Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Balesetmentes motorozást kívánok a Magnához!
Kedves Virago-sok!
Talán még emlékeztek, hogy nemrég tőletek kértem tanácsot édesapám motorvásárlásával kapcsolatosan, mivel egy 1100-es Virago és egy 750-es honda magna közt vacillált. Nos örömmel tudatom, hogy a dilemma a végére ért, apu a magna mellett tette le a voksát, mivel a linkelt virago egy kedves fórumtárs információi alapján talomba került. Már várjuk a jobb időt és az első benyomásokat a magnáról. Utólad is minden fórumozónak köszönöm az információkat és hasznos tanácsokat a választással kapcsolatban, és mindenkinek széles utat kívánok!
http://totalbike.hu/tesztek/2015/01/22/yamaha_xv1900a_cfd_2014/
Nagyon koszi! Az ove lancos de megnezzuk hogy esetleg oldalrol megkozelitheto-e a rugostag. Most hatulrol probalta eddig. Elcseszett egy konstrukcio, amit felaldoztak a dizajn oltaran.
Azt is irja amit kuldtel, hogy egy 68 kg sofor, utas es csomagok nelkul 4-es fokozat. Akkor minek az 1-3 fokozat? Egy 30 kg-os ember meg a motort nem birja el 10 evesen...
Atyám... Azt a mérnököt, aki ezt az "egyszerű" rendszert kitalálta, aranyba kellene foglalni... Forróba... :/
Nem tudom, hogy ugyanaz-e a VN 900, de ahhoz van kezelési könyvem (anno beszereztem a szimapatikus típusokét). Itt van néhány oldala, hátha segít:
Sziasztok, egy kis segitseg kellene. A cimbinek Kawasaki Vulkanja van, vn800. A kozponti rugon szeretne fesziteni mert rendszerint utassal jar es puha. A tortenet nem olyan egyszeru mint nekunk, meg mint altalaban. Ki kell venni a kereket es a nyulvanyt is le kell szerelni ahhoz hogy hozza lehessen ferni a rugoelofesziteshez. Viszont a kormos kulcsnak is kicsi hely van, nincs eleg erokar hogy 5-os vagy 6-os pozicoba tekerje.
Van valami fortelya a dolognak? Pl osszenyomni valamivel a rugot hogy konnyebb legyen tekerni az allitogyurun.
Elore is koszi!
Így van. Holnap veszek is.
Úgy gondolom 3000Ft-ot sokszor értelmetlenebb dolgokra is elköltünk, így egy próbával sokat nem veszítesz. Kíváncsi leszek a tapasztalatokra. Az ismerősök között jó néhány elégedett user van.
Tényleg ki próbálom.
Az 1,4es Ibizám pont olyan mint a te Polód, de az Spuri nélkül is 5,3at kajált Görögbe menet.
Hazafelé szintén többet,de én tudom az okát. A nőm vezetett ! Ritkán gurultunk 140 alatt. Van gázos Escort,Diesel Omega,meg az Ibiza a motorok mellett úgyhogy nálam hamarabb elfogy majd mint a Lacinál.
Meg fogom írni a tapasztalást őszintén. Nem szégyellem,ha mellényúlok. A gázosnál szintén a benzinbe keverem majd. Indításkor úgyis benzinre kapcsol.
Sem dízeles, sem gázos tapasztalatom nincs, viszont autóban és motorban már régóta használom. Előbbinél a nyaralást spurival kevert teletankkal kezdtük. Görögbe menet alig 5l fölött fogyasztott az 1,4-es Polonk. Ahogy kifogyott belőle (sajnos nem tudtunk vinni magunkkal Spurit) bizony volt 6,5-7l is a fogyi. Folyamatosan számolgattam és mérhető volt a különbség. Motornál még nem próbáltam, addig 5-5,5 l volt átlagban a fogyasztás (Honda CB 500), majd mikor bekevertem, 4l körülre csökkent. És akkor még nem említettem, hogy azóta a tavaszi indítás nem egy tortúra, hanem pár pillanat. Volt olyan szezon, amikor Spuri nélkül még júliusban is öntögettem a karburátor tisztító STP adalékot, hogy normálisan működjön a motor. Én egyértelműen hasznosnak tartom és javaslom a használatát. Nálunk Makón is 3000 jó magyar ft az ára, gondolom nagy különbség nincs benne.
Lassan nekem is tele a tököm az öntömjénezéssel a chf. miatt. Mintha előre tudták volna,hogy szabadjára lesz engedve! Mást sem ugat a rádió. Lebasztam a tőzsdebroki unokaöcsémet, hogy nem szólt előre. Vettem volna bőven 260ért ha tudtam volna,hogy mennyi lesz! De őket is derült égből érte a hír. Mekkora üzlet lett volna! A pénzügyi kormányzat most az orákulum szerepében tetszeleg.
Megnéztem a Webáruházban, 3080ft a fél liter. A kúton is itt körül van? Ha sokkal több, inkább meghozatom a weben.
Mostanra el olvastam pár dolgot róla és ki fogom próbálni, de előre szkeptikus vagyok az olyan adalékkal ami jó a benzinnel,gázolajjal és lpg-vel működő motorba. Egyszerűen nem tudom elhinni,hogy ennyire különböző tüzelőanyagokhoz is jó. Vajon hogyan kell gázos autónál alkalmazni? Elég nehéz bekeverni a gáztartályba.
Hát Tamás ami nekem van az csak sima üza. adalék, nem mosó "8"
vagy semmi egyéb kódszáma nincs.
Tehát a neve SPURI ami fél literes palack és 250 l benzinhez elegendő
tehát a motorhoz legalább 20 tankolásra, ha mindíg belerakod, de bőven elég nekem minden másodikra.
De a kutasokat jól ismerem, segítenek.
A hazai jogalkotásról meg eléggé lesújtó véleménnyel vagyok, úgyhogy b@sszák meg a töketlen törvényhozók a kacifántosan érthetetlenül megfogalmazott hézagokkal teli jogszabályaikat ott a parlamenti honatyáink.
Nem véletlen, hogy a dörzsölt ügyvédek hülyét csinálnak az ügyfeleikből mert úgy lehet csűrni-csavarni a törvényt ahogy éppen a peres fél fizet.
Ezért aztán jól lehúzzák pofátlanul, de ugyanúgy a közjegyzők gátlástalanul ugyanúgy csak a pénzt lesik, az is törvényes lehúzás jó drágán.
Akkor most nem árulsz dinnyét?
Normál hétköznapi használatra a piros való, a kék racing változat. Egy ismerős lefotózta ahogy Kunmadarason keverik az egyik induló dragmasinába.
A cigány királyunk a király nem a jövedéki törvényünk! Ja.. hogy a törvényt is a cigány hozta... az is király!
Még azt mond meg Laci,hogy melyik spurit vegyem. Beütöttem a gugliba a spurit és felvitt a gyártó oldalára. Van olvasnivaló bőven. Tudod,hogy nem is öntheted a benzinbe? Nincs a jövedéki termékek között, így nincs rá adó fizetve, ezért nem is használható jogszerűen bár csak 2 ezrelék keverési arányt ír! Király a jövedéki törvényünk.
Hát ja. Annak idején az Ifát még én is szívesen meg csúsztattam néha.
De ezt már nem élvezem.
Igen errefelé vannak meredek utak. S én meg nagyon keveset járok fő úton. Általában szűk meredek, s nem takarított utcácskában járkálok. S elég nagy részét tolatva. Ha megcsúszok könnyen, és hamar bontok kerítést, vagy rosszabb esetben házat. A rakodóim meg ritkán ülnek bent a biztonságosabb fülkében. Általában kint csüngnek a fellépőn.
A meredek utcákban nem felmenni nehéz, hanem lejutni.
Volt már pár kalandom. Mikor igen csak lefehéredtem. A rakodók leugrottak idejében, s röhögtek rajtam, hogy eddig is túl fehér voltam, de most nézzem meg magam.
Kedves Zsoccca
Régen, nagyon régen a Volán Tefunál évekig vezettem billencs Kamazt (is). Nagyon bírtam hogy onnan fentről a személyautók felett messzire ellátni. Az ember egy idő után muszájból megtanulja minden úton maximálisan uralni azt a huszon tonnát.
Meg a légféket lehellet finoman adagolni is meg satuzni is, mikor hogy. Sokszor örültem az esős napoknak, mert a monoton zötykölődést fel lehetett dobni a faroltatással a kockakövön.
Persze a jégen én is csak lábujjhegyen tipegtem a tiz kerékkel.
Nálatok Tarjánban meg van emelkedő meg lejtő bőven, inkább a nyugis a nyerő.
Tudom hülye dolog virtuskodni a forgalomban, de én egyedül ültem a kabinban, nem úgy mint te többedmagaddal.
Köszi! Ismerem kutat(meg a kutasokat is),úgyhogy fogok venni.
Kedves Tamás
A Gyömrői úti NIT kúton veszem már régóta. Az ára nem olcsó de nagyon kicsi kell csak a tank benzinhez /néhány köbcenti/ Tapasztalatom szerint oldja a letapadt üledéket a tankban meg a porlasztóban.
Én a drágábbat nem a jövedelem szinthez viszonyítva értettem.
A nyáron, nálunk olyan 420-430 Ft körül volt a benzin. Németben 480 körül. Olaszban 510 körül. A fogyasztási különbség pedig kb 2 deci/100 Km. Egy 1,1-es géppel. Tehát, szerintem az itthonival olcsóbban teszek meg egy km-et. Kb 2 Ft volt a különbség Km-enként a hazai javára. Legalább is a Német árhoz viszonyítva. A minőség különbséget én nem vettem észre. Itthon sem erőtlen, és ott sem volt semmi probléma.
Persze az ottani fizetések, és az életszínvonal másik dimenzióban vannak.
De én mégis itthon vagyok még. Ezt bármire foghatjuk. De az az igazság, hogy nem élek olyan rosszul. Még! (Csak remélni tudom, hogy nem fog romlani)
Hogy itt hadjak csapot papot, és kitelepüljek. Pedig megtehetném. Segítenének kint munkát találni. De valami mégis itthon tart.
Pedig lehet, hogy meg kéne tennem. Mivel most még, viszonylag jól élek. De mi lesz öreg koromban? Amikor már esetleg nem tudok majd dolgozni?
No de hadjuk ezt az okosokra! Mi inkább motorozzunk.
Most is alig várom, hogy melegedjen a levegő. Száradjon az út, és induljunk gurulni.
Holnap már valószínűleg esni fog.
Bár ne legyek elégedetlen. Idén is jól alakul a tél. Nincs hó, és fagy. Nem nagyon csúsznak az utak.
Személy kocsival valamikor nagyon szerettem csúszkálni. De valahogy 18 tonnával már nem élvezem annyira. Elég lassan indul meg. De olyan lassan is áll meg. S nem nagyon lehet tudni hogy hol. Ilyenkor ugyan gépészkedem, de inkább csak utasnak érzem magam benne.

http://www.nagyutazas.hu/uzema...