Jó,hogy írtál. Kéne Gulf 20w50es olaj az én virgácsomba! Mondjuk 4 liter. Meg érdekelne,hogy miként jutok hozzá? Tavasszal akarok cserélni nem a virgácsos összejövetelen! Sajnos felétek nem járok fuvarba.
Igazad van Katana! Próbáld ki bátran a Spurit, szerintem hasznos....Nem kel olyan vaskalaposnak lenni, mint Brumi! Én őt is megértem, de az igazság valahol az ő és pl. a Zsocca által leírt dolgok között van szerintem. Mindegy, mit mondanak mások, igazán véleményt alkotni csak a saját tapasztalataid után tudsz hitelesen.
Spuri, Wynns,Metabond-megalen, vagy STP....egyik sem károsítja a motort és berendezéseit..
Szia RC51!
Holnap meglesz a csapágy. Megnéztem az ajánlott videókat amit belinkeltél.
Már ezekből is tanultam valamit. A csapágy zsírzását nekem eszembe nem jutott volna, hogy így csináljam.
A másik dolog ami feltünt az egyik videóból, hogy a villaszárakat csak a felső villakifliben rögzítették. az alsóban nem. A kereket helyére rakták, szerintem a keréktengelyt meg is húzták rendesen. Még a fék is a helyére került.
Ezek után húzták készre a villakifli felső csavarját, persze úgy, hogy ne legyen szoros a csapágy.
Ezután került a helyére a sárvédő és meghúzták az alsó villakiflik csavarjait.
Ha volna valami hozzáfűznivalód, azt szívesen venném.
Részemről még ilyen tavaszi gyengélkedést nem tapasztaltam soha, ennek ellenére próbálom ki a spurit. Egyszerűen érdekel és a pénzt meg nem sajnálom rá, akkor sem ha nem lesz semmi hatása.
Szia!
Persze részben igazad van, de a mai benzinek, nem tartósak. Ősszel megtankolom, és tavasszal már nem nagyon akar menni vele. De mihelyt friss benzint kap rögtön életre kel. A spurit én nem ismerem, de vannak jó termékek, amik tényleg takarítják bizonyos fokig az üzemanyag rendszert. Én régebben autóhot Winns terméket használtam, az jól működött. :)
ÉÉn felhívnám a figyelmedet a Yamaha gyári termékeirea aYamalub termékcsaládra. Melyben van üzemanyag kondícionáló és tisztító termék, melyet a téli tároláshoz ajánl a gyár. Nézd meg ezt a cikket, vagy ezt a cikket. Remélem, így te is látod, hogy van amit ajánl a gyár, hisz, akkor nem árulná. De remélem, ezzel nem bántottalak meg.
A gyártók miért is nem ajánlanak sok mindent a gyártmányukhoz?
1, Nem érdekük. Inkább vegyél hozzájuk alkatrészt.
2, Több száz oldalas könyvet adhatnának a gyártmányukhoz. Amiket ajánlanak a jármű élettartalmának növelése érdekében. Bár az ő érdekük nem is az, hogy mi nagyon sokáig használjuk a termékeket. Inkább vegyünk újat belőle.
Például azt sem javasolják, hogy időnként érdemes szilikonnal kezelni a gumi alkatrészeket. S lám csoda. A 15 éves autómban, még soha nem kellet cserélni egy gumiharangot sem.
A Spuri sem, és más egyéb adalékok sem okozhatnak semmi károsodást. Az hamar elterjedne. S meg is büntetnék őket.
A Spuri is ugyan olyan üzem anyag rendszert, és égésteret tisztító anyag lehet, mint a többi hasonló anyag. Pl STP
Én ugyan nem használtam még.
De régebben a versenysportban sokan használták a Spuri oktánszám növelő típusát. S volt olyan is köztük, amit nem lehetett kereskedelmi forgalomban kapni. Csak a terjesztő képviselőjétől. Vagy attól akivel reklám szerződése volt a céggel. S volt olyan típús is amit csak tunigolt motorhoz szabadott használni. S azok közül is csak azokba amiket nem átalakított, széria alkatrészekkel csináltak. Hanem gyárilag kifejlesztett titán ötvözetű dugókkal, és hajtókarokkal építettek. Mivel a széria motorokat egyszerűen pár kilométer alatt tönkre tett.
Tudomásom szerint ebben az adalék anyagban, nagy mértékben volt oktán szám növelő. És olyan anyag, ami plusz oxigént varázsolt a benzinbe. Legalább is nekem így magyarázta, a magyar országi képviselő.
Nekem ugyan nincs róla személyes tapasztalatom. Mivel általában "N" az, az, széria csoportban mentem.
De volt köztünk aki kipróbálta. Az első gyorson nagyon ment. Aztán a másodikon már meg is állt a kukás motorjával.
De hangsúlyozom ezt az anyagot nem lehet megkapni a boltokban.
Tehát amit megveszünk, azt nyugodtan bele tehetjük. Csak használni fog neki.
Sziasztok!
Valahogy nekem is hasonló a véleményem ezekről a dolgokról.
Én is elismerem,hogy a gyárak hosszú évtizdek alatt kialakitott tapasztalatait nekünk sufni /franciakulcs/tecnikával nem feltétlen kell átalakitani.De japók,gondolom folyamatos üzemi körülményt feltételeztk,nem hat-hét hónap kihagyást feltőltött kitudja milye szar benyával,ami aztán eltömítheti a rendszert.
Ha e probléma mególdásában segít,akko jó.
Tamás tehát hozzál ,kipróbálm.
Sajnos már nem a régi az agyam. 2 perce jöttem meg a X. kerület felől, ott mentem el az ominózus benzinkút előtt ahol Laci veszi, és nem jutott eszembe. Mindegy, még úgysem megy a motor. Bár úgy döntöttem a kocsikban is kipróbálom. Bruminak mondanám,hogy ez nem olaj adalék amit kifejezetten ellenjavallanak a gyárak. A benzin adalékolása egészen más tészta. A minap kannába tankoltam benzint ENVI kúton, ami nagyon diszkont. Nincs személyzet, kártya vagy pénz be, és utána lehet tankolni. Bizony ritkán érezhető büdös benzint sikerült töltenem. Asszem kihagyom a jövőben. Ezzel azt akarom mondani,hogy egyáltalán nem egyformák a benzinek. Szinte minden kúton más. Szerintem az adalékolás miatt. Szóval Brumikám én nem tudom,hogy tartod be a gyár javaslatát benzinileg az oktánszámon kívül? Mert olyat,hogy csak Shell vagy Agip, stb nem nagyon írnak. Rosszat biztos nem tesz, mert annak a híre futótűzként terjed a Totalcar, vezess .hu, meg ilyesmi oldalakon. Jenőnek pedig üzenem,hogy lesz még dolgom kőbányán és akkor veszek kettőt. Ha addig meggondolod és nem kell, akkor elhasználom én. Nincs belőle tragédia.
Előre bocsátom nem szeretnék senkivel vitatkozni, de a Spuri mellett konkrét, használat közben tapasztalt tények szólnak. Részemről is és még sok elégedett jármű tulajdonos részéről is. Természetesen mindenkinek jogában áll eldönteni, hogy elhiszi-e mások véleményét és esetleg kipróbálja, vagy nem. Sokféle jó "marketinggel" megtámogatott csodaszerről lehetett már hallani, amiknek nagy részéről bebizonyosodott hogy hatástalanok. A Spuriról itt lehet olvasni és érdemes még a vendégkönyvbe is benézni. Tamás is kicsit hitetlen volt vele kapcsolatban, de Ő eljutott odáig, hogy kipróbálja. Valószínű lesznek majd tapasztalatok amik alapján eldönti hogy hozta-e az elvárásait, vagy sem. A szkepticizmus nem viszi előre a világot. Akkor még most is gyalog vagy lóháton járnánk.
A helyes benzin-levegő keverési arányról meg itt írnak.
Még egyszer jelzem nem vitaindítónak szántam soraim, főleg nem kívülállóként.
Az égést a megfelelő benzin levegő arány a tökéletes porlasztás( levegő és a benya minnél kissebbrészekre történő porlasztása minnél több oxigén molekula vegye körbe a benzin molekulákat) azt hiszem egy liter benyához 54 liter levegő kell. Ez a tökéletes égés alapja.
A többi csak pénzkidobás.
Égésjavító! Hogyan lehet az égést javítani? Például megemelni az égés hőfokát különböző adalékokkal ami szét égeti a magasabb hőfok miatt a szelepfészkeket a kipufogó rendszert , meg még ki tudja mit nem. Mint a gyógyszereknek úgy ezeknek a szuper adalékoknak is van nem publikált mellékhatásuk. Én nem tennék a helyedben semmit bele, legalább addig míg vagy 80 ezer nincs a vasban!
Szia Tibor!
Én úgy tudom a Spuri csak tisztító,égésjavító,az meg nem árt.
Ha nemígy van,mondjátok és nem veszek.
Az nekem is gyanús,hogy a leírás szerint mindenre jó.
Jencike! A Te motorod még nagyon jó állapotban van kevés km-mel! Szerintem a gyártó nem írta sehol,hogy spurit vagy bármi mást kell bele tenni! N E T E D D D ! Yamaháék jobban tudják!
Pénz kidobás és még lehet árt is. Mindig mondtam, a motorba csak az való amit a gyártó elő ír. A többi csak humbukk és pénz kidobás.
Tehát:
Kuplung-bowden gyári vadonat új, soha nem volt használva: 8.000,- Ft
Trafó szett használt, ebay-ről vásárolva: 7.000,- Ft
Önindító, használt: 8.000,- Ft
Vadiúj gumi-belsők, első-hátsó: 4.000,- Ft
Egyben a 4 cucc: 20.000,- Ft
Tel: 70/381-0875