Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bocs mindenkitől, ha kimaradt a felsorolásból.
Sőt az inkább a márkahűségre utal amikor már másik gépet lovagol, de a Viragora sem bosszankodva gondol, mint átkozódásainak forrására. mint robiék is
Ma is megkoptattam az aszfaltot kétkeréken. Hát lehetett ennek a napos időnek ellenállni?
A felnik meg a küllők elöl hátul ijesztően korrodáltak, sebtében ledörzsöltem rozsdaoldóval mártott rongygyal, szerencsére nyom nélkül eltűnt. csak most elbizonytalanodtam, a WD 40-nel kezelve a krómrészeket gumikat kikezdi-e merthát annak is a petroleum a bázis komponense kb 70%.
ugye azt tudjuk, hogy a gumiköpenynek minden kőolaj származék ellensége. Szilent betétek, szívótorok, stb.
Kontakt részekre régóta alkalmazom: biztosíték foglalatok, kábelcsatik hálásak a pára és nedvességkiszorító tulajdonságának, de fényezett krómozott felületet nem fújtam be, mert nem mertem.
Van tán valakinek ezirányú tapasztalata?
Ja azért a 400-ast sajnálom szép kis darab volt, a feleségem is osztja a véleményemet.
Üdv mindenkinek! Azért mert nem írok folyamatosan , még én is itt vagyok. Fórumot mindig olvasom, napi szinten képben vagyok, a politika meg távol álljon tőlem. 400-as virgáccsal jelentkeztem a fórumra , most hondám van, de azért marattam fórum tag. Talán majd egyszer összefutunk valahol, valamerre. Talán Alsóörsön idén tudok találkozni pár taggal.
De a virgácsot azért megtartotta.
Kispest 30 drag, Skultéti emil drag
Hát persze Jogo is a gold wingen
Sose bánd! Mármint azt, hogy nincs már meg, találtál egy neked jobban megfelelő gépet. Ezen a topikon jelenlévőknek kb. a 20-30 százaléka más gyártmányú gurigával dönget. És? kinek jelent ez problémát?
Debreczinek már rég nincs meg, Kalminak is ugyanígy, RC51-nek volt-e nem is tudom, Robinnak sincs, Katana meg már régen fórumtárs volt, mire megvette.
Elsőre ők ugrottak be, bocs ha van aki kimaradt.
Ha nekem is előllábtartó nélkül kéne rajtaülnöm, már nem lenne olyan kényelmes, vagyis kinőném, és kereshetnék nagyobbat.
Csinálni akartam egy újat ,mert ugye nincs már Virágom de bünüldözési és konspirációs szempontok miatt még elmaradt. Ha elmondanám,hogy miért el kellene ,hogy vegyem a dinnyéidet.
Még valamit kedves Tibor.
Látom új vagy még, ezért minden csacsiságot elnéznek itt neked, de előbb- utóbb szólni fog valaki, hogy illő lenne kitölteni a reg lapodat.
Ha nem akarja akkor használja azt amit a gyár elő ír!
A beteget is az orvosok szokták meggyógyítani nem a kuruzslók!
Kedves Tibor
Szó sincs arról, hogy bármiféle háztáji kutyulék hozná ugyanazt az elvárt hatást mint amit több éves fejlesztés és több százezer forintos beleölt pénz és munka + (brainstorm) végeredménye =a fent nevezett szer.
Minden jóhiszemű de kémiából legfeljebb alap ismeretekkel rendelkező motoros ( mint jómagam is) gondoljon arra, hogy akarja- e megsütni, megfőzni az eddig probléma mentesen brummogó kedvencét.
Mert az sokba kerül...
Egy kicsit utána néztem a petróleumnak meg a Spurinak.
A petróleum nem keveredik a vízzel de az apró vízcseppeket lebegésben tartja. A Spuri témában akit érdekel nézze meg pl.
forum.poloclubhungary.hu lapot. Vannak hozzászólások olyanoktól akik használják az anyagot. A dízelben dicsérik a hatását.
Itt nincs szabadonfutó probléma, csak mit csinál ha lefullad a lámpánál?
Vegyetek petróleumot, bele a benzinbe .. aztán spuri!
Ehhez van valakinek szinkronizáló műszere?
link
A 21-es Volánnál a ruszki dózerok hűtőjébe még 76-78-ban is gázolajat töltöttünk.
A Skodák, Zsigák, UAZ-ok meg egyebek benzinszűrőikbe, tápszivattyúikba szeretett belefagyni a benzinből kiváló víz.
A hozzá adott petróleum megakadályozta a víz kicsapódást.
A Spuri petróleum tartalma is e célt /is/ szolgálhatja. A vízzel elegyedhet valamilyen formában.
Amikor még repülő modelleztünk az öcsémmel a kétütemű motorokat alkohol-/már nem tudom milyen/-petróleum-ricinusolaj keverékkel járattuk. Mintha csak a Spuri lett volna.
Ja! Éppen 45-55 éve. Még egy okosság amit öregektől hallottam. Ez az 50es évek eleje. Talán már neked is elég régi dolog! A teherautók hűtőjébe télen gázolajat öntöttek fagyálló híján. Ha nagy hideg volt, akkor se nyomta szét a hűtőt, blokkot. Az illat persze kellemes volt üzem melegen a bódéban.
csak hogy egy kicsit bele vau-vau..... az üzemanyag(benzin)- levegő elméletileg helyes keverési súlyaránya 1:14,6, 1:14,8 közé esett valamikor, hiszen az akkori égéstér és porlasztó kialakítások nem tették lehetővé a szegényebb - és ezáltal takarékosabb - keverék optimális égésfolyamatát és ezt is csak viszonylag szűk teljesítmény és nyomaték tartományban a fordulatszám függvényéhez viszonyítva. Manapság a változtatható vezérlések, szívócsövek és elektronikusan vezérelt, a másodperc tört része alatt több befecskendezésre képes injektorok korában ennek nincs olyan jelentősége. A jelenleg korszerű benzin motorok benzin-levegő aránya bizonyos üzemmódokban kitolódott egészen az 1: 18,1:20 gyakorlati súlyarány felé.
A 60-as, 70-es évek nem is volt olyan nagyon régen.
Biztosan sokan emlékeznek még arra, hogy volt kutaknál téli
meg nyári dízel. Novemberi meg márciusi átállással. Kb.

Kb. 25 éve kipróbáltam az amerikai Slick 50 motorolaj adalékot. Az én Skoda 105-sömben bevált. 93000 kilométernél /ennyinél törte totálkárosra Ausztriában egy " sógor " / nem volt kopása a hengernek, nem volt válla. MDC Áfor motorolajjal.
Az biztos nagyon régen volt. A 80as évek közepe óta közlekedem géperejűekkel, de csak idős kollégáktól hallottam ilyet és csak a balkáni-törökországi fuvaroknál. Akik Finnországba mentek Ifával-Edével,Skodával csak gázolajat tankoltak és sosem dermedt le. Most jut eszembe. Gyerekkoromban olajkályhával fűtöttünk és ha nagyon hideg volt, apám sokáig eresztette a hordóból a naftát és órákig büdösödött a lakásban mire be lehetett önteni a kályha tartályába. Paraffinkicsapódása volt, vagy valami ilyesmi. Ma már nincs ilyesmi, vagy nincs olyan hideg. Mindig van itthon nyálam és amikor volt -16c° akkor sem dermedt le pedig nem a prémium Diesel.
Nem értem, hogyan nem vette észre. Rettenetes állapotban voltak azok a csapágyak. És nem hiszem ennyire szabadon érhetné a nedvesség. Legalább 10 éve nem látott zsírt, vagy szerelőt.
Itt, magyarhonban is szokás volt petróleumot önteni a gázolajhoz téli időben.
Yamaha Road King.
Es ami a legmegdobbentobb az az hogy a tulaj azt mondta hogy hallott egy reccsenest es onnantol nem fordult a kormany. Beallt. Milyen veszelyes mar menet kozben ha ez elojon? De a csapagyak nem ugy neztek ki mint ami tegnap ment volna tonkre. Csak most ragodott be. Leizzadtunk mire a muhelybe betoltuk a motort.
Itt ma elég szép napsütéses idő volt, +1-2 fokkal és végre a hó is többé-kevésbé leolvadt az utakról, úgyhogy gurultam egyet - csak, hogy átmozgassam kicsit magam és a mocit is. ;)

Először csak a postáig, akartam menni, de olyan jól esett, hogy elmentem a legtávolabbi boltig (4 kifliért... ;) ), aztán végül tettem egy kanyart Győr felé is..., és még egy kicsit megnéztem, hogy mi újság a városban...

Most, így - remélhetőleg - átlépve a tél derekán, továbbra is úgy gondolom, hogy jól választottam. Teljesen behavazott utakra ezekkel a gumikkal sajnos nem alkalmas a gép (ha törik, ha szakad, fel fogok kutatni valami méretben megfelelő "téli" gumit...). Persze ésszel kell közlekedni, mert a hókotrók méteres torlaszaiból maradt még, főleg a kereszteződések környékén felhordásokra is kell figyelni. De az alacsony tömegközéppont miatt, elképesztően jól irányítható, kontrollálható a járgány. Ha megcsúszik vagy elforog a kerék, elég egy könnyed kis "taszítás" a megfelelő oldalon, egy kis súlypont áthelyezés - és már stabil újra. A nyomatékra hangolt motor tökéletes partner mindebben, nem kell folyamatosan a váltóval zsonglőrködni, finom gázadásokkal és gázelvételekkel megoldható a legtöbb "necces" helyzet. Az erőteljes motorféket szokni kellett egy kicsit, de ez is nagyon pozitív: normál közlekedés közben alig kell a fékekhez érni. Ehhez járul még egy nagy pozitívum: a kuplung még vastag kesztyűben is nagyon finoman adagolható.

Negatív élmény: a már szokásos, kereszteződésben simán elém kiforduló autósok mellett, új "játékosok" jelentek meg, az "ablakmosósok"... :/ Először csak figyelmetlenségnek tudtam be, de a sokadik tapasztalat után, egyre inkább hajlok arra, hogy "új trend" van kibontakozóban. Kereszteződésben, lámpánál - szabályosan - behúzódva az első autó mellé, némelyek "múlhatatlan szükségét érzik", hogy azonnal lemossák a szélvédőt... Ez is elég kellemetlen tud lenni, mert tutira beterít a folyadék, de ennél nagyobb trógerek is vannak (ma is találkoztam kettővel). Ők ezt haladás közben adják elő.
80-nal andalog a főúton (amivel semmi gond nem lenne, tegye...), beérem, kilométeres egyenes szakasz következik, elkezdem előzni. Ahogy melléérek, nyomni kezdi a gázt (hirtelen siethetnékje támad... - ez sem újdonság...) ÉS egyben az ablakmosót is, de "tökig"... Persze bőven jön az "áldás", 1-2 másodpercig "félvakon" vezethet az ember...
Békés, nyugodt ember vagyok, de többször megfordult a fejemben már mindenféle "antiszociális" gondolat (zsebbe bekészített maréknyi kavics, jancsiszög elegytől a "fa testápolóig...). Aztán persze csak magamban morgok és mérgelődök...