Köszi a segítséget! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a tengely felső részének mennyire kell passzosnak lenni a felső villakifliben. Egy picit lötyög benne.
En nyomcsapagyagynak latom amit altalaban kupplungnal alkalmaznak. Nem oldaliranyu terhelesre van. Az eredeti yamaha csapagy is golyos de nem igy nez ki.
Nezzel meg par youtube videot errol. A kovetkezoket kell beutnod: Steering head bearing replace vagy esetleg motorcycle head bearing replace.
Sziasztok!
Szétszedtem a motorom elejét (XV 250), mert zavart, hogy fékezésnél valami kottyan a kormánycsapágynál. Ránézésre úgy tűnt mintha a felső kormánycsapágy a tengelyen nem a csapágy számára kiképzett helyre ülne rá, hanem a felette lévő menetes részre. Elkezdem megmérni a főbb méreteket, és sajnos beigazolódott a feltevésem. Két dolog lehetséges. Vagy a kormánycsapágy magasabb a kelleténél (13 mm), vagy a tengely rövidebb. Valaki tudna infóval szolgálni ezzel kapcsolatban?
Ez tényleg megérdemelné, hogy bekerüljön az "elcseszett mérnöki/tervezői munkák" nem létező galériájának, top 10-es csoportjába... :/
Egyszerűen érthetetlen, hogy miért ilyenre tervezték és hogyan került ez jóváhagyásra, széria gyártásba. (Értem én, hogy design szempontok játszhattak közre, no de más, hasonló küllemű motorok esetében azért csak sikerült ésszerű megoldásokat találni...)
A rugó előfeszítést azért találták ki, hogy a folyamatosan változó terheléshez lehessen igazítani a futómű tulajdonságait.
Ez erre totálisan alkalmatlan. :/
Atallitottuk a Vulkan hatso telojan az elofeszitest. Gyarilag a legalso fokozatban allt (lent a manualban ugye a 68kg-os motoroshoz utas es csomag nelkul 4-est irnak) a ha er rendszerint utassal utazik. Nem csoda hat ha annyira ult a motor, hogy alig lehetett donteni. Es meg csak nem is a labtarto ert le eloszor hanem az oldalsztender. Idonkent megdobva a motort. Na felvettuk 6-osra, de ehhez ennyire szet kellett szedni
Szerintem, ha csak a tömítés kezdett szivárogni, akkor magad is, megbütykölheted. Az asszonyod, meg had bütykölje más is! Pedig neki nem is kötelező. A párodnak nem kopik el semmije. Hisz mindene jól el van látva kenéssel. Legfeljebb tanul valami újat. S annak meg csak te lehetsz a nyertese. Viszont, ha te magad is félre szeretnél lépni, akkor buktasd le. S így feljogosítást szerzel magadnak a félrelépésre. Tehát mindenképpen csak nyerhetsz a dolgon.
A motorodhoz meg nem lehet drága egy új tömítés.
Nem semmi. Le a kalappal előtte. S ráadásul nem csak megjáratta a gépet. Rendesen fel van pakolva. Valószínűleg hosszú távon túrázik.
Más:
A szakértők véleményét kérném.
Még az ősszel, no meg december 20. ai motorozásomkor is tapasztaltam a következőket.
Mintha a gáz vissza engedésekor egy fél pillanattal később kezdené vissza ejteni a fordulatot.
Motor féknél nem veszek észre változást. De váltáskor, ha figyelem a fordulat szám mérőt akkor olyan mintha gondolkozna a fordulat csökkentésén. S ha álló helyzetben felpörgetem és hirtelen elengedem a gázkart, akkor is. Mi lehet az oka?
Csak reménykedni tudok, hogy csak a karbi szinkronommal lehet valami. És nem pedig egy pici luk valamelyik membránon.
Mi a tippetek?
Nezzel meg par youtube videot errol. A kovetkezoket kell beutnod: Steering head bearing replace vagy esetleg motorcycle head bearing replace.
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.co
m/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
Javaslom az eredeti yamaha csapagyat DE! az ALL BALLS csapagyszett meg ettol is jobb mert kupgorgos es nem golyos, tehat erosebb.
Szétszedtem a motorom elejét (XV 250), mert zavart, hogy fékezésnél valami kottyan a kormánycsapágynál. Ránézésre úgy tűnt mintha a felső kormánycsapágy a tengelyen nem a csapágy számára kiképzett helyre ülne rá, hanem a felette lévő menetes részre. Elkezdem megmérni a főbb méreteket, és sajnos beigazolódott a feltevésem. Két dolog lehetséges. Vagy a kormánycsapágy magasabb a kelleténél (13 mm), vagy a tengely rövidebb. Valaki tudna infóval szolgálni ezzel kapcsolatban?
Egyszerűen érthetetlen, hogy miért ilyenre tervezték és hogyan került ez jóváhagyásra, széria gyártásba. (Értem én, hogy design szempontok játszhattak közre, no de más, hasonló küllemű motorok esetében azért csak sikerült ésszerű megoldásokat találni...)
A rugó előfeszítést azért találták ki, hogy a folyamatosan változó terheléshez lehessen igazítani a futómű tulajdonságait.
Ez erre totálisan alkalmatlan. :/
A motorodhoz meg nem lehet drága egy új tömítés.
Ezek szerint sokkal több oka is lehet. Majd, átkel vizsgálnom tüzetesen.
Hisz ha elengedem azonnal vissza ugrik alap állásba.
Más:
A szakértők véleményét kérném.
Még az ősszel, no meg december 20. ai motorozásomkor is tapasztaltam a következőket.
Mintha a gáz vissza engedésekor egy fél pillanattal később kezdené vissza ejteni a fordulatot.
Motor féknél nem veszek észre változást. De váltáskor, ha figyelem a fordulat szám mérőt akkor olyan mintha gondolkozna a fordulat csökkentésén. S ha álló helyzetben felpörgetem és hirtelen elengedem a gázkart, akkor is. Mi lehet az oka?
Csak reménykedni tudok, hogy csak a karbi szinkronommal lehet valami. És nem pedig egy pici luk valamelyik membránon.
Mi a tippetek?