0:40-nél van egy ilyen eszköz (amúgy nagyon jó film):
Nos úgy tettem, ahogy mondtad blackiex...
Bár eleinte kicsit megijedtem, hogy mennyire füstöl a motor, ahogy kimostam a hengereket:) Mint a gőzmozdony...
De azóta letoltam vele 200-250km-t és tartja az olaj szintet, még nyúzom egy darabig, és majd adja az magát.
A másik, találtam neten olcsó pénzért xv250-es első hengert.
A bajom bele, hogy árvízkárosult, meg van rozsdálva a henger, azt hogy távolíthatnám el onnan, vagy egyáltalán használható-e?
Visszakérdezek... Motorokkal hogy állsz? Mennyit vezettél, mennyi műszaki tapasztalatod van? Mert ezek fontosak a jó vételnél. Laikus fülnek a jó XV is zajos lehet, vagy fordítva: olyat vennél meg, ami széthullik hamar.
Nagyon tetszik a Virago és gondolkodom egy használt 535 vételén.
Azonban azt szeretném megtudni, hogy egy idősebb pl 1990-2000 közötti motor esetében mik azok a dolgok, amikre érdemes odafigyelni.
oké.köszi.és valami amire figyeljek?nem vagyok nagy szerelő,de gondolom dekli le+felrakáshoz nem kell nagy tudás...vagy de? ja és olaj mennyi kell az 535be?ebbe is 3,5 liter?(szűrőt nem kell cserélnem)
Hogyan lehet a vezérműlánc ciripelését fülre megállapítani és van e rá a cserén kívül más gyógyszer?
A múltkori szelepállítás nem oldotta meg a problémát ,ha bemelegszik a blokk akkor mintha ciripelő hangot hallanék vez.lánc felől.