Nem igazán tudható az adagolandó mennyiség. Kikísérletezték laborkörülmények között te meg csak hasra ütve öntenéd bele. Gondolom petrón kívül más is van benne! Nálam régebbi sofőrök(HC, TEFU) elmondása szerint a mély dermedésű gázolaj megjelenése előtt hideg éghajlaton(mondjuk anatóliai fennsík) voltak kimondottan petróleumot kiadó kútfejek a gázolaj mellett Törökországban. A hideg mértékétől függően akár fele fele arányban is itatták a lovakat. Hazaérve mindig olajcserét kellett csinálni, mert a petró valami miatt felhígítja a motorolajat és kifekteti a motort hosszú távon. Természetesen itt Diesel motorokról volt szó. Benzinmotornál fogalmam sincs mit csinál a petró. Azért meggondolandó,hogy az STP-Winns, adalékok 50 literhez öntendőek/ flakon. Szerintem én nem mernék kísérletezni a motorommal.
És ha én kerozint töltök kis menyiségben a benzinhez spuri helyett? Az is szintén nagyrészt petróleum származék ahogy a spuri is és ugyan ugy eltávolítja a kondenzvizet és kipucolja a a rendszert, oldja a szmutyit. Ja és van ithon bőven.
Ennyire azért nem eszem forrón. Az előttünk álló idényben kiderül,hogy az eddigi semmit amit nem írnak elő, vagy esély az újdonságoknak fog igazolást nyerni. Már ez is eléggé szakítás az én eddigi felfogásommal. Nem mintha Brumihoz hasonló elveket vallanék, csak eddig nem érdekelt semmi ilyesmi. Jó volt nélkülük és kész. Most úgy döntöttem nem gond ha változok. Kenyérgond nincs akkor sem ha ráb@szok és javítani kell a gépeket, de nem hiszem,hogy Robin szart ajánlana! Öregek már a gépeim és remélem nem árt nekik némi nem konvencionális gondoskodás! Ha beválnak jöhet más is. Van 2t is.
Én utoljara kB tizen eve metabondoztam....benzinbe valo adalek vagy motorolajba valo? Utobbi akkor meg nem volt kompatibilis az olajfurdos kuplungokkal...
Viccet félretéve, olyan baromsággal,hogy jó benzint kell tankolni, én nem tudok mit kezdeni. Melyik a jó? A közös gurulásokon rendszeresen tormy gurgulázik előttem. Nagyon szépen érezni az elégett Lukoil benzin illatát, amely igen jellegzetes. Ez jó vagy rossz? Jómagam nem válogatok. Ahogy esik, úgy puffan. Ahogy 5,50 Lacinak, nekem sem volt szétszedve(tisztítva) a karbi olyan 7-8 éve a Katanán. A virgácsot Gyula tutujgatta épp eleget, én nem fogom. A tank mindig tele van, úgyhogy szerintem nincs korrózió. Ha mégis szívás lesz a Spuri tisztítóhatása miatt, nem fogom eltitkolni. Ezt már korábban is írtam. Kíváncsian várom a szezont! Minden tapasztnyalatot megosztok. Jó, vagy rossz, egyre megy.
Tiszta menőség vagyok! Eljött hozzánk az üzenőfalról és más topikokból is néhány ismert név a Spurizás miatt. Nem semmi. Csak,hogy fokozzam a hangulatot közlöm,hogy vasárnap találkozom Robin 62 motorostársunkkal és Metabondot is veszek tőle a Gulf olajok mellé! Hadd gazdagodjon! Inkább ő mint más! Brumikám a zsetont el kell költeni. Nem spejzolni a gyerekeknek! Ha fogyasztasz, élénkül a gazdaság. Ez jó a hazánknak is. Így hazafias tettnek érzem a Spuri és Metabond termékek megvásárlását. Nem először sikerült felráznom a téli álmot alvó topikunkat. Most mondja valaki,hogy nem vagyok hasznos tag!
Valahol megértő vagyok, sajnos olyan országban élünk ahol téglaporból is csináltak már őrölt paprikát...
Az a baj, hogy még mindig inkább a fogyasztáscsökkenés kelti fel a figyelmet, holott sokkal több a "haszon" egy egészséges üzemanyag rendszer fenntartásával, én leginkább emiatt veszem meg. Fontos persze az üzemanyag takarékosság is de sokkal jobban tartok egy tűszelepes lerakódás következményétől, vagy a tank rozsdásodásától. Igazából soha nem számolgatom annyira fösvény módon a megtakarítást, hiszen akkor mindegy lenne ha ácsolnék a motor mellé egy lócát otthon, aztán költségmentesen nézegethetném kedvemre. Mindenkinek a saját döntése, én is csak elmondom a magamét de ellenszenvet se szeretnék emiatt kiváltani senkiből.
"- Odafigyelést igényel: a régebbi, vagy a sok lerakódást tartalmazó járműtankokból, az oldhatatlan fém és por részeket szűrőbe távolítja el, melyeket cserélni kell."
..idézet az weboldalról...
Ertelmezheto terfogatban is a benzin levego arany. Ilyenkor 13-14m3 levego kell egy liter elegetesehez. Szoktuk is keverni, mert a benzin surusege kB 0.9 kg/liter...
Tisztelt bigoneoszi
Köszi, és örülök, hogy bekapcsolódtál, DE!l egy labor körülmények között behatárolt érték "terepen" általában csak kiindulási pontnak érvényes.
Arról nem is beszélve, hogy a hagyományos szívó motoroknak, mint itt a többségnek van, a karburátorának nagyobb a tűrés értéke mint a befecskendezéses okoselektronikával vezérelt injektált üzemanyag keveréknek.
Ráadásul a levegőnek a súlyára is ugyanúgy hat a gravitáció meg a légnyomás, aminek a következtében pl. szélsőséges magashegyi körülmények közt szegényebb oxigénnel kell beérnie a gépnek, ami rögtön érződik a teljesítményen is. Alpok, Tátra, páran megjárták már a közelmúltban közülünk.
De rátérek a benzinre: A finomítóból a tároló tartályból tankerbe, majd a kút sokköbméteres tartályába szivattyúzódik persze jól tömített zárt rendszerben. Mégis valahogy koszolódik.
Ha láttál bontott öreg autó tankját , bizony néha elég szép üledék rakódik le, akár 2-3 mm-t is pedig a kúton finom szürőn keresztül ér a beöntő nyíláshoz.
Ha azt a lepedéket bizonyos szerek, adalékok bizonyíthatóan fellazítják, a karbiban, a szelepfészkekben a víztartalmat megkötik, akkor sok bosszantó körülmény kizárható és a optimális teljesítményt is hozza a gép.
Nem ájulok be a reklámoknak, semmiféle kajfer nem beszélt rá. Még csak a neten sem néztem utána, csak most amikor katana belinkelte. Próba szerencse alapon kezdtem évekkel ezelőtt, nekem bevált slussz.
Oszi!
Mègis milyen magyaràzatot vàrsz meg tölem? Kèrdèseid ès kijelentö mondatodban rèszben ott a vàlasz, meg ott a vàlasz az itteni pozitìv tapasztalatokban, meg ott a vàlasz a ovis-dacos elutasitàsban.
Kèrlek fogalmazd meg nekem mi a normalis benzin, mond meg nekem hogy pl europàt vagy csak Magyarorszàg szegleteit jàrva tankolàs soran hogyan tudom ellenörizni, hogy tènyleg a jot vàlasztom?
Ha senki nem hasznalja, honnan tudod/tudjatok hogy nem jo?
Szerinted jutalèkot kapok hogy arrol akarok itt barkit meggyözni, hogy hasznos dolog? Nem zavar hogy nem hasznaljatok, de legalabb ne vegyetek el a kedvet a bizonytalanoknak.
((((Az etanolos idöszak jut eszembe ròla...kevertèk a tudatlanok,tankoltak,bizonygattak, nem kell atalakito hozza, persze fogalmuk semi volt a karburalas , belso eges alapjairol semi....aztan par tizezer mulva el is jott a nagygeneral...))))
István, ez mind szép és jó. Viszont hogyha olyan jó és csúcs szuper, ez a szer, akkor miért nem használ mindenki ilyet a világon, miért nem használnak minden járműbe ilyet? Nekem a motoros baráti körömben senki nem használ pl ilyet. Normális benzint kell tankolni és kész...
Az a baj, hogy még mindig inkább a fogyasztáscsökkenés kelti fel a figyelmet, holott sokkal több a "haszon" egy egészséges üzemanyag rendszer fenntartásával, én leginkább emiatt veszem meg. Fontos persze az üzemanyag takarékosság is de sokkal jobban tartok egy tűszelepes lerakódás következményétől, vagy a tank rozsdásodásától. Igazából soha nem számolgatom annyira fösvény módon a megtakarítást, hiszen akkor mindegy lenne ha ácsolnék a motor mellé egy lócát otthon, aztán költségmentesen nézegethetném kedvemre. Mindenkinek a saját döntése, én is csak elmondom a magamét de ellenszenvet se szeretnék emiatt kiváltani senkiből.
..idézet az weboldalról...
Az nem lehet,hogy a renszerben kezdett a spuri dolgozni és így jelenkezett az első hatása,az O gyűrű cseréje meg már egyébként is indokolt volt.
-"Van aki a más kárán, van aki a sajátján, és van aki azon sem tanul..."-
Köszi, és örülök, hogy bekapcsolódtál, DE!l egy labor körülmények között behatárolt érték "terepen" általában csak kiindulási pontnak érvényes.
Arról nem is beszélve, hogy a hagyományos szívó motoroknak, mint itt a többségnek van, a karburátorának nagyobb a tűrés értéke mint a befecskendezéses okoselektronikával vezérelt injektált üzemanyag keveréknek.
Ráadásul a levegőnek a súlyára is ugyanúgy hat a gravitáció meg a légnyomás, aminek a következtében pl. szélsőséges magashegyi körülmények közt szegényebb oxigénnel kell beérnie a gépnek, ami rögtön érződik a teljesítményen is. Alpok, Tátra, páran megjárták már a közelmúltban közülünk.
De rátérek a benzinre: A finomítóból a tároló tartályból tankerbe, majd a kút sokköbméteres tartályába szivattyúzódik persze jól tömített zárt rendszerben. Mégis valahogy koszolódik.
Ha láttál bontott öreg autó tankját , bizony néha elég szép üledék rakódik le, akár 2-3 mm-t is pedig a kúton finom szürőn keresztül ér a beöntő nyíláshoz.
Ha azt a lepedéket bizonyos szerek, adalékok bizonyíthatóan fellazítják, a karbiban, a szelepfészkekben a víztartalmat megkötik, akkor sok bosszantó körülmény kizárható és a optimális teljesítményt is hozza a gép.
Nem ájulok be a reklámoknak, semmiféle kajfer nem beszélt rá. Még csak a neten sem néztem utána, csak most amikor katana belinkelte. Próba szerencse alapon kezdtem évekkel ezelőtt, nekem bevált slussz.
Mègis milyen magyaràzatot vàrsz meg tölem? Kèrdèseid ès kijelentö mondatodban rèszben ott a vàlasz, meg ott a vàlasz az itteni pozitìv tapasztalatokban, meg ott a vàlasz a ovis-dacos elutasitàsban.
Kèrlek fogalmazd meg nekem mi a normalis benzin, mond meg nekem hogy pl europàt vagy csak Magyarorszàg szegleteit jàrva tankolàs soran hogyan tudom ellenörizni, hogy tènyleg a jot vàlasztom?
Ha senki nem hasznalja, honnan tudod/tudjatok hogy nem jo?
Szerinted jutalèkot kapok hogy arrol akarok itt barkit meggyözni, hogy hasznos dolog? Nem zavar hogy nem hasznaljatok, de legalabb ne vegyetek el a kedvet a bizonytalanoknak.
((((Az etanolos idöszak jut eszembe ròla...kevertèk a tudatlanok,tankoltak,bizonygattak, nem kell atalakito hozza, persze fogalmuk semi volt a karburalas , belso eges alapjairol semi....aztan par tizezer mulva el is jott a nagygeneral...))))