Nekem van egy virago 535 vasmadaram.A problémám az hogy ha felmelegszik üzemi hőfokra a váltó megkeményedik és alig találom az ürest,és érezhetően szorul bármeik sebességbe teszem.Az olajszint megvan.A kuplung kiemel rendesen.Minden virago ijen?Mert még csak a sajátomat volt még szerencsém meglovagolni,vagy ez valami mechanikai baj.Ebben kérem harcikecskés kolegámi a segítséget.Valaki nálam tapasztaltabbnak hátha van valami ötlete.
"1.Mi a kényelmes és a még nem erőltetett utazó, túrázó sebessége?
2.Ilyenkor mi az elfogatható, normális tüzelőanyag fogyasztása?
3.Hol lehet kapni hozzá alkatrészt a Yamaha márkakereskedő hálózaton kívül Magyarországon?
4.Kiegészítőket ki forgalmaz, gyárt ami passzol a motorhoz és nem a motort kel hozzá átalakítani? (Gondolok én nyeregtáska tartóra, csomagtartós vagy "sima" háttámlára, motort védő bukókeretre, középtámaszra...)
5.Elektromos fordulatszámmérőt nehéz hozzá adjusztálni?
6.Külön kérdezem a blockiex, hol lehet, ha nem "szolgálati titok" olyan remek robbantott ábrákat találni?"
Akkor sorjában:
1. Szerintem 100 körül a legkezesebb, 120-nál még nem erőlködik nagyon, de nem célszerű tartósan 50-80 km-nél többet ilyen iramban megtenni. Én 110-et mondanám ideálisnak. Autópályára annyira nem szerencsés, ha a motor élettartamát is szem előtt akarjuk tartani.
2. 110-120-as tempónál CSAK országúton 5-5,5 l/100km-ig tartható a dolog egy jól beállított karbi esetén, de a 6 sem annyira rendellenes (függ az aerodinamikai tulajdonságoktól - pl. plexi- és a terheléstől - csomag, utas). Ha van benne tempós gyorsulós városozás, 6,5-re is felmászik, de nem lehetetlen letolni a torkán a 8 litert sem, csak Valentino Rossi-t kell játszani. Ha papás stílusban vezetsz, akkor 5 alatt is megállhat. Az 535-ös nagy átka (bár egyesek szerint előnye), hogy a vezető nagyban befolyásolni tudja a fogyasztást. Egy 750-es estén ilyen már nincsenek ilyen markánsan eltérő szélsőértékek, 4.2-4,7-t fogyaszt az enyém normális vegyes üzemben (90-100 országúton, városban nyugodt 50-55), de 6 liter fölé nem ment még akkor sem, amikor 140-150 körül dörrentettem vele, mert pl. késésben voltam a melóból.
3. Shox.hu, Biker-world.hu, bazismotor.eu, kis átalakítással a Keeway XV250 kópia alkatrészei is feltehetők az 535-re (keeway.hu). A legjobb beszerzési forrás az e-bay szerintem.
4. A fent említett oldalak, plusz bontók. (pl. sugomotor.hu)
5. Nagyon könnyű. A gyújtótranszformátor primer lábáról vett jellel közvetlenül működik a legtöbb elektronikus fordszámmérő. Szinte mindegyik ilyen műszer ezen az elven működik, ettől univerzális, az XV535 sem kivétel, oda is feltehető. Csak a rözítést kell kitalálnod adott esetben.
Azért azt is érdemes szerintem hozzátenni, hogy meglepően jól gyorsul, 140-ig nem nagyon ijed meg a gázkartól, és 160 a vége, az már viszont nyögvenyelős kissé....
Szia!
Amit én tudok az 535-ről sorban a kérdéseidre.
Utazó sebesség az enyémnél 95-110 km,fogyasztás 95-ös átlagnál 4.7liter városban pengetve az autok előtt 5.8 liter.
Van hozzá alkatrész a rabló Yamaha márkaszervizen kivűl is Biker-world.hu, nagyvas.hu és az ebay-on is ki lehet fogni olcsó használtat és rengeteg új is van .
Ugyanezeken a helyeken vannak kiegészítök is.
Tudok küldeni linkeket ahonnann én is beszereztem a szervizmanuállokat és a robbantott ábrákat.
Ki is tudod nyomtatni a robbantott ábrát.
Sziasztok!
Egyre inkább kezdek legyőzhetetlen vágyat érezni, hogy vásároljak egy Yamaha XV535 Virago motorkerékpárt.
A különböző honlapokon lévő hirdetéseket olvasom. Az elképzelésemnek megfelelő motort hirdetőket már rendszeresen a motor megtekintésével, árajánlatommal "zaklatom". Tudom nehéz eladni a jó motort, de nehéz venni is. Évjárat, pénzügyi lélektani határ, ne csak motornak látszó tárgy legyen...
A segítőkész Yamaha Virago Fórumot olvasom. Nagyon sok általam fel sem tett kérdésre kaptam itt már választ, visszaolvasva jó pár órát időm függvényében. Pár kérdésem azért még van a kiszemelt XV535 megvásárlása előtt.
Mi a kényelmes és a még nem erőltetett utazó, túrázó sebessége?
Ilyenkor mi az elfogatható, normális tüzelőanyag fogyasztása?
Hol lehet kapni hozzá alkatrészt a Yamaha márkakereskedő hálózaton kívül Magyarországon?
Kiegészítőket ki forgalmaz, gyárt ami passzol a motorhoz és nem a motort kel hozzá átalakítani?
(Gondolok én nyeregtáska tartóra, csomagtartós vagy "sima" háttámlára, motort védő bukókeretre, középtámaszra...)
Elektromos fordulatszámmérőt nehéz hozzá adjusztálni?
Külön kérdezem a blockiex, hol lehet, ha nem "szolgálati titok" olyan remek robbantott ábrákat találni?
Most jelenleg nem a teljeség igényével ennyi kérdés kívánkozott ki belőlem. Várom építő jellegű válaszaitokat a döntésem meghozatalához!
Üdv: Aspiráns
Nem. A vezérmű lánckerekét kell lecsavarozni a vezérműtengelyről, hogy le tudd szedni a láncot, a hengerfejet nem kell levenni, csak a hengerfej burkolatait.
Tudna valaki segíteni xv125 karburátor robbantott rajzának elérhetőségében?
Illetve ha kormosak és olajosak a gyertyák akkor melyik csavarral lehet visszavenni a benzint a karburátoron?
Köszönöm előre is.
Sziasztok!
Találkozott e már valaki a következőkkel?
Ha már teljesen üzemmeleg a gép akkor lámpánál való megállásnál visszapakolom eggyesig és keresem az ürest de annyira nehezen kapcsolható a váltó,hogy nem tudom megtalálni az ürest, Vagy visszamegy 1-sig vagy föl 2-ig.Ha leállítom a motort akkor meg mint a vaj olyan könnyen és puhán ugrik egyből üresbe.
Hidegen és langyosan tökéletes minden csak forron csinálja ezt,és csak az ürest nehéz vagy kurva nehéz megtalállni.
Találkozott e már valaki ilyennel?
szia!engem lehet h érdekel majd 1-2 hét múlva a kipufogód,ha még meglesz!Nem mondom biztosra,de van rá esély!az első könyök milyen állapotban van?mert az nem látszik a képen.és a látható horpadáson kívül nincs baja?esetleg még 1-2 kép?
Én lecseréltem belevalóra valvoline akárhanyas, most pontosan nem emlékszem de belevalót tettem bele és nem változott a váltó.