Elöljáróban csak annyit, hogy én magam is vizsgabiztos vagyok. Jó, ha E jelű kipufogó dobod, de ez nem lehet kitétel SEHOL! A nagy E betű egyébként nem azt jelenti, hogy európai piacra készült az az alkatrész, amin rajta van, hanem az alkatrész megfelelőségét igazoló "Jóváhagyási jel", . Jóváhagyási jellel a világ legtöbb országa rendelkezik, akik járműveket és azokhoz alkatrészeket gyártanak. Az E betű utáni nagy szám jelöli a jóváhagyó országot ( Magyarország pl. 7 ) és az ez után lévő számok pedig a jóváhagyási jegyzőkönyv azonosítói. Nem mindig volt ez így, a nyolcvanas években még az alkatrészek zöme enélkül jött ki, tehát azokon ne keressük. A műszakin az alábbiakat kell, kötelező ellenőrizni a kipufogó rendszeren motorkerékpárnál: rögzítettség, tömítettség és a hangerősség, ha kétesnek itéli meg a vizsgabiztos.Lehetne még károsanyag kibocsátást mérni, de jelenleg a jogszabály motorkerékpároknál ezt nem teszi kötelezővé vizsgán. Miért ne lehetne jó egy utángyártott kipufogó, amin nincs jóváhagyási jel,de ezeknek az elvárásoknak eleget tesz ? Mennyivel jobb egy herélt, vagy lukas E betűs?
Nem követelheti meg a vizsgabiztos az E betűt, ha egyébként megfelelő a kipufogó, de mivel jobb a békesség, keress egy rugalmas helyet, ahol értelmes emberek vannak.
Tavaly nyáron vizsgáztattam. Oda vittem egyből megnézték az e betüt meg a számokat, azt mondták így jó elkezdik a vizsgát. Így vóóót na ,most miért mondjak mást? De majd rájösztök.
Szerintem aggodalomra semmi ok. Nekem mindkét motorom kanadai első forgalomba helyezésű. 83as, illetve 86os. Egyiknek sincs E betűje. Mitől is lenne? Akkor most tilos importálni? Baromság. Új motorok forgalomba helyezésénél vagy szőrszálhasogató fontoskodó vizsgabiztosoknál lehet szarakodni. Egyébként felejtős.
Sziasztok! Mi van, ha olyan régi a motorod, hogy akkoriban még nem is volt ez a betűjelzés? Az enyémen sincs most néztem meg az előbb. Akkor vegyek egy E- betűset? Amúgy meg a motoromnak varrógép hangja van. Szerintem csak akkor néznék meg a jelet, ha túl hangosnak találnák és fennállna a gyanú, hogy kivan herélve vagy ránézésre nem gyári a kipufogó.
Na kérem! Nem bírtam tovább én se. A tegnapi sikeres Spurizás miatt ma a motorokat is le akartam tesztelni! Az öreg virgács jó 4 hónapja pihent, az akku is régen volt töltve, de gondoltam megpróbálkozok. Bekevertem a teli tankot(12liter) 24ml. Spurival, elárasztottam a karbikat, de egy pöffenés nem sok, annyit nem szólt. Az akksi már a végét járta ezért befújtam egy kis féktisztítót az első karbiba. Így rögtön indult. 10 percig melegítettem, sebességbe raktam sztenderen és hagytam pörögni. El kell mondanom,hogy nem tudom mi történt. A motor durrogása gyakorlatilag megszűnt. Nagyon hosszú motorfékben a végén egy kicsit hallani valamit, de ami volt a téli szünet előtt, annak nyoma sincs. Ki érti ezt? Azért én örülök. A Katanát majd a jövő héten röffentem. Meg a nőstényem Hondáját is. Már alig akar megmaradni a fakanálnál.
Sajnos szerintem igazad lesz, pontosan ezt mondta a vizsgáztató is, ráadásul nekem a központi állomásra kell vinnem, mert első forgalomba helyezés lesz. Na és hol az a betű? Jól látható helyen a dobon kéne lennie?
KIpufogó gyári kell,hogy legyen és benne kell legyen A nagy E betű meg számok. Ez jelenti azt ,hogy az Europai piacra készűlt. Szigorították a szabályokat nekem is ezt nézték legelőször, ha nincs benne a felirat hozzá sem kezdenek. Van is merősöm aki vett egy csotrogány kipufot de gyárit a vizsgára. Anélkűl kampec!
Szia.
Az enyimen se volt semmi E betű soha egyedi kipuff volt rajta.
Egyszer se nézték ,a motort fényképezik de nem foglalkoztak a kipufogoval, ne legyen hangos az a lényeg. Szerintem keress egy olyan helyet ahol nem ennyire szörszálhasogatók olcsobb mint kipufogot vadászni,venni.
Sziasztok!
Műszakira készülök. Egy volt vizsgabiztos mondta, hogy lefényképezik a kipufogót, és annak jelölését. Valami E-vel kezdődő jelnek kellene lennie valahol,- állítólag- de én nem találom. A virgácsosokat kérdezem ők tudják-e hol van ez a jel? Lehet, hogy az enyémen nem gyári a pufogó. Van esetleg valakinek eladó dobja XV 250-re? Az aprót már végignéztem, azon nem találtam megfelelőt.
Köszi
Már a múltkor akartam kérdezni, hogy van-e valami tapasztalat, de akkor most próbáltad. A fogyasztás is meglepő lesz, hidd el. Én a motornál nem vettem észre változást a dinamizmuban, mert azért a autóhoz mérten nagy súly különbség miatt nem érződik annyira. Viszont a fogyasztás ott is nagyon jól alakult a korábbiakhoz képest.
Tisztelt fórumtársak! Be tudok számolni az első tapasztalatokról Spuri ügyben. Diesel motornál sok szót nem érdemel. Múlt hétvégén vidéki rokonlátogatás volt, 450km. az Omega viselkedése mit sem változott, fogyasztása a szokásos. Ma reggel bekevertem az 1,4es Ibiza teli tankját is. Fél órája jöttem haza és azt kell mondjam komolyan érezhető a változás. Ugye nem egy nyomatékbomba a kis Seat. 75ló, ha jól ki van forgatva, kis gyösz nem több. Kis túlzással, megtáltosodás esete forog fenn. 5 személlyel(2gyerek) jól megpakolva, direkt 3.ban véve a derékszögű kanyarokat, csuklás nélkül erőből elhúz és a nulláson kicsi gázon viszi a 140et. Nagyon meg vagyok lepődve. Az Opelhez képest tényleg jelentős a változás. A kipufogógáz szaga is jelentősen más lett. Ezután már csak a fogyasztásra leszek kíváncsi! Meg persze a motorokra.
Sziasztok
Köszönöm a jókívánságokat.
A páleszt én nem kultiválom sokra. Bár eladni örömmel eladom. De igya meg más.
Inkább vitaminokat szedtem. Tudom a pálesz is gyümölcsből készül. Csak hát a lepárlás során a hő hatására nem marad benne hasznos anyag. Illetve ha az alkohol bódítását hasznosnak vesszük akkor marad. De én azt nem igazán értékelem.
De hát kinek a pap, kinek a paplan?
Még csütörtökön este hőemelkedés volt. De most megint nem tudjuk megállni motorozás nélkül. Már itt toporzékol a párom, hogy ideje kipróbálni az új sisakját. Amit csütörtökön vet.
Kemény 16 ezer pénzé. Felnyithatós álrész. Légcellás belső rész. És 4 csillagos törésteszt. Csak nincs jól hangzó márkás neve. S kicsit hangosabb a szélzaj. A légbordáknak köszönhetően.
No meg Ptomi69 új, 1,1-es Dragját is meg kéne nézni.
Mindenkinek klassz hétvégét!
Nem követelheti meg a vizsgabiztos az E betűt, ha egyébként megfelelő a kipufogó, de mivel jobb a békesség, keress egy rugalmas helyet, ahol értelmes emberek vannak.
A kipuf vége felé szokott belepréselve gyárilag. Ha gyári akkor egyből megfogod találni.
Az enyimen se volt semmi E betű soha egyedi kipuff volt rajta.
Egyszer se nézték ,a motort fényképezik de nem foglalkoztak a kipufogoval, ne legyen hangos az a lényeg. Szerintem keress egy olyan helyet ahol nem ennyire szörszálhasogatók olcsobb mint kipufogot vadászni,venni.
Műszakira készülök. Egy volt vizsgabiztos mondta, hogy lefényképezik a kipufogót, és annak jelölését. Valami E-vel kezdődő jelnek kellene lennie valahol,- állítólag- de én nem találom. A virgácsosokat kérdezem ők tudják-e hol van ez a jel? Lehet, hogy az enyémen nem gyári a pufogó. Van esetleg valakinek eladó dobja XV 250-re? Az aprót már végignéztem, azon nem találtam megfelelőt.
Köszi
Köszönöm a jókívánságokat.
A páleszt én nem kultiválom sokra. Bár eladni örömmel eladom. De igya meg más.
Inkább vitaminokat szedtem. Tudom a pálesz is gyümölcsből készül. Csak hát a lepárlás során a hő hatására nem marad benne hasznos anyag. Illetve ha az alkohol bódítását hasznosnak vesszük akkor marad. De én azt nem igazán értékelem.
De hát kinek a pap, kinek a paplan?
Még csütörtökön este hőemelkedés volt. De most megint nem tudjuk megállni motorozás nélkül. Már itt toporzékol a párom, hogy ideje kipróbálni az új sisakját. Amit csütörtökön vet.
Kemény 16 ezer pénzé. Felnyithatós álrész. Légcellás belső rész. És 4 csillagos törésteszt. Csak nincs jól hangzó márkás neve. S kicsit hangosabb a szélzaj. A légbordáknak köszönhetően.
No meg Ptomi69 új, 1,1-es Dragját is meg kéne nézni.
Mindenkinek klassz hétvégét!