A "drágább" erősen relatív... Először is, (mondjuk) havi 3000 EUR fizuból a benzinre költött összeg aránya egész másképp fest, mint itthon (mondjuk) 500 EUR nettóból...
Ha pedig jobban megy és kevesebbet fogyaszt a jármű, akkor pláne... Ha egy 1.2-es autó 100 km-enként 1 litert megspórol, akkor már kb. egál...
De nem is ez érdekel igazán.
A téli, szívatós indulásokkal, melegítésekkel 4 litert nyel be a gép. Bőven beleférne a büdzsébe a magasabb ár is, ha tutira biztos lehetnék benne, hogy nyugati minőségű, jó benzint kapok, ami kíméli a motort, hosszabb élettartamot biztosít, stb.
Nekem - itt vidéken - a tél folyamán eddig sokkal kevesebb gondom volt az autósokkal, mint ősszel. (Kopp, kopp, kopp...)
Mivel kb. napi szinten szinte csak én mozgok az utakon nagyobb motorral, afféle "kedves őrültnek" tart a többség. A legtöbb, normális autós is óvatosabban vezet, attól függetlenül, hogy épp nem jegesek az utak. (A téli időjárás kezdetén - sajnos - volt pár elég csúnya baleset, ez talán észre térítette a népeket... Téli gumi ide vagy oda, a gyakorlatlanabb sofőröket megtéveszti a száraz aszfalt. Indulás után, hideg gumikkal, a -2-3 fokos út "megtréfálja" azt, aki nem ésszel közlekedik. Fiatal srácot segítettem én is ki a kocsiból, amikor ugyanolyan sebességgel próbálta bevenni az S kanyart, mint melegebb időben, aztán az akácos fogta meg... Szerencsére nem lett semmi baja, de a szülőktől kapott újszerű autó elég cefetül festett... Felhívta az apját - csak az alapján, ami a telefonból kiszűrődött, elképzelhető, hogy otthon pótolták a balesetben megúszott külsérelmi nyomokat... )
Szóval, kevesebb az ostoba, vagánykodó, erőszakos sofőr.
Sőt, pl. sorompónál kiszállnak, odajönnek, megnézik a Némbert, megkérdezgetnek, hogy nem fázom-e, stb. Az idősebb generáció tagjaival időnként még jó kis nosztalgiázás is kerekedik, hogy "hajaj! nekik is volt egy Pannóniájuk, Jawa-juk, stb, amikor még autó alig volt és bizony ők is mentek télen-nyáron..."
De hasonló a helyzet, ha megállok egy bolt előtt. Eleinte ott is minden eladónak el kellett magyaráznom, hogy nem, nem fázom. A mai ruhák már nagyon sokat tudnak. 5-6 fokban megmutatom, hogy még izzadok is, aláöltözet nélkül, vékony pulcsiban... Nagy csodálkozás... Aztán jönnek a kérdések: nem félek-e, hogy elesek? stb...
Mostanra már szinte várnak néhol.
Az egyik sarki kisboltban, ahol időnként megállok, ha csak egy tejet, vagy friss kiflit akarok venni, a tulajdonos/eladó hölgy (50 körüli) pl. elárulta, hogy A1-es jogsija van, jó időben robogózik, de úgy megtetszett neki a Virago, hogy hamarosan vesz egy 125-öst...
A trafikban, ahová pipadohányért járok, egy kedves fiatal hölgy, aki először szintén szörnyülködött, hogy meg fogok fagyni, mostanra már szinte haragszik, ha véletlenül autóval állok meg előttük. Ha a forgalom megengedi, mindig kijön és megcsodálja a mocit. Egy alkalommal - viccből - mondtam neki, hogy, ha ennyire tetszik, elviszem egy körre. Na, azóta minden alkalommal ez a téma... Elmondtam neki, hogy most már tényleg elvinném, a lelkesedése miatt, de sajnos nincs még egy öltözet téliesített ruhám, úgyhogy meg kell várnia a jobb időt. Külső protektorokat, dzsekit tudok neki adni, de ez most még kevés lenne... Erre átment "barométerbe"... Ma is közölte, hogy 7 fok van! Ez még nem elég meleg? Elkeserítettem, hogy nem...
Na, de, hogy "szakmai" is legyek egy kicsit: az előző (hölgy) tulaj rossz helyen állt meg, rosszul tette le az oldaltámaszt, úgyhogy álló helyben eldőlt.
Ebből adódóan, a tank bal oldalán van két kisebb horpadás, kb. mint amilyet a jégverés okoz. (A kormányvég és a plexi tartó rúd nyomták be.) A fényezés sem sérült.
Nem vészes, de engem zavar...
Hallottam, hogy létezik valami új, vákuumos technológia, amivel a hasonló kis sérüléseket újrafényezés, lakatos munka nélkül tudják javítani. Van ilyennel valakinek tapasztalata?
Szia
Tavaly nyáron nekünk is volt részünk egy pár tank nyugati benzint elfüstölni. S én is azt tapasztaltam, hogy pár decivel kevesebbel is beérte. Itthon 5l körül van a fogyasztás. Odakint 4,8 l körül volt. (Az alpokban is ennyi volt)
Igaz az ára jóval magasabb volt az itthonitól.
A téllel egyenlőre én is elégedett vagyok. Remélem nem lesz több hó, meg jég, no meg fagy. Elég volt ennyi.
S abban is bízom, hogy ugyan úgy mint tavaly idén is fogok, legalább havonta egy hétvégén gurulni.
Szevasz GF
Pörgessük fel egy kicsit ezt a leült topikot.
Magam is egy hete kezdtem az idei szezont, tehát ezért enyhültek az elvonási tüneteim. A reggeli mínuszok ellenére is élvezem.
Legfeljebb 3 km-t kell 40 es tempóban menni míg bemelegszik, "onnantól aggyneki"
Viszont a némelyik autós gyökérbunkóbaromállat nincs még hozzászokva a motoros jelenlétéhez az utakon, ezért haragos arccal leszorít, ha bír.
Tisztelem a kivételt, de idén már többször szembesültem ezzel az agresszív magatartással, ezért duplán vigyáznom kell.
A benzin minősége szerencsére itthon nem annyira ingadozó mint pl. Afrikában, ahol ki kellett állni a magyaroknak a szennyezett üzemanyag miatt, a dakaron... Sajnálom, hogy ilyen méltatlanul fejezték be.
Itthon viszont nem mindíg a legdrágább a legtutibb, mert ha tehetem a d@llas kút benzinjétől (a legolcsóbbak egyike!) érezhetően símább az alapjárat, ráadásul harapósabb is a gépem.
Karburátor lerakódások oldására persze spuri adalékot alkalmazok minden második teletankoláskor.
De a tél még előttünk van, úgyhogy a hó meg ónos eső rákényszerít a forralt bor szürcsölgetésre esténként, addig is az enyhébb napokat kihasználjuk legalább.
Nem tudom biztosan, a hideg aszfalton óvatos duhaj vagyok.
De, hogy szebben, csendesebben jár és a legnagyobb hidegben is elsőre indul (még akkor is, ha a havazások alatt végig állt), az tuti.
Az is lehet, hogy nem is a magasabb oktánszám a döntő, hanem ezeknek a drágább benzineknek jobb a minősége... (Tankolásonként érezhetőek a különbségek, különböző kutak esetében. Volt olyan, aminél alig vártam, hogy végre kifogyjon a tank. :/ Fulladozott, durván romlott a gázreakció, stb. Kétszer tankoltam ilyen kis kúton - először és utoljára... :/ Amint más benzin került bele - hirtelen meggyógyult.)
OFF: öcsém Németországban dolgozik. Egy ideje az én Spash-em használja. Nálam, itthon úgy 6,5-7 l között fogyasztott, az 1.2-es motor. Nála, német benzinnel 5,5-6 l (!) az átlag, pedig nálam sportosabban vezet...)
Ez lehet tenyleg szubjektiv erzet. Max az esetleges spec adalektol lehet. Hiaba a magasabb az oktanszam attol a henger nem fog nagyobbat suriteni rajta. A nagyvirgacsnak is eleg lenne nyolcvanvalahanyas benya is
Eddig elégedett vagyok az idei téllel. :) Gond nélkül lehet motorozni.
Újabb tapasztalat: a 400-as kifejezetten szereti a prémium benzineket. (98-100) Szebb a járása, könnyebben indul, picivel talán jobban megy (ez utóbbi lehet szubjektív érzet...).
Köszi, hogy figyelmeztettél volna!
Nagy szívás ez a fedezetlenségi izé! Egy ismerősöm 1200 Ft/ év díjat felejtett el befizetni utánfutóra, mire észbe kapott 25000 lett belőle!
Szia! Előbb utóbb rendben lesz minden,és hajrá! Nem tudtam, hogy még nincs honosítva,de mivel írtad,hogy még nem írattad át,kellett volna figyelni a biztosítás fedezetlenségre! Erre az esetre nem vonatkozik!
Még nincs se műszakija, se forgalmi, és még rendszám sincs. Olaszból hozták én itthon vettem meg. úgy tűnik minden szükséges papírja megvan, éppen ma voltam az okmányirodában és érdeklődtem a forgalomba helyezésről. Persze akkor leszek nyugodt, ha megkapom a magyar rendszámot, forgalmit.
Köszönöm a tanácsot! A kopással nem akarok játszani, állítólag szegény motoros rendőr is ennek esett áldozatul néhány éve, csak még üzembe kell helyeznem a mocit, és amíg nincs a nevemen nem akarok sokat rákölteni, hátha valami gond lesz a procedúra során.
Jó pihenést a hétvége maradékára!
Brumi ! A Fideszre utoljára kb. 2,6 millióan szavaztak , emlékeim szerint a határon túli magyarok szavazatával együtt, ami kb. 400.000 voks ... Ebben az országban majdnem 10 millió ember él , durván 8 millióan rendelkeznek szavazati joggal ... Ez inkább egynegyed , az más kérdés, hányan mentek el szavazni ... Hála a csodálatos gazdasági növekedés miatt kivetett újabb adóknak, 900 ezer szavazót már elvesztettek ... Várjuk a tavaszt ! Több szempontból is !
Szia , az én motoromon más gyártmányú gumi abroncs van elől mint hátul , így nyilván a mintázata is különböző. A műszaki vizsgákon eddig nem jelentett problémát ... A profil mélység " tűréshatára " valóban 1.6 mm, de ennél az értéknél már nem biztonságos a közlekedés ... http://www.gumi-popgom.hu/auto... A kopás jelzőig ledarált abroncs tapadóképessége töredéke az új gumikénak, és alattunk csak két kerék van ...
Nekem foglalkozási ártalom a kiskapuk megkeresése. A nagyobb baj az,hogy a 2/a is bekerült a fizetősbe. Börzsönyből, Mártából hazafelé jó volt nem szarakodni a lakott területeken keresztül. De ez már a múlté. Hagyják a rohadékok a forintot elmenni, mert már "megmentették" a devizahiteleseket. Így majd lassan emelni is lehet az üzemanyag árakat az olajár csökkenés ellenére is, hiszen $ban kell fizetni. Ha valaki esetleg megenged magának egy külföldi túrát vagy családi nyaralást, nem mindegy mennyiért vehet €-t! Ha csak az Isztriára megy a Magyar, már nem mindegy,hogy a HRK 38 vagy 43 forint. Rohadjanak meg!
Kedves Tamás
A 2013-as levezetett útvonalam a 7-es főút Érdtől Balatonszemesig, ott rá a 67-esre Szigetvárig, onnan a 6-os Barcsig.
Több felől is jó utakon lehet gurítani arra, az is jó amit te írsz.
Szelídin meg augusztusban szokott motoros találkozó lenni de akkora, hogy mozdulni alig lehet. Máskor viszont nyugisabb.
Azért ez egy kicsit visszavesz a szabad motorozás élvezetéből, ha figyelned kell, mikor szaladsz bele egy fizetős elkerülő szakaszba.
Ez már hányadik öngól, amit "focistánk" a mi kapunkba rúgott?!
Sziasztok!
Tudja-e valaki közületek, hogy műszakin az első és a hátsó gumi mintázatának azonosnak kell-e lennie? Ha jól tudom, a profilmélységnek 1,6 mm nek kell lenni.
Ha pedig jobban megy és kevesebbet fogyaszt a jármű, akkor pláne... Ha egy 1.2-es autó 100 km-enként 1 litert megspórol, akkor már kb. egál...
De nem is ez érdekel igazán.
A téli, szívatós indulásokkal, melegítésekkel 4 litert nyel be a gép. Bőven beleférne a büdzsébe a magasabb ár is, ha tutira biztos lehetnék benne, hogy nyugati minőségű, jó benzint kapok, ami kíméli a motort, hosszabb élettartamot biztosít, stb.
Mivel kb. napi szinten szinte csak én mozgok az utakon nagyobb motorral, afféle "kedves őrültnek" tart a többség. A legtöbb, normális autós is óvatosabban vezet, attól függetlenül, hogy épp nem jegesek az utak. (A téli időjárás kezdetén - sajnos - volt pár elég csúnya baleset, ez talán észre térítette a népeket... Téli gumi ide vagy oda, a gyakorlatlanabb sofőröket megtéveszti a száraz aszfalt. Indulás után, hideg gumikkal, a -2-3 fokos út "megtréfálja" azt, aki nem ésszel közlekedik. Fiatal srácot segítettem én is ki a kocsiból, amikor ugyanolyan sebességgel próbálta bevenni az S kanyart, mint melegebb időben, aztán az akácos fogta meg... Szerencsére nem lett semmi baja, de a szülőktől kapott újszerű autó elég cefetül festett... Felhívta az apját - csak az alapján, ami a telefonból kiszűrődött, elképzelhető, hogy otthon pótolták a balesetben megúszott külsérelmi nyomokat... )
Szóval, kevesebb az ostoba, vagánykodó, erőszakos sofőr.
Sőt, pl. sorompónál kiszállnak, odajönnek, megnézik a Némbert, megkérdezgetnek, hogy nem fázom-e, stb. Az idősebb generáció tagjaival időnként még jó kis nosztalgiázás is kerekedik, hogy "hajaj! nekik is volt egy Pannóniájuk, Jawa-juk, stb, amikor még autó alig volt és bizony ők is mentek télen-nyáron..."
De hasonló a helyzet, ha megállok egy bolt előtt. Eleinte ott is minden eladónak el kellett magyaráznom, hogy nem, nem fázom. A mai ruhák már nagyon sokat tudnak. 5-6 fokban megmutatom, hogy még izzadok is, aláöltözet nélkül, vékony pulcsiban... Nagy csodálkozás... Aztán jönnek a kérdések: nem félek-e, hogy elesek? stb...
Mostanra már szinte várnak néhol.
Az egyik sarki kisboltban, ahol időnként megállok, ha csak egy tejet, vagy friss kiflit akarok venni, a tulajdonos/eladó hölgy (50 körüli) pl. elárulta, hogy A1-es jogsija van, jó időben robogózik, de úgy megtetszett neki a Virago, hogy hamarosan vesz egy 125-öst...
A trafikban, ahová pipadohányért járok, egy kedves fiatal hölgy, aki először szintén szörnyülködött, hogy meg fogok fagyni, mostanra már szinte haragszik, ha véletlenül autóval állok meg előttük. Ha a forgalom megengedi, mindig kijön és megcsodálja a mocit. Egy alkalommal - viccből - mondtam neki, hogy, ha ennyire tetszik, elviszem egy körre. Na, azóta minden alkalommal ez a téma... Elmondtam neki, hogy most már tényleg elvinném, a lelkesedése miatt, de sajnos nincs még egy öltözet téliesített ruhám, úgyhogy meg kell várnia a jobb időt. Külső protektorokat, dzsekit tudok neki adni, de ez most még kevés lenne... Erre átment "barométerbe"... Ma is közölte, hogy 7 fok van! Ez még nem elég meleg? Elkeserítettem, hogy nem...
Na, de, hogy "szakmai" is legyek egy kicsit: az előző (hölgy) tulaj rossz helyen állt meg, rosszul tette le az oldaltámaszt, úgyhogy álló helyben eldőlt.
Ebből adódóan, a tank bal oldalán van két kisebb horpadás, kb. mint amilyet a jégverés okoz. (A kormányvég és a plexi tartó rúd nyomták be.) A fényezés sem sérült.
Nem vészes, de engem zavar...
Hallottam, hogy létezik valami új, vákuumos technológia, amivel a hasonló kis sérüléseket újrafényezés, lakatos munka nélkül tudják javítani. Van ilyennel valakinek tapasztalata?
Tavaly nyáron nekünk is volt részünk egy pár tank nyugati benzint elfüstölni. S én is azt tapasztaltam, hogy pár decivel kevesebbel is beérte. Itthon 5l körül van a fogyasztás. Odakint 4,8 l körül volt. (Az alpokban is ennyi volt)
Igaz az ára jóval magasabb volt az itthonitól.
A téllel egyenlőre én is elégedett vagyok. Remélem nem lesz több hó, meg jég, no meg fagy. Elég volt ennyi.
S abban is bízom, hogy ugyan úgy mint tavaly idén is fogok, legalább havonta egy hétvégén gurulni.
Holnap otthon vagy ? Ha az idő engedi kipöfögnék feléd egy kicsit.
Udv. Gyula
Pörgessük fel egy kicsit ezt a leült topikot.
Magam is egy hete kezdtem az idei szezont, tehát ezért enyhültek az elvonási tüneteim. A reggeli mínuszok ellenére is élvezem.
Legfeljebb 3 km-t kell 40 es tempóban menni míg bemelegszik, "onnantól aggyneki"
Viszont a némelyik autós gyökérbunkóbaromállat nincs még hozzászokva a motoros jelenlétéhez az utakon, ezért haragos arccal leszorít, ha bír.
Tisztelem a kivételt, de idén már többször szembesültem ezzel az agresszív magatartással, ezért duplán vigyáznom kell.
A benzin minősége szerencsére itthon nem annyira ingadozó mint pl. Afrikában, ahol ki kellett állni a magyaroknak a szennyezett üzemanyag miatt, a dakaron... Sajnálom, hogy ilyen méltatlanul fejezték be.
Itthon viszont nem mindíg a legdrágább a legtutibb, mert ha tehetem a d@llas kút benzinjétől (a legolcsóbbak egyike!) érezhetően símább az alapjárat, ráadásul harapósabb is a gépem.
Karburátor lerakódások oldására persze spuri adalékot alkalmazok minden második teletankoláskor.
De a tél még előttünk van, úgyhogy a hó meg ónos eső rákényszerít a forralt bor szürcsölgetésre esténként, addig is az enyhébb napokat kihasználjuk legalább.
De, hogy szebben, csendesebben jár és a legnagyobb hidegben is elsőre indul (még akkor is, ha a havazások alatt végig állt), az tuti.
Az is lehet, hogy nem is a magasabb oktánszám a döntő, hanem ezeknek a drágább benzineknek jobb a minősége... (Tankolásonként érezhetőek a különbségek, különböző kutak esetében. Volt olyan, aminél alig vártam, hogy végre kifogyjon a tank. :/ Fulladozott, durván romlott a gázreakció, stb. Kétszer tankoltam ilyen kis kúton - először és utoljára... :/ Amint más benzin került bele - hirtelen meggyógyult.)
OFF: öcsém Németországban dolgozik. Egy ideje az én Spash-em használja. Nálam, itthon úgy 6,5-7 l között fogyasztott, az 1.2-es motor. Nála, német benzinnel 5,5-6 l (!) az átlag, pedig nálam sportosabban vezet...)
Újabb tapasztalat: a 400-as kifejezetten szereti a prémium benzineket. (98-100) Szebb a járása, könnyebben indul, picivel talán jobban megy (ez utóbbi lehet szubjektív érzet...).
Nagy szívás ez a fedezetlenségi izé! Egy ismerősöm 1200 Ft/ év díjat felejtett el befizetni utánfutóra, mire észbe kapott 25000 lett belőle!
Jó pihenést a hétvége maradékára!
A 2013-as levezetett útvonalam a 7-es főút Érdtől Balatonszemesig, ott rá a 67-esre Szigetvárig, onnan a 6-os Barcsig.
Több felől is jó utakon lehet gurítani arra, az is jó amit te írsz.
Szelídin meg augusztusban szokott motoros találkozó lenni de akkora, hogy mozdulni alig lehet. Máskor viszont nyugisabb.
Azért ez egy kicsit visszavesz a szabad motorozás élvezetéből, ha figyelned kell, mikor szaladsz bele egy fizetős elkerülő szakaszba.
Ez már hányadik öngól, amit "focistánk" a mi kapunkba rúgott?!
Tudja-e valaki közületek, hogy műszakin az első és a hátsó gumi mintázatának azonosnak kell-e lennie? Ha jól tudom, a profilmélységnek 1,6 mm nek kell lenni.