15 perc járatás után azt is kiengedem. Csak azért kell,hogy az esetleg benne maradt öblítős fáradt olajat teljesen kimossa. A 4. alkalom után az is megy a levesbe és veszek megint újat. Jól hagyom kicsöpögni és jöhet a rendes olaj. Így szoktam 15 ezrenként cserélni az Opel Omegán ami 2,5 turbo diesel. Kicsit macerás de elszarakodom vele. Óra szerint most van benne 364000, de 5 évesen vettem Németből hetvenvalahánnyal, úgyhogy biztos egy kilót visszatekertek rajta. A 15ezer alatt nem kell után tölteni. Igaz nem nagyon űzöm.
Igen, én szoktam az Omegába Wynns motoröblítőt használni. Utána Auchanos-Tescós olcsó olajjal is megjáratom,hogy tutira kimenjen az öblítő belőle. Tartok erre egy külön olajszűrőt is.
Naná hogy tetszett.
Crúiser-ek között az egyik legszebb. Csak, hát nekem a chopperek tetszenek. Ezért van Virágóm. Viszont ha egyszer Crúisert veszek, akkor biztos Drag lesz.
Azért fotókat feltehetnél róla. S remélem nem hagy itt minket.
Szia, bízom benne,hogy teccett. Belezúgtam onnantól, hogy robin62 nél felültem az Övére aztán a segítségével összebizniszeltük pénteken.., köszönet érte.
Szombaton szétvertem/átépítettem a garázs bejáratát, hogy beférjenek. Jól megvannak együtt de a "kicsi" hamarosan eladó lesz . ha esetleg tudtok valakit..
Nem vagy egyedül azzal,hogy rendes embereket fogtál ki. Az első pillanattól ahogy megvettem tetszett a munkaadómnak az öreg virgács. Ette a lelkemet 2-3 hónap után,hogy adjam el neki. Tudta,hogy mennyiért vettem(450) és már 600nál tartottunk de nem adtam. Mondtam neki,hogy szezon előtt segítek nézni neki egy faszát. A sors úgy hozta,hogy arról a környékről találtunk eladót ahonnan az enyém volt. Hasonló kéró mint amit írtál, ügyvédnéni tulaj, bankárbácsi férj, stílusváltás miatt adja el. Talán hornet vagy fazer lett helyette. 12 évvel fiatalabb mint az enyém, tele extrákkal+villahosszabbító+Marving dobok+lábtartó-váltó hosszabbító szett, meg a tököm tudja. Szerintem egy kiló volt alsóhangon amit adtak hozzá. Van ilyen is.
Na, és, hogy valami igazán pozitív is legyen még a mai nap zárásaként, még egy hozzászólás, mert ezt el kell mesélnem... :D
Szerintem jó sztori - több szempontból is...
Nos, pénteken, kora este elgurultam a helyi Tesco-ba, feltölteni a készleteket a hétvégére.
Épp a felvágottas pult előtt töprenkedtem, amikor odalépett hozzám egy kb. velem korabeli férfi és egy hölgy, hogy ne haragudjak már, de enyém-e a Virago a bejárat mellett? (Nem volt nehéz feltételezni - a parkolóban nem állt más moci, az üzletben pedig csak én ténferegtem protektoros cuccban, bukósisakkal a bevásárlókocsiban... :D )
Mondtam, hogy igen...
Erre elkezdtek örvendezni... Hogy "jaj, de jó, hogy jár megint, és milyen öröm látni..." stb.
Először kicsit hülyén néztem, de aztán kiderült, hogy ők (pontosabban a hölgy) az előző tulajdonos.
De nem ő járt vele, hanem a férje, 8 évig használták (aztán pár évig nem...), ők helyezték forgalomba Mo-n, úgy 10+ éve...
És mennyire szerették, bár keveset használták, de mindent megadtak neki, csak aztán jött az a baleset...
(Itt tudtam meg, hogy nem a kereskedésben kb. félig mondtak igazat, valóban hölgy tulajdonosa volt a Némbernek, de nem ő dőlt el vele, hanem egy ismerősük, aki kölcsönkérte egy kanyarra a járgányt és sajnos rögtön utassal akart rá felülni... Gyök kettő sebességgel borultak meg, de olyan szerencsétlenül, hogy a vezetőt pont úgy trafálta el a kormányvég, hogy leszakadt a lépe... :/ Életmentő műtétek, stb. - megúszta... De az indulás előtt, a tulajdonosok tukmálták rájuk a saját, profi protektoros felszerelésüket - amit nem fogadtak el, mert "óvatosak"... Aztán jött a gebasz... Ha rendes cucc van rajtuk, vsz. semmi gond nem lesz - így lett... A tulaj pedig a mai napig lelkiismeret furdalással küzd, hogy ha akkor kicsit erőszakosabb lett volna, nem lett volna... Na, ekkor került a moci a garázsba, évekre letéve, mint "bűnös és veszélyes" jószág... Aztán eladás, mert útban van...)
Persze, azonnal lehidaltam, hogy mik vannak... Én is meséltem a magam sztoriját: miként találtam rá a Virago-ra, akkor már eléggé lepukkant állapotban, stb.
Siettek, mert programjuk volt. Miután kölcsönösen biztosítottuk egymást, hogy mennyire örülünk, abban maradtunk, hogy majd folytatni kellene a beszélgetést (nekem jó pár kérdésem lett volna az "előélettel" kapcsolatban...) - gyors cím és telefonszám csere.
Már elmenőben, a férfi visszafordult, hogy de tényleg keressem őket, mert "amúgy" nagyon szép emlékeik fűződnek a Némberhez és nagyon szerették, ezért az évek alatt mindenféle pót- és tartalék alkatrészt összeszedtek hozzá, amik jelenleg csak hányódnak a garázsban... Szimpatikus vagyok számukra, örülnek, hogy jó kezekbe került a gép, ha nem haragszom meg, ezeket odaadnák... :o
Öööö... Naná! :D Előre is köszönöm! (Bármi is lesz az, csak jól jöhet...)
Persze, nem bírtam sokáig, telefon, egyeztetés, ma autóba ültem (ki tudja ugye... ;) ... és mint kiderült, nem volt hülyeség... :D ).
A megadott címen akkora ház, mint 3 másik... Itt már kicsit kezdtem zavarba jönni...
(Mint később kiderült, mindketten a banki szférában dolgoznak, elég magas pozícióban...)
A ház mellett, akkora fűtött, fullos garázs a járműveknek, hogy elmorzsoltam tőle pár könnyet a szemem csücskében...
Kedélyesen elbeszélgettünk (tényleg nagyon kedves népek...), aztán "na akkor szedjük össze a kacatokat..."
És kicsi választott el, hogy megtérdeljek... :D
Csak a nagyobb dolgokból egy kép: zsír új plexi, még a fólia is rajta, dettó gyári (!) bukócső "tartaléknak"...
Stb...
:D :D :D
Úgyhogy, most örülök ezerrel... Jövő hétvégén gigantikus szerelgetés lesz...
Szerintem sem kell parázni, pláne feleslegesen...
Helyeztettem már első forgalomba Mo-n japán belpiacos FZ400R-t, a mostani Virago is belpiacos és friss műszakival vettem át.
A vizsgabiztosok is emberek.
Vannak közöttük normálisan gondolkodók és vannak közöttük, akiknek kicsit csúszik a kuplungjuk... ;) Utóbbiak egy szalonból frissen kigurított, 0 km-es járgányt is képesek lennének elkaszálni, mert hangya tökén is megtalálják a szőrszálat... :D
Előbbiek pedig azt nézik, amiről a műszaki vizsgának valóban szólnia kellene: van-e olyasmi a gépen, ami ön- vagy közveszélyes, számíthatsz-e műszaki problémákra, stb., stb...
(Most tegyük félre azt a szűk réteget, ahol "okosban" bármi átmegy a műszaki vizsgán...)
Kis utánjárással, szerintem mindenki megtalálja a maga környékén a normális helyeket, ahol nem az E meg akármilyen betűk a lényegesek, hanem értenek is ahhoz, amit csinálnak.
Nem egy, nem kettő autót, motort műszakiztattam már, az elmúlt évtizedek alatt. Mostanra megvan az a 2-3 hely, ahová visszajárok.
A legtöbb vizsgaállomáson van ma már lehetőség arra, hogy 5-6 e Ft-ért kérjek előzetes állapotfelmérést. Az "éles" vizsga előtt begurulok és _kifejezetten kérem_, hogy nézzenek át mindent. Tudják, hogy nem kamuból, ezért nem csak a pénzt teszik zsebre... Nekem fontos szempont, ha nem csak egy papírt kapok, hanem elmondják kerek-perec, hogy pl. a lengéscsillapítók állapota most még a határértékeken belül van, át fog menni a vizsgán, de már "necces", készüljek fel arra, hogy rövidesen cserélni kell. Tudomásul veszem - a saját érdekemben (és mások érdekében).
De, hogy a másik végéről is említsek egy példát: van a családban egy OFF Renault Megan. Full extra, teletömve minden elektronikával. Alapvetően egy nagyon kényelmes, igazi francia autó - ennek minden pozitívumával és negatívumával... Szeszélyes, mint egy luxus-prostituált... ;) Többek között, a kipufogóban lévő szenzorok annyira érzékenyek, hogy pár ml kondenzvíz megjelenésétől már megkergülnek és úgy világít minden vészjelző lámpa a műszerfalon, mint egy karácsonyfán, valamint a fedélzeti display is sikoltozik folyamatosan, mint egy fürdős luvnya...
Párszor már "befontam a szemöldököm", jó sok szakszervizben elemezték a jelenséget, nem kevés pénzért. Konklúzió: "ez ilyen"... Igazából nem valós probléma - szar az elektronika...
Na, de ha elvinném műszakira, így...?! Sima bukta...
Viszont van olyan műszaki vizsgaállomás, ahol ezt képesek megérteni. Ismerős Renault szaki kiüti a hibakódokat a parkolóban, kb. 15 percig minden príma. Ez alatt megtörténik a felmérés... Újabb két évig nem zaklatjuk egymást, esetleg jót vihogunk azon, hogy a 16. percben ismét világít minden a műszerfalon és elküldjük a tervezőt melegebb éghajlatra... :)
Úgy döntöttem,hogy Lacival ellentétben én minden tankolásnál rakok bele Spurit. Így folyamatában látom a dolgokat és a fogyasztás alakulását. Eddig 5,3-5,6 volt a fogyasztás. Remélem a káros lerakódások is elkerülnek. Az azért beszédes,hogy 5.50 márkatársunk 7 éve nem szedte szét a karbikat. Nekem ez lenne a legfontosabb. A fogyasztás csökkenése leginkább a hatótáv növekedése miatt érdekes számomra. A Katana 21 literes tankja miatt úgyis a seggem fárad el hamarabb minthogy a végére érnék a benzinnek. Persze azért számolom majd ott is,hogy mennyit eszik.
En is kacerkodom ezzel a Spuri temaval. Miota figyelem, tunt fel hogy milyen sok helyen kapni. Kutakon es autos boltokban. Most lattam hogy van egy ujabb fajtaja is. A korabbi piros ez meg ha jol emlekszem talan kek. Az elobbi kb 1100 penz az uj valami 1500-1600. A kicsi kiszerelessel. Kerdeztem es azt mondtak, hogy a kek az ujabb es allitolag meg jobb. Majd kivancsi lennek Tamas a hosszabb tavu tapasztalatodra is, kivaltkepp a Virgacsnal.
Köszi, remélem igazad lesz. Teljesen igazad van, ha régebbi a moci akkor mit tegyen az ember, így logikus az egész ahogy mondod. Szerintem előbb felkeresem az állomást és megkérdezem mi a gyakorlat náluk Győrben. Végső megoldásként keresek egy kölcsön dobot. Már leszereltem az enyémet, nem volt bonyolult, 6 csavar az egész, de sehol egy E betü. Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Igaz az, hogy a Szlovák és Cseh autópályára, motorra nem kell matrica?
Crúiser-ek között az egyik legszebb. Csak, hát nekem a chopperek tetszenek. Ezért van Virágóm. Viszont ha egyszer Crúisert veszek, akkor biztos Drag lesz.
Azért fotókat feltehetnél róla. S remélem nem hagy itt minket.
Szombaton szétvertem/átépítettem a garázs bejáratát, hogy beférjenek. Jól megvannak együtt de a "kicsi" hamarosan eladó lesz . ha esetleg tudtok valakit..
Szerintem jó sztori - több szempontból is...
Nos, pénteken, kora este elgurultam a helyi Tesco-ba, feltölteni a készleteket a hétvégére.
Épp a felvágottas pult előtt töprenkedtem, amikor odalépett hozzám egy kb. velem korabeli férfi és egy hölgy, hogy ne haragudjak már, de enyém-e a Virago a bejárat mellett? (Nem volt nehéz feltételezni - a parkolóban nem állt más moci, az üzletben pedig csak én ténferegtem protektoros cuccban, bukósisakkal a bevásárlókocsiban... :D )
Mondtam, hogy igen...
Erre elkezdtek örvendezni... Hogy "jaj, de jó, hogy jár megint, és milyen öröm látni..." stb.
Először kicsit hülyén néztem, de aztán kiderült, hogy ők (pontosabban a hölgy) az előző tulajdonos.
De nem ő járt vele, hanem a férje, 8 évig használták (aztán pár évig nem...), ők helyezték forgalomba Mo-n, úgy 10+ éve...
És mennyire szerették, bár keveset használták, de mindent megadtak neki, csak aztán jött az a baleset...
(Itt tudtam meg, hogy nem a kereskedésben kb. félig mondtak igazat, valóban hölgy tulajdonosa volt a Némbernek, de nem ő dőlt el vele, hanem egy ismerősük, aki kölcsönkérte egy kanyarra a járgányt és sajnos rögtön utassal akart rá felülni... Gyök kettő sebességgel borultak meg, de olyan szerencsétlenül, hogy a vezetőt pont úgy trafálta el a kormányvég, hogy leszakadt a lépe... :/ Életmentő műtétek, stb. - megúszta... De az indulás előtt, a tulajdonosok tukmálták rájuk a saját, profi protektoros felszerelésüket - amit nem fogadtak el, mert "óvatosak"... Aztán jött a gebasz... Ha rendes cucc van rajtuk, vsz. semmi gond nem lesz - így lett... A tulaj pedig a mai napig lelkiismeret furdalással küzd, hogy ha akkor kicsit erőszakosabb lett volna, nem lett volna... Na, ekkor került a moci a garázsba, évekre letéve, mint "bűnös és veszélyes" jószág... Aztán eladás, mert útban van...)
Persze, azonnal lehidaltam, hogy mik vannak... Én is meséltem a magam sztoriját: miként találtam rá a Virago-ra, akkor már eléggé lepukkant állapotban, stb.
Siettek, mert programjuk volt. Miután kölcsönösen biztosítottuk egymást, hogy mennyire örülünk, abban maradtunk, hogy majd folytatni kellene a beszélgetést (nekem jó pár kérdésem lett volna az "előélettel" kapcsolatban...) - gyors cím és telefonszám csere.
Már elmenőben, a férfi visszafordult, hogy de tényleg keressem őket, mert "amúgy" nagyon szép emlékeik fűződnek a Némberhez és nagyon szerették, ezért az évek alatt mindenféle pót- és tartalék alkatrészt összeszedtek hozzá, amik jelenleg csak hányódnak a garázsban... Szimpatikus vagyok számukra, örülnek, hogy jó kezekbe került a gép, ha nem haragszom meg, ezeket odaadnák... :o
Öööö... Naná! :D Előre is köszönöm! (Bármi is lesz az, csak jól jöhet...)
Persze, nem bírtam sokáig, telefon, egyeztetés, ma autóba ültem (ki tudja ugye... ;) ... és mint kiderült, nem volt hülyeség... :D ).
A megadott címen akkora ház, mint 3 másik... Itt már kicsit kezdtem zavarba jönni...
(Mint később kiderült, mindketten a banki szférában dolgoznak, elég magas pozícióban...)
A ház mellett, akkora fűtött, fullos garázs a járműveknek, hogy elmorzsoltam tőle pár könnyet a szemem csücskében...
Kedélyesen elbeszélgettünk (tényleg nagyon kedves népek...), aztán "na akkor szedjük össze a kacatokat..."
És kicsi választott el, hogy megtérdeljek... :D
Csak a nagyobb dolgokból egy kép: zsír új plexi, még a fólia is rajta, dettó gyári (!) bukócső "tartaléknak"...
Stb...
:D :D :D
Úgyhogy, most örülök ezerrel... Jövő hétvégén gigantikus szerelgetés lesz...
Helyeztettem már első forgalomba Mo-n japán belpiacos FZ400R-t, a mostani Virago is belpiacos és friss műszakival vettem át.
A vizsgabiztosok is emberek.
Vannak közöttük normálisan gondolkodók és vannak közöttük, akiknek kicsit csúszik a kuplungjuk... ;) Utóbbiak egy szalonból frissen kigurított, 0 km-es járgányt is képesek lennének elkaszálni, mert hangya tökén is megtalálják a szőrszálat... :D
Előbbiek pedig azt nézik, amiről a műszaki vizsgának valóban szólnia kellene: van-e olyasmi a gépen, ami ön- vagy közveszélyes, számíthatsz-e műszaki problémákra, stb., stb...
(Most tegyük félre azt a szűk réteget, ahol "okosban" bármi átmegy a műszaki vizsgán...)
Kis utánjárással, szerintem mindenki megtalálja a maga környékén a normális helyeket, ahol nem az E meg akármilyen betűk a lényegesek, hanem értenek is ahhoz, amit csinálnak.
Nem egy, nem kettő autót, motort műszakiztattam már, az elmúlt évtizedek alatt. Mostanra megvan az a 2-3 hely, ahová visszajárok.
A legtöbb vizsgaállomáson van ma már lehetőség arra, hogy 5-6 e Ft-ért kérjek előzetes állapotfelmérést. Az "éles" vizsga előtt begurulok és _kifejezetten kérem_, hogy nézzenek át mindent. Tudják, hogy nem kamuból, ezért nem csak a pénzt teszik zsebre... Nekem fontos szempont, ha nem csak egy papírt kapok, hanem elmondják kerek-perec, hogy pl. a lengéscsillapítók állapota most még a határértékeken belül van, át fog menni a vizsgán, de már "necces", készüljek fel arra, hogy rövidesen cserélni kell. Tudomásul veszem - a saját érdekemben (és mások érdekében).
De, hogy a másik végéről is említsek egy példát: van a családban egy OFF Renault Megan. Full extra, teletömve minden elektronikával. Alapvetően egy nagyon kényelmes, igazi francia autó - ennek minden pozitívumával és negatívumával... Szeszélyes, mint egy luxus-prostituált... ;) Többek között, a kipufogóban lévő szenzorok annyira érzékenyek, hogy pár ml kondenzvíz megjelenésétől már megkergülnek és úgy világít minden vészjelző lámpa a műszerfalon, mint egy karácsonyfán, valamint a fedélzeti display is sikoltozik folyamatosan, mint egy fürdős luvnya...
Párszor már "befontam a szemöldököm", jó sok szakszervizben elemezték a jelenséget, nem kevés pénzért. Konklúzió: "ez ilyen"... Igazából nem valós probléma - szar az elektronika...
Na, de ha elvinném műszakira, így...?! Sima bukta...
Viszont van olyan műszaki vizsgaállomás, ahol ezt képesek megérteni. Ismerős Renault szaki kiüti a hibakódokat a parkolóban, kb. 15 percig minden príma. Ez alatt megtörténik a felmérés... Újabb két évig nem zaklatjuk egymást, esetleg jót vihogunk azon, hogy a 16. percben ismét világít minden a műszerfalon és elküldjük a tervezőt melegebb éghajlatra... :)
Sziasztok!