Nem semmi.
Miből gondolja, hogy mi gyártottunk Yamahát?
Szerintem, ha így lett volna. Most nagyon büszkék lennénk rá. S most sokkal könnyebb lenne alkatrész találnunk hozzá.
Picit összefoglalom, amit eddig az XV 1100-as önindítóról beszéltünk blackiex mesterrel.
4 éve szenvedek indítási nehézségekkel, 2 éve szétszedtem kipucoltam, akkor egy darabig nem csinálta, de most már szinte mindig ha meleg a motor. Nem valószínű, hogy köze van a bendixhez, de pl nem értem ezt a tologálós dolgot, mert ilyenkor a motor tolása nem forgatja az önindítót. Ha majdnem mindenkinek jelentkezik ez néha, akkor szerintem a szénpor lehet a ludas:
„blackiex
[9695] 2011. augusztus 16. 07:59
A kattanás az a hang, amikor a bendix behúz, azaz az önindító erőátviteli fogaskereke a helyére kerül. A forgás elmarad, ez két okból lehet.
1. a szénkefe, ahogy tanult kollégám is említette
2. a forgórész tekercselésének hibája (ez sokkal ritkább)
Ami a szénkefét illeti: az önindító levétele után mérd meg a maradék kefe méreteit. Menj el egy autósboltba, mutasd meg a méreteket és kérj valami hasonló méretűt, amit minimális mértékben kell alakítani. Ha megvannak a kefék, egy csiszolóvászonnal méretre csiszolni fél óra alatt megvan. Miért jó ez? A márkakereskedésben nem árulnak külön szénkefét, csak alaplemezzel együtt veheted meg (sok pénzért), egy autóhoz való szénkefe viszont párszáz Ft. Nagyon nem mindegy.
Sok önindítót újítottam már fel ezzel a módszerrel, egyik anyagköltsége se került többe 1000-1200 Ft-nál.
tormy
2013. március 23. 19:55
Kifújtam kompresszorral a szénport (volt benne szépen), viszont ha okés az önindítóm, akkor miért nem indított néhanapján? Általában egy kicsit megtoltam sebességben, és akkor beindult.
blackiex
[21429] 2013. március 23. 20:15
Ennek elég sok oka lehet.
A kommutátor felületi oxidációja az egyik, ami ellen a kompresszor kevés. Ki kell venni és nagyon finom csiszolópapírral (800-1200) az odaégett szennyeződést el kell távolítani, a lemezkék közötti résekből szintén, tűvel vagy fogpiszkával.
A másik a tekercs szakadása. Ha az egyik lemezkére kapcsolódó vezeték megszakad valahol és pont úgy áll meg az önindító, hogy a szénkefe a hibás kommutátor szelet felett áll, nem fog tekerni, csak ha arréb fordítod valahogy. Pl. kalapácsnyéllel ütögetve, vagy akár a löködés is segíthet.
Első körben a kisebbik bajt feltételezd és hárítsd el. Ha a hiba megmarad, akkor a forgórész a rossz. A bronzkeféid amúgy még elfutnak pár szezont simán. "
Jól látom, hogy a fogaskerék fele le van kopva? Ha jól emlékszem rugót kell cserélni meg nyilván a fogaskereket is, ezt így szettben lehet kapni? Kerestem valamikor a neten de nem találtam hogy lehet kapni magyarországon.
Szégyellem is magam... De sajnos az elmúlt fél évben még motorozni sem nagyon tudtam.Munkahely váltás,lakhely váltással! Augusztus óta Budapesti lakos vagyok Tavaszzal viszont felhozom magammal a mocit is,szóval mehetünk túrázni is :) Eddig ugyis nagyon messze voltam tőletek :)
A videódnak lenne pár használható része,de sajnos jóval jobb minőségü (ngayobb felbontású) videókra lenne szükségem.
Igen tudom.
Ennek azért ilyen a minősége, mivel a szerkesztet verziót előbb le kellet butítani,( kis méretűvé tenni) hogy fel lehessen tölteni.
Természetesen az eredeti szerkesztés nélküli felvételek nagyobb terjedelemben, és jobb minőségben vannak.
Szia
Először is, szégyelld magad, hogy ilyen ritkán nézel ide fel!
Nekem van egy pár menet közben készített videóm.
Ez a videó szerkesztett. De ehhez hasonló menet közben készített szerkesztés nélküli is van.
Ha megfelel tudok küldeni párat.
Ez is érdekes dolgokat mutat a bendixről.
Már ha ez a része megegyezik a mienkével?
RC51 talán azt is le tudja írni, hogy miről is beszélnek a videókon.
Az enyém is kattan néha. Aztán két három gombnyomás, indítás is kattan. Aztán egyszer csak indít rendesen.
Szerintem nem érdemes elkapkodni a vásárlást. Mivel lehet, hogy az újjal ugyan így fog működni.
Valamikor már volt szó itt erről. (Akkor még 535-ösöm volt) S akkor valami rúgót hoztunk ki hibásnak. S volt fent egy videó is. Nem tudom hogy ez a videó volt- e az? De talán érdekes ezeket megnézegetni. Én sajnos nem értem a szöveget. De a képek is elég beszédesek.
Akkor még nem hallottátok indítani az én virgácsomat. , , amikor úgy gondolja olyan darálást csinál,hogy engem néz a benzinkút személyzete,vendégköre,stb. Aztán meg minden faxni nélkül indul. Semmi tologatás,pátyolgatás. A szezon vége felé új szokást vett fel ezen kívül. A bámuló népek ijesztgetése. Akkorát durran(csak egyet), hogy majd beszarnak a leskelődők. Tavasszal azért utánanézek a problémának, bár Gyula szerint így műxik 5-6 éve(az önindító) és csak betekeri.
Én csak remélni tudom, hogy én előttem nem áll, ugyan ez az út!
Miből gondolja, hogy mi gyártottunk Yamahát?
Szerintem, ha így lett volna. Most nagyon büszkék lennénk rá. S most sokkal könnyebb lenne alkatrész találnunk hozzá.
Picit összefoglalom, amit eddig az XV 1100-as önindítóról beszéltünk blackiex mesterrel.
4 éve szenvedek indítási nehézségekkel, 2 éve szétszedtem kipucoltam, akkor egy darabig nem csinálta, de most már szinte mindig ha meleg a motor. Nem valószínű, hogy köze van a bendixhez, de pl nem értem ezt a tologálós dolgot, mert ilyenkor a motor tolása nem forgatja az önindítót. Ha majdnem mindenkinek jelentkezik ez néha, akkor szerintem a szénpor lehet a ludas:
„blackiex
[9695] 2011. augusztus 16. 07:59
A kattanás az a hang, amikor a bendix behúz, azaz az önindító erőátviteli fogaskereke a helyére kerül. A forgás elmarad, ez két okból lehet.
1. a szénkefe, ahogy tanult kollégám is említette
2. a forgórész tekercselésének hibája (ez sokkal ritkább)
Ami a szénkefét illeti: az önindító levétele után mérd meg a maradék kefe méreteit. Menj el egy autósboltba, mutasd meg a méreteket és kérj valami hasonló méretűt, amit minimális mértékben kell alakítani. Ha megvannak a kefék, egy csiszolóvászonnal méretre csiszolni fél óra alatt megvan. Miért jó ez? A márkakereskedésben nem árulnak külön szénkefét, csak alaplemezzel együtt veheted meg (sok pénzért), egy autóhoz való szénkefe viszont párszáz Ft. Nagyon nem mindegy.
Sok önindítót újítottam már fel ezzel a módszerrel, egyik anyagköltsége se került többe 1000-1200 Ft-nál.
tormy
2013. március 23. 19:55
Kifújtam kompresszorral a szénport (volt benne szépen), viszont ha okés az önindítóm, akkor miért nem indított néhanapján? Általában egy kicsit megtoltam sebességben, és akkor beindult.
blackiex
[21429] 2013. március 23. 20:15
Ennek elég sok oka lehet.
A kommutátor felületi oxidációja az egyik, ami ellen a kompresszor kevés. Ki kell venni és nagyon finom csiszolópapírral (800-1200) az odaégett szennyeződést el kell távolítani, a lemezkék közötti résekből szintén, tűvel vagy fogpiszkával.
A másik a tekercs szakadása. Ha az egyik lemezkére kapcsolódó vezeték megszakad valahol és pont úgy áll meg az önindító, hogy a szénkefe a hibás kommutátor szelet felett áll, nem fog tekerni, csak ha arréb fordítod valahogy. Pl. kalapácsnyéllel ütögetve, vagy akár a löködés is segíthet.
Első körben a kisebbik bajt feltételezd és hárítsd el. Ha a hiba megmarad, akkor a forgórész a rossz. A bronzkeféid amúgy még elfutnak pár szezont simán. "
Leirjam?
a cmsnl.com lehet megrendelni 160euro
udv kaczko
A videódnak lenne pár használható része,de sajnos jóval jobb minőségü (ngayobb felbontású) videókra lenne szükségem.
Ennek azért ilyen a minősége, mivel a szerkesztet verziót előbb le kellet butítani,( kis méretűvé tenni) hogy fel lehessen tölteni.
Természetesen az eredeti szerkesztés nélküli felvételek nagyobb terjedelemben, és jobb minőségben vannak.
xv700-1100-ig kb ez a baj forrása,mikor tologatjuk a Virgácsot.
Üdv Kaczkó
Először is, szégyelld magad, hogy ilyen ritkán nézel ide fel!
Nekem van egy pár menet közben készített videóm.
Ez a videó szerkesztett. De ehhez hasonló menet közben készített szerkesztés nélküli is van.
Ha megfelel tudok küldeni párat.
Már ha ez a része megegyezik a mienkével?
RC51 talán azt is le tudja írni, hogy miről is beszélnek a videókon.
http://youtu.be/qfCLfO7avP0
Szerintem nem érdemes elkapkodni a vásárlást. Mivel lehet, hogy az újjal ugyan így fog működni.
Valamikor már volt szó itt erről. (Akkor még 535-ösöm volt) S akkor valami rúgót hoztunk ki hibásnak. S volt fent egy videó is. Nem tudom hogy ez a videó volt- e az? De talán érdekes ezeket megnézegetni. Én sajnos nem értem a szöveget. De a képek is elég beszédesek.
http://youtu.be/kIkZDTDZs7E
(gondolom te is szereted, amikor kíváncsi tekintetek előtt, egy laza kattanás után elkezded toligálni a motort )