Kispest30,
Nem így van. Nekem van otthon egy kb 8 éve egy majdnem teli flakonnal. Miután beleöntöttem a motorom tankjába a megfelelő keverési aránnyal persze, minden volt, csak motorozható nem.
Alapjárat nem volt, alacsony fordulaton úgy csinált mint a bakkecske, és utána kezdett a karbi összekötő O gyűrűknél szivárogni a benzin...
Kesdves brumi
Nem szívesen javítalak ki nyilvánosan, de elírtad a az arányokat meg a mértékegységet is.
Az optimális porlasztott benzin levegő keverék aránya: 1kilogramm benzinhez 15-16 kilogramm levegő. (Literben értelmezhetetlen.)
Gondolj bele amit te írtál az 1l benzinhez 2 marmon kanna levegő! hát elég fura lenne...
Csak azért vártam néhány napot, hogy esetleg más helyre teszi ezt.
A városi levegő mindössze 20,9% oxigént tartalmaz, /csak ez táplálja a ez égést/ továbbá 76% nitrogént, csekély mértékben széndioxidot kevés argont, nyomokban egyéb szennyező gázokat. És még telített vizpárával is ami szintén nem éghető.
A vita tárgyát képező adalékról meg annyit még, hogy 7.éve nembontottam meg a karburátort, hiszen nem tömődött el a fúvóka, nem ült meg az úszóházban víz sem.
A gyertyáim is 7. éve gyári állapotúak.
Neked szerencséd lehet a benzinnel, ha mindíg egyenletes teljesítményt tudsz hozni a dragoddal. Én azért legalább kétévente kénytelen vagyok szűrőt cserélni az üza. vezetéken. de a karburátor alkatrészekhez képest filléres kiadás.
Ja megvettem a "mindenhova érvényes matricát!" kép mellékelve
Köszönöm a gyors választ! A motor végsebessége kb 200-220 körül van, de 180-nál már leszed a szél róla, meg fojtogat a sisak. Még a 160-170 elviselhető, de csak ritkán, esetleg előzéskor megyek ennyivel, az átlag 150km/h.Még ősszel a haverokkal meghajtottuk a vasakat az elkerülőn, 210-ig kipörgettem pár kilométeren, de az én 75 kilóm lobogott mint a győzedelmi zászló.Lehet hogy fel kellene hozzá híznom.
Az üzemanyag minőségének romlása hihetetlen szintet ért el az utóbbi években, igazából akik nem szerelnek -csak használják a motorjaikat- azoknak ez láthatatlan mumus, fel se tűnik mindaddig amíg pl. az első tavaszi indítás alkalmával nem ébred fel a paripa a téli álomból, vagy esetenként egy-egy téli röffentés hiúsul meg valami miatt, szinte mindegyik topikban találsz benzintócsás tűszelepes történeteket meg benzinben úszó légszűrőházat...
Kevesebb motort szereltem mint te, de a sajátomat mindig igyekeztem megismerni, a CB-1 az első időkben olyan szeszélyes volt hogy el sem hiszed, mindene gyári volt, de már ránézésre fura szögben állt a megszokottakhoz képest a karbisor amiből szinte bebillent a hengerekbe a benzin, apró karbicsészék voltak rajta de cserébe üzemanyag szivattyú nyomta bele a nyálat... japán belpiac! Nem tudom hányszor szedtem le a csészéket de úgy begyakoroltam sajnos, hogy akár útközben is ment volna. Nem volt abban semmi kosz, csak apró vízgömb de az már elég volt a működési zavarhoz. Akkoriban ismertem meg a Spurit és a hatását, elég meggyőző volt, főleg hogy aztán én többet nem nyultam a karburátorhoz. Meséltem már azt is amikor Erdélyben egy nevenincs kútnál kellett tankolnunk mert a környéken nem volt másik, amellett hogy drágább is volt a benzin még a szaga is olyan volt mint ha egy barlangfürdőből tankoltunk volna kénes vizet... volt ott CB500, CX500, Aprilia Pegaso, egyformán durrogott tőle mindegyik, nekem már ott volt a nyereg alatt a kis hosszúnyakú 125ml-es kegyszer és nem különösebben érzékelte a karburálásra egyébként kényes CB-m a negatív hatásokat.
Akkor adtam az egyik CB500-as cimborámnak két tankoláskor is belőle már olyan rövid távon fogyasztáscsökkentést mért... na ez után szokott következni a "hol lehet hozzájutni...?" stb kérdés áradat.
Egy szer mely remek válasz a megváltozott összetevöjü üzemanyagok mellékhatásaira, egy szer mely nélkülözi a sikerhajhász lehengeröl mocskos marketinget mellözve sok parazita kereskedö nyerészkedését, egy szer mely Magyar fejböl pattant ki, Magyar embernek ad munkát, munkahelyet, egy szer mely valóban müködik, egy szer melynél gyakorlatilag ki lehet mondani, hogy nem hogy károsítaná a motort, hanem ellenkezöleg a NEM használat- adagolásának elmulasztása károsítja a motort. (Ha Japán lenne, biztos beletennék, ha a Japánok ismernék biztos elöírnák a használatat. Ha mégsem tennék, az csak azért lenne, mert megcsappanna az alkatrész eladás a kevesebb meghibásodás miatt. )
Nekem Yamaha volt az elsö komoly motorom (most is van egy ugyan olyan a fiatalkori emlékek miatt) . Sem a javított, sem a tulajdonomban lévö motorok között egyik sem volt annyira kényes. Ennek modelnek alig van utánpótlása üzemanyagtankból, mert mind szét van rohadva a kondenzáció miatt, a kipufogó szintén ugyan ez. A karburátor vákuummembránja a yamaháknak lesz legelöször porozus, lyukas, a szívócsonk úgyszintén...egy részét a szer simán meg tudja elözni.
Üdv mindenkinek! RC51 segítséget szeretnék kérni Honda magna 99-es első hátsó lánckerék fogszámával kapcsolatban, nem találtam a service manuálban. Azon gondolkodom hogy 150x80r15-ös gumi a gyári , ha 160x80r15-ös gumit tennék rá , aminek 180km/h a sebességindexe nem lenne-e probléma. Vagy maradjak a gyárinál? Válaszod előre is köszönöm!
Köszi a telefonos segítséget! A villák beszerelését úgy csináltam, ahogy te javasoltad. A hajszárító a csapágykülsők beszerelésénél jól teljesített. Pár képet csináltam az akcióról, ahogy kérted.
Én akkor sem teszek bele semmit! Inkább üresen tárolom a motort télen és amúgy megb@szhatják a kötelező etanolos anyjukat, meg a kötelező ólom mentes benzinjüket!
A régi olmos időkben sose volt ilyen gond mint a mostani szar benyákkal.
Vannak emberek akik még a saját szemüknek se hinnének. Biztos a boardcomputer romlott el, vagy a benzinkúton a számláló mutat rosszul. Mi tudjuk hogy hat a "placebo", használjuk is, más meg tegyen ahogy akar.
Egy vidéki kertesház melléképületében készül, írta az indexen egy a gyártó lakhelyén élő úriember. Ez sokaknak meggyőző negatívum amiből tanulságokat vonnak le és persze messziről elkerülik. Viszont érdekes módon inkább ismerősök és barátok között terjed a dolog, biztos azért mert azoknak akarunk rosszat...
Évek óta használom mert nagyon útálok karburátort tisztítani, emellett a board kompi is elég meggyőző és a rugalmassága is egész más az autónak, motornak, pedig állítólag az összetevőit egy vegyiboltból is össze lehet szedni...
Nekem jó úgy készen is, ahogy Farkas úrék boszorkánykonyhájában megkeverte a varázspálca, remélem hosszútávon is kapható lesz.
Ez régen lehet így volt és én is ezt vallottam miután sok öreg motorral fogalkoztam. Még tavaly is bontottam el egy két öreg gépet. Ami 6-10 éve állt, annak szinte üledék és lerakódás mentes volt a porlasztója, üzemanyagrendszere. Ami viszont fél egy évet állt ilyen kiválások keletkeztek. (ez amúgy egy német porlasztó)
Egyszerüen manapság az etanol és egyéb adalékok miatt pár hónap után instabil lesz az üzemanyag, és szörnyü munkát végez az érzékeny részeken. Nem elég, hogy elég veszödséges kitakarítani a porlasztót, és elég húzós már a javitókészlet is, de egy beragadt tüszelep miatt benzinnel feltelö henger inditáskor a folyadék összenyomhatatlanság miatt, kilövi a gyertyát, elbassza a szabadonfutót, öninditó meghajtást...
Èn már kb 2 éve Spurizok. Leírtam már párszor...rakom a személyautóba, összes motoromba, permetezöbe, rotagépbe. Az autónál mivel szinte csak autópályázok vele, simán kijön, ha "elfelejtem" belerakni tankoláskor. 500 km -re ekkor 36-37 liter tankolok, ha hozzáteszem azt a kb 70-80ml adalékot, akkor 32-33 liter kell neki. 3 év alatt az 1300 km-es távot megtettem párszor, több mint 40 ezer km ment így az autóba, ugyhogy érzem mikor dinamikus és mikor lomha a motorja...Ha kiszámolod 5 liter üzemanyag ára szerintem simán fedezi a placebo árát, és mellette egésszéges az égés, és dinamikus az autó. Az sr 500 yamaha szintén ég és föld. Stabilabb alapjárat, könnyebb indíthatóság ( egyhengeres berugós, igazán nem mindegy hányszor kell teljes testsúllyal rárúgni a gépre). Alacsonyabb fordulatól húz a motor. Az 1400 suzuki elvileg padon be lett löve, én még rafinomítottam utána, de a spuri még ezen is tudott javítani. 92 ezer km-t mentem vele, érzem minden porcikáját, és rezgését, tudom, ha jól érzi magát, vagy ha valami nem tetszik neki.
Szóval erröl a termékröl bármit el lehet mondani, csak azt nem hogy palcebo. Tekintve a valós üzemanyagtakarékosságot, és a lehetséges meghibásodás javításának költségvonzatának elkerülését, azt hiszem elég nyomós érv az palcebó állítás ellen.
Azt látom, hogy annyi már a sületlen baromság, hogy az emberek már elmennek a hasznos dolgok mellett is, de a legrosszabb, ha megalapozott tapasztalatok nélkül másokat is félrevezetnek...
Próbáltam feltelepíteni az említett progikat, de sajnos kevés a hely a telefonomon. Na majd délután a lányoméról megpróbállak felhívni.
Milyen időpontban zavarhatlak?
Nemrég filmek kerültek szóba...
Ebben a behavazott időben én is keresgéltem.
És találtam is egy - szerintem - igazán jó, élvezetes dokumentumfilmet.
Nem tudom, hogy ismeritek-e, de, ha nem, mindenkinek ajánlom. http://www.magyarvagyok.com/vi...
Életérzés, élő legendák, múlt, jövő és még sok minden...
(Amerikai film, kissé más szemszögből tekintenek a dolgokra, mint mi, európaiak, de az "alapok" valahol nagyon hasonlóak...)
Nem így van. Nekem van otthon egy kb 8 éve egy majdnem teli flakonnal. Miután beleöntöttem a motorom tankjába a megfelelő keverési aránnyal persze, minden volt, csak motorozható nem.
Alapjárat nem volt, alacsony fordulaton úgy csinált mint a bakkecske, és utána kezdett a karbi összekötő O gyűrűknél szivárogni a benzin...